Harvemmin on asiaa tähän ketjuun kirjoittamisen muodossa, mutta nyt meinaa olla pinna hiukan kireellä.
Tapahtui tuossa viikolla: Vaimo meni käymään jumpassa ja kun jumppa loppuu hän soittaa ja minä laitan pojat 4 ja 6 vuotiaat, häntä vastaan pyörätielle. Sellainen suora pätkä, noin puolikilsaa. Pojat pääsivät ensimmäistä kertaa kahdestaan, vähäntuntui kuulemma jännältä.
Ei siinä mitään laitoin pojat matkaan ja aikoin mennä perään katsomaan kun eivät enää huomaa. Ehtivät ajaa noin kaksikymmentä metriä kun takaa tuli kuuden pojan joukko, josta kuului "otetaan nuo pikkupojat kiinni". Noin viisikymmentä metriä ja pojat oli ajettu kiinni, olin jo kävelemässä sinne kun sieltä heti kuului "haluatteko turpaan". poikani 6v oli vastannut että ei, mutta saman tien oli tullut putkesta kaksi kertaa keskelle selkää. Vanhempi poika pääsi siitä karkuun ja pinempi poika oli vielä siinä kun lähestyin paikkaa ja huusin pojille että mitä täällä oikeein tapahtuu. Hommahan rauhoittui heti. Ajattelin hoitaa asian fiksusti ja pidin pojille puhuttelun ja otin nimet ylös.
Seuraavaksi jututtamaan vanhempia, siellä se ihmettely vasta alkoi. Asian selvitettyäni putkella hakanneen pojan äiti vain sanoi pojalleen että "eihän nuin saa tehdä" ja eipä muuta. kun halusin saada tietoon että mikä se putki oli, koska en ollut nähnyt että kyseessä oli putki, pojan isä "eikö se ole ihan sama millä sitä on lyöty". Alkoi käymään aika selväksi että asiasta ei varmaankaan sopuun päästä, joten otin yhteyttä poliisiin, nehän varmaan auttaa. just joo! Poliisia ei asia kiinnostanut, tätä kuulemma tapahtuu koko ajan, yrittäkää sopia. Siis voi Vittu lapsia saa hakata putkella ilman mitään pelkoa mistään jos vanhemmat ei välitä.
Ja nämä vanhemmathan tietenkin on näitä jotka pukkaa perseestä lapsen kerran vuodessa ja kasvatuksesta ei tietookaan. Sitten nämä lestat ihmettelee miksei heitä kukaan halua naapureiksi.
Sen tästä ainakin oppi että oli viimene kerta kun vastaavassa tilanteessa lähden hoitamaan asiaa fiksusti. Takuu varmasti tulee korville jos saa tilaisuuden ja naama naurussa otan vastaan sakot ja ehdollisen.
Tavallinen pieni kiusaaminen ei niin pahasta ole mutta kyllä tämä jo menee ainakin minun järjen yli.