Vitutusketju

  • 10 548 171
  • 56 138
Lue tämä jos rasittaa. Muakin rasitti, ei rasita enää.

Itse laitoin tuon kiellon myöskin tällä viikolla. Alkoi tosissaan vituttaa noi puhelinmyyjät. Osa on todella rasittavia, ei uskota ettei tosiaan kiinnosta se soneran liittymä tai joku kodin kuvalehti. Innolla odotan että tuo kielto astuu voimaan. Eilen soitteli taas jostain, sanoin vaan että on huono paikka, koska olin autossa. Myöhemmin en vaan vastannut siihen puheluun. Tietysti olisi voinut vastata ja sanoa että elkää enää soitelko, olen laittanut tuon kiellon.
 

Rocco

Jäsen
Itse laitoin tuon kiellon myöskin tällä viikolla. Alkoi tosissaan vituttaa noi puhelinmyyjät. Osa on todella rasittavia, ei uskota ettei tosiaan kiinnosta se soneran liittymä tai joku kodin kuvalehti. Innolla odotan että tuo kielto astuu voimaan. Eilen soitteli taas jostain, sanoin vaan että on huono paikka, koska olin autossa. Myöhemmin en vaan vastannut siihen puheluun. Tietysti olisi voinut vastata ja sanoa että elkää enää soitelko, olen laittanut tuon kiellon.
Olen itse alalla töissä ja olen huomannut että ei se esto välttämättä estä soittoja.

Jos soitettava puhelinnumerolista on vaikkapa 2222000-2222999, ja välistä yhtäkkiä puuttuu numero 2222123. Innokas kauppamies voi siihen numeroon soittaa, ihan kokeillakseen että vastaako kukaan. Se vain että soittaja ei silloin tiedä kenelle soitto menee. Salaiset numerot puuttuvat automaattisesti listasta, ja tästä tulee usein valituksia. Numero on salainen, mutta soittoja tulee silti. Tämä johtuu vain siitä että kyllähän numeroon voi soittaa kuka vaan, koska ei vaadi mitään erikoistaitoja arvata listasta puuttuvaa numeroa, mutta soittaja ei tosiaan tiedä kenelle puhelu menee.

Tosin jos listalla on ja soittoja tulee, kannattaa ilman muuta ottaa ylös tieto kuka soittaa ja tehdä reklamaatio.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Itse laitoin tuon kiellon myöskin tällä viikolla. Alkoi tosissaan vituttaa noi puhelinmyyjät. Osa on todella rasittavia, ei uskota ettei tosiaan kiinnosta se soneran liittymä tai joku kodin kuvalehti. Innolla odotan että tuo kielto astuu voimaan.

Täältähän sen voisi tarkistaa milloin laitoin kiellon, koska kerroin siitä palstalla. Jotain huhtikuuta veikkailisin itse, mutta niin vaan tuli viime viikolla myyntipuhelu. Jostain numerosta se tuli, noin sinänsä pitäisi ehkä kertoa niille, että tämä ei nyt mennyt oikein. Mutta se tosiaan kestää sen jonkun ajan. Jos vielä tulee, niin sitten pitää jo laittaa numeroita ylös ja pyytää myyjää ilmoittamaan nimensä.

Se pitää tietenkin muistaa, että mikään soitto ei ole sen myyjän vika, ne listat tulevat aivan muualta. Useimmat firmat suodattaa listoistaan pois kielletyt numerot. Kaikki ei niin tee.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Ei Imodiumia kannata ripulitautiin ottaa. Se vain lopettaa paskan lentämisen joksikin aikaa, muttei paranna mitään. Taudin aiheuttaja häviää ruumiista vaan paskantamalla.
Lääkäri kun en ole, niin en oikein uskalla väittää vastaankaan sitä väitettä kohtaan, millä se ripuli oikein viime kädessä paranee, mutta omalta kohdalta uskallan sanoa, että pelkkä imodiumkuuri ripulitaudin aikana on parantanut meikäläisen aina, enkä ole ottanut mitään muuta lääkettä ko. taudin aikana. Tämä ulostustarvekin on käytännössä katsoen loppunut joko ensimmäisen kahden pillerin jälkeen, jotka olen ottanut ensimmäisen wc-reissun jälkeen, tai viimeistään toisen pytyllä istumisen jälkeen, jolloin en ole ottanut enää kuin yhden tabletin. Kivut ja polttamisongelmat vastassa eivät toki poistu, ennenkuin on saanut syötyä kunnolla kolme kertaa ainakin.

Ketjun aiheeseen ja ylläolevaan viitaten, kyllä silloin joskus vitutti, kun suora lento Thaimaan Phuketista Helsinkiin oli ollut ilmassa noin puoli tuntia, ja ko. ripulitauti sai yliotteen meikäläisestä. 10 tunnin lennolla meikäläiselle oli varattuna oma yksiö koko lentomatkan ajaksi, ja siellä oli vielä istuttavakin kovien kipujen takia lähes koko matkan ajan.
 

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Ketjun aiheeseen ja ylläolevaan viitaten, kyllä silloin joskus vitutti, kun suora lento Thaimaan Phuketista Helsinkiin oli ollut ilmassa noin puoli tuntia, ja ko. ripulitauti sai yliotteen meikäläisestä. 10 tunnin lennolla meikäläiselle oli varattuna oma yksiö koko lentomatkan ajaksi, ja siellä oli vielä istuttavakin kovien kipujen takia lähes koko matkan ajan.

Tuosta tapahtumastako olet saanut idean nimimerkkiisi? ;).
 
Se pitää tietenkin muistaa, että mikään soitto ei ole sen myyjän vika, ne listat tulevat aivan muualta. Useimmat firmat suodattaa listoistaan pois kielletyt numerot. Kaikki ei niin tee.

No miulla nuo soitot tulee yleensä samoista firmoista, eli esim. sanoma magazines. Jos vielä soittelevat 1-3 kuukauden päästä niin ei auta kuin sanoa että pyyhkii nyt sen miun numeron vittuun sieltä listoilta, osaan tilata lehteni itsekin jos haluan.
 

scholl

Jäsen
Vituttaa huono sää. On taas ankeata kuin moskovassa konsanaan. Paranisi nyt edes niin että aurinko alkaisi paistamaan niin saattaisin ehkä mahdollisesti päästä ylös sängystä. Nyt tekee mieli nukkua vaan lisää.

Kesä oli kaksi viikkoa ja nyt se on ohi. Kohta on lunta muuallakin kuin Keski-Ruotsissa.

Jos joku vielä yrittää soittaa mulle tms. niin kuonoon tulee. Ääni on käytännössä poissa ja muutenkin olo sitä luokkaa, että puhelinterrori saa loppua. Hemmetti kun puhelimessa olisi sellainen toiminto, mistä voisi painaa niin soittaja saisi omasta puhelimestaan sähköiskun. Nokia ja kumppanit kehittelevät ihan turhia ominaisuuksia, mitä kukaan ei käytä. Voisivat kehitellä "rankaisunappulan" mielummin.
 

JuVii

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
Peesaan schollia.

Vituttaa tämä sää. Piti lähteä tänään käymään kaupungilla, onneksi en lähtenyt. Nyt tulee vettä melkein vaakasuoraan ja ulkona on saatanallisen kylmä.

Onneksi sentään huomiseksi on luvannut poutaa.

Niin joo. Vitutusta lisää myös se, että pihalta kaadettiin hetki sitten puu. Eli pitäisi ilmeisesti lähteä ulos viemään pölkkyjä katoksen alle.
 
Viimeksi muokattu:

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Vituttaa huono sää...Kesä oli kaksi viikkoa ja nyt se on ohi.

Aivan perseestä on kyllä. Onneksi täällä työmaalla toimii lämmitys, patterit hehkuu parhaillaan täydellä teholla.

Jaksan kyllä olla sen verran optimisti, että heinäkuussa vielä saamme noin viikon-parin lämpimän jakson.
 

Veijari

Jäsen

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers
Täältähän sen voisi tarkistaa milloin laitoin kiellon, koska kerroin siitä palstalla. Jotain huhtikuuta veikkailisin itse, mutta niin vaan tuli viime viikolla myyntipuhelu. Jostain numerosta se tuli, noin sinänsä pitäisi ehkä kertoa niille, että tämä ei nyt mennyt oikein. Mutta se tosiaan kestää sen jonkun ajan. Jos vielä tulee, niin sitten pitää jo laittaa numeroita ylös ja pyytää myyjää ilmoittamaan nimensä.

Se pitää tietenkin muistaa, että mikään soitto ei ole sen myyjän vika, ne listat tulevat aivan muualta. Useimmat firmat suodattaa listoistaan pois kielletyt numerot. Kaikki ei niin tee.

Taitaa kestää siinä kiellon aktivoitumisessa yllättävänkin kauan. Muistan joskus kuulleeni, että pahimmillaan kestää puolisen vuotta.
 

Jii

Jäsen
Suosikkijoukkue
musta & valkoinen
Vituttaa Sanoma Magazinesin asiakaspalvelu. Saan jonottaa puhelimessa ikuisuuden ja vartin jälkeen kertovat että "on ruuhkaa, soita uudelleen". Jonotusmusiikkina on vain yksi biisi. Ei enää ikinä Norah Jonesia...
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Arrghh... hajoan taas ranskalaisiin ja niiden videoneuvottelupelleilyyn. Kun ei osata, niin ei osata.
 

-Niks-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
Broidilta käsi poikki hauiksen kohdalta, tuollainen tieto tuli hänen mönkkäri kisoista. Vietiin sairaalaan. Vittu että kaverilla voi olla huono tuuri, jatkuvasti jotain käy. Vitun vittu!

Edit; Mönkkäri jotenkin tökkäsi 120 vauhdissa ja stongan yli meni, onneksi ei käynyt pahemmin.
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Ja tuoko se vituttelee? Jos tuosta nyt oikein ymmärsin niin 6vee (ja serkku sinun rahoilla) on edelleen lähdössä mukaan. Menkää ja pitäkää hauskaa! Jos taas 6v jää kotiin ja serkkukin päättää feidata niin risteile yksin ja pidä HAUSKAA! Toisia se vituttaa jutut jotka toisille ois tällä hetkellä luksusta..

Itteeni vituttaa tällä hetkellä ja useinmiten muutenkin huijarit ja ihmiset jotka vaan porskuttaa toisten kustannuksella.. Siitä ei enempää!

Vituttaako se, että laitoin Visan vinkumaan taxfreessä sillä seurauksella, että antoivat taas ilmaisen matkan? Samalla valtiovierailulla sain sovittua vaihtokaupan eli Madde tulee Tarjan tilalle 15.8. alkaen. Ike hoitaa käytännön järjestelyt.

Vituttaa, että tuli ostettua vain 12 v. Chivasia, kun vanhempaakin olisi ollut tarjolla.
 

scholl

Jäsen
Harmittaa se, ettei Luongo saanut Vezina-trophya.
Ja pikkaisen myös se, että kello on 12.30 ja olen edelleenkin kuolemanväsynyt. Jos tässä nyt vielä kunnon unet ottaa niin tuleeko sitten ensi yönä uni. Tosin viime päivinä olen jaksanut kyllä yllättävän hyvin nukkua valtaosan ajasta.
 

OneBigRed

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Lääkäri kun en ole, niin en oikein uskalla väittää vastaankaan sitä väitettä kohtaan, millä se ripuli oikein viime kädessä paranee, mutta omalta kohdalta uskallan sanoa, että pelkkä imodiumkuuri ripulitaudin aikana on parantanut meikäläisen aina, enkä ole ottanut mitään muuta lääkettä ko. taudin aikana.

Siinä on käynyt sellainen sattuma että bakteeri on elimistöstäsi samoihin aikoihin kuollut. Imodium ei tee muuta kuin hidastaa suolen toimintaa, jolloin käyttäjä saa aikaa löytää pöntön alleen ennen pamahdusta. Pahimmassa tapauksessa Imodiumista on vain haittaa, koska elimistöhän pyrkii tyhjentämään suolen jotta bakteerit menisivät mukana.

Pari kertaa Thaimaassa ollut sellainen miellyttävä parin päivän "syö mitä vaan, pasko vettä" kuuri. Molemmat tapaukset ovat loppuneet vasta sairaalan suoneen tarjoamilla antibiooteilla.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Siinä on käynyt sellainen sattuma että bakteeri on elimistöstäsi samoihin aikoihin kuollut. Imodium ei tee muuta kuin hidastaa suolen toimintaa, jolloin käyttäjä saa aikaa löytää pöntön alleen ennen pamahdusta. Pahimmassa tapauksessa Imodiumista on vain haittaa, koska elimistöhän pyrkii tyhjentämään suolen jotta bakteerit menisivät mukana.

Pari kertaa Thaimaassa ollut sellainen miellyttävä parin päivän "syö mitä vaan, pasko vettä" kuuri. Molemmat tapaukset ovat loppuneet vasta sairaalan suoneen tarjoamilla antibiooteilla.

Juuri tätä tarkoitin sanoessani, että Imodium ei paranna ripulia. Vähänkin eksoottisempaan maahan matkustaessa kannattaa ottaa jo Suomesta lääkäriltä resepti ja hakea apteekista antibiootit valmiiksi mukaan.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Lääkärit kirjoittavat etukäteen reseptejä terveille ihmisille?
Ei mulla ole ollut ongelmia saada reseptiä kun olen kertonut lähteväni esim. Guatemalan viidakkoon pariksi viikoksi. Samallahan tuo on hoitunut kuin malarialääkeresepti. Eihän mulla ole malariaakaan, kun reissuun lähden.

EDIT: Samoin korkealle vaellettaessa on syytä varautua vuoristotautiin lääkkein. Ei tässä mielestäni mitään kummallista ole. En tiedä onnistuisiko asia jonkun terkkarilääkärin luona, mutta tässä on kyseessä työterveyslääkärini monen vuoden takaa. Hän tuntee sairastamisen historiani ja on myös hoitanut pari trooppista tautia vuosien varrella. Lääkärin harkinnassahan asia viime kädessä on ja on oma lekurinikin joskus konsultoinut jotain toista kollegaansa. Kaikissa reissupaikoissa ei tosiaankaan ole sairaala kulman takana ja omat lääkkeet saattavat pelastaa hengen.
 
Viimeksi muokattu:

Birchman

Jäsen
En oikeen tiedä vituttaako vai onko kaikki ihan hyvin. Taidan olla vähän liikaa sellanen turhan murehtia. Minkä ihmeen takia tulee aina mietiskeltyä vaan niitä kaikkia vastoinkäymisiä eikä niitä mahtavia juttuja joita meikälle kuitenkin sattuu säännöllisesti huomattavasti enemmän?
 

Jack Daniel's

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uudesti syntynyt Jokerit, NY Islanders
Vituttaa saatana oikein huolella suomalaisten tapa yleistää oikein kunnolla. Tämä on erityisesti tämän palstan ehkä suurin heikkous. Jos joku tekee jotain tai kirjoittaa jotain sopimatonta, niin heti se menee koko kannattajaporukan kontolle. Erityisesti Jokerifanien kohdalla on helppo havaita tällaista ilmiötä. No, jos ei janarit mitään muuta kritisoitavaa keksi, niin yleistäminen on aina niin helppoa.
 

Yläpesä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Vituttaa saatana oikein huolella suomalaisten tapa yleistää oikein kunnolla.


Vituttaa tommonen yleistäminen että suomalaiset muka yleistää!!
Siks toisekseen ottaa kyllä kupoliin rankasti se, että vittuiluketju lukittiin. Mihin tässä nyt enää annostelee luovuuttaan?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös