No asiaan, olen suht hyvin koulutettu, johtavassa asemassa, tienaan riittävästi, omaan erittäin hyvän yleissivistyksen jne mutta silti haluan perjantaina tai lauantaina (tai vaikka molempina) hakea joskus sen mäyriksen ja vaihtaa vapaalle. Raskas työ vaatii raskaat huvit. Toki pointtisi oli hyvä ja tiedän tarkalleen mitä tarkoitat. Minä en mittaa ihmisiä työnteon, aseman tai koulutuksen mukaan (kaikkein vähiten koulutuksen). Minulle miehen mitta on yksinkertainen, ei kumarrella, ei nuolla persettä, tehdään niinkuin sanotaan, pidetään se mitä luvataan, käyttäydytään naisia kohtaan kuin herrasmies ja EI anneta periksi. Siis perinteinen (nyt jo todella katoava) Suomalain MIES.Tobias kirjoitti:Tässä yhteydessä tarkoitan kusipäisyydellä sitä nollat taulussa -kulttuuria ja elämäntapaa, jota suurin osa nuoresta ja iso osa myös vähän vanhemmasta jengistä tuntuu elävän. Yleistä velttoutta, henkistä tyhjiötä, yleissivistymättömyyttä. Nämä henkilöt hankkivat tietonsa ja "sivistyksensä" Seiskasta, iltapäivälehdistä, telkkarit chat-ohjelmista ja radion roskakanavista joita juontaa täydet urpot. Televisiosta katsotaan Salatut elämät ja reality-sarjat. Viikon kohokohta on perjantai- ja lauantai-illat, jolloin läheisestä Citymarketista haetaan (molempina päivinä) mäyräkoirallinen Olvia tai vaihtoehtoisesti Alkosta halpaa kirkasta viinaa.
Tätä minä pidän yleisenä kusipäisyytenä. Saattaa olla huono termi mutta ei se mitään.
Siitä en tiedä mitataanko henkilön kovuutta työnteon vai minkä perusteella. Jokaisella olkoon omat arvonsa tämän asian suhteen. Itse arvostan ennenkaikkea nokkeluutta ja rohkeutta mutta toki myös kovaa työntekoa. Se on sitten jokaisen oma asia kuinka kovasti haluaa työtä tehdä. Itsehän en tee työtä vain rahan takia vaan tavallaan myös ihan omaksi huvikseni. Saisin saman palkan huomattavasti pienemmällä työpanoksella.