Vitutusketju

  • 10 567 628
  • 56 146

RajatOn

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Alamummo kirjoitti:

Jossainhan se raja pitää olla, paljonko saa tienata ja nostaa samalla opintotukea. Toinen asia sitten on, onko 9090€ oikea raja.

Jos mitään rajaa ei olisi, niin taitaisinpa minäkin hankkiutua kirjoille johonkin opinahjoon, jotta saisin muutamat ilmaiset sataset vuodessa.

Ennemmin kannattaa olla sitten työttömänä, tienaa paremmin ku opintotuella. Kukaan opiskelija ei varmaankaan sen takia opiskele, että sais noi huikeat reilu 400 euroa kuussa "ilmaseksi". Vai opiskelisitko sää Alamummo?

Nyt iski jonkinasteinen vitutus, kun kuulin huhuja että Nurminen olis Jokereihin menos.. Vittu, vitun vittu.. Taidanpa korkata oluen ja laskee hiukan lujuuslaskuja, jottei mulle turhasta tukea makseta =)
 

tuuski

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallo-Kärpät
Alamummo kirjoitti:
Jos mitään rajaa ei olisi, niin taitaisinpa minäkin hankkiutua kirjoille johonkin opinahjoon, jotta saisin muutamat ilmaiset sataset vuodessa.
Tämä oli melkein yhtä järkevä kommentti kuin se taannoinen "ei kukaan pakota opiskelemaan" saman aiheen tienoilta. Luuletko todella, että rahat saa kun on vain kirjoilla?
---

Itselläni meni aika nappiin tänä vuonna. Eilen tuli vuoden viimeinen tilinauha, ja se ylitti yhden rajan 154 eurolla. Kun 170 euron ylitys sallitaan ilman että joutuu palauttamaan, on valtion pieni apu aika tarkkaan käytetty hyödyksi.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
tuuski kirjoitti:
Tämä oli melkein yhtä järkevä kommentti kuin se taannoinen "ei kukaan pakota opiskelemaan" saman aiheen tienoilta. Luuletko todella, että rahat saa kun on vain kirjoilla?

En luule, mutta välillä tuntuu siltä, kun katselee ja kuuntelee nykypäivän opiskelijoita.
 

Länäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Piti lähteä ennen joulua kavereiden kanssa risteilylle. No, vituiksi meni, joten se siitä.
 

TeeVee

Jäsen
Mircosoft Messenger. Ei toimi.

Muilla sama ongelma?
 
Viimeksi muokattu:

Rok

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukat
TeeVee kirjoitti:
Mircosoft Messenger. Ei toimi.

Muilla sama ongelma?
Mulla jumitteli myös ainakin aiemmin illalla.
 

Mikko78

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
tuuski kirjoitti:
Tämä oli melkein yhtä järkevä kommentti kuin se taannoinen "ei kukaan pakota opiskelemaan" saman aiheen tienoilta. Luuletko todella, että rahat saa kun on vain kirjoilla?
---

Ihan asiallinen kommentti tuo minusta oli. Tottakai raja on johonkin vedettävä. Itse pystyisin töiden ohella helposti suorittamaan opintotukeen tarvittavat opintoviikot.
 

Mace

Jäsen
Mikko78 kirjoitti:
Itse pystyisin töiden ohella helposti suorittamaan opintotukeen tarvittavat opintoviikot.

Äläpäs jauha paskaa, eihän niitä opintoviikkoja kertynyt edes silloin, kun olit päätoiminen opiskelija. ;) Yleisesti ottaen sanoisin, että opintoviikkojen suorittamisen helppous riippuu täysin opintoahjosta ja valituista kursseista. Jonkinlainen tuloraja on tietysti oltava, mutta kyllä se voisi olla ainakin jonkin verran nykyistä korkeampi.
 

Mikko78

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Mace kirjoitti:
Äläpäs jauha paskaa, eihän niitä opintoviikkoja kertynyt edes silloin, kun olit päätoiminen opiskelija. ;) Yleisesti ottaen sanoisin, että opintoviikkojen suorittamisen helppous riippuu täysin opintoahjosta ja valituista kursseista. Jonkinlainen tuloraja on tietysti oltava, mutta kyllä se voisi olla ainakin jonkin verran nykyistä korkeampi.

Väärin! Toki kertyi. Sen verran mitä opintotukiin tarvittiin, vaikka pahimmillaan olin 8 kk putkeen poissa koulusta. Todellakin noiden opintovikkojen helppous riippuu opiskelupaikasta.

Samaa mieltä olen myös siitä, että tulorajaa pitäisi nostaa reilustikkin. Tällä hetkellä hyvässä kesäduunissa voi hankkia enemmän kuin koko vuoden tuloraja on.
 

TeeVee

Jäsen
avatar kirjoitti:
On jumitellu aika monessa paikkaa kuulemma. Itse en vieläkään pääse Hattrickiin. Ei se varsinaisesti vituta, mutta rasittaa vaan.
Varmaan serveri oli kaatunut. Nyt jo normaalitoimintaa.
 

Mace

Jäsen
Mikko78 kirjoitti:
Väärin! Toki kertyi. Sen verran mitä opintotukiin tarvittiin, vaikka pahimmillaan olin 8 kk putkeen poissa koulusta.

Olikos sinun opiskeluaikanasi voimassa jo nykyinen seurantasysteemi, jossa opintojen edistymistä tarkkaillaan jokaisen lukuvuoden osalta? Ja oliko millaisia läsnäolokiintiöitä? No anyway, oppiala- ja oppilaitoskohtainen juttu tuo todellakin on.

Mikko78 kirjoitti:
Samaa mieltä olen myös siitä, että tulorajaa pitäisi nostaa reilustikkin. Tällä hetkellä hyvässä kesäduunissa voi hankkia enemmän kuin koko vuoden tuloraja on.

Tätä juuri tarkoitin. Jos tekee kesällä hyvin tiliä, lukuvuoden aikana ei enää juurikaan voi töitä tehdä. Kesällä saakin sitten elää aika helvetin tiukalla budjetilla, että säästöön jää mahdollisimman paljon lukuvuotta varten.
 

Hejony

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi
Otin sitten tänään liiksatunnilla pitkästä aikaa tennaria Elämän Alkulähteillä vastaan. Olinkin jo unohtanut kuinka helvetisti se nasahtaakaan. Silmissä vilisi luoja ties mitä tähtiä, oksennus tuli melkein suuhun asti, ja toivoi pikaista kuolemaa.

En oo tänään kauheesti liikuskellu. Ja kerrottakoon vielä, ettei koskaan ole inhottanut enempää ajatus fyysisistä suorituksista vastakkaisen sukupuolen kanssa, saati runkkaamisesta.

Jääkiekkolehdessä luki joskus, että Nurmisen Pasilla oli nyytit hellänä parikin viikkoa Zidlickyn lämärin jälkeen. Jumalauta, jolleivät nämä parissa päivässä parane, niin minäpä kiskon kassini irti!
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Mace kirjoitti:
Kesällä saakin sitten elää aika helvetin tiukalla budjetilla, että säästöön jää mahdollisimman paljon lukuvuotta varten.

Ihan vilpittömänä kysymyksenä, eikö kesällä voi rellestää ja sitten elää talvella aika helvetin niukalla budjetilla, kun tuli melkein kaikki käytettyä?
 

tutzba

Jäsen
Vituttaa tuollaiset amerikkalaiset teinisotilaat joita lähetetään Irakiin "valvomaan demokratian toteutumista", mutta todellisuudessa raiskataankin 14-vuotias tyttö, ja samalla murhataan koko hänen perheensä. Tyttö mukaan lukien. Jos aikasemmin olen vihannut Amerikkaa/amerikkalaisia, niin nyt se sai kyllä aivan uuden käsitteen.
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
tutzba kirjoitti:
Vituttaa tuollaiset amerikkalaiset teinisotilaat joita lähetetään Irakiin "valvomaan demokratian toteutumista", mutta todellisuudessa raiskataankin 14-vuotias tyttö, ja samalla murhataan koko hänen perheensä. Tyttö mukaan lukien. Jos aikasemmin olen vihannut Amerikkaa/amerikkalaisia, niin nyt se sai kyllä aivan uuden käsitteen.


Ilmeisesti vihaat myös venäläisiä? Tsetseniassahan venäläiset sotilaat raiskaavaat, tappavat ja kiduttavat porukkaa ilman minkäänlaista pelkoa rangaistuksista.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
tutzba kirjoitti:
niin nyt se sai kyllä aivan uuden käsitteen.

Vihaat ilmeisesti aika montaa kansaa tässä maailmassa, tuo on sodan yksi ilmiö ja sitä tapahtuu noin 100% sodista.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Mikko78 kirjoitti:
Väärin! Toki kertyi. Sen verran mitä opintotukiin tarvittiin, vaikka pahimmillaan olin 8 kk putkeen poissa koulusta. Todellakin noiden opintovikkojen helppous riippuu opiskelupaikasta.

Samaa mieltä olen myös siitä, että tulorajaa pitäisi nostaa reilustikkin. Tällä hetkellä hyvässä kesäduunissa voi hankkia enemmän kuin koko vuoden tuloraja on.

Jos onnistuu saamaan hyväliksaisen duunin ja jaksaa duunia painaa niin kuka pakottaa nostamaan opintotukia?

Tätä tarkoitin sillä, että mullekin kelpaisivat ne ilmaiset sataset liksan päälle.
 

kakkonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Saku #11 kirjoitti:
Ja kerrottakoon vielä, ettei koskaan ole inhottanut enempää ajatus fyysisistä suorituksista vastakkaisen sukupuolen kanssa, saati runkkaamisesta.
En usko tätä.
 

Mace

Jäsen
pernaveikko kirjoitti:
Ihan vilpittömänä kysymyksenä, eikö kesällä voi rellestää ja sitten elää talvella aika helvetin niukalla budjetilla, kun tuli melkein kaikki käytettyä?

Voihan sen suorittaa varmasti myös noin, mikäli aiheelliseksi katsoo.
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
Lievästi sanottuna vituttaa tuo RrrrrautaKansleri Kummola...!!!

Ja samaan syssyyn GM Kurri ja HöpöHietanen; vetäkää vittu hameet päälle isot miehet ("ei Suomelle tule mitää lyhytaikaista projektivalmentajaa") PRKL!!
 

SpaidAce

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Dallas Stars
vittu mitä paskaa

hyvän mielen saa heitettyä helvetin äkkiä tällä kaudella vittuun kun käy peleissä...tiivistetysti: VITTU MITÄ PASKAA
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
VITUN JYP!!

Ei tartte saatana jaksaa viimeistä minuuttia puristaa!Noh Veikkaus kiittää kun ei tartte sitä reilua neljää hunttia mulle illan peleistä JYPin puppeloinnin takia tilittää.Viddu.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös