Vitutusketju

  • 10 541 188
  • 56 130

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Aamen. Tällä viikolla olis taas ohjelmassa orapihlaja-aidan leikkaus ja siistiminen. Vituttaa jo valmiiksi.

"Orapihlaja-aita on 70 -luvun kosto omakotitaloasujalle"
Velipoika muutti aikoinaan Välivainiolle Ouluun ja eipä aikaakaan, korkeintaan pari vuotta, kun muutti pois. Soitteli sitten mulle, että kämppä on myynnissä ja sen orapihlaja-aita pitäisi leikata, noin niinkuin näön vuoksi.
Joopa joo - vanhalla aidalla oli korkeutta reilut 2,5 metriä ja paksuutta yli metrin. Varustauduin urakkaan tikkain, pensassaksin ja "sekatöörein", joilla saa paksummankin oksan poikki, kun osaa niksit. En vain osannut ottaa huomioon jotain kummallisia lentäviä ötököitä, joita ao. pensastossa eleli kirjaimellisesti pilvin pimein ja niiden kanssa sai sitten tapella oikein olan takaa, kun olivat menossa joka aukosta sisään ja purivatkin, pirut.
Urakan jälkeen, kesti reilut pari tuntia, mulla oli sovittu tapaaminen joukkuekavereiden kanssa Nallikarissa uinnin ja auringonoton merkeissä. Sinne päästyäni kaverit ja muutkin tuijottelivat hieman ihmeissään habitustani ja joku uskaltautui vitsillä kysymään, minkä helevetin otuksen kanssa olin tapellut, kun olin yltä päältä verinaarmuissa ja pikku puremissa kuin rokon jäljiltä.
Ei käynyt sinä iltapäivänä flaksi naistenkaan kanssa ja totesivat pari neitokaista ohi käveltyään turhankin äänekkäästi:
- Hyi kauheeeeta!!! Mikähän tauti tollanen on - hyi olkoon!

Notta onnea pensasaidan leikkuulle, @Minor !
 

Minor

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Velipoika muutti aikoinaan Välivainiolle Ouluun ja eipä aikaakaan, korkeintaan pari vuotta, kun muutti pois. Soitteli sitten mulle, että kämppä on myynnissä ja sen orapihlaja-aita pitäisi leikata, noin niinkuin näön vuoksi.
Joopa joo - vanhalla aidalla oli korkeutta reilut 2,5 metriä ja paksuutta yli metrin. Varustauduin urakkaan tikkain, pensassaksin ja "sekatöörein", joilla saa paksummankin oksan poikki, kun osaa niksit. En vain osannut ottaa huomioon jotain kummallisia lentäviä ötököitä, joita ao. pensastossa eleli kirjaimellisesti pilvin pimein ja niiden kanssa sai sitten tapella oikein olan takaa, kun olivat menossa joka aukosta sisään ja purivatkin, pirut.
Urakan jälkeen, kesti reilut pari tuntia, mulla oli sovittu tapaaminen joukkuekavereiden kanssa Nallikarissa uinnin ja auringonoton merkeissä. Sinne päästyäni kaverit ja muutkin tuijottelivat hieman ihmeissään habitustani ja joku uskaltautui vitsillä kysymään, minkä helevetin otuksen kanssa olin tapellut, kun olin yltä päältä verinaarmuissa ja pikku puremissa kuin rokon jäljiltä.
Ei käynyt sinä iltapäivänä flaksi naistenkaan kanssa ja totesivat pari neitokaista ohi käveltyään turhankin äänekkäästi:
- Hyi kauheeeeta!!! Mikähän tauti tollanen on - hyi olkoon!

Notta onnea pensasaidan leikkuulle, @Minor !

Onnea tarvitaan aina!

Tän hetkinen urakka ei ole ihan noin massiivinen. Noin kolme vuotta sitten kaadoin ton aidan kokonaan ja jäljelle jäi noin 30 sentin tynkä. Aita ottaa joka vuosi helposti noin 30-40 senttiä lisää pituutta jos sitä ei pidä kurissa, tein pyhän lupauksen, että perkele en enää ikinä anna aidan kasvaa ainakaan yli 1,5 metriä korkeammaksi. Sen pystyy viel hanskaamaan ja toimii näköesteenä.

Se aidan kaataminen oli sellainen homma, että meinaa vituttaa vieläkin. Vuokrasin siihen skrodeimman raivaussahan vesakkoterineen ja siirtolavan, kyllähän se sillä kaatu, mut sit niiden oksien raahaaminen siirtolavalle oli yhtä helvettiä. Se piikkien määrä..
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Naapuri oli puhellut, että haluaisi hävittää tonttiemme välissä olevan orapihlaja-aidan. Puolisoni oli nyökytellyt, kun kertoi aikeistaan kaivaa se ylös juurineen.

En tiedä, onko se molemmilla puolilla vai jomman kumman tontilla, mutta tässä tapauksessa en todellakaan aio mennä katsomaan rajapyykkiä - saati sitten mainita sanallakaan talkoohalukkuudesta, saati sitten siitä jos paljastuisi että se onkin meidän puolella.

Kuokan ja lapion kanssa tuli aikoinaan taisteltua monena kesänä rönttäistä ruusupensaistoa vastaan. Aina se vaan jostain alkoi puskea kuitenkin uutta, kunnes sitten salaojaurakan yhteydessä pyysin kaivinkoneen kuopaisemaan siivun tuostakin pois. Harvoin on meikäläisellä välähtänyt pääkopassa jotain yhtä hyödyllistä kuin tuolloin, ei ole tarttenut enää sen puskan kanssa tapella koskaan.

Orapihlajasta vielä sen verran, että usein kuulee sanottavan, että vain torakat selviäisivät ydintuhosta. Kyllä mä luulen, että myös orapihlaja jäisi jäljelle.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen

hege

Jäsen
Orapihlaja aita prokkis tuli vedettyä naapurin kanssa tiistaina, meillä tapana kaksi kertaa vuodessa leikata, joskin nyt kevät kerta siirtyi hieman normaalia pidemmälle, niin homma on ihan inhimillinen. Sinänsä orapihlajassa on se hyvä puoli että on sitkä ja helppohoitoinen sekä edullinen. Toisen puolen naapurit laittoi pensaskatajaa ja aika moni pensas heitti kupit nurkkaan ensimmäisen talven aikana ja kesän aikana.
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Voitteko vittu kuvitella että oikeus päivähoitoon loppuu 31.7. ja 1. luokka alkaa 11.8. Kunta ei tarjoa tuohon väliin mitään.

Kuka vittu näitä keksii, kännissä ja läpällä?
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Se tunne, kun kaupunki lähettää laskun 18 päivää yli eräpäivän. Kyseessä on hammaslääkärilasku ja kun yrittää selvittää asiaa puhelimitse, joutuu jonottamaan pitkälti yli tunnin ennen kuin saa johonkin yhteyden. Helsinki, we have a problem.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Voitteko vittu kuvitella että oikeus päivähoitoon loppuu 31.7. ja 1. luokka alkaa 11.8. Kunta ei tarjoa tuohon väliin mitään.

Kuka vittu näitä keksii, kännissä ja läpällä?

Siinä on monet seminaarit pidetty, kun asiaa on suunniteltu.

Seminaarit, siis käynnit huorissa, huumeiden laajat käytöt (ne ostattaa piikitkin veronmaksajan laskuun ihan vittuillakseen, because we can) ja muut normaalit virkamiesten ja -naisten ihan vitun normaalit jokapäiväiset ajanviettotavat. Ei mitään uutta. Toinen mahdollisuus tietenkin on, että he ovat idiootteja.
 
Köpiksen suorat lennot Tampereelta Air Balticilla tyyliin 200€. Mitä vittua!

Onko toi muka noin suosittu reitti nykyään?
Lomasuunnitelmat uusiksi. En maksa tollasta ryöstöhintaa.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Se tunne, kun kaupunki lähettää laskun 18 päivää yli eräpäivän. Kyseessä on hammaslääkärilasku ja kun yrittää selvittää asiaa puhelimitse, joutuu jonottamaan pitkälti yli tunnin ennen kuin saa johonkin yhteyden. Helsinki, we have a problem.
Viisi tuntia jonottamista ja lopulta sain yhteyden laskutukseen. Lasku oli ilmeisesti kierrellyt siellä sun täällä kuukauden verran ennen kuin sattui vihdoin tänään löytämään tiensä postilaatikkooni. Lievästi vituttaa tällainen toiminta.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Pikku varpaani törmäsi tuolin jalkaan. Ei siinä mielestäni edes ollut kovaa vauhtia mutta isku osui niin että tunsin kuinka jotain rusahti. Nyt on varvas tai vielä tarkemmin jalka juuri varpaan alapuolelta hiton kipeä. Kävelemään kyllä pystyn joten kuten. Vituttaa kun olisi ollut tässä (tilaus)mustikan poimintaa ja lakassa käyntiä enkä varmaan saa saapasta jalkaan kun sattuu niin. Mieskin olisi vielä lomalla ja voisi tehdä jotain kivaa yhdessä. Mutta vaan minä könkkään ja kiroilen (mielessäni) kun ottaa päähän. Pienestä se on kiinni ihmisen elämän sujuminen.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Pikku varpaani törmäsi tuolin jalkaan.

Varvas on kyllä sellainen ruumiinosa, että sen tarpeellisuutta ei edes huomaa - ennen kuin se sitten on kipeä.

Mulla on nyt jo kolmen peräkkäisen kesän putki päällä. Pari tuollaista vastaavaa pientä törmäysvahinkoa: toisella kertaa hiusmurtuma (ei voi tehdä mitään muuta kuin odottaa 2-3 viikkoa että paranee) ja toisella kertaa sujahti portin piela kovahkossa vauhdissa ikävästi kahden varpaan väliin niin että molemmat turposivat ja olivat pitun kipeitä (kipugeeliä ja odottelua).

Ikävin oli kuitenkin se, kun laitoin kengässä ollut amppari pisti isovarpeeseen kynnen alle. Se kipu oli etenkin aluksi ihan helvetillinen. Varvas myös turposi niin, että kävely normaalisti oli mahdotonta, eikä kenkää meinannut saada jalkaan muutamaan päivään.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Orapihlaja aita prokkis tuli vedettyä naapurin kanssa tiistaina, meillä tapana kaksi kertaa vuodessa leikata, joskin nyt kevät kerta siirtyi hieman normaalia pidemmälle, niin homma on ihan inhimillinen. Sinänsä orapihlajassa on se hyvä puoli että on sitkä ja helppohoitoinen sekä edullinen. Toisen puolen naapurit laittoi pensaskatajaa ja aika moni pensas heitti kupit nurkkaan ensimmäisen talven aikana ja kesän aikana.
Katajia, tuijia jne. pitäisi kastella ensimmäisen kasvukauden aikana, jotta saavat talvea varten varastoitua nestettä itseensä. Tämän jälkeen sitten pärjäävät käytännössä jo itsestään jos ei nyt mitään kuukauden kuivia jaksoja tule. Onhan niissä se hyvä puoli, että tuovat näkösuojaa myös talvella toisin kuin orapihlaja-aita. Ikivihreitäkin joutuu kyllä leikkaamaan jos ei halua kasvattaa metsää tontin rajalle.

Mitäköhän minua vituttais niin ei tule offtopiccia. Noh töiden teko, tai itseasiassa sen esittäminen, kun ulkona olisi hieno keli.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Pikku varpaani törmäsi tuolin jalkaan. ... Mieskin olisi vielä lomalla ja voisi tehdä jotain kivaa yhdessä. ... Pienestä se on kiinni ihmisen elämän sujuminen.
Ensinnäkin: Otan osaa murheeseesi; käveleminen on yksi ihmisen välttämättömimmistä perustarpeista.
Toiseksi: Kuten varmaan tiedät, miehen kanssa voi tehdä kaikenlaista kivaa yhdessä ihan ilman kävelemistäkin.

Tsemppiä!
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Mulla on eräs pitkäaikainen kontakti mieheen, joka on aikoinaan istunut Kakolassa 12 vuotta. Äijällä on ikää nyt 58 vuotta. Pyysi multa 30 euroa lainaksi taannoin, kun oli katkolla. Piti saada röökiä. Lupasi maksaa takaisin 19. päivä kuluvaa kuuta. Ei kuulunut rahoja. Ei sillä, että talouteni olisi tästä romahtanut, mutta se vitun PERIAATE.

Soitin juuri äijälle ja kertoi, että lähes kaikki fyrkka on mennyt laskuihin. Meikäläisen velkaan pyysi lisäaikaa ensi kuun alkuun. No, mitäpä siitä, sopiihan tuo kun ei muuta vaihtoehtoa ole. Eniten vituttaa, että olen niin saatanan sinisilmäinen näiden veijareiden kesken, että aina menen tähän ansaan. Kun haluaa kaveria auttaa ja sitten tulee turpiin. Nyt loppu tää vitun avun antaminen. Vituttaa huolella, ei tuo raha, mutta katteettomat lupaukset.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Itse olen ottanut periaatteeksi sen, etten lainaa rahaa kenellekään, koska aina, kun tulee takaisinmaksun aika, löytyy tekosyitä, joilla pyritään livahtamaan vastuusta. En ole myöskään lainannut keneltäkään, vaikka olisi ollut kuinka suuri tarve tahansa.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: raju

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
En ole myöskään lainannut keneltäkään, vaikka olisi ollut kuinka suuri tarve tahansa.
Tämä on erittäin hyvä periaate. Noudatan samaa. Pankilta tosin olen joutunut ottamaan suuremmissa hankinnoissa.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Kuten varmaan tiedät, miehen kanssa voi tehdä kaikenlaista kivaa yhdessä ihan ilman kävelemistäkin.
Joo, kokeilin ja pystyn ihan hyvin ajamaan autolla joten voidaan ajella paikasta toiseen syömään jäätelöä. Että ei tässä mitään hätää ole... ;-)
 

444

Jäsen
Varvas on kyllä sellainen ruumiinosa, että sen tarpeellisuutta ei edes huomaa - ennen kuin se sitten on kipeä.

Mulla on nyt jo kolmen peräkkäisen kesän putki päällä. Pari tuollaista vastaavaa pientä törmäysvahinkoa: toisella kertaa hiusmurtuma (ei voi tehdä mitään muuta kuin odottaa 2-3 viikkoa että paranee) ja toisella kertaa sujahti portin piela kovahkossa vauhdissa ikävästi kahden varpaan väliin niin että molemmat turposivat ja olivat pitun kipeitä (kipugeeliä ja odottelua).
Mulla on sattunut kohta 39-vuotisen elämäni aikana vain kaksi luunmurtumaa: molemmat pikkuvarpaat. Toinen kokeili voimiaan ovenkulmaa vasten ja toinen jäi judotreeneissä tatamien väliin muun vartalon liikkeen kuitenkaan pysähtymättä. Ja mitään noille tosiaan ei voi tehdä muuta kuin odottaa. Kolmisen viikkoa ja kävely tuntui jälleen lähes normaalilta. Että kyllä silläkin varpaalla ilmeisesti jokin funktio on.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Montako jäätelökioskia ehditte käydä päivässä?
Mitäpä niistä jäätelökioskeista... Kaupasta saa jäätelöä paljon halvemmalla. ;-)

Lahden torilla pallo pingviiniä maksaa 3,8€, Mövenpick yli neljä euroa ja pehmis 4 €. Taitaa olla linjassa maan yleiseen hintatasoon. Ei sillä etteikö nuo hinnat voi ihan hyvin "kerran" kesässä... kuukaudessa... viikossa voisi maksaa.

Edit. Mitä kysymykseesi tulee niin en tiedä. Heinolassa on ainakin yksi torilla, Lahdessa useampi ja voi olla jossain muuallakin. Nastolasta ja Orimattilasta en osaa varmaksi sanoa enkä Hollolastakaan... Vois niissä kyllä kiskat jossain ollakin. Sitten varmaan alkaisi olla päivä täysi kun nuo kiertää.
 
Viimeksi muokattu:

Polemos

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nakkilan uimaseura Uivat Nakit
Mitäpä niistä jäätelökioskeista... Kaupasta saa jäätelöä paljon halvemmalla. ;-)

Lahden torilla pallo pingviiniä maksaa 3,8€, Mövenpick yli neljä euroa ja pehmis 4 €. Taitaa olla linjassa maan yleiseen hintatasoon. Ei sillä etteikö nuo hinnat voi ihan hyvin "kerran" kesässä... kuukaudessa... viikossa voisi maksaa.

Edit. Mitä kysymykseesi tulee niin en tiedä. Heinolassa on ainakin yksi torilla, Lahdessa useampi ja voi olla jossain muuallakin. Nastolasta ja Orimattilasta en osaa varmaksi sanoa enkä Hollolastakaan... Vois niissä kyllä kiskat jossain ollakin. Sitten varmaan alkaisi olla päivä täysi kun nuo kiertää.
Hesarin Visiossa oli tällä viikolla juttua jäätelötötteröistä ja niiden hinnoista. Ilmeisesti nyt on hyvä aika nostaa hintoja kun joka tuutista (heh) puskee uutisia kasvavista kustannuksista.

 
K

Kiekkokatsoja

Pikku varpaani törmäsi tuolin jalkaan. Ei siinä mielestäni edes ollut kovaa vauhtia mutta isku osui niin että tunsin kuinka jotain rusahti. Nyt on varvas tai vielä tarkemmin jalka juuri varpaan alapuolelta hiton kipeä. Kävelemään kyllä pystyn joten kuten. Vituttaa kun olisi ollut tässä (tilaus)mustikan poimintaa ja lakassa käyntiä enkä varmaan saa saapasta jalkaan kun sattuu niin. Mieskin olisi vielä lomalla ja voisi tehdä jotain kivaa yhdessä. Mutta vaan minä könkkään ja kiroilen (mielessäni) kun ottaa päähän. Pienestä se on kiinni ihmisen elämän sujuminen.
Pientä omaa varvastarinaa.
Eräänä vuonna kokeilin yhtä "urheilulajia." Siinä ollaan yleensä avojaloin. Yhdessä tilanteessa isoin varvas vääntyi kohti jalkapohjaa, ja jumittui tuohon ääriasennon yli. Väänsin itse varpaani takaisin paikoilleen. Tai ainakin se näytti siltä.
Eipä tuo ole koskaan täysin kuntoon tullut. Toisinaan sitä särkee, toisinaan se hieman jumittaa, ja kädellä autan jumin pois.
Urheilu on pilanut monta hyvää ryyppymiestä, vai miten se sanonta nyt olikaan. Varovaisesti tuon liikunnan kanssa tulee olla.

Lisäys. *itutusketjun kamaa on se, että kehonsa rikkoutuneet kohdat, haluavat toisinaan ilmoitella olemassa olostaan. Kun tulee ikää lisää, niin tämä vauhti näyttää kiihtyvän.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös