Tämä nyt ei oikeastaan enää kuulu vitutuksen piiriin, mutta kuitenkin..
Kirjastosta tuli taannoin ukaasi, etten ole erästä kirjaa palauttanut. No, etsin kissojen ja koirien kanssa ko. kirjaa löytämättä sitä kuitenkaan. Minua uhkasi jo kirjan täysihintainen korvaaminen. Olin aivan varma, että olin palauttanut ko. kirjan ja kyseisen asian takia menivät jo yöunetkin. Tänään laitoin kirjastoon viestiä, että tulen huomenna keskustelemaan kyseistä asiasta (eli kirjan korvaamisesta). Sieltä tulikin äsken viestiä, että kirja on jo palautunut!!
No, hyvä niin, mutta kyllä vähän vituttaa kirjaston toiminta palautusten suhteen. Asiassa on varmaan käynyt niin, ettei palautustani oltu rekisteröitu ja joku tyyppi oli lainannut ko. kirjan vielä minun nimissäni (olettaen tietysti, että olin edelleen kirjan lainaaja, vaikka olin palauttanut sen kirjastoon). Jatkossa täytynee kirjat palauttaa palautusluukun sijasta henkilökohtaisesti kirjastonhoitajalle; haluan näet täyden varmuuden siitä, etten tulevaisuudessa joudu maksamaan jonkun muun lainaajan törttöilyä (sikäli mikäli kun tämä ei palauta kirjaa/tuhoaa sen).