Vitutusketju

  • 10 555 786
  • 56 140

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Espan puiston nurmikolla loisivat laiskurit ovat opettaneet linnut siihen, että ihmisiltä saa helposti ruokaa - joko suosiolla tai väkisin. Jos porukat viitsisivät korjata pizzanjämänsä ja muun skeidan, jota jättävät jälkeensä ei lintuongelma olisi niin mittava. Käsittämätöntä, että safkat ja öölet kannetaan paikalle, mutta roskia ei viitsitä roudata edes lähimpään roskikseen.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mielenkiintoista. Helsingin kauppatorin lokit pitäisi hävittää tuhoeläiminä, mutta kuka tekee sellaisen päätöksen?? Niinistö ei ehdi joka paikkaan.

Voin kuvitella iltapäivälehtien otsikot ja kettutyttöjen rynnistyksen Helsinkiin suojelemaan väärikohdeltuja lintuja. Luultavasti Greenpeace ankkuroisi laivansa kolera-altaaseen.
 
Vituttaa paskanjauhajat. Joo ei se asia oliskaan muutenkaan hankala hoitaa. Hei kiitti tosi paljon...
 

Cloaca Maxima

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Philadelphia Flyers
Vituttaa, kun maanantaina alkaa intti ja vielä enemmän vituttaa että tulen menettämään kovalla työllä ja tuskalla ansaittua rahaa seuraavien kuukausien aikana, eikä todennäköisesti edes riitäkään. Eli kyllähän Kela mulle asumisen maksaa intin aikana, mutta entäs vakuutukset, puhelinlaskut, TV-lupa yms. maksut kun ei ole tuloja lainkaan lähikuukausina? Aivan, omasta pussistahan ne on maksettava eikä tilannetta tietenkään yhtään helpota se että asun yksin eikö porukoitakaan ole joilta voisi tarpeen tullen pyytää jelppiä. Vittu.
 

Greffin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Pittsburgh Penguins
Vituttaa, kun maanantaina alkaa intti ja vielä enemmän vituttaa että tulen menettämään kovalla työllä ja tuskalla ansaittua rahaa seuraavien kuukausien aikana, eikä todennäköisesti edes riitäkään. Eli kyllähän Kela mulle asumisen maksaa intin aikana, mutta entäs vakuutukset, puhelinlaskut, TV-lupa yms. maksut kun ei ole tuloja lainkaan lähikuukausina? Aivan, omasta pussistahan ne on maksettava eikä tilannetta tietenkään yhtään helpota se että asun yksin eikö porukoitakaan ole joilta voisi tarpeen tullen pyytää jelppiä. Vittu.

Eikös sitä menettäisi kovalla työllä ansaittua rahaa joka tapauksessa, menee inttiin tai ei?

Mutta joo, ymmärrän. Kyllä tuossa itsellänikin paloi aika paljon rahaa intin aikana. Se päiväraha on kuitenkin aika pienimuotoinen. Toisaalta, asumisessa ja ruuassa taas säästää aika paljon. Sitä ei hoksaakaan kuinka paljon rahaa menee, mutta kun intissä ei tuloja juurikaan ole niin hämmästyy kuinka paljon tosiaan sitä fyrkkaa jonnekin häviää. Vielä enemmän häviäisi, jos mukaan otettaisiin ruoka ja asuminen.
 
Lähinnä jokainen Golden Awen viesti. Siis ei jotakin rajaa nuihin mukahuskoihin (TM) viesteihin mutta ketä nuo naura~ttaa? Kyllä, aluksi minäkin pidin niitä erittäin hauskoina ja hyvinä mutta nyt kun tuota samaa muka~hauskaa(tM) saa lukea joka ikisestä paikasta niin kyllä alkaa jo pikkuhiljaa kypsyttää. Joku palstaveli jo tokaisikin jotakin mukahauskuuteen(TM) viitaten mutta en asiasta nyt jaksa ottaa selvää ja ei kyllä pahemmin kiinnosta. Olen pari kertaa harkinnut laittaa Golden ~Awen mustalle listalle eli ignore(TM) listalle (vaikka kärppäfani onkin)(TM).

On muuten jännä miettiä kuinka kaksi nimimerkkiä internetin ihmeellisessä maailmassa voi tuottaa vitutuskäyrän maksimaalisen huipentuman. Toinen on juuri mainittu Golden Awe (TM) ja toinen Routainen Sydän (nykyisin RtSn ja sinne päin). Ja kummankin kannattama SM-liiga joukkue on Kärpät. Ehkä sitten me oululaiset ollaan vähän ihme porukkaa.

Ja kolmas asia minkä haluan tilittää on moderaattoreiden aivan käsittämätön ylivalta (luonnollista , heh, hymiö tähän?). Sain viikon "pelikiellon" "ylipitkästä lainauksesta onlinerin kera". Kun tarkemmin asiaa miettii niin tältä palstalta noin 10% on syyllistynyt samaan. Mutta onko heille annettu asiasta pelikieltoa? Ei ole. En ole katkera jos näin luulette viikon "pelikiellosta" sillä nykyään seurailen jatkoaikaa hyvin paljon vähemmän kun ennen. Noin 1 viesti/viikko tahtia kirjoittelen, yleensä aiheettomasti, välillä aiheesta (hymiö tahänkin?) Mutta haluasin oikeuden tapahtuvan ja jokaista kirjoittajaa kohdeltavan tasa-arvoisesti. Nimittäin tämä tasa-arvon peritaate ei toteudu tällä foorumilla. Jos haluat asiaa tutkia niin vrt. ns. Vanhat Kirjoittajat vs. Uudemmat kirjoittajat. Vanhoja käyttäjiä, joilla on se lähemmäs 2k viestejä suositaan loppujen lopuksi hyvin paljon. Enkä sano että olisin ainoa joka tämän asian on huomannut, mutta olen ehkä yksi niistä joka tuo esille.

Jotenkin tätä(kin) viestiä kirjoittaessa olen aika varma että tästä(kin) napsahtaa se 1 viikko - 1 kuukausi "pelikieltoa". Mitä olen tehnyt väärin? En mitään, joka tosin on oma mielipiteeni. Olen mielestäni kritisoinut tiettyjä asioita aivan aiheesta. Jotenkin on vain sellainen fiilis että tänne ei saa edes kirjoittaa puhekieltä. Olen parhaani tehnyt että saisin tästäkin viestistä edes jossain määrin selkeän, mutta se ei näillä promilleilla välttämättä onnistu. Mutta tiivistetysti, Kritisoin aiheesta, koitan viedä keskustelua eteenpäin ja pyrin että tekstini toisi ihmisille omia mielipiteitä.

Valtavirran mukana ei aina ole hyvä seilata. Jos jokin (arvaisin että monikin asia) jää tästä epäselväksi, jatkakaamme keskustelua myöhemmin. Jos aamulla herätessäni on morkkis, ei se ole jatkoajan syytä, vain ihan niiden asioiden joita tapahtuu oikeassa elämässä. Erehdyksen kautta oppii, mutta tiettyjä asioita ei saa päästää siihen pisteeseen.

Olen suhteellisen varma että ilman tätä viimeistä kommenttiani, jonka tämän viestin loppuun pistän, en saisi "pelikieltoa". Kuten aikaisemmin mainitsin, en ole katkera mistään tätä palstaa koskevasta asiasta. Minulle tämä palsa ei merkitse elämää ja kuolemaa (kuten joillekin se näyttää tekevän). Jääköön tämä viimeiseksi viestiksi, aivan vitun sama. Mukahauskuus, tosikkomaisuus ei kanna pitkälle. Täällä puhutaan jääkiekosta täyttä asiaa, josta on kiva lukea mutta tämä palsta on niin täynnä paskaa hauhavia Golden Aweja että huhu. Ja Uleåborgireja. Niin ja Uleåborgir on tosikkojen tosikko. En tiedä sitten kuinka hissukka olet IRL (in real life, varmaan kyllä tiesit, ja vaikka väittäisit että et tiennyt mitä tuo kirjainyhdistelmä tarkoittaa, en usko sinua(TM)

Kärppäfanit, nyt päätä ylös. Ja nimenomaan ouluaiset sellaiset. Ette te jumalauta voi olla niin paskoja ihmisiä kuin luulen. Antaa sen Golden vitun Awen räyhätä sielä Hämptönissä(TM) jossa vissin asus~telee. Vittu ei kiinnosta. Hankkikaa se OIKEA elämä.

Tätä saa kutsua tilitykseksi tai miksi haluaa, mutta ne ihmiset jotka vähän samaistuvat teksiin, teillä on toivoa. Olen humalassa, myönnän sen, mutta kuten edellä sanotua, morkkista en tästä ola. Ei kiinnosta vaikka kirjoitusoikeukseni menevät (käänteispsykologia, nyt ne ei ees kehtaa antaa mulle penalttia koska ennakoin sen, mutta nyt koska sen sanon ne antaa silti) No, lähtee kirjoitusoikeudet varmaan muutenki, ei se haittaa, on mulla tänne silti 7 eri nickkiä joilla voin jauhaa paskaa sen minkä kerkiän. (Koittakaa saaha selville ne, lyön vetoa että ei taida onnistua :D:D:D:) <--- nyt siinä oli oikiasti hymiöt.

Okei myönnetään. Me oululaiset ollaan vähän flippejä. Sama olla, me syyän poronpaskaa ja jäkälää mutta ei ole muillakaan kehumista. Muiden joukkueiden faneilla on sama meininki, mutta ne ei kehtaa tuua sitä esille. Jos oululaiset jatkoaikalaiset ootte kuulolla niin käyvään vetää pari börstää tässä joku päivä.

Noh, hyvästi kaikki ihmiset jne. jne. Olen tänne kirjoittanut pelkkää paskaa, älkää ottako tosissaan. (Ja jos modet tän viestin poistaa ottakaa joku se screen shotti sitte (no siis ei mittää viskiä, vaikka Jameson on ihan jees.)

Saanpahan nauraa sitte itsekseni katalaa pahis naurua : BUAH BUAH BUAH.

Niin ja vielä loppuun :

HAISTAKAA MODET PITKÄ PASKA
 

Veijari

Jäsen
Kesätyöläiset

Meillä on tietohallinnossa joku ylipainoinen hirveätä kaakatusta pitävä kesätyöntekijä-akka. Voi jeesus mitä meteliä se pitää! Jatkuvaa nauramista joka helvetin asiaan mitä joku vähänkin sanoo. Kohta on pakko mennä sanomaa, että se turpa kiinni tai käsken työsuojeluviranomaiset paikalle desibelimittarin kanssa!
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Vituttaa kun piti liian kilttinä ja "kaveria ei jätetä" -henkisenä ihmisenä opastaa kahta kännistä urpoa viime perjantaina Barcelonan hostelliin puhelimen välityksellä. Nämä urpot sattuivat vieläpä seikkailemaan toisistaan erillään, joten täytyi suorittaa opastus erikseen molemmille. Tuon illan/yön/aamun puheluiden hinnaksi tuli näemmä n. 50e.

Eikä sitä kehtaa oikein kavereiltakaan rahaa pyytää. Ja pikkusummiahan nuo ovat nykyisellä tulotasolla, vielä vaan jotenkin ajattelee rahasummia opiskelijabudjetin kautta.
 

Tpip

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L'equip blaugrana, La Albiceleste, Raiders
Joku tehnyt pienet skraidut auton kylkeen. Sinänsä ei paha, pari ~20cm pituista viirua, jotka varmaankin saa vahalla piiloon. Ei muuten niin paljoa vituttaisi, mutta autolla ikää alle viikko. Viime perjantaina hain autokaupasta ja toissa iltana joku urpo oli jo vetänyt todennäköisesti ovella nuo naarmut. Stanan stana.
 

wilco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,LiPu
Joku tehnyt pienet skraidut auton kylkeen. Sinänsä ei paha, pari ~20cm pituista viirua, jotka varmaankin saa vahalla piiloon. Ei muuten niin paljoa vituttaisi, mutta autolla ikää alle viikko. Viime perjantaina hain autokaupasta ja toissa iltana joku urpo oli jo vetänyt todennäköisesti ovella nuo naarmut. Stanan stana.

Käy pesettämässä auto ja mene takaisin autoliikkeeseen kysymään, että mitkäs nämä on?

Että silleen...
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Käy pesettämässä auto ja mene takaisin autoliikkeeseen kysymään, että mitkäs nämä on?

Että silleen...

Mitähän järkeä tässä olisi? Autokauppias ottaisi kansiosta luovutuspöytäkirjan, jossa on rasti "maalipinta kunnossa"-kohdassa ja kysyisi, että maksatko kortilla vai käteisellä naarmujen korjauksen.
 

JWill

Jäsen
Suosikkijoukkue
Teppo Winnipegs
Kyllähän Pullamössö oikeassa on. Pelikieltoa napsahtelee, jos mielipiteet eroavat liikaa valtavirrasta ja modetoiminta on mielivaltaista, vaikka onkin naamioitu tiukkojen sääntöjen alle tasavertaiseksi. Mutta ei tämmöisestä vitutusta jaksa itselleen kehittää, internetin keskustelupalsta sentään vaan kyseessä.

Mulkut asiakkaat sen sijaan vituttaa senkin edestä...
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Vituttaa eräs kollega, joka on jäämässä tänään lomalle. Ei näköjään kiinnosta enää hommat ja paskat jäävätkin sopivasti niskoilleni. Itse asiassa koko tyyppi on ollut aika epämotivoitunut viime aikoina ja koska meillä saa tehdä myös etätöitä, hän on ollut kotona "töissä" eli liehumassa ties missä uuden venakkotyttöystävänsä kanssa. Muut ovat sitten siivonneet ja selitelleet hänen jälkeensä parhaan kykynsä mukaan tilanteiden ollessa välillä aika kiusallisiakin. Kostoksi toivon, että ludmila imuiroi äijän rahat ja katoaa sitten taivaan tuuliin.
 

ditrim

Jäsen
Pikkasen vituttaa kun tänään jää niin paljon porukkaa kesälomalle. Itse kun istun koko kesän töissä jonka jälkeen palaan koulun pulpettiin. No toisaalta se tuntuu "vähän" lomalta töitten jälkeen.

Paskanmarjat, vituttaa armottomasti. Toivottavasti sataa vettä kuukauden putkeen.
 

Speedye

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, CR7, AO, Härski
Vanhahko viesti. Mutta pakko puuttua vähän, kun en ainakaan nähnyt kenenkään korjaavan tuota virhettä.

Vaikka olisi kuinka vetänyt aineita tai viinaa, niin se ei ole lieventävä asianhaara. Ainoastaan siinä tapauksessa, että aineet on pumpattu sinuun jonkun muun toimesta. Mutta jos itse olet viinaa vedellyt ihan vapaaehtoisesti ja sen jälkeen syyllistyt rikokseen, niin kännissä oleminen ei lievenne millään tavalla tuomiota.

Olisihan se nyt mielenkiintoista. Haluaa hakata jonkun, ei muuta kuin vetää ensin pään sekaisin, niin pääsee pienemmällä rangaistuksella. Ei ei. Ei lievennä mitenkään.

Itseasiassa tästä olen kanssasi eri mieltä.. Juttelin tuossa noin kuukausi takaperin erään juristin kanssa ja hän heitti ilmaan varsin hurjan faktan. "Jos haluat tappaa jonkun, tee se kännissä ja autolla niin saat pienimmän tuomion. Et joudu edes vankilaan." Ja tämä siis asianajajan suusta kuultua. Mielestäni joku on hieman pielessä jos asiat todella ovat näin. Ja nyt moraalipoliisit tulevat paikalle haukkumaan, että onpas edesvastuuton juristi kun tuollaisia kertoo. Mielestäni on aivan oikein tietää miten asiat todella ovat, ja en todellakaan tarkoita että kenenkään tarvitsisi tuota kokeilla. Mutta jokatapauksessa, varsin usein "humalatila" vaikuttaa siten tuomioon ettei ole ns. täydessä ymmärryksessä tekoa tehdessään.
 

Master Chief

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Denny Crane
Sähkölaskussa oli tasauslasku, 131€ ylimääräistä ja muutenkin oli noussut 15€. Kivaa. Ja mää kun kuvittelin että seuraavasta sairauspäivärahasta vois ehkä jäädä jotain digiboksia varten...
 

Jykke1978

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC/FC TPS, Turku Dockers, Adelaide Crows
Vituttaa asiakas, tulipahan tossa soitettua asiakkaalle, että puhelimesi huolto maksaa lähes 300 euroa ja vitut se mun syy ole, että Tampereella oleva Samsungin huolto ilmoittaa, että puhelimen huolto ei mene takuuna vaan se tulee maksamaan tämän ja tämän verran ja tämän vuoksi jouduin sitten asiakkaalle soittamaan. Asiakas siinä sitten aikansa meuhkasi puhelimessa ja yritin sitten selittää hänelle tätä asiaa ja lopulta puhelu sitten päättyi siihen, kun asiakas sanoi, että tiedän miksi se ei mene takuuna, te ette pidä meistä (ulkomaalaisista) ja sen jälkeen kuului vain tuut tuut tuut, kun asiakas löi luurin korvaan, asiakas siis ulkomaalainen ja keskustelu käytiin englanniksi.

Ymmärrän kyllä, että asiakasta vituttaa se, että kerrotaan, että puhelin korjaus maksaa lähes 300 euroa ja kyllä se itseäniäkin vituttaisi, kun korjauskustannukset ovat noin 100 euroa pienemmät kuin kyseisen puhelimen hinta uutena, mutta syytön mä siihen olen, että huollossa on katsottu, että puhelin ei takuuna mene.

No nyt tätä kirjoittaessa asiakas tuli tähän ja annoin hänelle Samsungin huollon numeron niin saa soittaa sinne itse ja selvittää asian.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Sähkölaskussa oli tasauslasku, 131€ ylimääräistä ja muutenkin oli noussut 15€. Kivaa. Ja mää kun kuvittelin että seuraavasta sairauspäivärahasta vois ehkä jäädä jotain digiboksia varten...

Kannattaisiko sinun sopia energialaitoksen kanssa siitä, että ennakkolaskut ovat suurempia, niin ei tule ylläreitä.
 

Greffin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Pittsburgh Penguins
Itseasiassa tästä olen kanssasi eri mieltä.. Juttelin tuossa noin kuukausi takaperin erään juristin kanssa ja hän heitti ilmaan varsin hurjan faktan. "Jos haluat tappaa jonkun, tee se kännissä ja autolla niin saat pienimmän tuomion. Et joudu edes vankilaan." Ja tämä siis asianajajan suusta kuultua. Mielestäni joku on hieman pielessä jos asiat todella ovat näin. Ja nyt moraalipoliisit tulevat paikalle haukkumaan, että onpas edesvastuuton juristi kun tuollaisia kertoo. Mielestäni on aivan oikein tietää miten asiat todella ovat, ja en todellakaan tarkoita että kenenkään tarvitsisi tuota kokeilla. Mutta jokatapauksessa, varsin usein "humalatila" vaikuttaa siten tuomioon ettei ole ns. täydessä ymmärryksessä tekoa tehdessään.

En usko. Siis tuolla lailla tappamalla tietenkin tappaminen näyttää vähemmän suunnitellulta ja näin varmaan vähän pienempi tuomio ehkä. Mutta linnasta sitä itsensä löytää todellakin jos noin teet.

Lakikirjassa tämä sanotaan, jos itse aiheutetussa humalatilassa teet rikoksen, niin se ei muuta tuomiota yhtään lievempään suuntaan.

"Suomalaisten henkirikosten erityispiirteenä on, että tekijät ovat hyvin usein vahvassa humalatilassa. Mikäli itse aiheutettu humalatila otettaisiin automaattisesti huomioon syyntakeisuusarvioinnissa, seurauksena voisi olla, että suurin osa henkirikosten tekijöistä olisi ollut alentuneesti syyntakeisia tai syyntakeettomia. Luottamus rikosoikeusjärjestelmään horjuu, jos syntyisi mielikuva siitä, että jokainen tolkuttomassa humalassa toikkaroiva olisi rikosoikeudellisesti syyntakeeton."

"Itse hankittu syyntakeettomuus eli humala ei ole Suomessa lieventävä asianhaara."

Sitten suoraan lakikirjasta:
"
Tekijä on syyntakeeton, jos hän ei tekohetkellä kykene mielisairauden, syvän vajaamielisyyden taikka vakavan mielenterveyden tai tajunnan häiriön vuoksi ymmärtämään tekonsa tosiasiallista luonnetta tai oikeudenvastaisuutta taikka hänen kykynsä säädellä käyttäytymistään on sellaisesta syystä ratkaisevasti heikentynyt (syyntakeettomuus).


Päihtymystä tai muuta tilapäistä tajunnan häiriötä, johon tekijä on saattanut itsensä, ei oteta syyntakeisuusarvioinnissa huomioon, ellei siihen ole erityisen painavia syitä."

Painava syy on sitten se, että joku on sinun tietämättäsi tai väkisin aiheuttanut sinulle tilan, jossa olet täyttä ymmärrystä vailla, taikka ymmärrystä vailla. Tämä voi varmaan jotenkin muutenkin tulla kuin jonkun toisen toimesta, mutta en ole törmännyt sellaiseen tapaukseen koskaan.

Mutta kyllä tuo viimeinen lause aika paljon kertoo, kuinka pahasti täälläkin näköjään muutamien oikeustieto on hakuteillä.

Vai meinaatko, että tuomarit tulkitsevat tosiaan lakikirjaa mielensä mukaan, eivätkä noudata tuota lakia? :D
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Itseasiassa tästä olen kanssasi eri mieltä.. Juttelin tuossa noin kuukausi takaperin erään juristin kanssa ja hän heitti ilmaan varsin hurjan faktan. "Jos haluat tappaa jonkun, tee se kännissä ja autolla niin saat pienimmän tuomion. Et joudu edes vankilaan." Ja tämä siis asianajajan suusta kuultua. Mielestäni joku on hieman pielessä jos asiat todella ovat näin. Ja nyt moraalipoliisit tulevat paikalle haukkumaan, että onpas edesvastuuton juristi kun tuollaisia kertoo. Mielestäni on aivan oikein tietää miten asiat todella ovat, ja en todellakaan tarkoita että kenenkään tarvitsisi tuota kokeilla. Mutta jokatapauksessa, varsin usein "humalatila" vaikuttaa siten tuomioon ettei ole ns. täydessä ymmärryksessä tekoa tehdessään.

Ihan saman tekstin olen kuullut erään katkeroituneen poliisin suusta. Kaverilla noin 15v virkauraa takana.. tämä lausunto oli vain jäävuoren huippu.. Aika karuja juttuja saa anteeksi tai lievemmäksi jos on kovassa kännissä vaikka sen ei pitäisi mitenkään vaikuttaa tuomioon.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös