Alamummo kirjoitti:
Jos fillarini kumit kaipaavat lisää ilmaa ajan aina siihen putiikkiin, josta ostin sen ja pyydän niitä poikia täyttämään renkaat. Ei tarvitse itse hiki hatussa veivata ja riittää kun hymyilee nätisti. Pullakahveja ei siinä ajassa kyllä ehdi nauttia. On mulla pumppukin, mutten ole tarvinnut sitä kertaakaan... Fillarinkin tosiaan huollatan aina samassa liikkeessä, ei tulisi mieleenikään alkaa hinkkaamaan ketjuja keväällä. Osaisin varmasti huoltaa pyörän, mutta miksi nähdä se vaiva, kun lopputulos on parempi jonkun ammattilaisen tekemänä. Vituttaisi olla niin sniidu, että kaikki pitäisi tehdä itse, jotta säästää pari kymppiä.
Hmmm.. seurannut tätä keskustelua hetken ja täytyy myöntää...
Osaan tehdä hyvinkin monenlaisia hommia remontoimisesta lähtien. Jotkut hommat teen mielelläni itse, toiset teen en niin mielelläni ja toiset jätän suosista ammattilaisille ja maksan siitä mielelläni.
Mietin että mistä se johtuu. No tulin seuraavaan tulokseen.
Vaikkapa koko asunnon remontointi, tein itse koska pidän siitä että saa juuri sellaisen kuin haluaa (ei siis sellaisen kuin tulee..).
Fillarin saatan huoltaa keväällä kauniina päivänä pihalla mielelläni, sateisena saattaisin heittää johonkin huoltoon.
Sitten taas, osaan vaihtaa auton talvirenkaat, no vaikka laturin, vesipumpun, korjata erinäisiä juttuja, mutta ei huvita yleensäkään. Eli teetän ja maksan.
Toinen syy on etten saa mitään kiksejä olla öljyssä ja paskassa puolipäivää auton alla epämukavassa asennossa, eli maksan iloiten. Toinen syy, ajan työkseni aika paljon ja tutut mekaanikot tekevät tosi hyvää ja luotettavaa jälkeä aina, maksan iloiten jälleen, eli turvallisuus ja varmuus että auto tod.näk. toimii eikä jätä tielle.