Jehovista ja muista vielä.. itse ei niitä Roccon mainitsemia julkaisuja tule luukusta, olen kai jo kadotukseen tuomittu.. mutta joskus kaupungilla yrittävät pysäyttää ja jutella. Täytyy myöntää että mormonit ovat ainoita joille nostan hattua, käyttäytyvät fiksusti ja korrektisti aina. Mutta asiaan, uskovaisten (tai kenen tahansa, mihin tahansa uskovan fanaatikon) kanssa vaittely on haastavaa, koska heille ei mikään järjellenen perustelu mene läpi. Kaikki argumentit voidaan kieltää sokealla uskolla ja heillä ei yleensä ole mitään halua edes kuunnella muiden mielipiteitä. (eikä minulla ole mitään uskovaisia vastaan, kunhan eivät minulle tyrkytä vakaumuksiaan)
Muutama asia joilla uskovaiset fanaatikot saa yleensä pois raiteiltaan:
Ensimmäinen kysymys joilla aloitan keskustelun kun he lähestyvät on "miksi Jeesus kuvataan aina valkoisena sinisilmäisenä vaikka Jerusalemin seudulla ei varmasti sellaista tenavaa syntynyt 2000 vuotta sitten?
Mitä mieltä olet siitä että Mooses oli sukurutsainen lapsi, koska Mooseksen isä otti isänsä sisaren vaimokseen?
Sama vaalea ihoisuus kysymys Mooseksen kohdalla kuin Jeesuksenkin?
Sitten on hyvä ohjata keskustelua kaikista suurinpaan riistäjään ja murhaajaan, nimittäin kirkkoon. Kirkot ja uskonnot ovat tappaneet, kiduttaneet ja ryöstäneet satoja vuosia, miljoonia ihmisiä.. siihen onkin hyvä kommentoida että oikeastaa työ ryöstely, ja murhaaminen alkaa kiinnostamaan, kerropa lisää tästä uskonnosta.. jne...