Vitutusketju

  • 10 591 049
  • 56 164

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
Post-rock/ Post-punk
Vittu, toi Ruuben on paska, siis hemmetti! No ehkäpä noi haastattelut menee siinä ja siinä, mutta noi vitsit on niin heikkoja, että ei mitään järkeä. Noh, Suomessa ei ole Hyvien, Pahojen ja Rumien jälkeen ollut hyvää talkkaria ja tuskin tuleekaan. Mutta kaipa suomalaisilta ei tuollainen jenkkityylinen talk show yksinkertaisesti vain luonnistu ja Inhimillisen tekijän ja Punaisen langan tyyliset ihmisläheisemmät keskusteluohjelmat ovat enemmän meidän heiniä.
 

wilco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,LiPu
Pottakameli kirjoitti:
Ärsyttää ihmiset, jotka kutsuvat skinejä automaattisesti rasisteiksi. Kattokaas kun asia ei ole läheskään aina näin.

Niin, eivät skinit mitään rasisteja ole. Hehän hakkaavat ketä vaan ihonväriin ja asemaan katsomatta...

Että silleen...
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
Post-rock/ Post-punk
wilco kirjoitti:
Niin, eivät skinit mitään rasisteja ole. Hehän hakkaavat ketä vaan ihonväriin ja asemaan katsomatta...

Että silleen...

Joo, noh jos kuitenkin muistettaisiin, että skinhead-kulttuuri on syntynyt Briteissä 1960- luvulla maan nuorison ja jamaikkalaisen siirtolaiskulttuurin yhdistymisestä, jonkinlaisena modien jälkeläisenä. Eihän rasismi tullut mukaan siihen kuin vasta 1970- luvun lopulla National Frontin myötä ja HUOM! kaikki skinheadit eivät ole todellakaan rasisteja tai porukalla hakkaajia, vaan vanhojen perinteiden vaalijoita edustaen alakulttuuriaan siinä missä rockabillyjengi tai punkkarit. Veikkaanpa, että usealle pilottitakki päällä Suur-Suomesta uhoavalle ei esim. 2Tone sano yhtään mitään.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
jarne kirjoitti:
Se että joku tiedemaailmassa kyseenalaistaa vallitsevan käsityksen ei todista mitään, suuntaan eikä toiseen, moni ns. "tiedeyhteisössä" pitää myös evoluutioteoriaa vanhanaikaisena ajatuksena, Älykäs-suunnittelu on tämän päivän sana, kuten varmasti tiedätkin. Yhtä hataralla pohjalla molemmat ns. vastavirtateoriat mielestäni.

Kyse on kuitenkin hivenen eri asiasta jos joku väittää evoluutioterioaa vanhanaikaiseksi ja nostaa tilalle vaikkapa jonkin "uskonnollissävytteisen" teorian mikä ei pohjaudu mihinkään muuhun kuin filosofis-uskonnolliseen pohdintaan, kuin jos ryhdytään biologiselta kantilta tarkastelemaan rotuja ja vertaamaan rotujen välisiä eroja siihen millaisia eroja rotujen sisältä voi löytyä ja tämän vertailun perusteella päädytään sitten tulokseen, että perinteinen ajattelu roduista voikin olla vanhanaikainen, joten sen sijaan tulisi löytää jokin uusi tapa käsitellä "rodullisia" erityispiirteitä.

Sanotaan nyt vielä varmuuden vuoksi etten itse vielä lopeta puhumista roduista vaan seuraan edelleen valtavirtausta ja puhun roduista koska näin tulen paremmin ymmärretyksi ja jokainen tietää tasan tarkkaan sen mistä on puhe - vaikka termistö toisinaan saattaa olla ehkäpä joidenkin mielestä halveerava (en nyt tarkoita sitä, että sanaa "neekeri" käytettäisi kun puhuttaisi mustista vaan yleisesti sitä, että jotkut pitävät leimaavina sitä kun käytetään roduista puhuttaessa värejä symboleina kuvaamaan tiettyä rotua tai sen rodullista piirrettä).

vlad.
 

Cube

Jäsen
jarne kirjoitti:
Kiitos HN että osallistuit noinkin rakentavalla tavalla tähän keskusteluun, rotuerotteluun uskovan täytyy olla idiootti, näinhän se menee.
Vituttaa tällainen touhu, että ei perustella omia näkemyksiä ja ihmetellään sitten sitä miksi muut eivät anna paskaideologoiden mennä suodattimesta läpi. Itse nostit aiheen esille, joten antaa tulla nyt. Aloita vaikka siitä, että mitä älykkyys ylipäätään on, kun ilmeisesti niin kovan luokan asiantuntija tällä saralla olet.
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
HN kirjoitti:
Kyllä. Tässä asiassa ei ole poikkeuksia. Ihmisten syntyperään tai etniseen taustaan perustuvaa eriarvoistamista, syrjintää tai vihaa oikeutettuna pitävä henkilö on idiootti.

Mielenkiintoinen väite.

http://en.wikipedia.org/wiki/Race_and_intelligence
http://fi.wikipedia.org/wiki/IQ_and_the_Wealth_of_Nations

Vaikka wikipediaa esim tässä asiassa ei voi pitää kovinkaan luotettavana lähteenä niin wikipedian artikkelista löytyy mielenkiintoisia linkkejä.

http://taxa.epi.umn.edu/~mbmiller/journals/pppl/200504/2/235-2.html

Kai minäkin sitten olen rasisti kun kerran uskon että on olemassa rotuun perustuvia älykkyyseroja. Ei toki suomalaisten hyväksi.

- tinke.80
 

kakkonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tinke-80 kirjoitti:
Kai minäkin sitten olen rasisti kun kerran uskon että on olemassa rotuun perustuvia älykkyyseroja. Ei toki suomalaisten hyväksi.
Aijaa,minä olen luullut että me suomalaiset ollaan muita parempia vähän joka asiassa...
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tinke-80 kirjoitti:
Kai minäkin sitten olen rasisti kun kerran uskon että on olemassa rotuun perustuvia älykkyyseroja. Ei toki suomalaisten hyväksi.
Et kai vaan satu olemaan Tatu Vanhanen?
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
wilco kirjoitti:
Niin, eivät skinit mitään rasisteja ole. Hehän hakkaavat ketä vaan ihonväriin ja asemaan katsomatta...

Että silleen...

Juu ja ihminen se on yli-ihminenkin. Skinejä löytyy tosiaan vähän joka lähtöön; on vasemmistolaisia Red Skinejä ja Ska-musaa diggailevia (alkuperäisiä) skinejä. Oi-oi liike oli voimissaan 80-luvun alussa Briteissä rantautuen Suomeen hieman myöhemmin. Tämä liike oli/on aika puhtaasti fasistinen ja rasistinen ja myös näkyvin osa nykyistä skinikulttuuria.

Nyt just vituttaa mielipuolinen kiire duunissa. Toiset menee röökitauolle, mutta meikäläinen piipahtaa Jatkoajassa. Terveellisempää ja ehkä myös järkevämpää.
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
HN kirjoitti:
Niin olet. Mutta jatka hyvä mies lukemista ja tiedonkeruuta, niin pääset joskus ehkä noita pinnallisia ja tarkoituksenmukaisia tutkimustulosten "analyysejä" hieman syvemmälle. Silloin sinullekin saattaa aueta kokonaiskuva, josta on suhteellisen helppo havaita mm. ravinnon ja erinäisten sosiaalisten sekä kulttuurillisten tekijöiden vaikutus älykkyysosamäärään. Nämä ovat eroja selittäviä tekijöitä - toisin kuin "rotu", jonka merkitys lähenee nollaa tarkasteltavien muuttujien määrän lisääntyessä.

Se on aina hauskaa että ihmiset vetävät Rasisti-kortin esiin kun esittää tälläisiä väitteitä. Varsinkin kun tiedetään että näitä väitteitä tutkitaan vielä tänäkin päivänä ympäri maailman. Kai olen myös rasisti jos väitän että tummaihoisella ihmisellä on keskimäärin valkoihoista pienempi älykkyysosamäärä. Toki tämä ero syntyy kulttuurieroista, ravintomäärästä ja koulutuksen tasosta. Mutta siitä huolimatta eiköhän joku vedä sen r-kortin esiin tässäkin tapauksessa.

- tinke.80
 

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
HN kirjoitti:
Et ole, koska nyt et perustele eroa "rodulla", vaan niillä ihan oikeilla selittävillä tekijöillä. Ravinnon laatu on muuten merkittävämpi tekijä kuin sen määrä.

Totta, koska proteiinin saanti on merkittävä tekijä aivojen kehityksen kannalta. Näin olen ainakin jostain julkaisusta lukenut. Toki voivat olla väärässä.

edit: osataan vielä kirjoittaa joku päivä
 
Viimeksi muokattu:

Target

Jäsen
Suosikkijoukkue
Löytyy
PeteX kirjoitti:
Nyt just vituttaa mielipuolinen kiire duunissa. Toiset menee röökitauolle, mutta meikäläinen piipahtaa Jatkoajassa. Terveellisempää ja ehkä myös järkevämpää.

Oletko aivan varma?

Vituttaa itsemurhaa yrittävät fillaristit. Jos ei jumalauta kaaliin uppoa, mitä punainen valo tarkoittaa, niin ei kannata tulla itkemään.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Tinke-80 kirjoitti:
Se on aina hauskaa että ihmiset vetävät Rasisti-kortin esiin kun esittää tälläisiä väitteitä. Varsinkin kun tiedetään että näitä väitteitä tutkitaan vielä tänäkin päivänä ympäri maailman. Kai olen myös rasisti jos väitän että tummaihoisella ihmisellä on keskimäärin valkoihoista pienempi älykkyysosamäärä. Toki tämä ero syntyy kulttuurieroista, ravintomäärästä ja koulutuksen tasosta. Mutta siitä huolimatta eiköhän joku vedä sen r-kortin esiin tässäkin tapauksessa.

- tinke.80

Pienempi tai suurempi älykkyysosamäärä riippuu tietysti myös siitä tavasta, jolla älykkyyttä tutkitaan ja määritellään.
 

Cube

Jäsen
Tinke-80 kirjoitti:
Kai minäkin sitten olen rasisti kun kerran uskon että on olemassa rotuun perustuvia älykkyyseroja. Ei toki suomalaisten hyväksi.

Tinke-80 kirjoitti:
Kai olen myös rasisti jos väitän että tummaihoisella ihmisellä on keskimäärin valkoihoista pienempi älykkyysosamäärä. Toki tämä ero syntyy kulttuurieroista, ravintomäärästä ja koulutuksen tasosta. Mutta siitä huolimatta eiköhän joku vedä sen r-kortin esiin tässäkin tapauksessa.
Miten asia nyt siis on? Ylemmässä viestissä puhut vielä rotuun perustuvista älykkyyseroista, alemmassa puolestaan pehmennät näkökulmiasi tuomalla esiin voimakkaasti myös kulttuurin, ravinnon ja koulutuksen. Tiedätkö nyt varmasti itsekään mihin uskot?

Katso kriittisellä silmällä omia viestejäsi ja mieti sen jälkeen, että olisiko sille mahdollisesti olemassa joku syy, että vähän rasistiset epäluulot nousevat esille tuosta ensimmäisen viestin kommentista.. Varmasti kuitenkin ymmärrät, että maailmasta löytyy aika monia, jotka pyrkivät näitä tutkimustuloksia vääristelemään oman (mielestäni) virheellisen ideologian perustelemiseksi.
 

jarne

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ULUVFC #52
Cube kirjoitti:
Vituttaa tällainen touhu, että ei perustella omia näkemyksiä ja ihmetellään sitten sitä miksi muut eivät anna paskaideologoiden mennä suodattimesta läpi. Itse nostit aiheen esille, joten antaa tulla nyt. Aloita vaikka siitä, että mitä älykkyys ylipäätään on, kun ilmeisesti niin kovan luokan asiantuntija tällä saralla olet.

Tuskin kukaan tällä palstalla on asiantuntia kyseisellä allalla, kaikkein vähiten minä. Siltikin pienellä historian tuntemuksella asian pystyy perustella tyhmemmällekin kyseliälle.

Aasialaiset ovat rodullisesti älykkyydessä ylivertaisia, kuitenkin heidän kulttuurinsa sisäänpäin kääntyneisyys ja haluttomuus omaksua vaikutteita muista kulttuureista on mahdollistanut eurooppalaisperäisen rodun vallan tässä ajassa (lue. USA ja euroopan maat). Eurooppalaisperäiset tulevat siis hyvänä kakkosena, oma rotumme on imenyt vaikutteita muista kulttuureista eikä meillä ole ollut tiukkaa kulttuuria/uskontoa rajoittamassa kehitystä. Roduista älyllisesti kaikkein heikoimpia ovat saharan eteläpuoleisen afrikan ihmiset ja Australian aboriginaalit, vuosisatojen/tuhansien eristyneisyys muista kulttuureista sekä lämmin ilmasto ja siitä johtuva metsästäjä/keräilijä kulttuuri ei mahdollista suuria ihmikeskittymiä josta johtuu korkeakulttuurien puute. Eli rotujen erilaiset ominaisuudet esim. älykkyys, koko, ihonväri ja sosiaalisuus johtuvat evoluutiosta (oma mielipiteeni). Ilmasto on suurin yksittäinen tekijä. Geneettistä perimää ei ole pystytty todistamaan, minä kuitenkin uskon siihen, kulttuurillinen perimä on kuitenkin kaikkien nähtävissä, ja jokainen voi siitä vetää omat johtopäätöksensä. Minä en häpeä oman rotuni ylivertaisuutta älyllisesti verrattaessa esim. afrikkalaisiin, miksi se on sinulle niin paha paikka ja miksi siitä ei saisi puhua?
 

Jarner

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP. Philadelphia Flyers. Man United. JJK.
Vituttaa netti. Mikään sivu ei aukene alle 2 minuutissa ja joka toista avatessa tulee teksti "Sivua ei voi näyttää". Mikä vittu se on saatana!
Onneks tuli hommattua puolet nopeempi liittymä ja eri firmalta. Josko sitte alkais toimimaan.
Lisäks alkaa vituttamaan työt, tai siis niiden vähäinen määrä. Toisesta firmasta ei voi ottaa töitä, jos haluaa pitää ton nykyisen. Melkonen oravanpyörä saatana!
 

Cube

Jäsen
jarne kirjoitti:
Minä en häpeä oman rotuni ylivertaisuutta älyllisesti verrattaessa esim. afrikkalaisiin, miksi se on sinulle niin paha paikka ja miksi siitä ei saisi puhua?
Saahan siitä puhua. Suotavaa kuitenkin olisi, ettei sitä ihan vaan lämpimikseen tehtäisi, vaan sanottavassa olisi myös jotain sisältöä. Mitä rankempi väite, sitä vankemmat perusteet sille tulee olla - näin se vaan menee. Löyhästi "maalaisjärkeen" perustuvilla tulkinnoilla historiasta ja eri rotujen asemasta tuskin pääsee kovin pitkälle luistamaan tällaisessa keskustelussa.

Lieneekin turha sanoa, että et onnistunut millään mittarilla vakuuttamaan minua (tuskin ketään muutakaan) siitä, että rotuihin perustuvat älykkyyserot olisivat ihan selvä asia, kuten alkuperäisessä viestissäsi tähän ketjuun väitit. Tuntuukin nyt vähän siltä, että tässä on vastapuolella vähän vaikeuksia ymmärtää sitä, että minkä asian puolesta edes argumentoi. Ehkä olisi tosiaan parasta aloittaa ihan vaan siitä älykkyyden määritelmästä ja katsoa, että miten pitkälle siinäkin päästään.
 

jesse72

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, MP, E. Frankfurt, hyvä MJE!
Saatana täytin eilen laput Veikkaukselle. Tuli kiire lähtö fanibussille Heinolaan ja nopeasti R-kioskille viemään kotona täytetyt valmiit laput.

Tulosveto: HeKi-Jukurit 1-4 ja 2-6.
Pitkäveto: ToPo-LrNMKY 1, Tarmo-Namika L 1, Nordsjaelland-Midtjylland 2.

Saatana Heinolasta kotiuduttuani huomasin,että ne perkeleen laput ovat yhä repussa. Vikingloton oli kyllä täyttänyt ja peräti kaksi oikein!! Mitäpä niillä noin 150€ olisinkaan tehnyt. Vähemmän huono MJE!
 

Vekurinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki altavastaajat
Jos nyt ihan tätä perinteistä IQ-testiä mietitään, niin kaiketi negroidit ovat menestyneet muihin rotuihin verrattuna heikosti. Mistä tämä heikko menestys sitten johtuu (geenit, ympäristö jne.), taitaa olla toinen kysymys. White power-miehet tuntuvat tosiaan perustavan pullistelunsa epävarmalle pohjalle.

Tietysti tähän keskusteluun vaikuttaa myös se, minkälaisia käsityksiä älykkyydestä ja etenkin sen perinnöllisyydestä sopii kussakin valtiossa yleisemminkin esittää (esim. Tatu Vanhasen henkilöön kohdistuva demonisointi).
 

jarne

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ULUVFC #52
Cube kirjoitti:
Saahan siitä puhua. Suotavaa kuitenkin olisi, ettei sitä ihan vaan lämpimikseen tehtäisi, vaan sanottavassa olisi myös jotain sisältöä. Mitä rankempi väite, sitä vankemmat perusteet sille tulee olla - näin se vaan menee. Löyhästi "maalaisjärkeen" perustuvilla tulkinnoilla historiasta ja eri rotujen asemasta tuskin pääsee kovin pitkälle luistamaan tällaisessa keskustelussa.

Lieneekin turha sanoa, että et onnistunut millään mittarilla vakuuttamaan minua (tuskin ketään muutakaan) siitä, että rotuihin perustuvat älykkyyserot olisivat ihan selvä asia, kuten alkuperäisessä viestissäsi tähän ketjuun väitit. Tuntuukin nyt vähän siltä, että tässä on vastapuolella vähän vaikeuksia ymmärtää sitä, että minkä asian puolesta edes argumentoi. Ehkä olisi tosiaan parasta aloittaa ihan vaan siitä älykkyyden määritelmästä ja katsoa, että miten pitkälle siinäkin päästään.

Johan pomppas, taidat olla melkoinen epeli. Sinä vaan jankkaat vastaan ilman minkään näköisiä argumenttejä, muutenkin teksteistäsi paistaa läpi ylimielisyys.

Vituttaa ylimieliset ihmiset
 

Cube

Jäsen
jarne kirjoitti:
Johan pomppas, taidat olla melkoinen epeli. Sinä vaan jankkaat vastaan ilman minkään näköisiä argumenttejä, muutenkin teksteistäsi paistaa läpi ylimielisyys.
Mitä vastaan tässä pitäisi argumentoida, kun et onnistunut esittämään ensimmäistäkään pätevää väitettä rotuihin perustuvista älykkyyseroista?
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
HCM kirjoitti:
Ulosottomies kantaa omakotitalon pihaan kaksi pahvilaatikkoa: "laittakaa tavarat näihin". Ei vittu... Sosiaalitantta käsilaukkuineen Espoon kaupungista huutelee aidan takaa: "minä olen tullut auttamaan teitä". Yksi maanomistaja kuoli, yksi maanomistaja menetti työkykynsä paineen ja stressin uuvuttamana. Vain siksi, että juuri tälle tontille piti rakentaa kerrostaloja. Vain siksi, että Förstit eivät olleet huomanneet yhtä sentin viivaa asemakaavapiirroksissa.

Eilisessä Länsiväylässä oli rakennusliikkeen vastine. Se tarjoaa aika erilaisen näkökulman kuin MOT:in esittämä. Totuus lienee jossain näiden välissä.
Halukkaat varmaan hankkivat lehden käsiinsä...
 

jarne

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ULUVFC #52
Cube kirjoitti:
Mitä vastaan tässä pitäisi argumentoida, kun et onnistunut esittämään ensimmäistäkään pätevää väitettä rotuihin perustuvista älykkyyseroista?

Selvä.

edit. minä myöskin ilmoittaudun Tinken lailla rasistiksi, koska uskon rotujen välisiin älykkyys eroihin.
 
Viimeksi muokattu:

Jääkuutio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins + ex-Kiekko-Espoo
msg kirjoitti:
Eilisessä Länsiväylässä oli rakennusliikkeen vastine. Se tarjoaa aika erilaisen näkökulman kuin MOT:in esittämä. Totuus lienee jossain näiden välissä.
Halukkaat varmaan hankkivat lehden käsiinsä...

Sori pieni OT, mutta tarkoittanet tätä.

Mikäli jotain sattuu asia kiinnostamaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös