Vitutusketju

• 10 698 730
  • 56 253

jarne

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ULUVFC #52
Cube kirjoitti:
Vituttaa tällainen touhu, että ei perustella omia näkemyksiä ja ihmetellään sitten sitä miksi muut eivät anna paskaideologoiden mennä suodattimesta läpi. Itse nostit aiheen esille, joten antaa tulla nyt. Aloita vaikka siitä, että mitä älykkyys ylipäätään on, kun ilmeisesti niin kovan luokan asiantuntija tällä saralla olet.

Tuskin kukaan tällä palstalla on asiantuntia kyseisellä allalla, kaikkein vähiten minä. Siltikin pienellä historian tuntemuksella asian pystyy perustella tyhmemmällekin kyseliälle.

Aasialaiset ovat rodullisesti älykkyydessä ylivertaisia, kuitenkin heidän kulttuurinsa sisäänpäin kääntyneisyys ja haluttomuus omaksua vaikutteita muista kulttuureista on mahdollistanut eurooppalaisperäisen rodun vallan tässä ajassa (lue. USA ja euroopan maat). Eurooppalaisperäiset tulevat siis hyvänä kakkosena, oma rotumme on imenyt vaikutteita muista kulttuureista eikä meillä ole ollut tiukkaa kulttuuria/uskontoa rajoittamassa kehitystä. Roduista älyllisesti kaikkein heikoimpia ovat saharan eteläpuoleisen afrikan ihmiset ja Australian aboriginaalit, vuosisatojen/tuhansien eristyneisyys muista kulttuureista sekä lämmin ilmasto ja siitä johtuva metsästäjä/keräilijä kulttuuri ei mahdollista suuria ihmikeskittymiä josta johtuu korkeakulttuurien puute. Eli rotujen erilaiset ominaisuudet esim. älykkyys, koko, ihonväri ja sosiaalisuus johtuvat evoluutiosta (oma mielipiteeni). Ilmasto on suurin yksittäinen tekijä. Geneettistä perimää ei ole pystytty todistamaan, minä kuitenkin uskon siihen, kulttuurillinen perimä on kuitenkin kaikkien nähtävissä, ja jokainen voi siitä vetää omat johtopäätöksensä. Minä en häpeä oman rotuni ylivertaisuutta älyllisesti verrattaessa esim. afrikkalaisiin, miksi se on sinulle niin paha paikka ja miksi siitä ei saisi puhua?

Jarner

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP. Philadelphia Flyers. Man United. JJK.
Vituttaa netti. Mikään sivu ei aukene alle 2 minuutissa ja joka toista avatessa tulee teksti "Sivua ei voi näyttää". Mikä vittu se on saatana!
Onneks tuli hommattua puolet nopeempi liittymä ja eri firmalta. Josko sitte alkais toimimaan.
Lisäks alkaa vituttamaan työt, tai siis niiden vähäinen määrä. Toisesta firmasta ei voi ottaa töitä, jos haluaa pitää ton nykyisen. Melkonen oravanpyörä saatana!

Cube

Jäsen
jarne kirjoitti:
Minä en häpeä oman rotuni ylivertaisuutta älyllisesti verrattaessa esim. afrikkalaisiin, miksi se on sinulle niin paha paikka ja miksi siitä ei saisi puhua?
Saahan siitä puhua. Suotavaa kuitenkin olisi, ettei sitä ihan vaan lämpimikseen tehtäisi, vaan sanottavassa olisi myös jotain sisältöä. Mitä rankempi väite, sitä vankemmat perusteet sille tulee olla - näin se vaan menee. Löyhästi "maalaisjärkeen" perustuvilla tulkinnoilla historiasta ja eri rotujen asemasta tuskin pääsee kovin pitkälle luistamaan tällaisessa keskustelussa.

Lieneekin turha sanoa, että et onnistunut millään mittarilla vakuuttamaan minua (tuskin ketään muutakaan) siitä, että rotuihin perustuvat älykkyyserot olisivat ihan selvä asia, kuten alkuperäisessä viestissäsi tähän ketjuun väitit. Tuntuukin nyt vähän siltä, että tässä on vastapuolella vähän vaikeuksia ymmärtää sitä, että minkä asian puolesta edes argumentoi. Ehkä olisi tosiaan parasta aloittaa ihan vaan siitä älykkyyden määritelmästä ja katsoa, että miten pitkälle siinäkin päästään.

jesse72

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, MP, E. Frankfurt, hyvä MJE!
Saatana täytin eilen laput Veikkaukselle. Tuli kiire lähtö fanibussille Heinolaan ja nopeasti R-kioskille viemään kotona täytetyt valmiit laput.

Tulosveto: HeKi-Jukurit 1-4 ja 2-6.
Pitkäveto: ToPo-LrNMKY 1, Tarmo-Namika L 1, Nordsjaelland-Midtjylland 2.

Saatana Heinolasta kotiuduttuani huomasin,että ne perkeleen laput ovat yhä repussa. Vikingloton oli kyllä täyttänyt ja peräti kaksi oikein!! Mitäpä niillä noin 150€ olisinkaan tehnyt. Vähemmän huono MJE!

Vekurinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki altavastaajat
Jos nyt ihan tätä perinteistä IQ-testiä mietitään, niin kaiketi negroidit ovat menestyneet muihin rotuihin verrattuna heikosti. Mistä tämä heikko menestys sitten johtuu (geenit, ympäristö jne.), taitaa olla toinen kysymys. White power-miehet tuntuvat tosiaan perustavan pullistelunsa epävarmalle pohjalle.

Tietysti tähän keskusteluun vaikuttaa myös se, minkälaisia käsityksiä älykkyydestä ja etenkin sen perinnöllisyydestä sopii kussakin valtiossa yleisemminkin esittää (esim. Tatu Vanhasen henkilöön kohdistuva demonisointi).

jarne

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ULUVFC #52
Cube kirjoitti:
Saahan siitä puhua. Suotavaa kuitenkin olisi, ettei sitä ihan vaan lämpimikseen tehtäisi, vaan sanottavassa olisi myös jotain sisältöä. Mitä rankempi väite, sitä vankemmat perusteet sille tulee olla - näin se vaan menee. Löyhästi "maalaisjärkeen" perustuvilla tulkinnoilla historiasta ja eri rotujen asemasta tuskin pääsee kovin pitkälle luistamaan tällaisessa keskustelussa.

Lieneekin turha sanoa, että et onnistunut millään mittarilla vakuuttamaan minua (tuskin ketään muutakaan) siitä, että rotuihin perustuvat älykkyyserot olisivat ihan selvä asia, kuten alkuperäisessä viestissäsi tähän ketjuun väitit. Tuntuukin nyt vähän siltä, että tässä on vastapuolella vähän vaikeuksia ymmärtää sitä, että minkä asian puolesta edes argumentoi. Ehkä olisi tosiaan parasta aloittaa ihan vaan siitä älykkyyden määritelmästä ja katsoa, että miten pitkälle siinäkin päästään.

Johan pomppas, taidat olla melkoinen epeli. Sinä vaan jankkaat vastaan ilman minkään näköisiä argumenttejä, muutenkin teksteistäsi paistaa läpi ylimielisyys.

Vituttaa ylimieliset ihmiset

Cube

Jäsen
jarne kirjoitti:
Johan pomppas, taidat olla melkoinen epeli. Sinä vaan jankkaat vastaan ilman minkään näköisiä argumenttejä, muutenkin teksteistäsi paistaa läpi ylimielisyys.
Mitä vastaan tässä pitäisi argumentoida, kun et onnistunut esittämään ensimmäistäkään pätevää väitettä rotuihin perustuvista älykkyyseroista?

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
HCM kirjoitti:
Ulosottomies kantaa omakotitalon pihaan kaksi pahvilaatikkoa: "laittakaa tavarat näihin". Ei vittu... Sosiaalitantta käsilaukkuineen Espoon kaupungista huutelee aidan takaa: "minä olen tullut auttamaan teitä". Yksi maanomistaja kuoli, yksi maanomistaja menetti työkykynsä paineen ja stressin uuvuttamana. Vain siksi, että juuri tälle tontille piti rakentaa kerrostaloja. Vain siksi, että Förstit eivät olleet huomanneet yhtä sentin viivaa asemakaavapiirroksissa.

Eilisessä Länsiväylässä oli rakennusliikkeen vastine. Se tarjoaa aika erilaisen näkökulman kuin MOT:in esittämä. Totuus lienee jossain näiden välissä.
Halukkaat varmaan hankkivat lehden käsiinsä...

jarne

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ULUVFC #52
Cube kirjoitti:
Mitä vastaan tässä pitäisi argumentoida, kun et onnistunut esittämään ensimmäistäkään pätevää väitettä rotuihin perustuvista älykkyyseroista?

Selvä.

edit. minä myöskin ilmoittaudun Tinken lailla rasistiksi, koska uskon rotujen välisiin älykkyys eroihin.

Viimeksi muokattu:

Jääkuutio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins + ex-Kiekko-Espoo
msg kirjoitti:
Eilisessä Länsiväylässä oli rakennusliikkeen vastine. Se tarjoaa aika erilaisen näkökulman kuin MOT:in esittämä. Totuus lienee jossain näiden välissä.
Halukkaat varmaan hankkivat lehden käsiinsä...

Sori pieni OT, mutta tarkoittanet tätä.

Mikäli jotain sattuu asia kiinnostamaan.

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Jääkuutio kirjoitti:
Sori pieni OT, mutta tarkoittanet tätä.

Mikäli jotain sattuu asia kiinnostamaan.

Juuripa tuota tarkoitin. Jokainen voinee tässäkin tapauksessa päättää itse mitä ja ketä uskoo.

Cube

Jäsen
jarne kirjoitti:
edit. minä myöskin ilmoittaudun Tinken lailla rasistiksi, koska uskon rotujen välisiin älykkyys eroihin.
Tee sinä näin. Minä uskon puolestaan enemmänkin rotujen sisäisiin älykkyyseroihin.

EDIT: oli muuten sitten vitsi.

Yuppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Україна
Mikko Leppilampi ja André Wikström. André Wikström ja Mikko Leppilampi. Ja Nevada. Helvetin väsynyttä juttua, en millään jaksaisi enää tota. Vituttaa kolmosen ylimainostaminen, joka tuutista tunkee nykyään uutuussarjojen mainoksia eli Porttilalle ei vieläkään makseta tarpeeksi, kun jää rahaa tavallisen kansan kiusaamiseen.

Btw, en o koskaan kuullut tältä Wikströmiltä yhtään hyvää juttua. Enkä kuule.

scholl

Jäsen
Posti. Kusipäät väittävät soittaneensa ovisummeria klo 9.34 yrittäessään tuoda kenkiä minulle. Se on aivan paskapuhetta, koska olin himassa tietokoneen ääressä, eikä summeri soinut. Vituttaa kyllä niin paljon tuollainen kauttalinjan tapahtuva valehtelu (joku sanoi puhelimessa, että lappu on jätetty postiluukusta, mikä on myöskin vale), että aion ottaa yhteyttä valmistajaan ja vaatia, että kengät saa jatkossa UPS:llä tai DHL:llä. Saakeli vieköön, että pitäisi vielä opettaa jollekin nilkille, miten ovisummeria painetaan. Veikkaan että koko lasti 14 paketteja laitetaan suoraan postin hyllyihin, että voi pitää enemmän kahvitaukoa. Turha niitä yksityistalouksiin edes ajaa. Niin se ihan varmasti on. Kusettajia koko kööri.

Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Vaimo, työ, rahatilanne ja tenavat (ei suostu syömään tahi nukkumaan kunnolla ja tästä ilosta sitten kiukkuillaan). Järjestys vapaa.

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
jarne kirjoitti:
minä myöskin ilmoittaudun Tinken lailla rasistiksi, koska uskon rotujen välisiin älykkyys eroihin.

Toivon, että jarne ja muut asiaan perehtyneet voisivat valaista minua ainoassa asiassa, joka tässä on vielä jäänyt epäselväksi. Eli onko niin, kuten vaikuttaisi edellä esitetyn perusteella olevan, että minun ja Etelä-Amerikkalaisen vaimoni yhdessä saama lapsi on älykkyydeltään jotain meidän kahden välimaastosta?

Vai onko niin, että näissä väitteissä rotujen väliset erot esim. älyykkyydessä koskevat ainoastaan Suomessa näkyvästi esillä olevia ulkomaalaisryhmiä?

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Jarnelle ja kumppaneille suosittelisin Jared Diamondin Tykit, taudit ja teräs-kirjaa.

Vituttaa käyttäjät, jotka eivät osaa avata uutta ketjua, vaan spämmäävät offtopicina keskustelua väärän ketjuun.
Vittu, pitäisi vetää korville jokaista ja kovaa.

Katotaan nyt, jatkavatko vai osaavatko avata uuden ketjun, jos keskusteltavaa riittää.

Cube

Jäsen
Moderaattorit kirjoitti:
Katotaan nyt, jatkavatko vai osaavatko avata uuden
ketjun, jos keskusteltavaa riittää.
Kaipa tuo Tatu Vanhasenkin meininkejä koskeva ketju kelpaisi, vai? Varmaan turha kokonaan uutta mennä avaamaan, koska siellähän tästä aiheesta on käsittääkseni kuitenkin jo aiemmin väännetty (itse en päässyt siihen tosin osallistumaan).

Seuraavaksi suojaan vielä oman perseeni: Vituttaa oma saamattomuus. Kyllähän minä kouluhommat (lähes) aina hoidan lopulta ihan asiallisesti kuntoon, mutta miksi kaikki pitää aina jättää ihan viime tippaan? Saatana. Ensi yöstä tulee pitkä.

Olisin todella tyytyväinen, jos joku kehittelisi netin, jota voi käyttää vain ja ainoastaan tiedonhakemiseen.

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Oma idioottimaisuuteni ja hyväuskoisuuteni - mitäs vittua menin luottamaan viranomaisiin ja tuhoamaan heidän kanssa käymäni mailivaihdon. Nyt kaikki kusee omille kintuille ja rankasti...

Enitenhän tässä vituttaa juuri se, että suurin syyllinen löytyy peiliin katsoessa mutta silti... Voihan vittu!

vlad.

Jäsen
Suosikkijoukkue
Raimon Rakuunat
vlad kirjoitti:
Oma idioottimaisuuteni ja hyväuskoisuuteni - mitäs vittua menin luottamaan viranomaisiin ja tuhoamaan heidän kanssa käymäni mailivaihdon. Nyt kaikki kusee omille kintuille ja rankasti...

Enitenhän tässä vituttaa juuri se, että suurin syyllinen löytyy peiliin katsoessa mutta silti... Voihan vittu!

vlad.

Liittyykö tämä jotenkin siihen mainitsemaasi KELA:n juttuun? Muistan lukeneeni sellaista. Itseäni vituttaa kyseinen pulju kun on nyt opintotukipäätös kuljeksinut sen puljun nurkissa kohta kuusi viikkoa. No sossu maksaa siihen saakka ja ottavat sitten takautuvat pois, mutta vituttaa käydä kerran kuussa sen tantan naamaa katsomassa. Edes sen vitun viis minuuttia mitä siinä varmaan menee.

edit: Ja tavallaan oma mokani se oli, että kämmin tuon opintotuen haun niin, että sitä piti yleensäkin hakea nyt sykysyllä uudestaan, mutta vituttaa se silti kun yhden paperin käsittelyssä menee pari kuukautta.

Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy