jarne kirjoitti:Sairasta että professori voi olla noin pihalla.
Eikö tämä tarkoita myös että 80 % turkulaisista on pihalla?
jarne kirjoitti:Sairasta että professori voi olla noin pihalla.
Siis hetkinen. Miten tämä on selvää? Ja millä kompetenssilla itse kommentoit asiaa, jos professori on pihalla.jarne kirjoitti:tutkimuksen mukaan 20% turkulaisista nuorista on sitä mieltä että ihmisillä on rotuun perustuvia älykkyyseroja. Tietenkin on tämähän on selvää, ihmettelen vaan noin pientä lukua
Tommy kirjoitti:Eikö tämä tarkoita myös että 80 % turkulaisista on pihalla?
jarne kirjoitti:Se että professori väittää ettei ihmiskuntaa voi erotella eri rotuihin ja että lapsille tulisi opettaa tällaista paskaa kouluissa on pöyristyttävää.
wilco kirjoitti:Että silleen...
jarne kirjoitti:Se että professori väittää ettei ihmiskuntaa voi erotella eri rotuihin ja että lapsille tulisi opettaa tällaista paskaa kouluissa on pöyristyttävää. Jos kehtaisin mielipidettäni tällä palstalla sen enempää perustella kirjoitusoikeuteni poistettaisiin, asiasta ei saa Suomessa julkisesti keskustella. Jokaisella on oikeus omaan näkökantaansa, mutta mielipiteitä ei tule opetaa lapsille kouluissa totuutena.
HN kirjoitti:Älä suotta rasita itseäsi koittamalla saattaa ymmärretyksi tosiasiaa, joka tunnetusti kimpoilee paksuista kaljuista kalloista kuin superpallo tiiliseinästä jälkeäkään jättämättä.
Mitä tulee populaatioiden välisiin eroavaisuuksiin, niin eikös skinheadien - ja muistaakseni rasistien yleensäkin - ole todettu olevan keskimääräiseltä älykkyysosamäärältään selvästi muun väestön keskiarvon alapuolella...
wilco kirjoitti:Tuohan on vain sinun mielipiteesi. Miksi sitä sitten pitäisi opettaa?
vlad kirjoitti:Itseasiassa ei kyseinen proffesori (kuka lieneekin) ole ajatuksineen yksin vaan aivan viimevuosina on tiedemaailmassa käyty useammankin kerran keskustelua siitä onko ihmiskunnan jakaminen rotuihin perusteltua vai ei, varsin moni pitää kyseistä jaottelua vanhanaikaisena mitä ei välttämättä voida tieteellisesti perustella, ts. ns. rotujen sisällä löytyy suurempia eroavaisuuksia populaation välillä kuin vaikkapa rotujen välillä.
mazapp kirjoitti:Nyt vituttaa. Olin varautunut kävelemään Sellon lippupalveluun ja ostaa liput Killswitch Engagen keikalle Nosturiin, mutta että mitä?!
Konsertti loppuunvarattu eikä lippuja ole myyty kuin pari tuntia. Bändin suosio Suomessa on siis aika rajussa nousussa. Mutta ehdottomasti vituttaa lipuitta jääminen.
Nyt vain huuto.netiä kyttäämään.
Pottakameli kirjoitti:Ärsyttää ihmiset, jotka kutsuvat skinejä automaattisesti rasisteiksi. Kattokaas kun asia ei ole läheskään aina näin.
wilco kirjoitti:Niin, eivät skinit mitään rasisteja ole. Hehän hakkaavat ketä vaan ihonväriin ja asemaan katsomatta...
Että silleen...
jarne kirjoitti:Se että joku tiedemaailmassa kyseenalaistaa vallitsevan käsityksen ei todista mitään, suuntaan eikä toiseen, moni ns. "tiedeyhteisössä" pitää myös evoluutioteoriaa vanhanaikaisena ajatuksena, Älykäs-suunnittelu on tämän päivän sana, kuten varmasti tiedätkin. Yhtä hataralla pohjalla molemmat ns. vastavirtateoriat mielestäni.
Vituttaa tällainen touhu, että ei perustella omia näkemyksiä ja ihmetellään sitten sitä miksi muut eivät anna paskaideologoiden mennä suodattimesta läpi. Itse nostit aiheen esille, joten antaa tulla nyt. Aloita vaikka siitä, että mitä älykkyys ylipäätään on, kun ilmeisesti niin kovan luokan asiantuntija tällä saralla olet.jarne kirjoitti:Kiitos HN että osallistuit noinkin rakentavalla tavalla tähän keskusteluun, rotuerotteluun uskovan täytyy olla idiootti, näinhän se menee.
HN kirjoitti:Kyllä. Tässä asiassa ei ole poikkeuksia. Ihmisten syntyperään tai etniseen taustaan perustuvaa eriarvoistamista, syrjintää tai vihaa oikeutettuna pitävä henkilö on idiootti.
Aijaa,minä olen luullut että me suomalaiset ollaan muita parempia vähän joka asiassa...Tinke-80 kirjoitti:Kai minäkin sitten olen rasisti kun kerran uskon että on olemassa rotuun perustuvia älykkyyseroja. Ei toki suomalaisten hyväksi.
Et kai vaan satu olemaan Tatu Vanhanen?Tinke-80 kirjoitti:Kai minäkin sitten olen rasisti kun kerran uskon että on olemassa rotuun perustuvia älykkyyseroja. Ei toki suomalaisten hyväksi.
wilco kirjoitti:Niin, eivät skinit mitään rasisteja ole. Hehän hakkaavat ketä vaan ihonväriin ja asemaan katsomatta...
Että silleen...
HN kirjoitti:Niin olet. Mutta jatka hyvä mies lukemista ja tiedonkeruuta, niin pääset joskus ehkä noita pinnallisia ja tarkoituksenmukaisia tutkimustulosten "analyysejä" hieman syvemmälle. Silloin sinullekin saattaa aueta kokonaiskuva, josta on suhteellisen helppo havaita mm. ravinnon ja erinäisten sosiaalisten sekä kulttuurillisten tekijöiden vaikutus älykkyysosamäärään. Nämä ovat eroja selittäviä tekijöitä - toisin kuin "rotu", jonka merkitys lähenee nollaa tarkasteltavien muuttujien määrän lisääntyessä.
HN kirjoitti:Et ole, koska nyt et perustele eroa "rodulla", vaan niillä ihan oikeilla selittävillä tekijöillä. Ravinnon laatu on muuten merkittävämpi tekijä kuin sen määrä.
PeteX kirjoitti:Nyt just vituttaa mielipuolinen kiire duunissa. Toiset menee röökitauolle, mutta meikäläinen piipahtaa Jatkoajassa. Terveellisempää ja ehkä myös järkevämpää.
Tinke-80 kirjoitti:Se on aina hauskaa että ihmiset vetävät Rasisti-kortin esiin kun esittää tälläisiä väitteitä. Varsinkin kun tiedetään että näitä väitteitä tutkitaan vielä tänäkin päivänä ympäri maailman. Kai olen myös rasisti jos väitän että tummaihoisella ihmisellä on keskimäärin valkoihoista pienempi älykkyysosamäärä. Toki tämä ero syntyy kulttuurieroista, ravintomäärästä ja koulutuksen tasosta. Mutta siitä huolimatta eiköhän joku vedä sen r-kortin esiin tässäkin tapauksessa.
- tinke.80
Tinke-80 kirjoitti:Kai minäkin sitten olen rasisti kun kerran uskon että on olemassa rotuun perustuvia älykkyyseroja. Ei toki suomalaisten hyväksi.
Miten asia nyt siis on? Ylemmässä viestissä puhut vielä rotuun perustuvista älykkyyseroista, alemmassa puolestaan pehmennät näkökulmiasi tuomalla esiin voimakkaasti myös kulttuurin, ravinnon ja koulutuksen. Tiedätkö nyt varmasti itsekään mihin uskot?Tinke-80 kirjoitti:Kai olen myös rasisti jos väitän että tummaihoisella ihmisellä on keskimäärin valkoihoista pienempi älykkyysosamäärä. Toki tämä ero syntyy kulttuurieroista, ravintomäärästä ja koulutuksen tasosta. Mutta siitä huolimatta eiköhän joku vedä sen r-kortin esiin tässäkin tapauksessa.