Kesäauto!
Meninpä tuossa ennen juhannusta ostamaan itselleni pienen näppäränä auton, kun pari vuotta tuli oltua sitä ennen ilman omaa kotteroa kokonaan. Luulisi että autoilu on tuskallista vain talvella, kun pakkanen panee tekniikan lujille, mutta kyllä se kelpo vitutus peltilehmän kanssa kesälläkin tulee aika helposti.
Tämä helle tietysti uuvuttaa kuskin, mutta kun tämän lisäksi totesin että tulipahan ostettua auto, jossa BENSA VALUU ULOS JA SADEVESI SISÄÄN! Kyllä näin on! Eilen ravakka ukkoskuuro sai apukuskin jalkatilaan valumaan vettä jostain välistä oikein mojovasti. Eli pitäisi kai jotain tiivistystoimenpiteitä alkaa tekemään, ennenkuin ruostuu puhki koko lattia.
No, kun tänään puoliltapäivin lähdin asunnostani pihalle ja auton luo, haisi ulkona komea bensan katku ja huomasin autoni oikean takarenkaan vieressä maassa olevan astian. Silloin tajusin, että menovesihän tippuu minun koslastani. Joku keskirapun pappa, jolla on ikkunat myös parkkipaikalle päin, oli aiemmin tuonut sen kipon siihen. Minut nähtyäni tämä ukkeli tuli ikkunastaan mesoamaan, että siivoa piha kun kerran olet sotkenutkin. Silloin alkoi keittää meikäläisellä entistä enemmän. Jumaliste, niinkuin olisin tahallaan heidän pihaansa bensalla valellut. Meinasi jo kuulemma palokunnan soittaa pihaa pesemään parin desilitran bensatahrasta.. anna mun kaikki kestää!
Onneksi kyse ei ollut tankissa olevasta reiästä, vaan oli käynyt niin että edellisenä iltana olin tankannut täyteen, siis vain siten että kun tankkauspistoolin liipasin naksahtaa ylös niin lopetin tankkauksen siihen. Siis en tarkoituksella mitenkään piripintaan asti. Mutta jo aamusta asti porottanut helle oli kuumentanut ilmeisesti auton kylkeä niin, että lähes täydessä tankissa syntyi sen verran kova paine, joka sai sitten polttoaineen valumaan ulos lukitun korkin reunoista.
Levitin imeytysturvetta asfaltille ja halvatun papparaiset saavat sen lapioida sieltä hevonkuuseen, kun muulta kyttäämiseltään ehtivät. PRKL!