24 Offline
Voisi tämän laittaa varmaan asiakaspalveluakin käsittelevään ketjuun, mutta tänne se nyt päätyy, kun päälimmäinen tunne on ankara vitutus.
Niin, homma lähti liikkeelle siitä, kun Dna kauppasi pk-seudun laajakaista-asiakkaansa 24 Online Oy:lle. Tiedote saapui postitse toukokuussa ja siinä lupailtiin palveluiden säilyvän ennallaan ja teknologisesti edityksellisen uuden verkon ansiosta palvelut ovat jatkossa toooodella kilpailukykyisiä ja laadukkaita. Siirto uuden palveluntarjoajan verkkoon piti tapahtua kesäkuun loppuun mennessä.
Ensimmäiset merkit tästä luvatusta laadusta ilmenivät elokuun 10. päivän illalla, kun nettiyhteys kupsahti ekan kerran nurin. Yhteyden sai pelittämään vain käynnistämällä koneen ja adsl-päätteen uudelleen. Sen jälkeen verkossa pysyi noin puoli tuntia ja taas mentiin nurin.
Seuraavana päivänä laitoin s-postia Dna:n tukipalveluihin (en edes enää muistanut koko 24 Onlinea). Vaikka en kai enää heidän asiakkaansa ollutkaan niin, vastasivat että verkon siirrossa on ongelmia, jotka korjautuvat samana iltana klo 22 mennessä.
Ja vitut korjautuivat... homma meni koko ajan pahemmaksi. Kone pysyi netissä enää parhaimmillaan 5–10 minuuttia, joskus yhteys oli jo valmiiksi nurin, kun myllyn veivasi käyntiin edellisen katkoksen jäljiltä. Itse koneessa vika ei ollut, sillä kannettava kun on, niin pystyin testaamaan parissa muussakin paikassa ja yhteys toimi hienosti.
Kun tällä vekottimella pitää töitäkin kotoa käsin tehdä, niin vähitellen kyllästyin hommaan ja nyt päästään varsinaiseen vitutuksen aiheeseen eli tämän 24 Onlinen ns. asiakaspalveluun.
Eka soitto asiakaspalveluun noin 3 viikkoa sitten, jossa kerrottiin, etteivät voi asialle mitään ja yhdistivät vikailmoituksiin. Siellä vastannut tyyppi arveli, että vika on adsl-modeemissa ja lupasi lähettää uuden.
Viikko eteenpäin, ongelmat jatkuvat ja uusi soitto asiakas”palveluun”, jossa kerrottiin tällä kerralla, että he eivät käsittele näitä asioita ollenkaan, ja käskivät soittaa vikailmoituksiin. Puhelun yhdistäminen ei enää onnistunut, mutta sain sentään numeron, ettei itse tarvinnut etsiä.
Vikailmoituksissa selvisi, että uutta adsl-modeemia ei ole koskaan lähetetty, ja nyt arvio oli, ettei se vika kuitenkaan siinä olisi ollutkaan. Voisi tehdä ilmoitus verkkopuolelle, jotta selvittäisivät asian. Kun kyselin, että aikooko se langan päässä ollut tyyppi ilmoittaa verkkopuolelle, niin se totesi, että pitäisi varmaan tehdä. Kun kyselin, että pitäisiköhän se sitten tehdä heti, niin edelleen hemmo vaan sopertelee, että varmaan pitäisi. Lopulta sain hepun ymmärtämään, että ilmoitus on tehtävä samantien ja sainpa vielä lupauksen, että verkkopuolelta otetaan yhteyttä, kun vian mahdollinen syy on selvinnyt tai jos ei selviä, niin ilmoittavat siitäkin.
Sama paska on jatkunut tämänkin viikon ja kuten varmaan arvaatte, ne verkkotyypit eivät ole ottaneet yhteyttä. Lähetin asiakaspalveluun parikin sähköpostia, joiden sävy oli kieltämättä hieman kitkerä, ja joissa toivoin, että asialle viimeinkin tehtäisiin jotain. Tänään lopulta asiakaspalvelu otti aamupäivällä yhteyttä. Nyt sain lupauksen, että verkon toiminta selvitetään. Pari tuntia myöhemmin soitettiin ja ilmoitettiin, että nettiliikenteen reitityksen kanssa on ollut ongelmia, mutta nyt ne on korjattu. Vielä kun kerran käynnistää vempaimet uudestaan, niin jopas toimii.
Vitun hienosti korjattu, mutta mitään vaikutusta sillä ei ollut. Verkko pätkii edelleen. Onneksi enää pari viikkoa ja sitten pöydällä pitäisi olla uuden palveluntarjoajan vempaimet. Kyllä, päätin vaihtaa noin viikko sitten, sillä ei tällaista kestovitutusta kestä paremmillakaan hermoilla varustettu yksilö. Vittu, pitäkööt tunkkinsa.
Niin, ja jos arvon palstaveljissä/-sisarissa on niitä, joiden nettiyhteys on hankittu 24 OFFlinen kautta, niin ei voi kuin onnitella. Voihan se olla, että teillä homma toimii, mutta odottakaapa, kun jotain häikkää ilmenee ja pääsette tekemisiin firman erinomaisen laadukkaan asiakaspalvelun kanssa...