Vitutusketju

  • 10 590 574
  • 56 164

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Sistis kirjoitti:
Hyvä tietää.

Jatkossa pitänee vastaavia ongelmia ilmetessä ottaa ilmeisesti yhteyttä suoraan johonkin puljun isompaan herraan. Tai sitten uhkailla Karpon Hannulla.
Tuo on ihan yhtä tehokasta kuin kuluttaja-asiamiehellä uhkaaminen. Mikset yksinkertaisesti kerro ensin asiaasi ja ota selvää, oletko edes oikeassa paikassa asioimassa? Jos hän tarjoaa toista numeroa, mikset soita siihen numeroon ja kysy? Vai saatko jotain henkistä tyydytystä, kun soittelet ja vittuilet ihmisille, joita asia ei voisi tippaakaan vähempää kiinnostaa? Vituttaa sellaiset ihmiset, jotka eivät viitsi sen verran nähdä vaivaa, että soittaisivat edes oikeaan palvelunumeroon ja sitten haukkuvat viattomia.
 

pelikielto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Leon kirjoitti:
Tuo on ihan yhtä tehokasta kuin kuluttaja-asiamiehellä uhkaaminen. Mikset yksinkertaisesti kerro ensin asiaasi ja ota selvää, oletko edes oikeassa paikassa asioimassa? Jos hän tarjoaa toista numeroa, mikset soita siihen numeroon ja kysy? Vai saatko jotain henkistä tyydytystä, kun soittelet ja vittuilet ihmisille, joita asia ei voisi tippaakaan vähempää kiinnostaa? Vituttaa sellaiset ihmiset, jotka eivät viitsi sen verran nähdä vaivaa, että soittaisivat edes oikeaan palvelunumeroon ja sitten haukkuvat viattomia.
Vituttaa myös idiootit jotka eivät tiedä minne pitäisi yhdistää vaan yhdistävät ihan vaan jonnekin. Tuntuu siltä että puolet näissä asiakspalveluissa töissä olevista on joko täysiä idiootteja(siis kaikki lepakot eivät ole tapulissa) tai muuten vaan väsähtäneitä akkoja joilla on jo parikymppisenä hyvä massakuuri päällä.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sistis kirjoitti:
Hyvä tietää.

Jatkossa pitänee vastaavia ongelmia ilmetessä ottaa ilmeisesti yhteyttä suoraan johonkin puljun isompaan herraan. Tai sitten uhkailla Karpon Hannulla.

Kysykää myös aina jokaiselta nimi kenen kanssa asioitte. Itse vuosia sitten asiakaspalvelussa puhelimeen työkseni vastanneena voin kertoa, että hommat tulee hoidettua melko paljon tehokkaammin, jos tietää että vastapuoli tietää ja muistaa kenen kanssa asiasta on sovittu.
 

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Snakster kirjoitti:
Kysykää myös aina jokaiselta nimi kenen kanssa asioitte. Itse vuosia sitten asiakaspalvelussa puhelimeen työkseni vastanneena voin kertoa, että hommat tulee hoidettua melko paljon tehokkaammin, jos tietää että vastapuoli tietää ja muistaa kenen kanssa asiasta on sovittu.
Nykyään tuo ei oikein tehoa, sillä suurimmassa osasta aspoja on ns. logitettu järjestelmä, jossa tieto jää jo automaattisesti asiakastietoihin. Eli kun soitto tulee ja asiakkaan tiedot otetaan esiin on aspalaisen nimi jo kirjaantunut asian hoitajaksi.
 

grace

Jäsen
Suosikkijoukkue
CBJ
Jaahas. Sain juuri kuulla, että lafkamme pitää henkilöstön kehityspäivät kuun lopussa jossain jumalan selän takana. No vielä on hetki aikaa keksiä helvetin hyvä tekosyy ettei tarvitse osallistua. Nämä kinkerit kun eivät ole niitä kaikista mukavimpia tapahtumia maailmassa.
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
pelikielto kirjoitti:
Vituttaa myös idiootit jotka eivät tiedä minne pitäisi yhdistää vaan yhdistävät ihan vaan jonnekin. Tuntuu siltä että puolet näissä asiakspalveluissa töissä olevista on joko täysiä idiootteja(siis kaikki lepakot eivät ole tapulissa) tai muuten vaan väsähtäneitä akkoja joilla on jo parikymppisenä hyvä massakuuri päällä.

Yleensähän vähänkin suurempien firmojen vaihteet on ulkoistettu. Sivusta seuranneena olen huomannut että asiakas aika harvoin tietää minne haluaa puhelunsa yhdistettävän. "Yhdistä nyt vaan eteenpäin" on yleinen lause asiakkaan suusta, kun vaihdetyöntekijä yrittää kysyä tarkentavia kysymyksiä asiakkaalta. Ongelmia tulee myös siinä vaiheessa kun firma ei muista kertoa vaihteelleen firmassa tapahtuneista henkilöstömuutoksista yms. Onko sinut oikeasti joskus yhdistetty Maija Meikäläiselle, vaikka olisit halunnut puhua Matti Virtasen kanssa? Tai olet pyytänyt päästä laskutukseen, mutta sinut onkin yhdistetty markkinointipuolelle?
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Leon kirjoitti:
Tuo on ihan yhtä tehokasta kuin kuluttaja-asiamiehellä uhkaaminen. Mikset yksinkertaisesti kerro ensin asiaasi ja ota selvää, oletko edes oikeassa paikassa asioimassa? Jos hän tarjoaa toista numeroa, mikset soita siihen numeroon ja kysy? Vai saatko jotain henkistä tyydytystä, kun soittelet ja vittuilet ihmisille, joita asia ei voisi tippaakaan vähempää kiinnostaa? Vituttaa sellaiset ihmiset, jotka eivät viitsi sen verran nähdä vaivaa, että soittaisivat edes oikeaan palvelunumeroon ja sitten haukkuvat viattomia.

Siksi, että tähänkin asti olen tehnyt niin, kuin asiakaspalvelun ohjeissa neuvotaan. Soita tähän numeroon. Odota hetki. Kuuntelen kymmenen minuuttia huilulla säestettyä "Tears in Heavenia", kun pääsen läpi, kerron, mistä kiikastaa. Minut ohjataan laskutusepäselvyyksistä vastaavaan paikkaan. Täällä taas jonotusta saman verran. Kun saan yhteyden kyseiseen paikkaan, siellä sanotaan: "Tämä ei valitettavasti kuulu toimivaltuuksiini, ota yhteyttä tähän...". Sama homma, taas odottelua. Ja taas sama homma. Ei täälläkään kuulu kyseisen henkilön toimenkuvaan ja valtuuksiin, mutta hän lupaa selvittää asian ja ottaa yhteyttä parin päivän sisällä. Kun puhelua ei kuulu vielä viidentenä päivänäkään, soitan takaisin tähän viimeksi soitettuun numeroon. Tämä tarina on tosi ja tapahtui minulle helmikuussa 2002.

Minä en saa vittuilusta tyydytystä. Päin vastoin, usein toivoisin, että pystyisin olemaan vittumaisempi asiakas puhelinkeskusteluissa, niin saattaisivat siellä kenties tajua, että jossain on korjaamisen varaa. Mielestäni on kuitenkin kohtuullista asiakkaalta vaatia, että hänen ei tarvitse soittaa kolmeen eri numeroon peräkkäin, varsinkin kyseisen firman ohjeiden mukaan, ja jonottaa jokaiseen useita minuutteja, ja kasvattaa samalla puhelinlaskuaan.

EDIT: Kuluttaja-asiamiehellä uhkaaminen oli kuluttajaneuvojan ohje, jonka hän antoi minulle keskusteltuani ensin hänen kanssaan. Hän neuvoi tekemään sen ennen kuin otan yhteyttä kuluttaja-asiamieheen, johon hän ilman muuta suositteli ottamaan yhteyttä. Mainittakoon vielä, että tuolloin ei ollut kyseessä mikään pikkuraha opiskelijalle, vaan 600 mk:n suuruinen kahden kuukauden liittymälaskutus (tammi- ja helmikuulta, ja tuolloin tosiaan ei lasku tullut kuin kahden kuukauden välein), vaikka olinkin jo irtisanonut liittymäni kirjallisesti joulukuussa. Onneksi pystyin todistamaan asian, kun olin tiedustellut joulukuun lopulla, onko kirjallinen irtisanomiseni tullut perille, ja voisiko Sonera tarkistaa asian. Sain silloin vastauksen, jossa kertoivat sen olevan todennäköisesti juuri käsittelyssä. Niin, ja kaiken lisäksi Sonera väitti yhden puhelinkeskustelu perusteella, että irtisanomisilmoitus oli tullut heille tammikuun puolivälissä, eli heidän ensin vaatimansa 600 mk voitaisiin pienentää 300 mk:an. En suostunut tähän.
 
Viimeksi muokattu:

Vincent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bayern München,Ottawa Senators, HIFK
vituttaa tällä hetkellä jo mennyt kesäloma... lähinnä sen aikana saadut viisi (5) lisäkiloa.
 

Karzan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uisge beatha
Vincent kirjoitti:
vituttaa tällä hetkellä jo mennyt kesäloma... lähinnä sen aikana saadut viisi (5) lisäkiloa.


Mä voin lohdutta sua sillä, että olen ottanut Juhannusperjantaista tähän päivään mennessä pois 10 kg. Kuivin, mutta ehdottomasti parhain loma vuosikausiin.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
H*lvetin pankki. Jos tarvitset lainaa, niin tuleeko raha tilille silloin kun pitää? No ei todellakaan tule. prkl! Mutta se kyllä on varma että kun maksat lainan lyhennystä niin takuulla lähtee tililtä silloin kun pankki sen haluaa, yhtälailla kun Manulle aikoinaan illallinen. V*ttu!

Vincent kirjoitti:
vituttaa tällä hetkellä jo mennyt kesäloma... lähinnä sen aikana saadut viisi (5) lisäkiloa.

No sulla on sentään ollut edes kesälomaa!
 

Rocco

Jäsen
Sistis kirjoitti:
Siksi, että tähänkin asti olen tehnyt niin, kuin asiakaspalvelun ohjeissa neuvotaan. Soita tähän numeroon. Odota hetki. Kuuntelen kymmenen minuuttia huilulla säestettyä "Tears in Heavenia", kun pääsen läpi, kerron, mistä kiikastaa. Minut ohjataan laskutusepäselvyyksistä vastaavaan paikkaan. Täällä taas jonotusta saman verran. Kun saan yhteyden kyseiseen paikkaan, siellä sanotaan: "Tämä ei valitettavasti kuulu toimivaltuuksiini, ota yhteyttä tähän...". Sama homma, taas odottelua. Ja taas sama homma. Ei täälläkään kuulu kyseisen henkilön toimenkuvaan ja valtuuksiin, mutta hän lupaa selvittää asian ja ottaa yhteyttä parin päivän sisällä. Kun puhelua ei kuulu vielä viidentenä päivänäkään, soitan takaisin tähän viimeksi soitettuun numeroon. Tämä tarina on tosi ja tapahtui minulle helmikuussa 2002.

Minä en saa vittuilusta tyydytystä. Päin vastoin, usein toivoisin, että pystyisin olemaan vittumaisempi asiakas puhelinkeskusteluissa, niin saattaisivat siellä kenties tajua, että jossain on korjaamisen varaa. Mielestäni on kuitenkin kohtuullista asiakkaalta vaatia, että hänen ei tarvitse soittaa kolmeen eri numeroon peräkkäin, varsinkin kyseisen firman ohjeiden mukaan, ja jonottaa jokaiseen useita minuutteja, ja kasvattaa samalla puhelinlaskuaan.

Puhelut ja sitä kautta jonotus Soneralle on ilmaista. Siitä olen sinun kanssa samaa mieltä että ei tarvitsisi asiakkaan soittaa, vaan asiakas yhdistetään paikkaan missä asiasta tiedetään.

Mutta, sen verran tiedän mitä talossa tapahtuu koska olen täällä töissä. Olet ensin todennäköisesti soittanut asiakaspalveluun. Siellä ei tuohon aikaan selvitelty laskutusasioita lainkaan, vaan todennäköisesti sinut käännettiin laskutukseen. Laskutuksessa ei normaali asiakaspalvelija saa tehdä kuin X määrän edes hyvitystä laskusta, vaikka kyseessä olisikin selvä virhe. Tällöin joudutaan työ ohjaamaan selvittelijöille jotka pystyvät laskutuksessa isompiakin juttuja tekemään ja lisäksi selvittämään mistä virhe on johtunut ja korjaamaan sen jatkoa ajatellen. Ja selvittelyt tottakai vie aikaa. Nykyisin asiakkaan ei tarvitse maksaa sitä osuutta minkä asiakas riitauttaa, vaan maksaa sen mikä on selvää ja loput katsotaan sitten myöhemmin kun selvitys on tehty.

Ja itse todellakin toivon että isoissa yrityksissä ei koskaan siirrytä yhden palvelunumeron periaatteeseen. Koska tässäkin talossa on varmasti miljoona asiaa mitä asiakasrajapinnassa työskentelevien pitäisi osata, ja jos kaikki laitetaan yhden palvelunumeron alle, ei varmasti menee kauaa niin kukaan ei osaa vastata mihinkään.

On sitten aivan ihmisestä kiinni kumpaako arvostaa. Sitä että on yksi numero mistä selviää kaikki, vai se että jokaista asiaa varten on oma palvelunumero.

EDIT: Ja Soneran nettilaskutus on perseestä. Voin sanoa sen huoletta. Talossa on käytössä joku uusi järjestelmä, ja sen toimivuus on luokkaa "paska" ja käytettävyys on "neliskanttinen pala pyöreään reikään".. Joku talon ulkopuolelta ostettu järjestelmä jota ei ole moiseen tehtävään edes rakennettu. Mieluummin toivoisin että Sonera ostaisi uudelleen ilmaa Saksasta kuin tuon ohjelman...
 
Viimeksi muokattu:

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mä olen nyt päättänyt että aion päästä Soneran asiakasneuvojan puheille. Tänään jonotin yhtä soittoa 53 minuuttia jonka jälkeen nauhoite kertoi että palveluaika on päättynyt. No, huomenna uusi yritys. Olen kyllä nyt ihan varma että vaikka olenkin meilannut Soneralle ja maksanut laskun ajoissa, niin liittymäni menee siitä huolimatta kiinni, ellen tavoita ketään Soneralta.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Gellner kirjoitti:
Mä olen nyt päättänyt että aion päästä Soneran asiakasneuvojan puheille. Tänään jonotin yhtä soittoa 53 minuuttia jonka jälkeen nauhoite kertoi että palveluaika on päättynyt. No, huomenna uusi yritys. Olen kyllä nyt ihan varma että vaikka olenkin meilannut Soneralle ja maksanut laskun ajoissa, niin liittymäni menee siitä huolimatta kiinni, ellen tavoita ketään Soneralta.

Soita vaihteeseen ja selvitä, kuka on call center-, asiakaspalvelu- tms. päällikkö ja soita hänelle ja valita. Tai soita pokkana yrityspalvelun puolelle ja kerro ongelmasi. Eivät he sinua pysty laskun kanssa jeesaamaan, mutta pyydä sitten, että yhdistävät hlöasiakaspuolelle. Näin onnistuin Elisan kanssa, kun jonotus ei onnistunut.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Saatana jonkun olis syytä käydä potkimassa noita EM- kisojen mittamiehiä- ja naisia, perkele vedot kusi ihan sen takia että joku saatanan sokea naakka ei osaa laittaa sitä perkeleen tikkua oikeaan paikkaan.
Vittu, missä voin tehdä protestin?
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Joskus pienikin asia voi vituttaa, tänään kävi niin.

Lähdin tuossa jokin aika sitten pyörällä kauppaan tai tarkoitus oli lähteä mutta pyörävarastossa huomasinkin takarenkaan olevan tyhjän. Ensin kirosin sitä, että taasen on kumi puhjennut mutta kun ryhdyin tarkistamaan asiaa tarkemmin niin huomasinkin, että joku nilkki olikin päättänyt viedä venttiilin pyörästäni. Joku tietty voisi sanoa, että saahan niitä venttiilejä uusia - niin saakin mutta alkaa jo vähän korpeamaan kun tämän vuoden puolella pyrästäni on viety kaikkiaan neljät venttiilit, kerran molemmista pyöristä ja kahdesti takakumista.

vlad.
 

A.P.Järvi

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Jyväskylän Lohi
Se "harmittaa", kun naapuri polttaa tuossa rajan takana alle 15 km päässä metsiään ja kaatopaikkojaan. Ei ole hirveän kiva varsinkaan, kun omalla 10 kk pojallani on astma. Eipä tuo tuoksu nyt niin miellyttävä ole muutenkaan. On se vaan ihme maa tuo Venäjä (kun millään ei ole mitään väliä).
 

duud

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
A.P.Järvi kirjoitti:
Se "harmittaa", kun naapuri polttaa tuossa rajan takana alle 15 km päässä metsiään ja kaatopaikkojaan. Ei ole hirveän kiva varsinkaan, kun omalla 10 kk pojallani on astma. Eipä tuo tuoksu nyt niin miellyttävä ole muutenkaan. On se vaan ihme maa tuo Venäjä (kun millään ei ole mitään väliä).

Sanopa A.P muuta. Perkeleellinen savunhaju ja usva on joka paikassa. On allergisena mukavaa aivastella sellaisia verisiä-purskeita. Onneksi ei kovin paljoa satu kuitenkaan. Rumaa se on katsella lapsille kuitenkin.

Kuka möi päästöoikeudet? Ma kusu vaan? Ei nuo vahingossa viikkoja pala.

-duud-
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Olin onnellinen kun pääsin kesälomalle. No sen jälkeen on tullut ensin kaamea krapula, oksennustauti, helvetillinen selkäkramppi ja nyt vielä viisaudenhammas tulehtui. Perkeleen kivaa, ilman buranaa ei voi olla. Taidan jättää toisen pätkän kesälomasta pitämättä varmuuden vuoksi...
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
korkki kirjoitti:
Olin onnellinen kun pääsin kesälomalle. No sen jälkeen on tullut ensin kaamea krapula, oksennustauti, helvetillinen selkäkramppi ja nyt vielä viisaudenhammas tulehtui. Perkeleen kivaa, ilman buranaa ei voi olla. Taidan jättää toisen pätkän kesälomasta pitämättä varmuuden vuoksi...

Kesälomallakin voi olla sairauslomalla, siinä on tosin aika pitkä omavastuu.
 

Erling

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, Kiekko-Espoo, Arsenal, Honka
Vitun ihanaa olla töissä, kun koko myymälä on täynnä ulkoa tulvivaa savua.
Nyt ei vaan taida olla kysessä Venäjän metsät, vaan huhua kuulin että Helsingin yliopistolla tossa lähellä palaa.

Kiva olla astmaatikko nyt...
 

Rygge

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Jaro
Köntsä kirjoitti:
Vitun ihanaa olla töissä, kun koko myymälä on täynnä ulkoa tulvivaa savua.
Nyt ei vaan taida olla kysessä Venäjän metsät, vaan huhua kuulin että Helsingin yliopistolla tossa lähellä palaa.

No mitäs? Joku laittanut vasta peruskorjauksen jäljiltä avatun Porthanian tuleen?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös