girlzilla kirjoitti:Ei voi sanoa että vituttaa, mutta jännitys on kyllä huipussaan. Koskaan ei ole jännittänyt näin paljoa kuin huomista psykologian yo-kirjoitusta. Huh.
Ted Raikas kirjoitti:Vituttaa kun en saa posliinia, kuten JWill.
Uusiksen kaveri kirjoitti:Miksi ihmeessä jotkut menevät ensin lukioon ja sieltä esim. partureiksi tai duunareiksi. Yliopistoon sieltä pitää mennä, tai tyhmemmät AMK:hon. Ihminen ei ole todellakaan yhteiskuntakelpoisesti kouluttautunut lukion jälkeen.
Uusiksen kaveri kirjoitti:Itsekin muistan kuuden vuoden takaa saman tilanteen. Itseäni ei vain jännittänyt, koska osasin jo tuolloin psykologian perusteet paremmin kuin opettajat. Kannattaa muistaa ensisijaisesti koulukunnat, teoriat ja tyypit teorioiden takana. Niillä pääsee jo pitkälle.
Uusiksen kaveri kirjoitti:Ketjun aiheeseen sen verran, että vituttaa se, että lukiolla on väärä funktio. Siellä ei opi kuin yhden asian, josta on hyötyä myöhemmässä elämässä: oppimaan oppimista. Miksi ihmeessä jotkut menevät ensin lukioon ja sieltä esim. partureiksi tai duunareiksi. Yliopistoon sieltä pitää mennä, tai tyhmemmät AMK:hon. Ihminen ei ole todellakaan yhteiskuntakelpoisesti kouluttautunut lukion jälkeen.
kiwipilot kirjoitti:Mua vituttaa että en olekaan "yhteiskuntakelpoisesti kouluttautunut". Vituttaa myös se että joillekin näyttää paikka yliopistossa nousevan hattuun ja antavan oikeuden tuomita ja esittää yo. idioottimaisuuksia ehdottomina totuuksina.
Uusiksen kaveri kirjoitti:En tarkoittanut, että tätä nyt aivan mustavalkoisesti tulkitaan. Toki on myös poikkeuksia. Esimerkiksi sellainen tilanne, jossa mennään jo lukion jälkeen perheyritykseen töihin. Tarkoitan kyllä, että lukiosta olisi hyvä jatkaa vielä opiskeluja. Se tuottaa paitsi henkilökohtaista myös yhteiskunnallista lisäarvoa.
Uusiksen kaveri kirjoitti:Itsekin muistan kuuden vuoden takaa saman tilanteen. Itseäni ei vain jännittänyt, koska osasin jo tuolloin psykologian perusteet paremmin kuin opettajat. Kannattaa muistaa ensisijaisesti koulukunnat, teoriat ja tyypit teorioiden takana. Niillä pääsee jo pitkälle.
Ketjun aiheeseen sen verran, että vituttaa se, että lukiolla on väärä funktio. Siellä ei opi kuin yhden asian, josta on hyötyä myöhemmässä elämässä: oppimaan oppimista. Miksi ihmeessä jotkut menevät ensin lukioon ja sieltä esim. partureiksi tai duunareiksi. Yliopistoon sieltä pitää mennä, tai tyhmemmät AMK:hon. Ihminen ei ole todellakaan yhteiskuntakelpoisesti kouluttautunut lukion jälkeen. Ammattikoulukseen yläasteen jälkeen vaan, jos ei osaa oppia. Siellä monet saa parempaa palkkaa kuin esim. 20 vuotta päntännyt tutkija. Jo pelkkä palkkaus sulkee pois ne, joilla olisi eniten annettavaa akateemiselle maailmalle.
Tarviiko tuohon mitään tutkimusta? Olen saanut käsityksen että lukiosta ne fiksummat menee yliopistoon ja tyhmemmät AMK:n.julijussi kirjoitti:Kerrotko että miten AMK-opiskelijat ovat tyhmempiä?
kakkonen kirjoitti:Tarviiko tuohon mitään tutkimusta? Olen saanut käsityksen että lukiosta ne fiksummat menee yliopistoon ja tyhmemmät AMK:n.
Sama homma kuin ylä-asteen jälkeen, älykkäämmät lukioon, tyhmemmät amikseen.
Näinkö se on? Itse olen aina luullut, että jokainen opiskelee sen työn, jota tehden haluaa elämänsä kuluttaa.kakkonen kirjoitti:Tarviiko tuohon mitään tutkimusta? Olen saanut käsityksen että lukiosta ne fiksummat menee yliopistoon ja tyhmemmät AMK:n.
kakkonen kirjoitti:Tarviiko tuohon mitään tutkimusta? Olen saanut käsityksen että lukiosta ne fiksummat menee yliopistoon ja tyhmemmät AMK:n.
Sama homma kuin ylä-asteen jälkeen, älykkäämät lukioon, tyhmemmät amikseen.
MustatKortit kirjoitti:Minäkin olen kyllä samaa mieltä siitä, että jos nyt joka tapauksessa haluaa opiskella ja paperit/pääsykoetulokset ovat tarpeeksi hyvät yliopistoon, niin kuka nyt sitten lähtisi ammattikorkeaan?!?
#97 kirjoitti:Oletteko te ihmiset ihan tosissanne?
Veijari kirjoitti:Varmasti monikin. Itsekin esimerkiksi, peruskoulu meni... sanotaanko hyvin ja rahkeita olisi ollut kevyesti lukioonkin, mutta kun ei napannut niin menin mielummin amikseen. Amiksen jälkeen silloiseen tekuun. En väitä, että olisin varmasti halutessani päässyt lukion kautta yliopistoelämään, mutta kun se ei yksinkertaisesti edes kiinnostanut niin en lähtenyt edes yrittämään. Tekeekö tämä uravalinta nyt minusta tyhmemmän kuin lukion käynyt maisteri?
Eli olisiko nyt näin että jos tosiaan tehtäisiin vertailua vaikka amiksen maalaripuolen ja yliopiston tuotantotalouden-linjan välillä niin ÄO-mittaus osoittaisi kavereiden olevan keskimäärin "samalla viivalla"? Sitäkö tarkoitat? Tuntuu kyllä erikoiselta...mitenkähän on?Speedye kirjoitti:Mielestäni se ei kerro ihmisen älykkyydestä mitään missä hän opiskelee.. tai no.. jos välttämättä haluat sen perusteella päätellä onko ihminen älykäs niin sen kun. Älykkäimpiä ihmisiä ovat juuri ne, ketkä opiskelevat siellä missä haluavat. Eivätkä siellä missä "älykkäimmät" opiskelevat.
Uusiksen kaveri kirjoitti:Yliopistoon sieltä pitää mennä, tai tyhmemmät AMK:hon. Ihminen ei ole todellakaan yhteiskuntakelpoisesti kouluttautunut lukion jälkeen.
kakkonen kirjoitti:Eli olisiko nyt näin että jos tosiaan tehtäisiin vertailua vaikka amiksen maalaripuolen ja yliopiston tuotantotalouden-linjan välillä niin ÄO-mittaus osoittaisi kavereiden olevan keskimäärin "samalla viivalla"? Sitäkö tarkoitat? Tuntuu kyllä erikoiselta...mitenkähän on?
Olisipa tosiaan mielenkiintoista nähdä jotain tutkimusta aiheesta.