Vitutusketju

  • 10 587 582
  • 56 164

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Taas meni 30euroa mustaanjaskaan, olin saamaton muutaman kivan kissan kera ja luulen joutuvani huomenna töihin..Vittu!
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Töissä koko seuraava viikko, ehkä jopa Itsenäisyyspäivänä perkele, ottaa luonnon päälle toi tiistai..Jää Tuntematon näkemättä, vittu!
 

Tomppa#74

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Niilo kirjoitti:
Lippupalvelun: Olet edelleen jonossa, palvelemme teitä hetken kuluttua...
kun yrittää varata yhtä lippua. Vittu oon venannu vasta 14 minuuttia. Kai siellä on vain 1 spede vastaamassa.

Pahimmassa tapauksessa siellä on joku nuori kottarainen, joka purkkaa jauhaen heittää läppää tyttökaverinsa kanssa kun on ollut "hetken" hiljaisempaa ja linja huutaa varattua:

"Tietsä niinku mä iha oikeesti niinku tota olin iha lääpällää siihe niinku viä pari viikkoo sit. Mut ny se o niinku iha perseestä niinku. Tieksä niinku evvois kuvitellakaa styylaavani ainakaa niinku sen kaa. Se o iha aut niinku."

.......
 

smasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Djurgårdens IF, Eintracht Frankfurt
Oikea nimetön käsittämättömän kipeä, toivottavasti ei ole perkele murtunut tai jotakin vastaavaa. Sinänsä outoa, että en ole tietääkseni sitä mihinkään lyönyt tai murjonut, mutta on ollut muutaman päivän jo kipeä.
 

scholl

Jäsen
Jotenkin tuntuu, että lappalaiset pettää aina. Piti olla -10-12C, joten oli aikamoinen yllätys, kun Finskin kapteeni sanoi, että on -24C. Joo täällä on nyt sitten ollut tänään -25C ja oli pakko mennä ostamaan pipo, kun ei sellaista himasta löytynyt. Pitkiä kalsareita ei ole vielä tarvinnut, enkä pipoakaan ole päähän laittanut, mutta jos aamulla lähtee hiihtämään ja on tuo -25C niin ei hymyilytä. Naama voi huutaa alamäissä leipää aika kovalla asenteella.
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vitun MSN Messenger. Ei tuo paska viitsi edes yrittää yhdistämistä, vaan pukkaa herjaa että yhdyskäytävä ei vaikuta olevan verkkoyhteydessä. Täh??
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tunnusluvut ja salasanat perkele

Mä olen varmaan avautunut tästä aikaisemmin, mutta kaikenmaailman salasanat ja tunnusluvut vituttavat urakalla. Tänään tuli jälleen pari uutta tunnuslukua muistettavaksi ja entisestäänkin niitä on jo riittävästi. Nopealla mietinnällä minulla on noin 20 erilaista muistettavaa koodia tai salasanaa ja samoja kun ei voi kaikissa käyttää, niin siinähän sitä aina koodia tarvittaessa arvotaan, että mikähän se koodi tähän masiinaan/ohjelmaan/oveen/puhelimeen/automaattiin tms. taas olikaan.
 

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
bozik kirjoitti:
Masiinaan/ohjelmaan/oveen/puhelimeen/automaattiin tms. taas olikaan.
Nörttimenetelmä:

Katso ohjelman/laitteen/masiinan ympäristöstä/laitteesta jokin esine/asia/tms, käännä se sana toisinpäin ja lisään alkuun tietyt pari numeroa. Kun tähän pääsee rytmiin, alkaa salasanat muistamaan jo ihan laitteen käynnistäessä tai paikalle saavuttaessa. Assosioi siis johonkin fyysiseen esineeseen tai ominaisuuteen. Sama numeroilla. Käytännössä aina ympäristöstä löytyy jotain numerosarjoja, jotka on vakioita.
 

#61

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville Predators
Vittu että vituttaa mennä tänään illalla vielä töihin, vaikka kuuden jälkeen saakin tuplapalkkaa, niin on se silti vähän vittumaista!
 

julijussi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jack "matkalla" Kerouac
Ruutiveijari kirjoitti:
Nörttimenetelmä:

Katso ohjelman/laitteen/masiinan ympäristöstä/laitteesta jokin esine/asia/tms, käännä se sana toisinpäin ja lisään alkuun tietyt pari numeroa. Kun tähän pääsee rytmiin, alkaa salasanat muistamaan jo ihan laitteen käynnistäessä tai paikalle saavuttaessa. Assosioi siis johonkin fyysiseen esineeseen tai ominaisuuteen. Sama numeroilla. Käytännössä aina ympäristöstä löytyy jotain numerosarjoja, jotka on vakioita.

Sama ongelma täällä. Itse olen ratkaissut ongelmani siten että kirjoitan "saman" salasanan kuin ennenkin, mutta käytän viereisiä näppäimiä. Eli jos vanha salasanani on: kiekko, uusi salasana on: juwjji. Näihin kun yhdistelee sitten pankkikortin salasanoja ja muita mielivaltaisia numerosarjoja saa aikaan järkeviä salasanoja jotka ovat muistettavissa.
 

morningstar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Buffalo Bills
Typerintä näissä salasanasekoiluissa on se, että joidenkin organisaatioiden atk-vastaavat ovat ryhtyneet vaatimaan salasanalta tuollaista vaatimatonta viidentoista merkin pituutta. Ja tietenkin siten että sana ei tarkoita mitään, pitää olla numeroita seassa jne. Iselleni riittää duunipaikallani tavallisena käyttäjänä kahdeksanmerkkinen, mutta duunikaveri, joka on hieman ylemmän tason käyttäjä, tarvitsee noille ylemmille tasoille päästäkseen tuollaisen viisitoistamerkkisen. No mikä tästä on seuraus? Se, että porukka on alkanut tehdä juuri sitä mitä ei saisi tehdä; kirjoittaa salasanansa lapulle joka sitten läntätään monitoriin kiinni. Malliesimerkki siitä miten järjestelmä ampuu itseään jalkaan.
 

Turnipsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
morningstar kirjoitti:
Typerintä näissä salasanasekoiluissa on se, että joidenkin organisaatioiden atk-vastaavat ovat ryhtyneet vaatimaan salasanalta tuollaista vaatimatonta viidentoista merkin pituutta. Malliesimerkki siitä miten järjestelmä ampuu itseään jalkaan.

Menee hieman aiheen ohitse, mutta toisaalta kyllä tuo pistää vituttamaankin.

Perjantaina laskin uuden käyttöön tulevan järjestelmän salasanavaatimuksia. Tarvitsen 8 eri salasanaa koneen käynnistyksestä siihen pisteeseen että koneella on kirjauduttu siihen verkkoon johon pitää päästä. Sitten jos lisätään vielä tuntikirjaustietokannan salasana, toisen sähköpostilaatikon salasana yms. niin päästään tuollaiseen mukavaan 12-14 salasanaan jotta konetta pystyy käyttämään ns. normaalisti.

Ja myöskään meillä ei käy normaalit sanat vaan joukossa pitää olla tuttuun tapaan numeroita, mutta peräkkäin niitä ei saa olla. Koita siinä sitten keksiä salasana jonka muistaa.
 

Wolves

Jäsen
Voi vittu

Voi vitun Iskelmän tampiot, jotka vetelevät viimeisiä henkäyksiään ,jos saisin itse päättää. Eero taurun tilalla kuulemmekin tänään sarjan iskelmäkappaleita ja Anne MAttilan kertomuksen siitä, mihin suklaa menee, kun sen syö...

VITTU KIINNOSTAA KIVIÄKIN...EERO KEHIIN...

Ps. Tulikivenkatkuista palutetta on jo lähtenyt.
 

Serge

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi
SaiPa2000 kirjoitti:
Voi vitun Iskelmän tampiot, jotka vetelevät viimeisiä henkäyksiään ,jos saisin itse päättää. Eero taurun tilalla kuulemmekin tänään sarjan iskelmäkappaleita ja Anne MAttilan kertomuksen siitä, mihin suklaa menee, kun sen syö...

VITTU KIINNOSTAA KIVIÄKIN...EERO KEHIIN...

Ps. Tulikivenkatkuista palutetta on jo lähtenyt.


Harvinaisen samat fiilikset! Joutuu kuuntelee JyPin selostajaa (ei sillä, ihan hyvältä kuulostaa), EERO KEHIIN!!!
 

Turnipsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
hockeym0n kirjoitti:
Menin iskemään Jortikan porukan pitkävetoon.

Ei tohon paskajoukkueeseen kannata pistää ropoja paitsi korkeintaan vastaan.

Harmi kun tulee joulutauko vastaan, voisi olla kivaa ja vauhdikasta kyytiä tarjolla palloseuran pojille. Ihan entisaikojen tapaan, tosin nyt Tepsiä viedään.
 

Enye

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Vitun TPS, vitun Jortikka ja vitun Narvanmaa.

TPS jatkaa tuttua perseilyään ja Kaitsuakin istutetaan. Hevonperse. Ennen kautta olin positiivisella mielellä Jortikan paluusta, mutta nyt herran nimi kasvattaa lähinnä vitutuskäyrää. Lopettais sen itkemisen ja toisten syyttelyn. Jumalauta kyse on joukkuepelistä eikä siitä kenen naama miellyttää ja kenen ei. Joukosta en viitsi edes sanoa mitään.

Miksi pitää kiduttaa itseään kuuntelemalla näiden urpojen peliä radiosta?
Vittu!
 

Turnipsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Enye kirjoitti:
Miksi pitää kiduttaa itseään kuuntelemalla näiden urpojen peliä radiosta?
Vittu!

Itse kuuntelen tätä ihan siksi että on mukava kuulla kun TPS ottaa pataan ja kunnolla. Toivottavasti Ässät nyt vielä pari tekee, jotta nautinto on mahd. suuri. On mukava lukea aamun Turun Sanomia huomenna taas.

Mutta päivän kysymys kuuluu, mitä tekee Jaques Narvanmaeaea?
 

Enye

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
timppa kirjoitti:
Mutta päivän kysymys kuuluu, mitä tekee Jaques Narvanmaeaea?

Ajelee taksilla ympäri Turkua, valittelee markkinoiden tyhjyyttä ja lohien vähyyttä sekä pyytää soittamaan Ansakselle (tai nykyän Kasille). Eli ei tee yhtään mitään, mikä helpottaisi tilannetta.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquinta
Kiitos Tepsi. Ajattelinkin, että muistaisitte jollain kivalla tavalla minua syntymäpäivänäni. Sen teitte. Oli ainakin unohtumaton ottelu. Kiitos siitä. Erityisesti haluaisin kiittää Narvanmaata, Ansasta ja Jortikkaa. Kiitos. Kiitos Tepsi, kiitos.
 

bitnir

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
morningstar kirjoitti:
Se, että porukka on alkanut tehdä juuri sitä mitä ei saisi tehdä; kirjoittaa salasanansa lapulle joka sitten läntätään monitoriin kiinni. Malliesimerkki siitä miten järjestelmä ampuu itseään jalkaan.

Minen kyllä ymmärrä sitä, miksi vaikeata salasanaa ei saisi kirjoittaa ylös. Varsinkin, kun niitä tärkeitäkin on parikymmentä. Panee sen sitten vaikka työpöydän laatikkoon talteen. Jättää vaikka viimeisen vakioidun kirjaimen pois listasta, niin ei ole sellaisenaan käyttökelpoinen. Paras väline tietysti olisi kryptattu (ja salasanasuojattu) salasanatiedosto kännykässä tai PDA:ssa. Se, että joku pääsee neljän vartioidun ja kameravalvotun oven lävitse pöytälaatikolleni on aika paljon epätodennäköisempää kuin se, että joku skripti rikkoo sanakirjahyökkäyksellä salasanani.

Oma vitutuksen aiheeni on tällä kertaa suomalainen hyvinvointivaltio ja sen tiedotuspolitiikka. On se kyllä aivan vitun uskomatonta, että ihmisiltä voidaan viedä lääkitys kuukauden varoitusajalla. Onneksi en ole riippuvainen vaikkapa jostain syöpälääkkeestä, joita aivan varmasti on 80 järjestelmästä poistuvan lääkkeen joukossa.

Parastahan tässä on tietysti se, että kusi sukassa saa odottaa keskiviikkoon ennen kuin tietää, että napsahtiko oman lääkkeen kohdalla. Varmasti joku ministeriön Office-guru copy-pasteaa lyijykynällä lääkeyhtiöiden ilmoituksista sen listan. Vittu, ottaa päähän niin paljon, että voisi käydä leipomassa jotakuta vastuullista turpaan (mikä on erittäin todennäköistä mikkoalatalon ruumiinrakenteella).

Niin ja ettei kenellekään tule epäselväksi: lääkeyhtiöt ovat tässä mielestäni ihan syyllisiä, vaikkakin valtion kiristyspolitiikka tekee järjestelmästä poistumisen joten kuten ymmärrettäväksi. Vitun hyvinvointiparatiisi. Jos oma lääkkeeni poistuu järjestelmästä, on varmaan pakko muuttaa sellaiseen maahan, jossa verotus ei tee mahdottomaksi lääkkeen omarahoitteista ostamista.
 
Viimeksi muokattu:

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
bitnir kirjoitti:
Minen kyllä ymmärrä sitä, miksi vaikeata salasanaa ei saisi kirjoittaa ylös. Varsinkin, kun niitä tärkeitäkin on parikymmentä. Panee sen sitten vaikka työpöydän laatikkoon talteen. Jättää vaikka viimeisen vakioidun kirjaimen pois listasta, niin ei ole sellaisenaan käyttökelpoinen. Paras väline tietysti olisi kryptattu (ja salasanasuojattu) salasanatiedosto kännykässä tai PDA:ssa. Se, että joku pääsee neljän vartioidun ja kameravalvotun oven lävitse pöytälaatikolleni on aika paljon epätodennäköisempää kuin se, että joku skripti rikkoo sanakirjahyökkäyksellä salasanani.

Olen kanssasi samaa mieltä. Itse tarvitsen tätänykyä työssäni noin 30:a salasanaa. Tuollaisen määrän muistaminen on tietenkin mahdotonta, varsinkin kun työn ulkopuolisiakin salasanoja on toistakymmentä Olen kaikki työsalasanani laittanut vihkoon, joka lojuu työpöydällä ja on siten nopeasti saatavilla. Kännyyn noita salasanoja ei voi kyllä laittaa, sillä sanojen on oltava tarpeen vaatiessa heti saatavilla. Salasanavihko on oikeastaan ainut vaihtoehto. Itsekään en jaksa uskoa, että kukaan sinne duuniin änkeäsi tarkoituksena penkoa konettani. Enkä kyllä tiedä miten kukaan edes voisi päästä työpisteelleni, sillä hissi ja ovet toimivat vain kulkukortilla ja talossa on ympärivuorokautisesti porukkaa sekä kiertävä vartija,
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Gellner kirjoitti:
Enkä kyllä tiedä miten kukaan edes voisi päästä työpisteelleni, sillä hissi ja ovet toimivat vain kulkukortilla ja talossa on ympärivuorokautisesti porukkaa sekä kiertävä vartija,

Ei meinaan yhtään mitään. Itse olen juuri tämmöisessä kohteessa vartijana. Ja käyn kyllä kiertelemässä tuolla, mutta vain yöllä, ja päivällä vartija ei kierrä talossa tarkoituksen mukaisesti.

Sinun työpisteellesi on helppo päästä. Kulkee vain sinun perässäsi. Tuskin kysyt tuntemattomaltakaan henkilöltä "oletkos meillä töissä?".
Täällä tuo on ainakin ihan oikeasti suuri ongelma. Firman oma turvallisuushenkilökunta oli tehnyt pistokokeita, ja tulokset eivät mairitelleet millään tavalla.
Koehenkilö oli päässyt korkeimman turvallisuusluokan omaavaan labraan ilman, että kukaan oli kysynyt häneltä onko hän oikeasti talossa töissä. Ja ihan kuin tuossa ei olisi tarpeeksi, niin hänellä olisi ollut mahdollisuus varastaa kannettavia tietokoneita. No ei varastanut, mutta laputti ne, että turvallisuuspuolelta hei, olette juuri laiminlyöneet firman sisäisiä turvallisuusmääräyksiä.

Että aika vähän niistä kulunvalvoitusta ovista ja muista on iloa, kun henkilökuntaa ei kuitenkaan kiinnosta firman turvallisuus tuon taivaallista. Minkä kyllä ymmärrän, koska ei Suomessa esiinny tuotevakoilua tms juurikaan.

Tosin yllä olevasta sepustuksesta tuskin mikään liittyy siihen, miksi niitä salasanoja pitää olla niin hemmetin paljon.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös