Kannattaa
@Pipolätkä pitää kiinni ajatuksesta unelmatyö. Vaikkei mainitsemasi paikka sitä sitten jostain syystä lopulta tarjoaisikaan, niin kannattaa hakea sitä toisaalta. Ymmärrän vitutuksesi,ja itse jo kumartaisin perseeni heitä kohti, mutta sitä en toki kehoita sinun tekevän.
Itse teen unelmatyötäni nyt. Vaikka olisin ehkä voinut tehdä sitä aina, mutta enpä toki voi tietää että oisko se siltä loppupeleissä tuntunut.
Vaikea tosin kuvitella etteikö olisi.
Lapsena haaveena ja leikeissä mukana oli ajatus että minusta tulee isona semmonen joka ajelee rekkaa ja tekee ihmisille ruokaa siitä käsin. Muistan nämä leikit ja aatokset hyvin terävästi.
No kokkikouluja kävin ja vähän työksenikin niitä maistelin aikanaan. Ukkini, R.I.P tarjoutui maksamaan kaikenmualiman kortit ajeluihin h.autoa isommilla. Ei napannut. Ehkä jopa siksi etten halunnut hyväksyä hänen taloudellisia sijoituksiaan minuun. Oma ylpeys. Mutta Ukki oli elämää hienompi Mies. Halusi vaan auttaa kun oli mahdollista.
Eikä siinä. Aikalailla 20v. meni sitten muissa hommissa. Aikalailla fifty-fifty myynti- ja restaurointihommissa eli ihan duunarina, mutta tienashan noissa.
Aina on ollut kuitenki mukana se palo tehdä ruokaa ihmiselle. Viime kesänä otin työni oheen 1kk. työkokeilun keittiölle nähdäkseni miltä se niinku näyttäisi pitemmän päälle. Hyvältä näytti ja hetkittäin mietin mitä vittua mä tein 20 vuotta.
No ei siellä työhistoriassa mitään vitutuksia ole, mutta melkeen haluisin kuitenkin vittuuntua kun tähän ketjuun höpisen.
Kokeilun jälkeen en ole itselleni vakituista paikkaa haalinut, enkä sellaiseen ole valmiskaan, sillä ensinnäkin tykkään nyt juuri tästä että saan päättää milloin ja kenelle teen. Ja minä kyllä teen kun olen löytänyt nämä paikat ja tykkään kun hullu puurostaan.
Aika helvetin paljon teen töitä juuri nyt, mutta eipä haittaa kun se on mun elämä.
Muutama tunti sitten taas ajelin kotia hoivaamasta ihmisiä jotka olivat perjantaista asti armoillani,oikeasti hokien jälleen kerran
" Vittu mä tykkään tästä hommasta".
Pieni narsisti siellä kaiketi peilistä nykyään virnuilee, mutta kyllähän se ihmisen ihmiseltä saama suora ja välitön palaute vaan lämmittää kylmimmänkin mieltä. Sydäntä.
Oon tuota hokenut jo hyvän aikaa. Kuulostaa sairaalta jopa omassa päässäni, mutta tietämättä mitään enempiä niin ota koppia tehdä unelma työtäsi.
Amen.