Vitutusketju

  • 10 540 440
  • 56 130

Glove

Jäsen
YT-neuvotteluiden lopputulos meikäläiselle, irtisanominen.

- Vitusti lainaa, ahdistaa ja pelko tulevasta.
+ Uudet mahdollisuudet ja innostus tulevasta.

Joskus käy näin ja nyt korona veti alta 8-vuotta kestäneen työsuhteeni.
EI ole mukava tilanne. Itselle kävi samoin aikanaan. Olikohan 2005. No, me tehtiin niin, että minä jäin lasten (vauva, 5- ja 6-vuotias) kanssa kotiin ja rouva palasi töihin. Toisaalta oli ihan mukavaa aikaa kun sai lasten kanssa touhuta. Tsemppiä ja toivon, että työpaikka löytyy pikapuoliin.
 

Glove

Jäsen
Näin juuri. Yksi ovi sulkeutuu - toinen aukeaa.

Tänään jo laitoin 8 työhakemusta, vaikka tässä olisi kyllä varaa vetää hieman ainaa lonkkaakin. Tarkoitus kuitenkin on päästä mahdollisemman nopeasti takaisin työelämään.
Hienoa kun löytyy noin monta paikkaa mihin hakea. Minä en oikein löydä semmoisia. Kun on ollut reilu kolme vuotta pois työelämästä niin tuntuu, ettei edes kannata hakea mihinkään kun vaatimukset on niin kovat. Jostain pitäisi löytä se usko omiin kykyihin. Mutta se on toistaiseksi lymyillyt jossakin.
 

septi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS

Vituttaa ja huolestuttaa että mitä on tapahtunut liikennekulttuurissa. Melkein päivittäin saa lukea jonkun kuolleen liikenneonnettomuudessa ja useimmiten ihan selvän välinpitämättömyyden seurauksena. Melkein päivittäin itsekin liikenteessä saa todistaa aivan päätöntä menoa ja läheltäpiti -tilanteita ja oma subjektiivinen kokemus on että tilanne on pahentunut huomattavasti tämän vuoden aikana. Todella harvoin enää näkee poliisiakaan valvomassa liikennettä, välillä niitä kamera-autoja jotka on helppo bongata.

Eilen kuoli sairaalassa Konalan peräänajon uhri, jonka itsekin olen tavannut joskus reissulla. Hieno tyyppi, joka kuoli aivan turhaan törkeän piittaamattomuuden seurauksena.

Alan varmaan kuulostaa joltain kukkahattutädiltä, mutta nyt alkaa olla se piste että meikäläinenkin vaatii poliisille lisää resursseja liikennevalvontatyöhön. Tämä kehityssuunta ei voi jatkua.
 
Viimeksi muokattu:

444

Jäsen
Näin juuri. Yksi ovi sulkeutuu - toinen aukeaa.

Tänään jo laitoin 8 työhakemusta, vaikka tässä olisi kyllä varaa vetää hieman ainaa lonkkaakin. Tarkoitus kuitenkin on päästä mahdollisemman nopeasti takaisin työelämään.
Noin se kannattaa toimiakin, ainakin omasta mielestäni. Uutta matoa koukkuun vain saman tien, koska mitä pidempään sitä jää odottamaan ja vetämään lonkkaa, niin sitä vaikeampaa se aloittaminen myöhemmin on. Kun itse putosin viimeksi työttömäksi lähdin välittömästi tekemään sovitellulla ansiosidonnaisella ihan mitä tahansa työtä ihan millä hyvänsä palkalla, ja vapaa-aikana rustailin työhakemuksia ajatuksen kanssa. Ja jos heti aamusta ei tarvinnut lähteä töihin, niin lähdin salille, lenkille tai uimaan. Vaihtoehtona oli omassa tapauksessani käytännössä se, että aamulla olisin raahautunut sohvalle katsomaan telkkaria ja joskus illalla huomannut, että joskohan sitten huomenna.

Toki nämä ovat yksilöllisiä asioita, ja toisille voi sopiakin se, että hetki vedetään happea ja mietitään, että mitähän sitä sitten seuraavaksi tekisi. Joka tapauksessa isosti tsemppiä tulevaan!
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Voi vitun vittu. Tytöllä oli tänään salibandyn C-tyttöjen SM-karsinnat ja jäivät maalin päähän sarjapaikasta. Eipä siinä mitään kuin että on niin monta kertaa jo putkeen ollut niin saatanan lähellä, mutta tämä oli jo ihan uskomattoman huonoa tuuria. Sarjaohjelma nyt oli tehty päin vittua niin että kaksi muuta lohkon kovaa saivat pelata tänään ratkaisupelin joka päättyi sopivaan maalieroon joten koska tasapisteissä olevilla joukkueilla ainoastaan keskinäisten ottelujen maaliero ratkaisi menikin sitten lukemat näin. Aikaisempina kausina on sentään ollut ristiinkarsinnat mutta ei sitten tänä vuonna ollut niitäkään.

Aika harvoin taitaa olla käynyt niin että voittamalla neljä peliä viidestä ja saamalla pistepörssin top viiteen kolme pelaajaa on joukkue jäänyt pois SM-sarjasta. Nyt voi kyllä perustellusti sanoa että kaikki Suomen parhaat joukkueet eivät ole SM-sarjassa.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Aika harvoin taitaa olla käynyt niin että voittamalla neljä peliä viidestä ja saamalla pistepörssin top viiteen kolme pelaajaa on joukkue jäänyt pois SM-sarjasta. Nyt voi kyllä perustellusti sanoa että kaikki Suomen parhaat joukkueet eivät ole SM-sarjassa.
Win the right games. If you can't stand the heat, stay out of the kitchen! Backhand, forehand, boom boom boom!

Br, Tiger 69
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Win the right games. If you can't stand the heat, stay out of the kitchen! Backhand, forehand, boom boom boom!
Vois mennä näinkin, mutta kyllähän tuo silti vituttaa. Onhan noilla silti vieläkin mahdollisuus vaikka kultamitaliin kun aluesarjojen kaksi parasta pääsee mukaan playoffkarsintaan, ellei sääntöjä tuostakin muuteta.

Enemmän vituttaa tuo sarjan kahden ensimmäisen välinen seisoskelu, joka sopivasti päättyi sellaisella maalierolla mikä sopi molemmille. Onneksi meidän tytöt eivät tuota nähneet vaan olivat lämmittelemässä omaa peliään ennen. Voisi hiukan vituttaa enemmän.
 

Glove

Jäsen
Selasin eilen vähän ennen nukkumaanmenoa Monsterin työpaikkailmoituksia. Löytyi yksi paikka, johon olisin tänään hakenut, mutta v***u, sitä ilmoitusta ei enää ole.
 

Bunder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Coyotes, Thrashers
Uudesta kännykästä poistunut edellisessä kännykässä olleet, tupakka, pistooli ja lääkeruisku hymiöt. Juuri kun olisi niitä tarvinnut.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Pitikö ton astianpesukoneenkin nyt sitten hajota. No, oon sitä vähän odotellutkin että kohta se sen tekee... mutta silti.
 

Bunder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Coyotes, Thrashers
Onko keskisormihymiö kuitenkin tallella?
No ei varmasti. Nykyajan yhteiskuntaan sopivaa poistaa nämä kaikki ja eiköhän tuo kippis hymiö, joka sisältää kaksi kaljatuoppia niin lähde pois seuraavaksi. Tilalle ehkä joku ruotsalainen skumppalasin kilistelijä, jos sellainen on pakko saada tilalle.
Ensin poistetaan tupakat kauppojen hyllyiltä. Sen jälkeen kielletään tupakointi sisätiloissa ja poistetaan goonit jääkiekosta. Nyt vaihdetaan Eskimo nimiä ja poistetaan miehekkäät hymiöt (ml. tupakkahymiö) ja tilalle jotain kukkia kymmentä eri laatua.
Seuraavaksi USA styleen aletaan luultavasti sensuroimaan kiroilut tv:stä, ettei siitäkin joku loukkaannu.
 
Suosikkijoukkue
Susanna Pöykiö
Tämä uusi ja ihana Firefox for Android.

Onko tämä Tiedon tekele? Käytettävyys tipahti WAP-puhelimien tasolle. Ja nuo saatanan "collectionsit"? Pitääkö se pyörä koettaa keksiä uudelleen, sekä tietysti lisätä siihen muutama kulma, ettei se vaan muistuttaisi toimivaa pyörää!

Addoneja saa kaipailla ja niistä haaveilla. Ja kuin naulaksi edesmenneen kohtalaisen selaimen arkkuun: about:config disabloitu!

Ei se näemmä aivan syyttä Google tätä rahoita...
 
Suosikkijoukkue
Susanna Pöykiö
En ole mikään erityisen tietotekninen ihminen joten en osaa sanoa mitään näistä kun mennään konepellin alle, mutta onko jokin syy käyttää nimenomaan Firefoxia mobiililaitteella?
On. firefox oli niin hemmetin hyvin kustomoitavissa, ettei parempaa ole sitten Operan nähty.

Itse siirryin muutama kk sitten käyttämään Vivaldi-selainta ja olen kyllä tyytyväinen.
Juu, tuokin löytyy.

Käytän eri selaimia eri tarkoitukseen.
 

444

Jäsen
Täällä talossa tehdyt alkuperäisen omistajan remontit. Periaatteessa ollut hyviä ideoita ja toteutuskin on nopealla vilkaisulla ihan ok, mutta auta armias kun yrität vaikka vaihtaa astianpesukoneen tälle vuosituhannelle. Keittiöremontin aikana on siis kiinnitetty päätylevy kuinkas muutenkaan kuin kupukantaisella ruuvilla. Ja kun uuden mitoitus oli ns. millilleen oikea, niin seuraavaksi lähdetäänkin sitten ruuvikaupoille ostamaan uppokantaista. Vanha kone oli sen sentin kapeampi, joten on mahtunut hyvin. Voin sanoa, että se vitutuksen määrä noin pienestä asiasta voi olla melko suuri.
Samoin yläkerran katto on maalattu kuultovalkoiseksi listoja myöten. Hienoa duunia sen osalta. Sen jälkeen on vedetty perus seinämaalilla seinät isolla telalla eikä ilmeisesti maalarinteippiä ollut juuri silloin saatavilla. Helvetin roisin näköistä eikä tuota korjattaisi muulla kuin vaihtamalla listat tai maalaamalla koko paska uudestaan.
Niin ja mainitsinko jo listat? No nehän on hienosti sahattu jiiriin ja tehty ihan viimeisen päälle, mutta ainoastaan sinne, mihin on sattunut jaksamaan. Eikä ihan joka paikkaan ole jaksettu.
No mitenkäs lattiat? Talon vanhin osa on rakennettu 1800-luvulla ja ilmeisesti alun perin vähän vinoon, koska muurissa ei ole merkkejä vajoamisesta. No sitten on tehty peruskorjauksia sisätiloihin ja laitettu mm. laminaattilattia. Lattia on silmin nähden vinossa ja sehän olisi ollut lattioita uusittaessa ns. helvetin helppo duuni korottaa koko matkalta suoraksi. Ratkaisu? Laitetaan nää laminaatit vaan tähän tällain, ei haittaa vaikka aina vähän horjahtaa astuessaan makuuhuoneeseen. Eikä tota yhtä seinääkään nyt välttämättä jaksa maalata. Tuo betonin värinen rappaus kun luo sellaista kivaa industrial-henkeä tähän puutaloon, etenkin kun kaikki muut seinät on maalattu valkoiseksi.
Yläkerran wc:n oven mitoitus? Ei siinä kannata sitä lattiaa huomioida mitenkään. Ei haittaa, vaikka vähän kanttaa jossain hirren kohdalla ja laminaatissa on jäljet siitä.
Enkä mäkään kynnyksistä liiemmin välitä. Toki itse kun lattiaa viimeksi asensin ilman kynnyksiä, niin ruodot vedettiin täysmittaisina asunnon päästä päähän ja sahattiin siten, että kiertävät karmit just eikä melkein. Täällä? Ruodot ovat huoneen mittaisia ja huoneiden välissä luonnollisesti aukko. Koska miksei?

Kiitos. Avautuminen tekee hyvää.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Anoppi onnistunut lähettämään Smartpostiin paketin ilman puhelinnumeroa tai väärällä puhelinnumerolla, eikä suostu ottamaan yhteyttä Postiin, jotta sinne saataisiin oikea puhelinnumero ja meille lokerokoodi. Vastaanottaja kun ei sitä voi tehdä.

”Minä kävin Postissa ja kaikki on kunnossa hakekaa se paketti ja kysykää apua jos ei onnistu”

No vittu minähän menen kysymään automaatilta sitten apua. En edes tiedä mitä siellä paketissa on, joten en tiedä miksi edes hermostun. Varmaan siksi kun toi anoppi on vaikeimpia ihmisiä mitä olen tavannut. Tämä tosin taitaa olla aika universaali ongelma.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Knox

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Vituttaa noi Twitterin "suositeltu sinulle" -viestit. Kertokaas tyhmälle miten saan ne pois. En halua seuraamiani Twiittejä pois ilmoituksista, mutta en siis todellakaan halua mitään suositteluja, kun ovat ihan skeidaa melkeinpä kaikki.
 

Makinpo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Japani
Ammattikorkeakoulua on takana pian kaksi viikkoa ja olen jo nyt aivan kypsä koko hommaan. Opiskelut eivät muutenkaan ota sujuakseen ja nyt sitten siirryttiin vielä etäopetukseen, joka ei ainakaan edistä oppimismahdollisuuksiani. Kavereitakaan en ole saanut vaikka yritin kyllä kovasti, mutta yksin jäin (varmaan ihan omaa syytäni kylläkin). Jos opettajat määräävät ryhmät ryhmätöitä varten, niin se onnistuu kyllä. Muussa tapauksessa ryhmätyötkin teen yksin. Olen kyllä kysynyt muilta, että pääsisinkö mukaan ryhmiin, mutta ei ole sopinut (yhdet tyypit ihan oikeasti sanoivat, etteivät halua tehdä hommaa kanssani).

Se lohduttaa kuitenkin vähän, että kaikkeen aiempaankin elämässä vastaantulleeseen sontaan olen tottunut ajan myötä. Enköhän siis totu tähänkin.

Kyllä se siitä vielä lähtee. Itellä sama homma, pari viikkoa Amk:ta takana, projektia puskee päälle koko ajan lisää kiihtyvällä tahdilla ja kiirettä piisaa. Meillä oli jo valmiit ryhmät, joita ei voi itse valita/muuttaa ja oikeastaan kaikki hommat tehdään ryhmissä. Lisää vaikeusastetta ryhmätöihin tuo se että puolet meidän luokasta on vielä suomen ulkopuolella, kun eivät pääse koronan takia tänne tulemaan. Hauskaa sopia zoom/teams palavereita kun toinen osapuoli joutuu osallistumaan niihin keskellä yötä. Vielä on pientä hakemista itsellä kun kaikki opetus on pelkästään englanniksi, mutta väkisinhän tuohonkin tottuu.

Eikö teillä ole tutoreita joilta voisi kysyä apua tai kertoa siitä että ei oikein ole päässyt tutustumaan muihin kunnolla? Meille uusille opiskelijoille tutoreista on ollut kyllä todella suuri apu, varsinkin näin alussa kun joutuu tekemään niin paljon etänä juttuja.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Ammattikorkeakoulua on takana pian kaksi viikkoa ja olen jo nyt aivan kypsä koko hommaan. Opiskelut eivät muutenkaan ota sujuakseen ja nyt sitten siirryttiin vielä etäopetukseen, joka ei ainakaan edistä oppimismahdollisuuksiani. Kavereitakaan en ole saanut vaikka yritin kyllä kovasti, mutta yksin jäin (varmaan ihan omaa syytäni kylläkin).
Tuollaisen kuuleminen tuntu kurjalta eikä sen kertominen sinun tilannetta paranna. Itse olen ollut sellainen yksinäinen susi enkä ole edes erityisesti välittänyt muista... ja se on näkynyt opiskeluissa. Olen hyvin paljon pakertanut yksin. AMK:ssa meillä oli hyvin tiivis pieni ryhmä. Paljon saunailtoja ja muita juttuja... Siinä tutustuttiin hyvin. Kun porukalle selvisi etten pelkää esitysten pitämistä niin minusta tuli haluttu ryhmätyökumppani niille jotka kammosivat esiintymistä. Toivottavasti saat opintoihin vielä mielenkiintoa ja löydät paikkasi teidän ryhmässä (eikä se ole yksinäisyys). Tietty etäopiskelu ei anna hyviä lähtökohtia löytää kavereita opiskelutoveteista.
 

Baldrick

Jäsen




Katsoin tän ja alkoi kyllä vituttaa. Koko kisat olin Ghanan remmissä ja Luis "Sportsmanship" Suarez tuhosi koko mantereen unelmat. Kehtaa vitun pelle vielä esittää, että "mitä mää muka tein?!". Urheiluhistorian yksi suurimmista vääryyksistä, joka korpeaa vieläkin, kun tilanteen muistaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös