Kerrankin mulla on oikeaa asiaa tähän ketjuun.
Vituttaa yksi koira, joka kävelylenkilläni yrittää hyökätä mun kimppuun! Se on tullut taluttajansa kanssa mua vastaan aika-ajoin. Alussa se rakki ei reagoinut mitenkään minuun. Itse en ole koskaan tehnyt elettä, liikettä tai katsetta sitä koiraa kohtaan, mutta pikkuhiljaa se on käynyt agressiiviseksi, ainakin mua kohtaan. En tiedä mitä se tekee, kohdatessa muita ihmisiä. No, sen omistaja on harmaapäinen nyhverö "akka", joka ei ole koskaan kieltänyt/torunut koiraa. On vain pidellyt sitä hihnassa kiinni.
No nyt tuo koira, minut nähdessäni, yrittää tosissaan kimppuuni. Se on ihan raivon vallassa, ja nainen vain pitelee kiinni sitä, ja on hiljaa. Kokeilin kerran niin, että siirryin pyörätieltä kohtaamistilanteessa autotielle, ja sivusuunnassa jäi tilaa n. 5 metriä. Ja siltikin tuo rakki halusi purra mua, hullunkiilto silmissään.
Mitä nyt tulisi tehdä? Omistaja on niin pöljänoloinen, että jotakuta/mua se koira vielä puree. Pitääkö mun yrittää puhua sille naiselle? Tuskin siitä on mihinkään. Pitääkö mun ottaa jalkaan turvajalkineet, pitkä keppi tai puukko?