Vitutusketju

  • 10 543 732
  • 56 130

Mechalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Idän ihme, Honka
Kuka saaTANAN toistaitoinen tunari noita Viking Loton numeroita oikein arpoo? Voisi kyllä seuraavalla kerralla arpoa hieman suosiollisemmin, KIITOS!
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Nyt vituttaa. Vituttaa aivan kaikki enkä tiedä mitään yksittäistä syytä tähän. Asiat on mallillaan mutta armoton vitutus päällä. Ehkäpä hieman masentaakin. Taidan hypätä bussiin ja suunnata kaupungille. Jos saisi jotain virikkeitä. Vittu.
 

koukku

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Muistat vaan jatkossakin, että AY-liikkeen vika. Totuudellahan ei ole asiaan vaikutusta, asiat tyyliin ahneus jne. on vaan sanahelinää, sen AY-liikkeen haukkumisen kanssa, se kun on nykyää tapa. Niin ja ne Sari-sairaanhoitajatkin sai liikaa, tosin kaikki muut sitten sai palkkakuoppalaisten lakolla taistelemat korotukset, mutta niidenkin vika se on. Totuudellahan voi aina pyyhkästä persusta, kun se ketään kiinnosta.


Liikasen Erkki tuolla televisiossa äsken taas kertoi selkokielellä, miksi niitä leikkauksia tehdään, ja miksi elvyttämispolitiikka on tullut tiensä päähän. Siinä ottaa ehkä Sarppa Saikutteleva Sairaanhoitajakin vähän osumaa, mutta niin ottavat muutkin. Suomen yliarvostetuin ammatti, sairaanhoitaja. Kun sitä koulutusta läheltä 3,5 vuotta katsoi, niin mielipide sen kuin vahvistui. Sietääkin ottaa vähän pois, "korkeakoulutetuilta".
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Keväällä vääjäämättä edessä häämöttävä pk-seudulle muutto. Oikeasti se voisi olla ihan hyvä syy avioeroon. Vaimon työmarkkinat on siellä kun itse taas työllistyisin missä vaan.

Haluaisin elää helppoa elämää, ja minulle helppo tarkoittaa sitä että parkkipaikan löytyminen ei ole stressin aihe.

Pk-seudulle muuttamista koskeviin tunteisiini on olemassa vain yhdenlaisia sanoja: kirosanoja.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei pk-seudulla tarvitse autoa. Ainoastaan juntit autojunan tuomat sellaista käyttää. Ja tietenkin espoolaiset.
Jos pk-seudusta puhuu niin yleensä se on Vantaa tai peräti joku muu kunta vähän kauempana. Ja muutenkin mä oon huomannut että maalta muuttavat elävät usein samanlaista elämää mihin ovat tottuneet ja sitten valittelevat asioista. Esimerkiksi asuntojen korkeista hinnoista valittelu on mun mielestä hölmöä kun hinta-laatu-suhteeltaan täällä kait on edullisinta asua. Ihminen vaan jättää silloin hyödyntämättä ne mahdollisuudet mistä maksaa.
 

Eikka86

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Esimerkiksi asuntojen korkeista hinnoista valittelu on mun mielestä hölmöä kun hinta-laatu-suhteeltaan täällä kait on edullisinta asua. Ihminen vaan jättää silloin hyödyntämättä ne mahdollisuudet mistä maksaa.

Mitähän tämä hinta/laatusuhde pitää sisällään?

Mikäli tarkoitat kivijalkakauppaa alle sadan metrin kävelymatkan päässä ja useampaa kuin yhtä (olut)ravintolaa alle 200m matkan päässä, uskallan väittää kustannustehokkuuden olevan "maaseudulla" huomattavasti parempaa.
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Ei pk-seudulla tarvitse autoa. Ainoastaan juntit autojunan tuomat sellaista käyttää. Ja tietenkin espoolaiset.

Minusta nimenomaan pk-seudulla tarvitsee auton, Helsingissä ehkä ei vaikka schollmaisesti myös kantakaupungissa tarvitsee autoa mutta kuitenkin. Vantaa, Espoo ja kehyskunnat täynnä automarketteja, julkinen liikenne vetää järkevästi vain kohti Helsingin keskustaa ja sieltä pois.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Minusta nimenomaan pk-seudulla tarvitsee auton, Helsingissä ehkä ei vaikka schollmaisesti myös kantakaupungissa tarvitsee autoa mutta kuitenkin. Vantaa, Espoo ja kehyskunnat täynnä automarketteja, julkinen liikenne vetää järkevästi vain kohti Helsingin keskustaa ja sieltä pois.
Varsinkin päivän mittaan useassa paikassa pk-seudulla työasioiden takia liikkuvan ainoa järkevä vaihtoehto on henkilöauto, joko oma tai taksi. Ei julkisilla liikkuminen ole millään muotoa järkevää, koska aikaa haaskaantuu aivan liikaa odotteluun, kävelyyn ja reittien tsekkaamiseen. Sitä paitsi omassa autossa tai taksissa ei tarvitse sietää samassa liikennevälineessä esimerkiksi spurguja, sekakäyttäjiä, hippejä, kommunisteja, riehuvia teinejä, itsekseenhöpisijöitä eikä hieltä tai paskalta haisevia kanssakulkijoita.

Tosin viime syksynä jouduin hienhajuisen taksikuskin kyytiin Helsingissä, ilmeisesti virolaisesta 5-kymppisestä miehestä oli kyse. Koska matka kesti alle 10 minuuttia ja aikaa uuden taksin tilaamiseen ei ollut, niin jäin kyytiin. Tosin avasin ikkunan. Jamppa pyysi laittamaan ikkunan kiinni, koska ilmastointi menee sekaisin, ja olisihan se saanut ikkunan omalta paikaltaankin napilla kiinni. Vastasin että laitan heti, kun käyt suihkussa ja vaihdat vaatteet, mistä Aleks tai mikä lie ei selvästi tykännyt. Sanoin kyllä, että jos en saa pitää ikkunaa auki, niin kyyti seis ja laitan valituksen eteenpäin. No sitten kuljettiin naamat rutussa perille. Luulen että kuski jatkoi vuoronsa loppuun paskavaatteissaan. Ihme on, jos kukaan ei tehnyt valitusta. Suomalaisilla taksihinnoilla ei taksiautoissa voi sallia intialaisen ruuhkabussin odööriä.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Ei pk-seudulla tarvitse autoa. Ainoastaan juntit autojunan tuomat sellaista käyttää. Ja tietenkin espoolaiset.

Pk-seutu tarkoittaa vaimon toiveen mukaan ruuhkakeskustan aluetta. Helsingissä minä voisin kuvitella elämäni kokonaisuuden (hampaat irvessä tosin) Lauttasaareen tai Ruoholahteen. Oikeasti toivoisin että rouva tulisi järkiinsä ja taipuisi minun kompromissi-idean, Keravan, kannalle. Näin siksi, että minä voisin helpommin sijoittaa itseni työmarkkinoille vähän pohjoisemmaksi. Esimerkiksi Mäntsälään. Päiväkodissa joutuu valitettavasti osaksi helsinkiläisten elämäntapaa ja arabiankielen taitoni on riittämätön työn laadukkaan hoitamisen näkökulmasta.

Ja autoa tarvitaan, koska Helsingistä pitää olla helppo ulospääsy tavaroiden kanssa. Ja harrastustavaroiden kuskaamiseen. Ja kauppakassien.

Lisäksi auto merkitsee aikatauluista riippumattomuutta, eli suunnitelmallisuuden vähäistä merkitystä arjessa. Suunnittelu on ikävää ja näin ollen vaikeuttaa elämää enemmän kuin auton omistaminen.
 

XO-konu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Kaikki ihmiset jotka käyvät hypersupervitunplussabonusmarketissa samaan aikaan kuin minä.Välillä vaan kadehdin Kim Jong Un:a ja hänen kenneleitään sekä sukulaisrakkautta.
 

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Olin aamupäivällä lähdössä hyvillä mielin salille fillarilla, mutta.. Joku vitun epäsikiönarkki tai muu ylijäämäihmisten pohjasakkaan kuuluva paskaläjä oli käynyt kotipihallani "vaihtamassa" etupyöräni omaan tyhjään paskarenkaaseensa. Kyseinen ihmisjäte oli ilmeisesti varastellut muuallakin, kun seinustalta löytyi vielä ylimääräinen saman tuumakoon rengas (tyhjä sekin).
Jonkun verran aikaa runkun touhuissa oli kulunut, kun oli kuitenkin jaksanut vielä asentaa oman etupyöränsä ns. paikoilleen mun pyörään, mutta muttereita ei sitten enää jaksanut kiristellä.

Eihän toi nyt taloudellisesti iso tappio ole, mutta muuten. Käytän fillaria paljon työmatkailuun ja yms. hyötyliikuntaan. On mulle melko tarpeellinen kulkuneuvo ja sillä pääsee näppärästi keskustaan muutamassa minuutissa. Filutso on viistoista vuotta vanha vakuutusyhtiöltä ostettu korvauspyörä, mutta palvellut asianmukaisine huoltoineen todella hyvin. Joskus olen funtsinut uuden pyörän ostamista, mutta tämän jälkeen saa noi ajatukset jäädä taas vähäks aikaa. Olishan sekin vitunmoinen riesa raahata fillari joka kerta sisälle kotiin ja kaupungilla lukita se usealla viiden kilon ketjulukolla tolppaan. Vittu!
 

Stevie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Tällä viikolla oli yhtenä päivänä töihin lähdettäessä auton sivupeili sisäänpäin käännettynä. No eikös peilin lasikin ollut vielä halki. Kyllä nämä pistää aina vituttamaan. Kaikenmaailman kusipäitä pyörii kyllä ihan liikaa nykyään, toki varmasti ennekin riittänyt
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mitähän tämä hinta/laatusuhde pitää sisällään?
No sitä kaupunkilaiselämää. Joka puolella on menoa ja meininkiä ja varsinkin tapahtumia. Ja palvelut tietenkin myös, missä ei riitä että on joku Siwa + kapakka + parturi + pankki + apteekki + koulu lapsille. Oulu on mulle Suomen kaupungeista ehkä toiseksi tutuin ja siellä majaillessa huomaa heti että esimerkiksi kahvilatarjonta on tosi surkea. Ei nykyajan ihmiselle riitä että kahvin saa yhdestä ankeasta Irmeli-mummon kuppilasta. Maalaiset nyt ei varmaan muita tarvitse kun jengi on tottunut möllöttämään kotona. Niillä ei niin hirveästi ole elämää, tai se elämä on omalla takapihalla. Muijakin valitteli koko ajan että naisten vaatteita ei myydä missään paitsi Seppälässä ja jossain sellaisissa. Mä menin joka päivä keskustaan ja jotenkin odotin että sieltä löytyy jotain häppeninkiä, mutta ei koskaan mitään. Kaupungin yksi tehtävä on tarjota kulttuuririentoja asukkaille, ja mielellään ilmaisia ettei esimerkiksi leffasta tarvitse välttämättä maksaa mitään. Oulussa keskustakin oli kuin jossain 30.000 ihmisen kaupungissa, vaikka Wikipedian mukaan asukkaita on lähes 200.000. Sunnuntaina ihmettelin kirjaston ovella kun ei aukea ja lauantainakin parturi oli mennyt jo kolmelta kiinni. Tuollaista se oli koko ajan. Lähin postilaatikko tyhjennettiin aamu kymmeneltä kun mä olin tottunut että vasta pitkällä iltapäivää. Ikävä oli huomata kun kirjeellä oli kiire. Ja julkiset kulki ankeasti. Yötaksa tuli kolme tuntia aiemmin kuin Helsingissä ja kerran piti kävellä viis kilsaa kun yllättäen eivät kulkeneet enää ollenkaan. Täällä Helsingissä metrot menee suoraan kauppakeskusten alle ja lisäksi esimerkiksi juna-asemalle ja bussiasemalle. Ja ratikka menee satamiin ja nyt se lähijunakin lentoasemalle. Muutenkin kaupungissa on hirveästi kaikenlaisia mahdollisuuksia. Esimerkiksi huomenna mä meen yhden tv-ohjelman yleisöön ja ylihuomiselle varasin äsken 4e maksavan ruotsinristeilyn ja sieltä kun tuun niin seuraavana päivänä on ilmainen keikka jne. Jos jostain Keski-Suomesta lähtee vaikkapa risteilylle niin tulee kalliiksi, ja lisäksi siirtymisiin kuluu paljon aikaa. Viimeisen kymmenen vuoden aikana mä oon käynyt ainakin 100 kertaa risteilyllä. Sekin esimerkiksi on yksi pieni juttu, mikä pitää ottaa huomioon kun kokonaisuutta ja asumisen hintaa miettii. Samalla sitten tuo Virosta halvat viinat niin ei mitään Alkon riistohintoja tarvitse maksaa.

Aiemmin mä asuin ihan kauppakeskus Itiksen vieressä ja siinä nyt tietenkin olin harvinaisen lähellä palvelut, mutta oli se kätevää kun esimerkiksi mutsin soittaessa ja kysyessä mistä saisi halvimmalla sen ja sen jutun niin pystyi vaan sanomaan että ootas hetki mä kierrän kaikki mahdolliset kodinkoneliikkeet tai urheilukaupat läpi ja soitan kohta takaisin, eikä talvellakaan tarvinnut takkia pukea tai koskaan mitään sadevehkeitä.

Autoilussa huonointa on että itse joudut ajamaan sitä. Jossain suljetulla radalla olisi kiva käydä kurvailemassa, mutta mä en hirveästi innostu ruuhkissa jonottelemaan ja muita autoja kyttäilemään. Muutenkin vituttaisi olla koko ajan skarppina ja seurata kaikkea, milloin liikennevalo vaihtuu jne. Julkiset kulkee kuin itsestään. Samalla voi vaikka lukea ilmaiseksi jaettavan lehden. Lisäksi autossa joutuisi möllöttämään yksin, mutta tää riippuu varmaan millainen luonne on ja mihin on syntynyt eli millaiseen tottunut. Mä haluan ihmisiä ympärille ja mielellään tietenkin erilaisia sellaisia. Tankkaaminen myös on tylsää puuhaa ja kaikki huoltojutut, puhumattakaan mistään ikkunoiden skrapaamisesta. Kaiken huippuna julkiset tulee paljon halvemmaksi ja ainakin tässä metroradan varrella yleensä nopeammaksikin. Lisäksi niihin voi mennä hiprakassa. Pari hassua kaljaakin jos otat vaikka safkan kanssa niin hirveä stressi voiko mennä rattiin.

Kaupungissa julkisilla liikkuminen on trendikästä ja autoilu junttia, ja maalla toi menee toisinpäin, näin vähän kärjistetysti sanottuna. Mä oon täällä parikin kertaa sanonut että joskus 14-15 -vuotiaana muutettiin maalle ja yhtäkkiä mä olin luokan ainoa poika, jolla ei ollut mopoa. Edellisessä koulussa mä olin tottunut että ne on maalaisjunttien juttuja. Kenelläkään ei ollut mopoa eikä niistä edes puhuttu. Jossain Vantaan rajalla jo alkaa ne mopojengit. Vantaalta myös harvemmin jaksetaan lähteä Helsinkiin, eli elämä siellä on lähes vastaavaa kuin muissakin Suomen kaupungeissa. Työtä nyt tietenkin saattaa olla, mutta se itse elämä sitten...
 

Rattlehead

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gundit
Hukkasin puhelimeni illan riennoissa viime yönä. Olen tässä nyt yrittänyt selvittää missä menee ja ainakin kartan aikajanatietojen mukaan on ollut viimeyöstä kello 22.30 saakka suurin piirtein samassa paikassa. Tämän jälkeen ei olekaan paikkatietoja enää saatavilla. Suljin siis noihin aikoihin liittymästä ulospäin menevän liikenteen kokonaan, mutta otin sen kuitenkin uudestaan käyttöön, että voisin kokeilla Androidin device managerilla jäljittää missä puhelin menee, koska päällä se joka tapauksessa on. Eihän se device manager saa yhteyttä, koska ilmeisesti netti on puhelimesta katki. En tiedä onko vika luurissa vai operaattorissa, koska ei sitä nettiä ole voitu manuaalisesti katkaista puhelimen päästä, ellei ole h4x0r ja osaa ohittaa näytön lukitusta.

Vituttaa joka tapauksessa koska sama numero ollut alusta saakka jne. Laite itsessään oli jo vaihtamisen tarpeessa eli ei mua sinänsä se haittaa, että luuri hukkui, mutta kaikki ylimääräinen säätäminen.
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Vituttaa joka tapauksessa koska sama numero ollut alusta saakka jne. Laite itsessään oli jo vaihtamisen tarpeessa eli ei mua sinänsä se haittaa, että luuri hukkui, mutta kaikki ylimääräinen säätäminen.

No eihän sun numeroa tarvitse sen takia vaihtaa, että sun puhelin on kadonnut. Ilmoitat operaattorille puhelimen ja sim-kortin kadonneeksi, ne sulkee sen sim-kortin. Ja saat sitten uuden sim-kortin, johon koodataan sama puhelinnumero ja voila - sama numero on edelleen.

Voi olla, että ymmärsin jotain väärin, saa oikaista käsitystäni, jos näin kävi.
 

Rattlehead

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gundit
No eihän sun numeroa tarvitse sen takia vaihtaa, että sun puhelin on kadonnut. Ilmoitat operaattorille puhelimen ja sim-kortin kadonneeksi, ne sulkee sen sim-kortin. Ja saat sitten uuden sim-kortin, johon koodataan sama puhelinnumero ja voila - sama numero on edelleen.

Voi olla, että ymmärsin jotain väärin, saa oikaista käsitystäni, jos näin kävi.
Ei tarvitse vaihtaa, ei. Tällä hetkellä olen sulkenut liittymästä kaiken lähtevän liikenteen, koska kävin hakemassa prepaidin ja koitin soittaa äsken omaan luuriini. Hälyttää, mutta kukaan ei vastaa. Kaiken järjen mukaan akun olisi pitänyt loppua jo ja miksi mahdollinen puhelimen noukkija ei ole ottanut omaa SIM-korttiani pois ja kokeillut omaansa. Se pitää mun toiveita yllä siitä, että se olisi unohtunut esim. taksiin ja saisin luurini takaisin alkuviikosta.
 

Kuubextra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokkolan Hermes
Aloin ensimmäistä kertaa lukemaan ketjua "Eri lajien urheilijoiden fyysisen kunnon vertailu". Heti alussa ja olikohan peräti jo ketjun toisessa kirjoituksessa, jossa mainittiin että jalkapallo ei vaadi kummoista fysiikkaa koska pelaajat juokset vain X mittaisen matkan pelin 90 minuutin aikana.

Parempi lueskella muista lajeista aivan jostain muualta, itseasiassa myös lätkäasiat (lue: kokoonpanot ja liiga.fi).
 

Bacon

Jäsen
Tää on taas niitä päiviä, joita ei halua nähdä. Olen eräässä työpaikassa apulaisena joulun aikaan, kun siellä on vähän työntekijöistä pulaa. Noh menen aamulla sinne helvetin väsyneenä ja saan siellä kuulla, ettei minua tänään tarvita. No kiva.

Sitten pari tuntia yrität saada unta eikä se meinaa oikein millään tulla, vaikka väsyttää niin helvetisti. No juuri kun olen hirveän taistelun jälkeen nukahtanut niin herään siihen, kun jotkin vitun jehovan todistajat pimpottavat ovikelloa ja jakavat ilosanomaa.

Nyt mietin, että uskaltaako tässä tänään lähteä ollenkaan katsomaan SaiPan peliä.
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Jotenkin sitä uskoo että merkkaripussissa on saman verran kaikkia niitä makuja. Eli yhtä monta mustaa, punaista, keltaista ja colaa.

Eipä ollut. Mustia oli 21 enemmän kuin muita kolmea makua yhteensä.

Ilmeisesti tässä on tavoiteltu ns. irtokarkkiefektiä. Valikoit pussiin vain ja ainoastaan suosikkikarkkejasi. Jonkin ajan kuluttua pussin pohjalla on 19 mustaa karkkia joita et oikein haluaisi syödä.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Iltasanomien striimipalvelu vituttaa. Ei onnistu Helenius-matsin katselu millään, vaikka kolmella eri selaimella yritin kirjautua, kahdessa niistä ei ollut edes mitään ylimääräisiä kilkkeitä. No, seuraan sitten Ylen liveseurannan myötä, vaan ei se oikein lohduta. Nettistriimejä koitin etsiä, mutta kaikenlaista skeidaa vain löytyi, ei mitään järkevää.
 

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
Neljä päivää pystyin olemaan liikkumatta ilman ongelmia. Nyt viidentenä alkoi vituttaa. Ei kiinnosta mikään; ei syödä, ei nukkua, ei tehdä töitä, ei tehdä kenenkään kanssa mitään. Voi helvetti.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Joulu ja ulkona about sama keli kuin juhannuksena.

Vittu mitä paskaa.
 

Hollanti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varmaan se KalPa
Suu auki syövät ihmiset.

"Mäisk mäisk mäisk hrouks hrouks mjäsk hryyysth muush mush mush mjäsk"

Varsinkin kun syöjällä on ikää 36v. Ja hän on sulle sukua.

Mieli tekis käyttää peltoreita syödessä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös