Vitutusketju

  • 10 557 821
  • 56 140

Nick Neim

Jäsen
Vituttaa kun ei uskalla pieraistakaan. Kroppa kramppailee, vaikka nestettä on aamulla juotu niin saatanasti. Ei auta ei, kun taas on liian myöhään liikenteessä nesteytyksen suhteen. Kärsitään nyt sitten.
 

Schwein

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Kodeiini. Muut konstit ei ainakaan mulla auta kovassa yskässä.

Onko itsehoitolääkkeenä muuta kodeiinivalmistetta kuin Recipect? Se on siitä typerä, että toinen vaikuttava aine on ns. limaa irrottava. Limaa irrottavien yskänlääkkeiden tehoa ei ole tietääkseni voitu osoittaa. Lisäksi nuo käyttöaiheet ovat ristiriidassa: toinen irrottaa ja toinen lamaa yskänrefleksiä. Siihen aikaan kun vielä olin apteekkisetä, oli oikeastaan ainoa suosittelemisen arvoinen reseptivapaa yskänlääke Resilar, jonka vaikuttava aine on dekstrometorfaani.

Reseptillä toki löytyy parempia, kuten Cocillana. Joku keuhkoputkia avaava lääke voisi myös olla hyödyllinen. Mutta nämä vain reseptillä.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Väsyttää vitusti eikä keksi oikein mitään tekemistä kuin kykkiä koneella -> väsymys senkun kasvaa. Päiväunillekaan ei uskalla mennä koska huomenna alkavat kesätyöt aamuvuorolla (herätys klo 4) ja minä kuulun siihen porukkaan jolle nämä aamuherätykset ovat vaikeita. Tai oikeastaan itse herätys ei ole, mutta otan stressiä nukahtamisesta (katselen kelloa ja lasken että enää näin vähän aikaa nukkua) ja usein saatan pyöriä sängyssä klo 20-00 ennen kuin saan unta.
 

Jeffrey

Jäsen
Tai oikeastaan itse herätys ei ole, mutta otan stressiä nukahtamisesta (katselen kelloa ja lasken että enää näin vähän aikaa nukkua) ja usein saatan pyöriä sängyssä klo 20-00 ennen kuin saan unta.

Itse olen kärsinyt nukahtamisvaikeuksista enempi tai vähempi viimeisen vuoden ajan. Mulle kuitenkin ihan lyömätön nukahtamiskeino on kuunnella ääni kirjoja, näitä löytyy ihan YouTubesta. Monta tuntia saatan pyöriä sängyssä ilman nukahtamista, mutta sitten joku äänikirja päälle, ja alta kymmeneen minuuttiin yleensä uni tulee.

Toinen jota käytin oli NHL:n katselu. Silloin tosin kello sai olla jo aika paljon.
 

Schwein

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Oikeassa olet, Jokeri. Kyllä ne parhaat on reseptillä.

Tänään alkoi meikäläiselläkin yskä. Ja sekös vituttaa tämän viidettä päivää jatkuvan kuumeen kanssa.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Väsyttää vitusti eikä keksi oikein mitään tekemistä kuin kykkiä koneella -> väsymys senkun kasvaa. Päiväunillekaan ei uskalla mennä koska huomenna alkavat kesätyöt aamuvuorolla (herätys klo 4) ja minä kuulun siihen porukkaan jolle nämä aamuherätykset ovat vaikeita. Tai oikeastaan itse herätys ei ole, mutta otan stressiä nukahtamisesta (katselen kelloa ja lasken että enää näin vähän aikaa nukkua) ja usein saatan pyöriä sängyssä klo 20-00 ennen kuin saan unta.
Jeffreyn vinkkiä tarjoan myös. Eiköhän sieltä löydy joku sopivan tylsä äänikirja (Länsimaisen Filosofian historia käy hyvin jos kyseinen aihe ei kiinnosta). Myös Lovecraft toimii hyvin sillä kieli on hyvin monimutkaista ja vaatii ajattelua. Käy vaikka juoksulenkillä vielä.
 

Eikka86

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Jeffreyn vinkkiä tarjoan myös. Eiköhän sieltä löydy joku sopivan tylsä äänikirja (Länsimaisen Filosofian historia käy hyvin jos kyseinen aihe ei kiinnosta). Myös Lovecraft toimii hyvin sillä kieli on hyvin monimutkaista ja vaatii ajattelua. Käy vaikka juoksulenkillä vielä.

Olen viimeiset kolme vuotta käyttänyt Pasila sarjaa nukahtamiseen. Kuuntelen sarjaa puhelimesta joka on esimerkiksi yöpöydällä. Kummallisesti nukahdan viimeistään toisen jakson alussa, yleensä ei tarvitse kuin kymmenen minuuttia ensimmäistä jaksoa ja olen unessa.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Kiitoksia vinkeistä! Ajattelin itse kokeilla tänään Heikelä-Korporaation podcasteilla tuota.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Kiitoksia vinkeistä! Ajattelin itse kokeilla tänään Heikelä-Korporaation podcasteilla tuota.

Sinkkuaikoina käytin unilääkkeenä Uuno-elokuvia Youtubesta. Toimivat erittäin tehokkaasti, vaikkei niissä mitään vikaa olekaan. Sittemmin kuulin, että myös nykyinen anoppi on iät ja ajat käyttänyt myös Uunoja unilääkkeenä. Ainakin kahdella on siis positiivista kokemusta.
 

Schwein

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
6. päivä kuumeessa. Ja yhtään mitään, yhtään mitään en jaksa tehdä.
 

Schwein

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Lisättäköön vielä, että tässä kun olen päivät pitkät maannut ja tuijotellut ikkunasta voimatta tehdä mitään, on eutanasia-kantani selvinnyt. Kannatan.
 

Blöö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
Mitä helvettiä, eikös ne Yön Timot pitänyt pysäyttää rajalle? Stadi on pullollaan niitä.
 

DTremens

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings, PattU, Wolves, Patriots
6. päivä kuumeessa. Ja yhtään mitään, yhtään mitään en jaksa tehdä.

Samansuuntaista täälläkin päivän vitutus. 5. päivää nielu turvoksissa ja aina välillä lämpöilyä. Olo on ku sukkasaippuaa saaneella yhtään mitään ei jaksa. Välillä ei saanut nukuttuakaan kun heräsi kipuun nielaisurefleksin tullessa. Nyt ikävästi pukkaa rinnalle perus sivuoire eli kuiva yskä. Mun mäihällä se kestää vähintään juhannukseen...
 

Schwein

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Samansuuntaista täälläkin päivän vitutus. 5. päivää nielu turvoksissa ja aina välillä lämpöilyä. Olo on ku sukkasaippuaa saaneella yhtään mitään ei jaksa. Välillä ei saanut nukuttuakaan kun heräsi kipuun nielaisurefleksin tullessa. Nyt ikävästi pukkaa rinnalle perus sivuoire eli kuiva yskä. Mun mäihällä se kestää vähintään juhannukseen...

Otan osaa. Kurkkukipua ei sentään mulla ole. Tuollainen onkin paras että herää siihen kun nielaiseminen sattuu, huh.
Yskä sentään alkoi eilen ja onkin aikamoinen.

Tuli mieleen, että ei kai tuo vaan ole angiinaa?
 

DTremens

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings, PattU, Wolves, Patriots
Otan osaa. Kurkkukipua ei sentään mulla ole. Tuollainen onkin paras että herää siihen kun nielaiseminen sattuu, huh.
Yskä sentään alkoi eilen ja onkin aikamoinen.

Tuli mieleen, että ei kai tuo vaan ole angiinaa?

Ei oo peitteitä ainakaan ilmaantunut joten ei liene bakteeriversiosta kyse. Mutta joku viruksen aiheuttama nielutulehdushan tuo lienee joten yleisnimityksen angiina alle sekin menee.
 

huhheijaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Muutos on sitten perseestä. KooKoo siirretty Liigaosioon ja nyt aina, kun vaistomaisesti koitan mennä SaiPan sivulle päädynkin Pelicansin osioon. Kai tähänkin tottuu, mutta kun se oli niin täydellisessä kohtaa aiemmin. Näyttääkin rumemmalta, kun ei mene tasan nuo joukkueet. Kaiken lisäksi vasta kerennyt tottumaan tuohon vanhaankin paikkaan, kun Jokerit lähti.

E: Ai niin. Leijonien kisabiisi vituttaa kanssa.
 

Moses

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Onko itsehoitolääkkeenä muuta kodeiinivalmistetta kuin Recipect?
Kyllä vain, Professorin Yskänlääke. Kodeiinia on 1mg/ml, eli ei paljoa mutta onpahan silti.
Ja itsellähän erittäin kyrpämäinen kurkku/nielukipu tällä hetkellä, johon ei buranatkaan auta ollenkaan. Vituttaa.
 

Schwein

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Kyllä vain, Professorin Yskänlääke. Kodeiinia on 1mg/ml, eli ei paljoa mutta onpahan silti.
Ja itsellähän erittäin kyrpämäinen kurkku/nielukipu tällä hetkellä, johon ei buranatkaan auta ollenkaan. Vituttaa.

Kiitos tiedosta. Ja hyi saatana.

Täällä menossa 7. kuumepäivä, tosin nyt hieman parempi aamu. Yöllä nukuin pari noin kahden tunnin pätkää, muu aika meni yskien.
Vituttaa aivan vitusti.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Kyllä vain, Professorin Yskänlääke. Kodeiinia on 1mg/ml, eli ei paljoa mutta onpahan silti.
Ja itsellähän erittäin kyrpämäinen kurkku/nielukipu tällä hetkellä, johon ei buranatkaan auta ollenkaan. Vituttaa.
Vielä hauskempaa on se kun ei pysty nielemään lääkkeitä kivun takia. Eikä pysty syömään, koska ei saa lääkkeitä nieltyä. Onneksi ei neljään vuoteen ole ollut niin pahaa kipua, oli melko tuskallista nimittäin.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Vielä hauskempaa on se kun ei pysty nielemään lääkkeitä kivun takia. Eikä pysty syömään, koska ei saa lääkkeitä nieltyä. Onneksi ei neljään vuoteen ole ollut niin pahaa kipua, oli melko tuskallista nimittäin.
Suolavedellä kurlaaminen on vanha konsti jota monet lääkäritkin suosittelevat.
 

DTremens

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings, PattU, Wolves, Patriots
8. kuumepäivä. Tarvitseeko edes sanoa että vituttaa?

Otan osaa. Täälä alkaa jo helpottaa, jaksanut jo osan päivästä olla virkeä. Mut se vituttaa kun nukahdin eilen alkuillasta ja nyt ei oo sit yöllä tullu uni ku ehkä puolituntia :| Yskä, jonka uumoilinkin saapuvan ystäväkseni, vituttaa myös.
 

Schwein

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Otan osaa. Täälä alkaa jo helpottaa, jaksanut jo osan päivästä olla virkeä. Mut se vituttaa kun nukahdin eilen alkuillasta ja nyt ei oo sit yöllä tullu uni ku ehkä puolituntia :| Yskä, jonka uumoilinkin saapuvan ystäväkseni, vituttaa myös.

Kiitokset empatiasta. Yskä häiritsee minuakin varsinkin yöllä. Viime yönä kuitenkin nukuin muutaman oikein hyvän pätkän. Silti olo ei ole erityisen virkeä. Kai tässä täytyy vähitellen vääntäytyä lääkäriin, kun ei ole oikein merkkejä siitä että tämä alkaisi mennä ohi.
 

sorza

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaPKo,Jokerit,Tamminen,Harri Aholan lounaskaverit
Elämä kääntyi kevät-talvella päin persettä. 3,5 vuoden seurustelusuhde päättyi eroon. Tätä ennen alkoi jo vaipuminen lievään masennustillan. Ero sitten laukaisi tämän kaiken, ja tällä hetkellä sairaslomalla tullut oltua ja jatkuu ainakin toukokuun loppuun. Jotenkin tässä on tullut luovittua nauttien elämän pikkuiloista, kuten Jokereiden play off- kevät ja nykyiset MM-kisat. Kaljakin on alkanut maistumaan normaalia enemmän. Vituttaa myös exän nykyinen parisuhde, kun näyttää nauttivan elostaan täysillä. Mikäpäs siinä, kun itse sain sitä masennusta katsella suurimman osan seurusteluaikaa ja paranemisesta parin kuukauden viiveellä halusi erota.

Suurin vitutuksen aihe on siis se, että pienen ihmisen saa niin helposti raiteiltaan. No elämä voittaa jossain vaiheessa. Tiedän ainakin sen, että masennusta sairastavaa en ihan heti aio ottaa elämänkumppaniksi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös