Mainos

Vitutusketju

  • 10 705 479
  • 56 262

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Yläkerrassa asuvalla nuorella parilla on todella yksipuolinen musamaku. En osaa sanoa, mikä bändi on kyseessä, mutta "musiikki" koostuu enimmäkseen bassosta ja dubstepista.
 
Jaahas, pyörä pöllitty. Alkoihan se jo olemaankin ihme, ettei minulta ole vielä Oulussa tähän ikään mennessä pyörää viety. Ei paljon auttanut lukko takarenkaassa ja eturenkaan lukitseminen pyörätelineeseen. Saatanan oululaiset moraalittomat kyrpäpäät, hirteen kuuluisitte!!
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Katselin noin viisi minuuttia ohjelmaa Mira ja miljoonakodit ja olipas melkoista tuubaa taasen. Noin viiteen minuuttiin sisältyi peräti kolme eri juttua ohjelmassa. Ensin mentiin johonkin isoon taloon rivariin, jolla oli pyyntiä 950k. Mira ja omistaja istuvat pöydän ääressä ja keskustelevat. Mira sanoo että meidän täytyy laittaa hintapyynti alle 900k ja isäntä alkaa empimään. Mira alkaa töksäyttelemään että "luotatsä mun kaupankäyntiin, miks sä pyysit mut välittäjäks". En tiedä miten tämä sitten eteni, kun yht'äkkiä ruutuun pölähtikin jo Espoon uudisasuntoja. Mira olikin menossa nyt katsomaan uudisasuntoja joita tämän tulisi myydä. Hetki kuvattiin kun Mira istuu jossain palaverissa rakennuttajien kanssa ja he keskustelevat kämpistä. Sitten Mira ja rakennuttaja menivät yhteen asuntoon jossa Mira toteaa että tänne tarvitaan lamppuja niin tästä saa paremman hinnan. Ja vruum taas vaihtui stoori, nyt alettiin kertomaan miten Mira opiskelee jotain kiinteistövälittäjän tutkintoa, ja sitten kuvattiinkin kun Mira ja ilmeisesti tämän opettaja keskustelivat. Ainakin tv-kuvan perusteella keskustelussa Mira tuntui opettavan opettajaa.

Olipas rasittava sarja. Olisi ehkä voinut kiinnostaa nähdä kalliita asuntoja, mutta sitten tuokin sarja kompastuu kahteen asiaan. Nykyisen tv-viihteen tyyliin ohjelman päähenkilö on raudanluja ammattilainen ja jumalasta seuraava liittyen nyt siihen mitä ohjelmassa myydään. On kiinteistökuningatarta ja huutokauppakeisaria, tiedättehän. Tässäkin ohjelmassa tuntui että enemmän yritettiin myydä Miran loistavaa ammattitaitoa kuin itse asuntoja. Minua olisi kiinnostanut enemmän ne asunnot kuin Miran puheet asuntokaupasta. Toinen mikä taas vituttaa tv-ohjelmissa on tuo Ameriikoista alunperin keksitty helvetin rasittava tapa editoida ohjelman sisältö adhd-malliin. Eli jos puolen tunnin ohjelmassa on 3-5 eri kohdetta, niin ei puhettakaan että ne kohteen myynnin etenemiset näytettäisiin putkeen. Ei missään tapauksessa, ensin ollaan Keravalla katsomassa millainen kohde meille on tulossa myyntiin. Sitten hypätäänkin Espooseen kurkkaamaan Miran tutun asuntoa. Sitten loikataan taas Helsinkiin jossa Mira menee messuille, josta taas pari minuutin jälkeen siirrytään Keravalle jossa joku on tullut katsomaan asuntoa. Ennen kuin tarjous jätetään niin sitten loikataankin taas minuutiksi takaisin messuille josta jatketaan taas Espooseen Miran kaverin kahvipöytään. Ei jaksa katsoa tälläistä kun hypitään hillittömästi eri paikkojen välillä. Olisiko se nyt niin paha editoida ne jokaiset kaupat samaan putkeen ja sitten vasta siirrytään seuraavaan paikkaan.
 

Meeps

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Frölunda
Jaahas, pyörä pöllitty. Alkoihan se jo olemaankin ihme, ettei minulta ole vielä Oulussa tähän ikään mennessä pyörää viety. Ei paljon auttanut lukko takarenkaassa ja eturenkaan lukitseminen pyörätelineeseen. Saatanan oululaiset moraalittomat kyrpäpäät, hirteen kuuluisitte!!
Ihmeen vähällä olet päässyt. Mä en enää edes muista montako pyörää multa pöllittiin Oulussa asuessa. Oisko ollut kolme. Ja joka kerta oli hyvin lukittu. Kerran vietiin omasta pihasta ja ainakin pari kertaa keskustasta. Niistäkin vielä toinen keskellä päivää ja kymmenistä paikalla olevista pyöristä olivat tietysti valinneet sen mun rämän.
 

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Vituttaa yhteiskunnan hampaattomuus tällaisten pyöravarkaiden yms. hamppien kanssa. Eihän nykyään rikosilmoitus pyörävarkaudesta johda mihinkään toimenpiteisiin poliisilta, vaikka aika monelle (kuten minulle) fillari on hyvin tärkeä väline töissäkäymiseen yms.

Pari viikkoa sitten appiukko tuli arki-iltapäivällä kotiinsa ja siellähän oli narkki anopin korut ja säästöpossu kainalossa, alakerran ikkunasta oli tullut sisään. Vanha äijä kun on, niin ei viitsinyt ruveta hampin kanssa painimaan ja karkuun runkku pääsi. Sitä ei hampuusi tiennyt, että murtautui poliisin isän taloon ja aika pian oli mäki täynnä virkamiestä. Tutkintakin tuli paikalle (sitä en tiedä, tuleeko yleensä aina tällaisissa keisseissä) ja sormenjälkien perusteella rosvo saatiinkin seuravana päivänä kiinni. Seurauksena parin päivän putkassaolo kuulustelujen ajan ja joskus tulevaisuudessa muutaman kuukauden kuntoutus valtion hoivissa. Saalis jäi sille tielleen ja korvausvaateista huolimatta varastettu omaisuus kirjataan menetyksiksi. Eihän tollanen surkea narkki ikinä pysty vastamaan teoistaan ja korvamaan aiheuttamiansa vahinkoja. Vakuutusyhtiön kanssa tilanne on vielä kesken.

Tällaisia paskaläjiä tuolla sitten liikkuu pilvin pimein ja tollasia pitäis sitten yrittää kuntouttaa, kun loppujen lopuks vähäks aikaa lusimaan joutuu.
 
Suosikkijoukkue
Susanna Pöykiö
Tällaisia paskaläjiä tuolla sitten liikkuu pilvin pimein ja tollasia pitäis sitten yrittää kuntouttaa, kun loppujen lopuks vähäks aikaa lusimaan joutuu.
Edellisessä duunissa tuli noita tapauksia tavattua pilvin pimein. Yhteinen tekijä näillä kaikilla oli se, että elävät mielellään muiden kustannuksella, eikä ole ns. pennin jeniä enää kiinni yhteiskunnassa. Surullista tässä oli se, että ikähaarukka oli 60-18 -väliltä painottuen vahvasti nuorempiin. Syytä käyttämiselleen eivät tietenkään osanneet avata, sillä en ollut raha-automaatin ominaisuudessa heidän kanssaan tekemisissä. Eikä sillä syyllä käyttämiselle ja elämäntavoilla ole niinkään väliä, sillä tietoinen valintahan tuo on jokaisella tapauksella ollut, taustoista huolimatta.

Minulta on varastettu Oulussa vasta 1 pyörä. Kaverilta ainakin 6, joista kolme viimeisintä Kaukovainiolla asuessa alle vuoden sisällä. Joillain asuinaluella pitää se pyörä kantaa kämpille saakka, että se on tallessa. Toisaalta kaveriltani Jyväskylässä on varastettu vasta neljä pyörää kahden vuoden aikana, mutta hän asuukin Palokassa.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Tulipahan tuossa melkein ajettua äsken kuorma-auton alle liikenneympyrässä. Vittu, ammattiautoilija kyseessä eikä osaa käyttää vilkkua ympyrässä oikein. Olin tulossa huoltoasemalta päin ympyrään autollani ja niin teki kuorma-autoilijakin, tämä tuli oikealta eli "edellisestä" erkanemiskaistalta. Mietin kun tuota Valion teipein varustettua autoa katselin että liekö tuo on viemässä kyseiselle ABC:lle varaston täydennystä. Noh sitten kaveri löikin vilkun oikealle, eli minun ymmärrykseni mukaan tarkoittaen sitä että aikoo kääntyä sinne päin ympyrää mistä minä olen tulossa. Kuorma-auto tuli vielä sen verran hiljaa että olin varma että sinne se kääntyy. Siispä sitä vain vaihdetta pesään ja kohti ympyrää. Seuraava muistikuva onkin kun havahdun että auto tuleekin vain vilkusta huolimatta kääntymättä ja ollaan törmäyskurssilla. Kaveri huutaa samalla apparin paikalta että varo kun painan jarrua ja vaistomaisesti vielä koitan kääntää sivuun. Onneksi kolhua ei tullut, ainoa merkki tilanteesta lopulta oli kun autoni sammui äkkipysäytyksen yhteydessä. Molemmat minä ja kaverini säikähdimme pirusti, kaverikin totesi heti että sillähän oli vilkku ja sen piti kääntyä tänne. Valion auto kuitenkin jatkoi tyytyväisenä matkaansa eikä pysähtynyt katsastamaan tilannetta.

Hyvä muistutus toisaalta itselleni että ei aina pidä luottaa siihen muiden vilkkunkäyttöön. Ei edes ammattiautoilijoiden kohdalla.
 

TF-79

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO. Pekka Virran nakkipiirakat.
Turussa joutuu useasta samaan tilanteeseen.
Useimmille, jopa ammattiautoilijoille, tuntuu täälläkin olevan liian vaikeaa käyttää vilkkua ympyrässä oikein.
Vilkkua ei käytetä ympyrään tullessa ja poistuessa se kytketään vasta, kun edellinen mahdollinen poistumiskaista on ohitettu.
 

Hippi Hiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Nanna Karalahti
Kyllä minä ainakin käytän vilkkua oikealla ympyrään tullessa. Toki vain jos poistun ensimmäisestä liittymästä.
Luuletko, että ympyrään pääsyä odottava kuski ymmärtää, että tarkoituksenasi on kääntyä ensimmäisestä ulos, jos toimit noin? Minä en ainakaan uskaltaisi ajaa ympyrään, vaan luulisin että et osaa käyttää vilkkua oikein ja saatat ajaa minne tahansa.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Luuletko, että ympyrään pääsyä odottava kuski ymmärtää, että tarkoituksenasi on kääntyä ensimmäisestä ulos, jos toimit noin? Minä en ainakaan uskaltaisi ajaa ympyrään, vaan luulisin että et osaa käyttää vilkkua oikein ja saatat ajaa minne tahansa.
Minäkin käytän vilkkua penkinlämmittäjän tapaan, näyttääkseni sieltä oikealle tulijalle että minun puolesta on ok jos haluaa ajaa ympyrään. Olen jossain liikenneketjussa asiasta maininnutkin, eli Suomessakin pitäisi siirtyä brittien tapaan käyttää vilkkua ympyrässä.
 

TF-79

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO. Pekka Virran nakkipiirakat.
Moniko uskaltaa lähteä, jos tulet ympyrään vilkku päällä?
Se vilkku siellä ympyrässä päälle.
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Tietysti vilkku päälle vain sille erkanemiskaistalle minne aiot suunnata. Vituttaa sellaset vilkku päällä ympyrässä pyörivät kun ei tiedä minne ne on mennossa.
 

Juteeni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avalanche ja Tappara
Moniko uskaltaa lähteä, jos tulet ympyrään vilkku päällä?
Se vilkku siellä ympyrässä päälle.

Pirkanmaalla ainakin tuo toimii ihan vallan mainiosti, että tulet vilkku päällä ympyrään, jos meinaat heti ekasta kääntyä. Nopeuttaa liikennettä roimasti ja se on ihan silkkaa paskaa ja toisten kiusaamista, jos ei ajoissa ilmoita omista aikeistaan.

Lisätään nyt vielä, kun vitutusketjussa ollaan, että vilkun käyttö liikenteessä on yleisesti ihan surkealla tolalla. Joka päivä näkee sankareita jotka laittavat vilkun päälle sillä samalla liikkeellä millä rattikin kääntyy. Sillä vilkulla on tarkoitus antaa muille vähän osviittaa siitä mitä meinaat siellä liikenteessä tehdä, eikä vain vilkuttaa vilkuttamisen tähden.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Täytyy sen verran myöntää että itse kuulun myös siihen porukkaan joka laittaa jo ennen ympyrää vilkun päälle mikäli tarkoitukseni on poistua heti seuraavasta erkanemiskaistasta. Minun mielestäni kanssa se on se helpoin ja nopein tapa, etenkin ruuhkissa. Tietenkin tässä on se ongelma, että kun on olemassa niitä väärin vilkkua käyttäviä vanhuksia, niin sitten taas kukaan ei uskalla mennä, vaikka minä vilkutankin oikein.
 

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Moniko uskaltaa lähteä, jos tulet ympyrään vilkku päällä?
Se vilkku siellä ympyrässä päälle.
Ne ympyrät ovat monasti niin pieniä ja seuraava poistumisväylä on käytännössä isolla autolla edessä jo ennen kuin koko auto ehtii sinne ympyrään ja muutenkin isompaa autoa käsitellessä on huomattavan paljon kätevämpi laittaa se vilkku oikealle jo heti sinne ympyrään mennessä päälle, jos siis on heti ensimmäisestä oikealle menossa. Näin tämä muuten myös opetetaan tehtävän koulutuksessa ja en nyt ihan ymmärrä, että mitä siinä odottava häviää vaikka odottaisi sen verran, että näkee silmillään varmaksi sen, että se rekka tai bussi todellakin kääntyy ja sen jälkeenkin sinne sisään ehtii kyllä vielä ihan hyvin. Ei sitä vilkkua tietenkään kovin paljon ennen sitä ympyrää kannata turhaan laittaa vaan juuri sinne mentäessä ja näin sen kyllä odottava ehtii huomata, itsekin kyllä varmistan silmilläni kääntymisen alkavan tapahtua ennen kuin lähden pikkuautolla eteen sokkona suhimaan.

Huomattavasti isompi ongelma ovat he, jotka käyttävät vilkkua ihan liian myöhään tai eivät ollenkaan.
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jos käännyn ympyrässä ekasta niin käytännössä laitan vilkun samalla kun ajan sinne ympyrään mutta jos seison jonon ekana ja odotan että pääsen ympyrään niin vilkku ei ole päällä. Ja jos joku ympyrään tuleva tekee samoin niin tiedän että on lähdössä ekasta ulos mutta jos vilkku on päällä jo 30m ennen ympyrää niin odotan kyllä että näen mihin se oikeasti on menossa...
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Moniko uskaltaa lähteä, jos tulet ympyrään vilkku päällä?
Se vilkku siellä ympyrässä päälle.
No se on minulle ihan sama jos ei uskalla lähteä, olenpahan kohteliaasti joka tapauksessa osoittanut että minun puolestani saa ajaa ympyrään.
 

Eikka86

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
No se on minulle ihan sama jos ei uskalla lähteä, olenpahan kohteliaasti joka tapauksessa osoittanut että minun puolestani saa ajaa ympyrään.

Huomattavasti kohteliaampaa on näyttää sitä vilkkua kun olet jo ympyrässä. Mistä sitä tietää vaikka vilkku olisi ollut päällä jo kotoa asti.
 

MunkADunk

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Penguins
Meille ainakin autokoulussa n. 7 vuotta sitten opetettiin, että jos erkanet liikenneympyrästä ensimmäisestä liittymästä eli käännyt suomeksi sanottuna oikealle, voit ajaa kuten normaalissa risteyksessä vilkku valmiiksi päällä vaikka 50m ennen ympyrää. Kumpikin tapa on siis yhtä oikeita, sekä vasta ympyrässä vilauttaminen että aikaisemmin vilkku päällä meneminen. Tuntuu, että joillakin on vaan autokoulun käymisestä niin pitkä aika että liikenneympyräsääntöjä ei silloin edes opiskeltu kun eihän ympyröitä loppujen lopuksi kauhean pitkään ole ollut.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Huomattavasti kohteliaampaa on näyttää sitä vilkkua kun olet jo ympyrässä. Mistä sitä tietää vaikka vilkku olisi ollut päällä jo kotoa asti.
Siitä ei kyllä ole siinä vaiheessa kenellekään mitään iloa että vilkku pistetään päälle samalla kun kääntyminen aloitetaan. Ja jos toinen autoilija ei katso milloin laitan vilkun päälle niin ei se tiedä sitä sytytyshetkeä vaikka sen pistää päälle vasta ympyrässä.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
...eihän ympyröitä loppujen lopuksi kauhean pitkään ole ollut.
Itse olen ajanut kortin 80-luvun puolivälissä, silloin ainakin opetettiin ympyrässä ajaminen. Tosin siihen aikaan oli myös ympyröitä, joissa ei ollut kolmioita ympyrään ajaville joten heillä oli oikealta tulevana etuajo-oikeus.
 

Eikka86

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Siitä ei kyllä ole siinä vaiheessa kenellekään mitään iloa että vilkku pistetään päälle samalla kun kääntyminen aloitetaan. Ja jos toinen autoilija ei katso milloin laitan vilkun päälle niin ei se tiedä sitä sytytyshetkeä vaikka sen pistää päälle vasta ympyrässä.

En tiedä kuinka pieniä ympyröitä teillä on mutta ainakin täällä päin kerkeää kytkemään vilkun päälle ohitettuaan edellisen poistumistien. Sama onnistuu myös saapuessa ja poistuessa seuraavasta. Ympyrään vuoroaan odottavalla on tällöin edes teoriassa mahdollisuus varmistua suuntamerkin oikeellisuudesta.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En tiedä kuinka pieniä ympyröitä teillä on mutta ainakin täällä päin kerkeää kytkemään vilkun päälle ohitettuaan edellisen poistumistien. Sama onnistuu myös saapuessa ja poistuessa seuraavasta. Ympyrään vuoroaan odottavalla on tällöin edes teoriassa mahdollisuus varmistua suuntamerkin oikeellisuudesta.
Tässä yksi esimerkki millaisia liikenneympyröitä meillä päin on. Tässäkin tapaksessa oikealle poistuva liittymä alkaa käytännössä heti siinä vaiheessa kun auto on saapunut ympyrään.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös