Vituttaa yhteiskunnan hampaattomuus tällaisten pyöravarkaiden yms. hamppien kanssa. Eihän nykyään rikosilmoitus pyörävarkaudesta johda mihinkään toimenpiteisiin poliisilta, vaikka aika monelle (kuten minulle) fillari on hyvin tärkeä väline töissäkäymiseen yms....
Tällaisia paskaläjiä tuolla sitten liikkuu pilvin pimein ja tollasia pitäis sitten yrittää kuntouttaa, kun loppujen lopuks vähäks aikaa lusimaan joutuu.
Millaisiin toimenpiteisiin rikosilmoituksen pyörävarkaudesta pitäisi mielestäsi johtaa? Multa varastettiin vuonna 2005 pari polkupyörää, mutta en osannut olla ihan kauhean vihainen siitä, että niiden pyörien etsiminen tuskin oli silloin Tampereen poliisin prioriteettilistalla kovin korkealla.
Entä mitä mielestäsi pitäisi tehdä narkkaripaskaläjille? Onko se mielestäsi väärin, että heitä yritetään kuntouttaa?
Eikä sillä syyllä käyttämiselle ja elämäntavoilla ole niinkään väliä, sillä tietoinen valintahan tuo on jokaisella tapauksella ollut, taustoista huolimatta.
Jos halutaan yrittää ehkäistä ihmisten ajautumista narkkauskierteeseen, saattaisi niiden narkkaamiseen ajavien tekijöiden ymmärtäminen olla ihan hyvä juttu. Mutta jos ja kun tarkoituksena on vain tuoda esiin omaa moraalista ylemmyttään "vitun surkeat narkkipaskiaiset" -tasoisella puheella, ei niillä syillä toki ole mitään väliä.
Tuntuu, että joillakin on vaan autokoulun käymisestä niin pitkä aika että liikenneympyräsääntöjä ei silloin edes opiskeltu kun eihän ympyröitä loppujen lopuksi kauhean pitkään ole ollut.
Silloin kun minä kävin autokoulun, liikenneympyröitä oli kyllä Tampereella jo runsaasti, mutta en minä enää muista mitä niistä puhuttiin. Minä en aja liikenneympyrään sisään kenenkään vilkuttelujen perusteella, vaan vasta siinä vaiheessa kun näen että siellä ei ole ketään joka voisi minuun törmätä.