Ah, helle, tuo jokavuotinen haukuttu ja samalla mitalla puolustettu ilmiö. Sanon tänäkin vuonna, että mikä siinä on, kun ei haluta käsittää, että ääripäät sääoloissa vituttavat ihmisiä? Ei ole kivaa näillä helteillä, mutta sen mukavampaa ei ole kolmenkympin pakkasissakaan. Onneksi näistä kärsitään aika pieni osa vuoteen mahtuvista päivistä.
Mua vituttaa se, että terveydentilani kun on mikä on, niin tällainen mummontappohelle ei voi olla vaikuttamatta siihen. Rannalla olen jo jokusen päivän viettänyt, koska vedessä on hyvä olla. Täällä kotona pelkkä lyijykynän nostaminen riittää siihen, että hikeä valuu kuin vettä rännistä, mutta voinhan olla nostamatta sitä ja niin olen toiminutkin. Se hyvä puoli työkyvyttömyyseläkkeellä olemisessa on, että ei tarvitse tehdä yhtään mitään ja voi suunnitella päivänsä säätilan mukaan, ei siitä huolimatta.
Annan siis neuvon että sijoita laadukkaisiin takkeihin niin ei tarvitse pukea montaa kerrosta päällekkäin.
Tämä on muuten ihan totta. Olisiko ollut viime syksynä, kun ostin vähän laadukkaamman talvitakin ja todellakin lämpimän sellaisen. Se oli 75 % alennuksessa, joten köyhälläkin oli varaa. Vaan ainakaan viime talvena ei ollut yhtään päivää, että sitä takkia käyttäessä ei olisi tullut kuuma. Liian laadukas rotsi. Osaratkaisin ongelman pukemalla takin alle pelkästään t-paidan.
*e* Sekin tavallaan vituttaa, että köyhä kun olen niin ei ole varaa ostaa montaa takkia talven eri lämpötiloihin, mutta se on asia erikseen.