Onnea valitsemallasi tiellä. Ehkä joku vielä jonakin päivänä keksii teillekin jotain järkevää käyttöä. Ehkä. Pidetään peukkuja.Olen valinnut humanismin tien...
Onnea valitsemallasi tiellä. Ehkä joku vielä jonakin päivänä keksii teillekin jotain järkevää käyttöä. Ehkä. Pidetään peukkuja.Olen valinnut humanismin tien...
Ei monissakaan valmisruuissa ole nykyään niin hirveästi lisäaineita. Monissa kotiruuissa on jopa enemmän.Väärin. Eineksissä on yleensä kaikenlaisia lisäaineita, tärkkelyksiä ja aromivahventeita vaikka muille jakaa.
Vituttaa, että Finnjettiä ei museoitu vaan päästettiin romutettavaksi jonnekin Intiaan.
Tämä. Kyllä on joillekin vaikeaa, kun ei ota kahvipöydässä pullaa tai suklaata. Siis ihan suu auki ammollaan ihmetellään: "Oot sä jossain lakossa vai mikä sua vaivaa". No, ei vaan kuulu ruokavalioon tuollainen paska. Seuraavalla kahvitunnilla sitten aina sama ihmettely.
Painoindeksi 21, lihasta alkaa olla mutta vähän lisääkin saa vielä tulla, mitat ylhäältä alaspäin 89-64-88.
Mun mielestä moni valmisruoka on mainettaan parempi, ja moni kotiruoka taas mainettaan huonompi. Lihaakin monissa Suomen kodeissa tehdyissä ruuissa on yllättävän vähän. Esimerkiksi jossakin Atrian jauhelihapihvissä sitä on 25 % (loput paskaa), ja siihen viereen kun pistää perunaa tai makaronia (=vehnäjauhoja) ja vaikka ruskean kastikkeen (lisää vehnäjauhoja), on sen annoksen lihapitoisuus vähemmän kuin valmisruuissa. En mä noita jauhelihapihvejä ostele, kuten esimerkiksi en mitään lenkkimakkaroitakaan, mutta moni tuntuu ostavan.
Joo totta. Niinhän se on. Monissa kodeissa vaan tehdään melko huonoa ruokaa, ainakin sen perusteella mitä kaupoista eniten ostetaan. Naudan paistijauhelihan osuus on varmasti paljon pienempi kuin sen halvimman sika/naudan. Ja muutenkin noi jotkut puhuvat jostain harvinaisen terveellisestä ruuasta, mihin mä en "mikroateriaa" verrannut, vaan normaaliin kotiruokaan. Ei se valmiiksi tehty annos ole se suurin ongelma, paitsi ihmisten korvien välissä. Suht hyvää ja tavallista ruokaa valmisruuatkin ovat, ainakin jotkut niistä, tai siis ne mitä mä tässä tarkoitan, heh. Tietenkin kotona vastaavaan ruokaan pistäisi ehkä enemmän lihaa ja mausteitakin, ja lisukkeet nyt on erikseen, maito/mehu, leipä ja salaattikin jopa joskus siihen kylkeen, tai voihan esimerkiksi sen ruisleivän syödä vaikka aamupalaksi, mutta ei se itse ruoka ole mitään huonoa, vaan esimerkiksi perunaa ja jauhelihaa. Pakastamalla tai muoviin/kaasuun pakkaamalla siihen vaan saa lisää käyttöpäiviä. Lisäaineillakin toki välillä, mutta monissa kotiruuissa on samoja lisäaineita. Monet eivät välttämättä vaan tajua miten monta e-koodia syövät joka päivä. Ihmisten hieman jopa vääristyneidenkin mielikuvien takia se peruna ja jauheliha muuttuu huonommaksi kun sille antaa nimen "valmisruoka". Joo ei se säilytys varmaan paranna ruuan laatua, mutta monet muut einekset ovat paljon huonompaa ruokaa kuin nuo mikroateriat, mistä tässä puhuttiin.Atrian jauhelihapihvitkin voidaan kyllä lukea valmisruuaksi tai pikemminkin einekseksi. Kun jauhelihapihvin tekee vaikka naudan paistijauhelihasta itse niin voidaan puhua oikeasta (koti)ruuasta. Tällöin putoaa ne E-koodit pois ja lihapitoisuus kasvaa.
Mulle on aivan sama miten muut elävät ja syövät. Enkä ikinä kommentoi, jos joku sitä kampaviineriä mussuttaa, aivan sama. Se on jokaisen oma asia. Välillä kyllä silti vituttaa tuo ainainen jankkaaminen omista syömisistä tai lähinnä siitä mitä ei syö.Tämä kuule toimii aivan mainiosti myös toisinpäinkin. Itse nykyään suht tiukassa kunnossa olevana en jaksa todellakaan vittuuntua jos jotkut valittelevat siitä etten mätä herkkuja sukulaispöydissä saati muualla. Tässä kohtaa voi olla ihan kohtelias ja huomata että muilla on ongelmia.
On ehkä tyylittömintä ikinä kääntää tällaista asiaa läskien huutelijoiden suuntaan ja todeta heidät rapakuntoisiksi reppanoiksi. Eivät hekään mitään eritystä ymmärrystä ansaitse jos huutelevat silkkaa paskaa, mutta heitäkin kohtaan voi olla tyylikäs jos itseltään löytyy hyvä fyysinen kondis.
En nyt oikein ymmärrä miten sait sen kuvan, että vittuilisin noille "rapakuntoisille reppanoille"?
Mitä suurimmalla kunnioituksella totean vaan tähän väliin, että aika hienot lukemat teitillä kyllä on. Pistää lähes sanattomaksi. :)
Mitä suurimmalla kunnioituksella totean vaan tähän väliin, että aika hienot lukemat teitillä kyllä on. Pistää lähes sanattomaksi. :)
....tupakoinnista huomauttamisessa. Ei siihen ole mitään syytä, asianomainen tietää varmasti riskit.
Ainoa mikä tässä vituttaa on se, että sitten kun se keuhkosyöpä iskee niin sitten surkutellaan että "voivoi minua, miksi minulle käy näin..." tmv. Hyvin moni ihminen elää jossain kuplassa ja kuvittelee ettei minulle voi mitään syöpää tulla vaikka tupakoin ja makailen tunteja solariumissa. Sitten kun et nyt voi mennä sanomaan potilaalle joka tupakoi ja jolla on keuhkosyöpä, että "sitä saa mitä tilaa saatana", vaan pitää vaan "voivotella" mukana.
Haluaisin myös valaistusta tuolle "voivoi minua, miksi minulle käy näin..." tmv -lausumallesi. Ken lienee noin sanonunna?
Minun isoäitini...
Jostain luin (ruotsalaisen) tutkimuksen tuloksen; 95% tupakoitsijoista kuolee. Eli siinä tavotetta mummolle jos vaikka osuis tuohon 5%.
...mutta vähän särähti korvaan tuomitseva sävy kohtuullisen normaaliiin suomalaismiehen lounasruokavalioon.
Painoindeksi 21, lihasta alkaa olla mutta vähän lisääkin saa vielä tulla, mitat ylhäältä alaspäin 89-64-88.
Ja vastauksena oli luento sen paskuudesta. Ei kukaan mielestäni tyrkyttänyt kenellekään "vehnämössöä", jonka ravintoarvo tai -arvottomuus on kyllä kaikkien tiedossa.
Ja voihan sen "saarnan" aina naamioida tuohtumukseksi pullantyrkyttäjiä kohtaan, mutta tässä ketjussa en sellaista huomannut.
Tälle on naisena pakko nostaa peukku! Jotain samansuuntaista on haaveissa, pikkuisen olisi matkaa, mut kärsivällisesti koitetaan edetä :)
^ Tavoitteletko sellaista fitness-ihmisten tyylistä kroppaa vai riittääkö sinulle sellainen normaalia sporttisempi kroppa?
Tämä. Kyllä on joillekin vaikeaa, kun ei ota kahvipöydässä pullaa tai suklaata. Siis ihan suu auki ammollaan ihmetellään: "Oot sä jossain lakossa vai mikä sua vaivaa". No, ei vaan kuulu ruokavalioon tuollainen paska.