Kannattaa ottaa huomioon et jotkut ihmiset tykkää syödä ja elää terveellisesti, mistä toi sun ruokavalio on kyllä harvinaisen kaukana. Kyllähän sitä nyt mimmosella vaan paskalla voi laihtua, eriasia on sitten miten terveellistä touhua se on.
Erikoisia ovat ruokakäsityksesi, jos normaali perusruoka ja lounasravintoloiden annokset ovat mielestäsi paskaa. En käynyt missään Hesburgerissa sitä burgeria vetämässä, Hese-ruokavaliolla saisikin itsensä varmasti huonompaan kuntoon.
Mikä tekee lounasravintoloiden lounaista erityisen epäterveellisiä? Muuttuuko vaikkapa broileri tai vuohenjuusto paskaksi jos sen myy lounasravintola, joka valmistaa siitä keittiössään annoksen ja käärii sen salaattiainesten kera isoon tortillaan?
Ravintolahampurilainenkaan ei tietääkseni ole erityisen paskaa. Jauhelihapihvi, salaatti, sämpylä. Sen jauhelihapihvin voisi tietysti paistaa kotonakin, jolloin se ravintolan paskapihvi muuttuukin ilmeisesti äkisti "terveelliseksi kotiruoaksi", vai kuinka?
Tamperelaisetkaan eivät ole mustamakkaran syömisestä vielä sukupuuttoon kuolleet. Mustamakkara jos mikä on terveellinen ruoka.
En minä joka päivä syö lounasravintoloissa, itse asiassa normaalisti syön työpaikoilla vain mikrossa lämmittämiäni lähikaupan mikroaterioita, jotka ovat sitä todellista paskaruokaa, mutta joihin on pakko turvautua koska ruokatuntia ei ole mahdollista täysimääräisenä pitää ja jotain parissa minuutissa valmistuvaa syötävää on saatava. Tämän jälkeen sitä voi palkita itsensä pari kertaa viikossa oikealla ruoalla, jonka joku on keittiössään valmistanut ja minulle myynyt.
Jos jotkut ruokavaliot ovat sitä paskaa, niin sitä ovat ihmeelliset ihmedieetit, ties mitkä nutritiodieetit tai muut pelleilyt, samoin kuin naistenlehtien tarjoamat pikadieetit, joissa runtataan painoa alas rajusti pikakuurilla ja lihotaan sitten jojona ylöspäin.
Samoin epäterveellistä ja henkisesti kuormittavaa ovat Painonvartijoiden tyyppiset pelleilyt, jossa lasketaan pakkomielteisesti ruokien pisteitä tai grammoja ja tuskaillaan kärttyisän vitutuksen vallassa, että "tänään söin aamulla 14g ylimääräistä raejuustoa, nyt minun on oltava syömättä kunnes saan syödä illalla yhden 28g mandariinin". Turhan iso osa naisihmisistä tuntuu tämmoiseen typeryyteen sortuvan, ja se jos mikä on paskaa sekä heidän itsensä että läheisten hermojen kannalta.