Vitutusketju

  • 10 543 435
  • 56 130

motamoro

Jäsen
Mun mielestä moni valmisruoka on mainettaan parempi, ja moni kotiruoka taas mainettaan huonompi. Lihaakin monissa Suomen kodeissa tehdyissä ruuissa on yllättävän vähän. Esimerkiksi jossakin Atrian jauhelihapihvissä sitä on 25 % (loput paskaa), ja siihen viereen kun pistää perunaa tai makaronia (=vehnäjauhoja) ja vaikka ruskean kastikkeen (lisää vehnäjauhoja), on sen annoksen lihapitoisuus vähemmän kuin valmisruuissa. En mä noita jauhelihapihvejä ostele, kuten esimerkiksi en mitään lenkkimakkaroitakaan, mutta moni tuntuu ostavan.

Atrian jauhelihapihvitkin voidaan kyllä lukea valmisruuaksi tai pikemminkin einekseksi. Kun jauhelihapihvin tekee vaikka naudan paistijauhelihasta itse niin voidaan puhua oikeasta (koti)ruuasta. Tällöin putoaa ne E-koodit pois ja lihapitoisuus kasvaa.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Atrian jauhelihapihvitkin voidaan kyllä lukea valmisruuaksi tai pikemminkin einekseksi. Kun jauhelihapihvin tekee vaikka naudan paistijauhelihasta itse niin voidaan puhua oikeasta (koti)ruuasta. Tällöin putoaa ne E-koodit pois ja lihapitoisuus kasvaa.
Joo totta. Niinhän se on. Monissa kodeissa vaan tehdään melko huonoa ruokaa, ainakin sen perusteella mitä kaupoista eniten ostetaan. Naudan paistijauhelihan osuus on varmasti paljon pienempi kuin sen halvimman sika/naudan. Ja muutenkin noi jotkut puhuvat jostain harvinaisen terveellisestä ruuasta, mihin mä en "mikroateriaa" verrannut, vaan normaaliin kotiruokaan. Ei se valmiiksi tehty annos ole se suurin ongelma, paitsi ihmisten korvien välissä. Suht hyvää ja tavallista ruokaa valmisruuatkin ovat, ainakin jotkut niistä, tai siis ne mitä mä tässä tarkoitan, heh. Tietenkin kotona vastaavaan ruokaan pistäisi ehkä enemmän lihaa ja mausteitakin, ja lisukkeet nyt on erikseen, maito/mehu, leipä ja salaattikin jopa joskus siihen kylkeen, tai voihan esimerkiksi sen ruisleivän syödä vaikka aamupalaksi, mutta ei se itse ruoka ole mitään huonoa, vaan esimerkiksi perunaa ja jauhelihaa. Pakastamalla tai muoviin/kaasuun pakkaamalla siihen vaan saa lisää käyttöpäiviä. Lisäaineillakin toki välillä, mutta monissa kotiruuissa on samoja lisäaineita. Monet eivät välttämättä vaan tajua miten monta e-koodia syövät joka päivä. Ihmisten hieman jopa vääristyneidenkin mielikuvien takia se peruna ja jauheliha muuttuu huonommaksi kun sille antaa nimen "valmisruoka". Joo ei se säilytys varmaan paranna ruuan laatua, mutta monet muut einekset ovat paljon huonompaa ruokaa kuin nuo mikroateriat, mistä tässä puhuttiin.
 

Vili#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tämä kuule toimii aivan mainiosti myös toisinpäinkin. Itse nykyään suht tiukassa kunnossa olevana en jaksa todellakaan vittuuntua jos jotkut valittelevat siitä etten mätä herkkuja sukulaispöydissä saati muualla. Tässä kohtaa voi olla ihan kohtelias ja huomata että muilla on ongelmia.

On ehkä tyylittömintä ikinä kääntää tällaista asiaa läskien huutelijoiden suuntaan ja todeta heidät rapakuntoisiksi reppanoiksi. Eivät hekään mitään eritystä ymmärrystä ansaitse jos huutelevat silkkaa paskaa, mutta heitäkin kohtaan voi olla tyylikäs jos itseltään löytyy hyvä fyysinen kondis.
Mulle on aivan sama miten muut elävät ja syövät. Enkä ikinä kommentoi, jos joku sitä kampaviineriä mussuttaa, aivan sama. Se on jokaisen oma asia. Välillä kyllä silti vituttaa tuo ainainen jankkaaminen omista syömisistä tai lähinnä siitä mitä ei syö.

En nyt oikein ymmärrä miten sait sen kuvan, että vittuilisin noille "rapakuntoisille reppanoille"?
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Mun lähipiirissä ja työpaikalla ne on just nää salilekasalilvika- tyypit jotka numeron siitä pullan syömättömyydestään tekee. Ai vittu et osaa olla ärsyttävää joku lisäaineiden luettelija siinä kahvipöydässä. Muutenkin ihan hanurista siellä olla, niin pilata vielä se kahvitaukokin. No eipä tuo, jääpähän yks pulla enemmän, mulle.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
En nyt oikein ymmärrä miten sait sen kuvan, että vittuilisin noille "rapakuntoisille reppanoille"?

Meniköhän ZayWestilla sekaisin puurot ja vellit? Se olin minä kun kirjoitin, että "Joskus kyllä olisi pieni kiusaus vastata näille ihmettelijöille, että "mitä sä nyt enää syöt kolmatta pullaa, kun sä olet jo rapakuntoinen punkero"... ;)"

Ihan tämän ketjun asiaa on se, kuinka yleisesti pidetään ihan hyväksyttävänä kommentoida muiden syömisiä tai syömättä jättämisiä, kunhan kommentoitava on hoikka tai normaalipainoinen. Pulskien syömisiä ei saa kommentoida, mutta heillä kyllä on "oikeus" tyrkyttää tyrkyttämästä päästyäänkin pullaa, kun "sä söit lounaaksi vain katkarapusalaatin ja pähkinöitä ja nyt rahkaa ja ananasta, eihän niillä elä".

Luennoimaan en ryhdy kuin silloin, kun joku ei ymmärrä pitää ominaan mielipiteitään minun syömisistäni.

Mitä suurimmalla kunnioituksella totean vaan tähän väliin, että aika hienot lukemat teitillä kyllä on. Pistää lähes sanattomaksi. :)

Kiitos! :) Aina voi tietysti parantaa, se on tyytyväisyys kun tappaa taistelun :)
 

Jippo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mutta eikös tämä keskustelu lähtenyt siitä, että nimimerkki Musta Nuoli piti "nutrausta" pelleilynä ja kertoi suhteellisen tavallisesta lounasruokavaliostaan.

Ja vastauksena oli luento sen paskuudesta. Ei kukaan mielestäni tyrkyttänyt kenellekään "vehnämössöä", jonka ravintoarvo tai -arvottomuus on kyllä kaikkien tiedossa.

Ymmärrän, että monet (naiset) haluavat olla tarkkoja siitä, mitä suuhunsa laittavat ja hankkivat vieläpä aktiivisesti lisää tietoa ruoka-asioista. Ja ymmärrän senkin, että sitä tietoa jakaa mieluusti eteenpäin aina tilaisuuden tullen.

Mutta pitää ymmärtää myös se, että kyseistä saarnaa kuulee aika paljon, asiassa on hyvin paljon samaa kuin vaikkapa tupakoinnista huomauttamisessa. Ei siihen ole mitään syytä, asianomainen tietää varmasti riskit.

Ja voihan sen "saarnan" aina naamioida tuohtumukseksi pullantyrkyttäjiä kohtaan, mutta tässä ketjussa en sellaista huomannut. En nyt sinänsä ravintovinkkejä pidä ollenkaan pahana, mutta vähän särähti korvaan tuomitseva sävy kohtuullisen normaaliiin suomalaismiehen lounasruokavalioon.
 

Ostoskassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Boston Bruins, suomalaiset
....tupakoinnista huomauttamisessa. Ei siihen ole mitään syytä, asianomainen tietää varmasti riskit.

Ainoa mikä tässä vituttaa on se, että sitten kun se keuhkosyöpä iskee niin sitten surkutellaan että "voivoi minua, miksi minulle käy näin..." tmv. Hyvin moni ihminen elää jossain kuplassa ja kuvittelee ettei minulle voi mitään syöpää tulla vaikka tupakoin ja makailen tunteja solariumissa. Sitten kun et nyt voi mennä sanomaan potilaalle joka tupakoi ja jolla on keuhkosyöpä, että "sitä saa mitä tilaa saatana", vaan pitää vaan "voivotella" mukana.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Ainoa mikä tässä vituttaa on se, että sitten kun se keuhkosyöpä iskee niin sitten surkutellaan että "voivoi minua, miksi minulle käy näin..." tmv. Hyvin moni ihminen elää jossain kuplassa ja kuvittelee ettei minulle voi mitään syöpää tulla vaikka tupakoin ja makailen tunteja solariumissa. Sitten kun et nyt voi mennä sanomaan potilaalle joka tupakoi ja jolla on keuhkosyöpä, että "sitä saa mitä tilaa saatana", vaan pitää vaan "voivotella" mukana.

Jos saan kärheämisestä keuhkosyövän, ja joku voivottelee asiaa minulle, niin vetelen turpaan. Ei todellakaan pidä voivotteleman.

Haluaisin myös valaistusta tuolle "voivoi minua, miksi minulle käy näin..." tmv -lausumallesi. Ken lienee noin sanonunna?
 

Jippo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mähän en ole siis tupakkaa koskaan maistanutkaan, mutta ruokailutottumukseni ovat toki mitä ovat.

Sikäli nuo vehnämössöpuheet kolahtaa, mutta en osaa silti pitää niitä niin pahoina asioina, että kokisin kiskovani suuhuni myrkkyä. Jotain ruokaahan sinne pitää joka tapauksessa laittaa.

Nojoo. Ikuisuuskeskusteluksi menee. On hienoa, että terveellisistä elämäntavoista kumpuaa monelle hyvää mieltä ja elämän sisältöä. Hattuakin nostan kurinalaisuudelle ja totean, että hyvästä kondiksesta sietääkin olla ylpeä.

Ei kuitenkaan tarkoita sitä, että vehnäsämpylän valitsevat (ja jakavat) olisivat jotenkin tyhmiä, tahdottomia, vässyköitä tai mitään muutakaan negatiivista tämän yksittäisen asian perusteella.
 

Ostoskassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Boston Bruins, suomalaiset
Haluaisin myös valaistusta tuolle "voivoi minua, miksi minulle käy näin..." tmv -lausumallesi. Ken lienee noin sanonunna?

Minun isoäitini, joka on tupakoinut jo kohta 50 vuotta sai kuukausi takaperin tiedon, että on löydetty keuhkoista syöpäpesäkkeitä, ja hän tuohon tyyliin voivotteli johon nyt ei oikein mitään voi vastata tyyliin "se ken leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön perkele", vaan siinä sitten vaan asiaa piti taivastella. Onneksi toki selviytymisen todennäkäisyydet ovat selkeästi yli 50 %, mutta toivoisi vain että muutkin kuten esim. oma äitini oppisi tästä ja jättäisi sen myrkyn imppaamisen, isoäidistäni nyt puhumattakaan. Tästä asiasta puhuttaessa mielestäni oma signatureni tuo hyvin esiin sen mitä mieltä olen, mutta lähde nyt yli 70-vuotiasta keuhkosyöpä potilasta opastamaan, vieläkin kun kyseessä on oma isoäitisi. Tai en tiedä ehkä minä olen vain pilluperse?
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Minun isoäitini...

Pilluperse? No on suakin nimellä paiskattu.

Jos mummo oikeesti ihmettelee 50v röökaamisen jälkeen miksi on sairastunut keuhkosyöpään niin ei taida olla muutkaan matot ihan rullalla vintillä. Mutta epäilen vahvasti, että mummosi kuitenkaan edusta valtaosaa tupakasta keuhotauteihin sairastuneiden reaktiota.

Jostain luin (ruotsalaisen) tutkimuksen tuloksen; 95% tupakoitsijoista kuolee. Eli siinä tavotetta mummolle jos vaikka osuis tuohon 5%.

Edit: tutkimustulokset :D
 

Freya

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat, TPS & M.Koivu
...mutta vähän särähti korvaan tuomitseva sävy kohtuullisen normaaliiin suomalaismiehen lounasruokavalioon.

Ei sitä kukaan varmastikkaan kummemmin tuominnut. Itse kommentoin lähinnä sitä kun Musta Nuoli markkinoi laihtuvansa tuollaisella ruokavaliolla, jota hän ilmeisesti pitää ihan terveellisenä (?). Itselleni se ei sitä edustanut. Ihmiset ovat vapaita tässä maassa syömään ihan miten lystää, ei ole tapani arvostella toisten ruokailutottumuksia mutta ruoan terveellisyydestä olen aina valmis puhumaan.

Painoindeksi 21, lihasta alkaa olla mutta vähän lisääkin saa vielä tulla, mitat ylhäältä alaspäin 89-64-88.

Tälle on naisena pakko nostaa peukku! Jotain samansuuntaista on haaveissa, pikkuisen olisi matkaa , mut kärsivällisesti koitetaan edetä :)
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Ja vastauksena oli luento sen paskuudesta. Ei kukaan mielestäni tyrkyttänyt kenellekään "vehnämössöä", jonka ravintoarvo tai -arvottomuus on kyllä kaikkien tiedossa.

Musta Nuoli itse kysyi, mikä hänen ruokavaliossaan on muka vikana. Freya ja minä vastasimme.

Ja voihan sen "saarnan" aina naamioida tuohtumukseksi pullantyrkyttäjiä kohtaan, mutta tässä ketjussa en sellaista huomannut.

Väittikö joku, että tässä ketjussa on tuputettu pullaa? Esimerkiksi työpaikkojen kahvihuoneiden pullantyrkyttäjistä on koko ajan ollut puhe, kuten viesteistä mielestäni käy ihan hyvin ilmi.

Tälle on naisena pakko nostaa peukku! Jotain samansuuntaista on haaveissa, pikkuisen olisi matkaa, mut kärsivällisesti koitetaan edetä :)

Suuret ja nöyrät kiitokset sekä paljon tsemppiä! :) En minäkään vielä täysin tyytyväinen ole, lihasmassan kasvatus on vähän kesken. Yläkroppaan tarttuu kovin hitaasti, mutta täytyy jaksaa uskoa, että kärsivällisyys palkitaan joskus :)
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
^ Tavoitteletko sellaista fitness-ihmisten tyylistä kroppaa vai riittääkö sinulle sellainen normaalia sporttisempi kroppa?
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
^ Tavoitteletko sellaista fitness-ihmisten tyylistä kroppaa vai riittääkö sinulle sellainen normaalia sporttisempi kroppa?

Miten määritellään normaalia sporttisempi? En oikein osaa verrata itseäni muihin, sillä muita katsoo aina paljon vähemmän kriittisesti kuin omaa kroppaa. Yritän kyllä kovasti olla vähän vähemmän kriittinen omaa peilikuvaa kohtaan, tietysti tavoitteita unohtamatta tai niistä lipsumatta. Tavallaan haluaisin vastata tavoittelevani normaalia sporttisempaa kroppaa, mutta toisaalta näillä treenimäärillä ja varsinkin jalkojen lihaksilla aika moni saattaisi jo sanoa kroppani olevan normaalia sporttisempi.

Fitness-mallin kroppa ei ole tavoite, sillä mielestäni niin rasvaton nainen ei enää näytä hyvältä. Taannoin piti alkaa lisätä rasvaa ruokavalioon kun senttejä meinasi lähteä ns. vääristä paikoista, se onneksi auttoi. Sitä paitsi fitness-mallin kroppa taitaisi tarkoittaa luopumista viikottaisesta "syö ihan mitä tahansa" -päivästäni, enkä ole valmis sellaiseen ;)

Oikea vastaus on varmaan jossain esittämiesi vaihtoehtojen välillä. En halua lakata näyttämästä naiselta, mutta haluan (vähän lisää) näkyvää lihasta.

Olen pahoillani täysin offtopiciksi lipsahtaneesta viestistä.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Tämä. Kyllä on joillekin vaikeaa, kun ei ota kahvipöydässä pullaa tai suklaata. Siis ihan suu auki ammollaan ihmetellään: "Oot sä jossain lakossa vai mikä sua vaivaa". No, ei vaan kuulu ruokavalioon tuollainen paska.

Laadukas suklaa ja rakkaudella ynnä taidolla leivottu pulla ei ole paskaa, vaan nautintoa puhtaimmillaan. Se on paskaa, ellei tahdonvoima riitä sen tuoman energian kuluttamiseen jollakulla, esimerkiksi joskus minulla.

Vituttaa se, että vehnä ja ylipäätään puhdistetut hiilarit tuomitaan jonkun terveysfasismin nimissä totaalisesti. Vehnä kuuluu patonkeihin, pastaan, pizzaan sekä pullaan. Liikkukaa enemmän, jos hyvä ruoka ahdistaa.
 

Hereworth

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Joni Puurula, Flyers
Vituttaa lukea vitutusketjua, jossa keskustellaan (tapellaan) jo toista sivua oikeanlaisesta ruokavaliosta. Tupakointikin saatiin jo vedettyä mukaan ja tehtyä tästä jokin elämäntapa-keskustelu. Vituttaa!

Muualla vapaan puolella tällainen Ravinto-ketju olisi kyllä toivottava, saattaisinpa itsekin osallistua keskusteluun. En kuitenkaan jaksa laiskuuttani avata uutta ketjua, saati etsiä löytyykö vanhaa. Eikä kompetenssini ketjun avaamiseen taitaisi kyllä riittääkään, sekin vituttaa.

Edit. No avasinpa ketjun tälle aiheelle sittenkin. Vituttaa, jos ei ota tuulta tai modesedät poistavat.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Vituttaa lukea vitutusketjua, jossa keskustellaan (tapellaan) jo toista sivua oikeanlaisesta ruokavaliosta. Tupakointikin saatiin jo vedettyä mukaan ja tehtyä tästä jokin elämäntapa-keskustelu. Vituttaa!

Muualla vapaan puolella tällainen Ravinto-ketju olisi kyllä toivottava, saattaisinpa itsekin osallistua keskusteluun. En kuitenkaan jaksa laiskuuttani avata uutta ketjua, saati etsiä löytyykö vanhaa.
Jos vitutuksen aikaansaamista edistävää keskustelua esiintyy vitutusketjussa, niin eikö teksti silloin ole tavallaan löytänyt paikkansa?

Terveiden ihmisten ruoasta sohloaminen vituttaa. En tarkoita nyt TQoFE:n harjoittamaa määrätietoista ruokavaliota, vaan jotakin aivan muuta. Tunnen aikuisia ihmisiä, jotka saatana kitisevät lounaspöydässä joka kerta, yhtä suurella varmuudella kuin aamu seuraa yötä. Milloin on liian rasvaista, liian usein kalaa, vääriä kasviksia, ei ole kunnon mehua, taas jälkkärinä omenahyvettä plääh, tomaateista ei ole leikattu kantaa ja kovaa sisuspalaa pois, miks toi kala on tai ei ole paneroitua hyi en syö, eikö ole koskaan rahkaa jne.

Tykkään käydä välillä yksin syömässä. Otan Kauppalehden mukaan ja nautin hyvästä seurattomuudesta.
 
Vituttaa se, että vehnä ja ylipäätään puhdistetut hiilarit tuomitaan jonkun terveysfasismin nimissä totaalisesti. Vehnä kuuluu patonkeihin, pastaan, pizzaan sekä pullaan. Liikkukaa enemmän, jos hyvä ruoka ahdistaa.
Olen samaa mieltä pointtisi, tuon viimeisen virkkeen kanssa. Kun liikkuu koko ajan, niin helposti voi vetää kerran viikossa tai vaikka parikin jotain shittiä kebabbia ja colaa ja pullaa niin paljon kuin sielu sietää eikä se painoa tai kokonaisterveyttä paljon heilauta. Mutta raffinoitujen hiilareiden ongelma ei ole vain ylipainon kertyminen, kaikki venhät ja sokerit ja makaronit sun muut valkoiset puhdistetut hiilarit jostain glukoosi-fruktoosi-siirapista puhumattakaan on helvetin epäterveellistä kamaa muutenkin. Suosittelen hiilarin lähteiksi täysjyväriisiä, bataattia ja tuoreita hedelmiä. Niitä voi sitten täydentää vaikka kotimaisilla juureksilla ja täysjyväpastalla.

Aamiainen ruohikolla: Raffinoitujen hiilihydraattien haitallisuus tunnustetaan ravitsemussuosituksissa viiveellä

Ruoka-aineet | Virtaa ravinnosta
 

Rixa88

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Tuli tilattua taulu-tv Pixmanian kautta. Tilauksen kulkua voi seurata UPS:n nettisivujen kautta. Alunperin siellä luki että tuotteen toimituspäivä on keskiviikkona 14. tammikuuta päivän loppuun mennessä. Tänään kun menin katsomaan tilannetta, siellä lukeekin:
Päivitetty aikataulun mukainen toimitus. Uusi toimitus:
Maanantai, 20.01.2014, Päivän loppuun mennessä.

Ei siinä mitään. Tein tilauksen 8. päivä ja tv on nähtävästi lähtenyt matkaan 9. päivä (ulkomailta) Mutta perkele, kun Pixmanilla luki, että tuote saapuu 5-6 päivän kuluessa. Minun laskujeni mukaan 20-9 ei tule tulokseksi 5 tai 6! Ja jos tarkoitettiin 5-6 arkipäivää, niin sen pitäisi kuitenkin saapua tämän viikon aikana. Pitää varmaan tehdä jatkossa nettitilaukset heti maanantaina!

Pääsenköhän seuraamaan olympialätkää lainkaan uudesta tv:stä...
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers
Tuli tilattua taulu-tv Pixmanian kautta. Tilauksen kulkua voi seurata UPS:n nettisivujen kautta. Alunperin siellä luki että tuotteen toimituspäivä on keskiviikkona 14. tammikuuta päivän loppuun mennessä. Tänään kun menin katsomaan tilannetta, siellä lukeekin:
Päivitetty aikataulun mukainen toimitus. Uusi toimitus:
Maanantai, 20.01.2014, Päivän loppuun mennessä.

Ei siinä mitään. Tein tilauksen 8. päivä ja tv on nähtävästi lähtenyt matkaan 9. päivä (ulkomailta) Mutta perkele, kun Pixmanilla luki, että tuote saapuu 5-6 päivän kuluessa. Minun laskujeni mukaan 20-9 ei tule tulokseksi 5 tai 6! Ja jos tarkoitettiin 5-6 arkipäivää, niin sen pitäisi kuitenkin saapua tämän viikon aikana. Pitää varmaan tehdä jatkossa nettitilaukset heti maanantaina!

Pääsenköhän seuraamaan olympialätkää lainkaan uudesta tv:stä...

Ja kun UPS toimittaa, niin saa olla hereillä. He tuovat toimituksen kätevästi kotiin, tietenkin työaikana, sekä soittavat pari kertaa lyhyesti. Yhteydenottoja on n. kaksi kahtena eri päivänä, ja jollei sinua tavoiteta, lähtee televisiosi takaisin lähettäjälle. Huomattavasti mukavampaa olisi saada esim. tekstari, että pakettisi on noudettavissa esim. postista.
 

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
Huomattavasti mukavampaa olisi saada esim. tekstari, että pakettisi on noudettavissa esim. postista.

Mukavaa ja mukavaa. Jos kyseessä on esimerkiksi joku +50" plasmatöllö, on tuo kotiinkuljetus huomattavasti mukavampi, jollei posti ole ihan naapurista tai satu omistamaan pakettiautoa. Viepi meinaan tilaa sen verran, ettei tuollaista oikein henkilöautolla enää kuskailla. Nuo pitää siis kuljettaa pystyasennossa, jos ohjeiden mukaan toimitaan.
 

Rixa88

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Ja kun UPS toimittaa, niin saa olla hereillä. He tuovat toimituksen kätevästi kotiin, tietenkin työaikana, sekä soittavat pari kertaa lyhyesti. Yhteydenottoja on n. kaksi kahtena eri päivänä, ja jollei sinua tavoiteta, lähtee televisiosi takaisin lähettäjälle. Huomattavasti mukavampaa olisi saada esim. tekstari, että pakettisi on noudettavissa esim. postista.

Laitoin sunnuntaina sähköpostia että onko mahdollista toimittaa telkkari kotiin neljän jälkeen. Ei ole tullut vastausta. Sinänsä todella ala-arvoinen toimintatapa UPS:llä mutta minä olen tässä tilanteessa todella onnekas. Kunhan olen toimituspäivänä valppaana ja huomaan että vieraasta numerosta soitetaan, voin mennä vastaanottamaan tilauksen koska työpaikalta on kotiin 5 minuutin kävelymatka. Ellei juuri sinä hetkenä ole jotain valmennuspalaveria...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös