Sitäpä minä tarkoitinkin sillä, ettei liene liukkaan ajosta autokoulussa mitään hyötyä, jos sitä ei osaa siirtää liikenteeseen.
Jaa, jäi näemmä autokoulu mainitsematta ekassa, vaikka sitä hainkin.. Noo, näitä sattuu.
Juu siis ymmärsin kyllä viestin. Siitä ei tosiaan mitään hyötyä ole vaikka autokoulussa liukkaalla radalla ajellaan, koska suuri osa noista kuskeista luulee olevansa valmiita kuskeja talven oloihin, kun se siellä radallakin niin mukavasti onnistui.
Sitten ajellaan tosiaan reippaasti, joskus hyvällä tuurilla jopa useita vuosia nuo talvet ihan kuin kesät. Isolla osalla varsinkin poikalapsista nuo liukkaat on vielä tosi siistiä, kun saa auton kunnon luisuun ja kyllähän viiden kuukauden ajamisella nyt sen auton jo täysin hallitsee. Valitettavan tuttu näky varsinkin alkutalvesta tuo tahallinen luistelu muun liikenteen seassa. Sinänsä tietysti onni, että useimmiten se on auton nokka tai perä joka jonkun lyhtypylvään jyrää, eikä se toinen auto ole kohteena tai jalankulkija.
Asennetta on kovin vaikea ainakin nuorilla muuttaa, kun sen kortin saa vihdoinkin ja alkaa tulla tunne, että auto on täysin hanskassa. Muilla se on vain usein välinpitämättömyyttä tai ajellaan nollat taulussa vuoden ympäri. Joka vuotinen ihmetys tämä silti on, että eikö tosiaan lamput syty jos lämpömittari näyttää miinusmerkkistä lukemaa, kun autoilemaan lähtee?