Klassinen sentteri
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Oulun Kärpät, Minä uskon Lauri Marjamäkeen!
harva lähtee mesoamaan anteeksipyynnön jälkeen.
Jaa missä muumilaaksossa sinä elät?
harva lähtee mesoamaan anteeksipyynnön jälkeen.
Sinun itsetuntosi ei ilmeisesti kestä tätä ratkaisua? Se vaan toimii, harva lähtee mesoamaan anteeksipyynnön jälkeen. Sitähän sinä halusit, kun neuvoja kysyit?
Jaa missä muumilaaksossa sinä elät?
Suomen Porissa. Ei ole tarvinnut kertaakaan elämäni varrella fyysisesti tapella ja HJL:n kuvaamat sanallisetkin tilanteet ovat jääneet vähiin.
Ja sama tilanne olisi uusiutunut mahdollisesti seuraavana päivänä. Jos jaksaisit lukea viisastelultasi muiden tekstejä, huomaisit, että ihmettelin, miksei vankkarakenteisissa metallisissa (myös verkot) maaleissa saa kiipeillä, jos kentällä ei pelata...
Olet siis kasvanut pumpulissa?
Minun puolestani lapsesi saavat kiipeillä maalien päällä, mutta sinun täytyy ymmärtää, ettei ne ole tarkoitettu siihen, joku voi paheksua lastesi toimintaa. Tällöin ei ole välttämättä järkevää lähteä väittelemään jalkapallomaalien käyttötarkoituksesta, sillä olet heikoilla siinä väittelyssä. Sovitteleva tyyli voisi tästä syystä toimia paremmin.
Kai sitten, mikäli tappeleminen on vaatimus todelliseen elämään.
Joskus on parempi puolustautua eikä aina kääntää toista poskea. No, sinä varmaan pyydät anteeksi kun joku hullu mättää sinua tai muijaas turpaan kadulla.
Ihan mielenkiinnosta, jos jotain oppisin: kuinka olisit toiminut? Ja tämä kysymys tosiaan ilman sarvia ja hampaita.
Ja toisekseen, muistanko ihan väärin, kun joitain vuosia sitten joku lapsi kuoli jäätyään kaatuneen maalin alle? Voin muistaa kyllä väärinkin.
Joo, no tässä päästään vähän isompiin suuntaviivoihin. Arvasin toisaalta, että tämä saattaa herättää keskustelua, ihme kyllä jo yöllä. Olen eri mieltä tuossa asiassa. Jos maali EI VOI mennä rikki, en ymmärrä, mikseivät lapset voi niissä kiipeillä. Keneltä se on pois?
Eikä nyt mielestäni tarvitse olla mikään ihmissuhde-expertti ymmärtääkseen miten juuri maaleja heilutelleen vihaisen apinan kanssa tulee keskustella välttääkseen liiat riekunnat. Myöntämällä hänen olevan oikeassa matka olisi jatkunut varmaan paljon paremmin. Väittely tällaisen kaverin kanssa aiheuttaa ainoastaan ongelmia. Toki ymmärrän mikäli luonto ei anna periksi myöntää olevansa väärässä vaikka ei tätä edes oikeasti tarkoittaisi.
Vielä viimeisen(neljännen?) kerran, ennen kuin menen nukkumaan. En voinut toimia noin, koska huomenna saattaisi tulla uusi täsmälleen samanlainen tilanne=pakko reagoida.
Oliko puiden tarkoitus toimia kiipeilytelineenä? Oliko maassa oksien alapuolella pumpulia? Olivatko puut Muumilaaksossa?Itse kiipeilin muksuna kavereiden kanssa puissa. Se oli hauskaa. Enkä edes tippunut, ainakaan usein.
Oliko puiden tarkoitus toimia kiipeilytelineenä? Oliko maassa oksien alapuolella pumpulia? Olivatko puut Muumilaaksossa?
Huuhhuh. Otan vieläkin kierroksia, kun edes ajattelen iltapäivän tapahtumia.
Olen eri mieltä tuossa asiassa. Jos maali EI VOI mennä rikki, en ymmärrä, mikseivät lapset voi niissä kiipeillä. Keneltä se on pois? Lapset(muutkin kuin meidän) näköjään tykkäävät kiipeillä. Ei mene jakeluun, miksei niissä voi kiipeillä.
...Tiivistän tämän niin, että kun annat luvan johonkin, niin lapsi tulee pitämään sitä myös ohjesääntönä tulevaisuudessa. Kaikilla teoilla on siis vaikutuksensa.
Ihan pakko on kysyä, onko sinulla itselläsi lapsia? Voi kun se toimisikin noin, että lapselle annetut ohjeet toimisivat myös tulevaisuudessa. Not.
...Ja jos nyt sen verran selvennän, että kiellot eivät toimikaan noin, kuten itsekin sanoit. Vastaavasti, jos jotain sallit, niin se kyllä muistetaan.