Vitutusketju

• 10 699 352
  • 56 253

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Käyty on. Olivat sitten maksaneet sosiaalitoimistolle koko sairaspäivärahan jostain kumman syystä. Toimeentulotukea olen hakenut psykoterapian ja lääkekulujen kattamista varten ja sitä tosiaan sainkin kuun alussa ja sain maksettua laskuni...

...Huomenna pitää soittaa aamulla sosiaalitoimistoon tuolle minun hakemukseni käsitelleelle virkailijalle ja kysyä, että mitä ne on menneet sössimään...

Pahoitteluni tilanteestasi, mutta veikkaisin, että ovat toimineet oikein. Toimeentulotukihan on viimesijainen toimeentuloturvan muoto eli jos saat sairaspäivärahaa, et voi saada toimeentulotukea. Nyt kun on myönnetty molempia samaan aikaan, toinen kumoaa toisen. Nimimerkki muutamaan vastaavanlaiseen tapaukseen törmännyt.

Worrell

Jäsen
Suosikkijoukkue
RIP Coyotes 1996-2024
Pahoitteluni tilanteestasi, mutta veikkaisin, että ovat toimineet oikein. Toimeentulotukihan on viimesijainen toimeentuloturvan muoto eli jos saat sairaspäivärahaa, et voi saada toimeentulotukea. Nyt kun on myönnetty molempia samaan aikaan, toinen kumoaa toisen. Nimimerkki muutamaan vastaavanlaiseen tapaukseen törmännyt.

Se jäi mainitsematta, että tuossa aiemmassa sosiaalitoimiston päätöksessä todettiin, että jotta voin saada toimeentulotukea, niin minun pitää hakea sairaspäivärahan lisäksi tukea X (josta en tässä yhteydessä halua puhua) ja, että takaisin perintää olisi vain sitten, mikäli kela minulle tuon tuen X myöntää. Eikä siitä ole tehty vielä mitään päätöstä, joten sikäli ihmetyttää, että miksi sosiaalitoimisto on perinyt tuon kaiken itselleen. Noh, huomennapa tuo selviää, kun soitan sinne viraston virkailijalle.

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Se jäi mainitsematta, että tuossa aiemmassa sosiaalitoimiston päätöksessä todettiin, että jotta voin saada toimeentulotukea, niin minun pitää hakea sairaspäivärahan lisäksi tukea X (josta en tässä yhteydessä halua puhua) ja, että takaisin perintää olisi vain sitten, mikäli kela minulle tuon tuen X myöntää. Eikä siitä ole tehty vielä mitään päätöstä, joten sikäli ihmetyttää, että miksi sosiaalitoimisto on perinyt tuon kaiken itselleen. Noh, huomennapa tuo selviää, kun soitan sinne viraston virkailijalle.

Ok, toivottavasti asia ratkeaa.

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Alakerran Siwan myyjän silmä mustana ja toki myös poski turvonnut. Asioinut ja jututtanut jo vuosikaudet tätä nuorta ja vallan kaunista neitokaista.

En kehdannut kysyä mitä tapahtunut, mutta perkele kun suututtaa silti ajatuksena. Toki voinut mennä tappelussakin, mutta siihen malliin meikää katsoi että ainakin itse omat johtopäätökset vedin. Ehkä ensi kaupankäyntikeralla avaan suuni.

Worrell

Jäsen
Suosikkijoukkue
RIP Coyotes 1996-2024
Noh, huomennapa tuo selviää, kun soitan sinne viraston virkailijalle.

Selvisihän se, eikä tämä olisi edes vitutusketjun asia enää. Mutta todettakoon nyt, että jatkossa sairaspäivärahasta ei peritä mitään pois. Sosiaalitoimisto peri omansa pois ensi kuukauden tuista siksi, että minulla ei ollut vielä kelan jatkopäätöstä sairaspäivärahasta silloin, kun edellinen toimeentulotuen päätös tehtiin. Sekavaa byrokratiaa, mutta onneksi tuo homma selvisi.

Vituttaa, että tähän aikaan on jo näin valoisaa. Onneksi on pimennysverhot.

Suosikkijoukkue
Hiroshima Toyo Carp
Vituttaa lisääntyvä valoisuus. Aurinko tunkee kaihtimien välistä kämppään liian aikaisin ja sinänsä mukavat linnut aloittavat metelöintinsä viereisessä puussa samoihin aikoihin. Saatana, talvi, tule jo takaisin!

Suosikkijoukkue
Susanna Pöykiö
Olisko aika jo hommata pimennysverho?
On.

Neljännessä kerroksessa ja ikkunat itään, joten onhan täällä Oulun korkeudella jo normaalia herätä siihen vitun aurinkoon jo neljältä. Mietin tässä, että leipaisen alumiinpintaista eristyspahvia makuuhuoneen ikkunoiden väliin, ettei se turha lämpökään pääse kertymään pieneen kopperoon. Syyskuussa pois, jos vielä sittenkään.

Helvetillinen koivuallergia päällä on toinen vitutuksen aihe. Lääkettä on sitten vedetty ja nyt unettomuuden päälle vielä armoton väsytys noista antihistamiineista. Hyvä ettei läppäri tipahtanut sylistä äskettäin, kun pilkin tässä.

Yuppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Україна
Taitaa lasten mielikuvitus tehdä tepposet.

Itse asiassa mä luulen, että siellä on neljä eri naista, jotka koittaa ajella nappuloiden yli. Varmaan kevät tai kesä sekoittaa hormonit tai jotain...

Bone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buccaneers, Lightning
Vituttaa lisääntyvä valoisuus. Aurinko tunkee kaihtimien välistä kämppään liian aikaisin ja sinänsä mukavat linnut aloittavat metelöintinsä viereisessä puussa samoihin aikoihin. Saatana, talvi, tule jo takaisin!

Meikällä on lentoja varten tarkoitetut silmälaput. Toimii erinomaisesti. Olen kyllä antanut rouvalle ukaasin hankkia pimennytverhot ikkunaan ja makuuhuoneen lasioviin, mutta ei ole saanut vielä aikaiseksi.
Suosittelen noita silmälappuja, ajaa hyvin asiansa.

Suosikkijoukkue
Hiroshima Toyo Carp
.
Suosittelen noita silmälappuja, ajaa hyvin asiansa.

No mulla just on SAS:lta aikanaan saadut sellaiset, mutta hieman huonosti sopivat mulle. Liikaa ei voi kiristääkään, kun sitten alkaa se haitata oloa.

Ah ja voih. Kesä on kyllä ihmisen huonointa aikaa ja pahin on vasta tulossa. Sentään tuulettimen roudasin jo kellarista apuun..

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
No mulla just on SAS:lta aikanaan saadut sellaiset, mutta hieman huonosti sopivat mulle. Liikaa ei voi kiristääkään, kun sitten alkaa se haitata oloa.

Ah ja voih. Kesä on kyllä ihmisen huonointa aikaa ja pahin on vasta tulossa. Sentään tuulettimen roudasin jo kellarista apuun..

Junttilasta, eiku Anttilasta, saa ostettua sellasia rullaverhoja ikkunoihin. Maksavat about 30-40€ ja pimentää hyvin makuuhuoneen. Tämän lisäksi, kun pidät niitä alhaalla koko päivän niin myös se huone pysyy viileempänä.

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Aurinko tunkee kaihtimien välistä kämppään liian aikaisin ja sinänsä mukavat linnut aloittavat metelöintinsä viereisessä puussa samoihin aikoihin.
Tuosta joskus väännettiin kaverin kanssa biisiä. Siinä oli päähenkilöllä myös krapula, eli sellaista Ossin jälkeiset -meininkiä. En kyllä muista kuin alun: Aurinko rymisteli taivaalle ja linnut karjuivat puissa...

MikGo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Leijonat
Nyt meni kaiken lisäksi vielä selkäkin niin jumiin, että ei voi urheillakkaan. Maataan sitten sohvan pohjalla koko viikonloppu. Uloskin olisi kiva lähteä, mutta ei viitsisi joutua pikavippikierteeseen.

Killeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Kerrostalossa asuvat koirat. Tai lähinnä omistajat. Pitäkää ne perkeleen koirat hiljaa.... Vituttaa kuunnella niiden haukkumista. Ei voi olla niin vaikeaa. Jumalauta, että käy hermoille.

Suosikkijoukkue
Hiroshima Toyo Carp
Kerrostalossa asuvat koirat. Tai lähinnä omistajat. Pitäkää ne perkeleen koirat hiljaa.... Vituttaa kuunnella niiden haukkumista. Ei voi olla niin vaikeaa. Jumalauta, että käy hermoille.

Mulla on sama riekkuvien lapsien kanssa. Onneksi omassa taloyhtiössä asuu lähinnä vanhuksia, niin kirkuvat ja tömistelevät kersat ovat enemmän "vierailevia tähtiä". Ei siltikään luulisi olevan liikaa vaadittu, että näille sanottaisi turpa kiinni tai edes olkaa hiljempaa. Iha perseestä, kun joskus viikonloppuna haluis nukkua pitkään, niin eikö ala jokellus, juoksentelu ja kirkuminen kuulua seinän takaa ensimmäisten lastenohjelmien alkaessa. Saatana! Koiria ei onneksi ole senkään vertaa.

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Meidän talossamme aiheutuu ongelmia lähinnä örveltävien ja öiseen aikaan musiikkia kovalla kuuntelevien nuorten miesten kanssa. Onneksi taloyhtiössämme on tomeria mummoja, niin ei ole tarvinnut käydä leipomassa turpaan noita mulkkuja.

Oli pakko.

Worrell

Jäsen
Suosikkijoukkue
RIP Coyotes 1996-2024
Meidän talossamme on taas niin hiljaista, että pelottaa kuunnella musiikkia pienellä voluumilla klo 22:00 jälkeen näin keväällä/kesällä ikkuna ja/tai parvekkeen ovi auki.

Oli pakko.

PS. Talo on rakennettu vuonna 2005, joten eristeet kyllä toimii.

Suosikkijoukkue
Hiroshima Toyo Carp
Meidän talossamme aiheutuu ongelmia lähinnä örveltävien ja öiseen aikaan musiikkia kovalla kuuntelevien nuorten miesten kanssa. Onneksi taloyhtiössämme on tomeria mummoja, niin ei ole tarvinnut käydä leipomassa turpaan noita mulkkuja.

Oli pakko.

Kannattaa muuttaa opiskelija-asuntolasta jossain vaiheessa pois. Oli pakko. ;)

Ördääjissä on kuitenkin se "hyvä" puoli, että metelöinnistä voi järkätä niille varoituksia tai joskus jopa soittaa poliisedälle, jos juhlat vallan riistäytyvät käsistä. Aamukasilta metelöintiin ei voi puuttua oikein millään..

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Musiikkia varten on olemassa kuulokkeita, joiden ansiosta voi luukutta vaikka Iron Maidenia uskomattoman lujaa, kuten minä parhaillani teen.

Pali okko.

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Kannattaa muuttaa opiskelija-asuntolasta jossain vaiheessa pois. Oli pakko. ;)

Ördääjissä on kuitenkin se "hyvä" puoli, että metelöinnistä voi järkätä niille varoituksia tai joskus jopa soittaa poliisedälle, jos juhlat vallan riistäytyvät käsistä. Aamukasilta metelöintiin ei voi puuttua oikein millään..

Ainahan sä voit muuttaa jonnekin maalle omakotitaloon, jos normaalin elämisen äänet vituttaa noin paljon.

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kannattaa muuttaa opiskelija-asuntolasta jossain vaiheessa pois.
Opiskelija-asunnossa harvemmin asustelee mummoja.

Tosin olisi kyllä halvempi muutta johonkin opiskelijaluukkuun koko perheen kanssa. Kämppä kyllä on oikein hyvä ja tuosta em. hyvin satunnaisesta harmista huolimatta todella rauhallinen paikka. Vaan mieluummin asuisin halvemmin tai sitten ok-talossa tällä hinnalla.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy