Eläkeläis mummot ja pappat....vittu....aaaarrrrgggghhhhh! VITTU!
Myös etuilun taito on näillä harjaantunut lähes täydelliseksi.
Osaavat uskomattoman taitavasti blokata jopa leveän käytävän vetämällä siksakkia siinä edessä hitaalla mutta varmalla tahdilla.
Vai menitkö sittenkin siihen epämiellyttävään miinaan, mitä tämä nykyinen informaatiotulva tuo tullessaan? Toki osansa on älykääpiöilläkin asiassa (ml. Suomen petopolitiikka), sekä Karjalan tasavallan petopolitiikalla Neuvostoliitosta tähän päivään, mutta eiköhän ongelma ole kuitenkin ollut aina läsnä. Nyt siitä vain tulee tiedoksi muillekin.
Lakia ei pidä mennä rikkomaan, mutta lakia pitäisi pystyä muuttamaan niin että suurpetoja saisi metsästää itärajan kunnissa nykyistä enemmän, esimerkiksi tämän uutisen kaltaisten tapausten vuoksi: Sudet tekivät pahaa jälkeä ajokoiralle Nurmeksessa | Pohjois-Karjala | yle.fiMinä en näe ongelmaa Suomen suurpetopolitiikassa, näen lähinnä ongelmaa salakaadoissa ja "hyväveliverkostossa", jonka ansiosta salakaatoihin tms. ei päästä puuttumaan.
Kerroppa vlad, missäpäin Parikkalaa, Rautjärvi/Simpelettä asutus lisääntyy?
No vlad, minä veneilen saimaalla ja tiedän kyllä tuon mökkitilanteen, mutta en ole kyllä mökkiläisten kuullut suuremmin pedoista valittavan.
Nuo sinun mainitsemat Nuijamaan, Vainikkalan ja Hytin, Korkea-Ahon suunnat on kaikki Lappeenrantaa ja uusi asutus on lähes kokonaan vanhojen tuntumassa. Noilla kaikilla alueilla varsinkin karhut on kesäisin ongelmana, mutta samalla tavalla ne olisivat ongelma vaikka tuota uutta asutusta ei olisi tullutkaan. Silloin kun karhut alkavat liikkua tuossa Parocin tehtaiden ja Hiessillan tuntumassa, niin alkaa ongelma koskettaa jo liian suurta ihmismäärää ja karhumäärän harvennus on todella tarpeen.
Äläkä tule sanomaan, että minä en edes tunne noita paikkoja, minä nimittäin olen syntyisin Lappeelta ja tunnen nuo seudut ja lisäksi Ylämaan alueet erittäin hyvin. Tiedän nuo ongelmat varmasti yhtä hyvin kuin sinä ja haistatan paskat kaikille petojen suojelijoille, jotka ei yrittäkkään ymmärtää minkälaista on asua petoeläinten naapurina.
Saatana!
Kyllähän se voi ehkä vähän vituttaa, kun yt-neuvotteluiden myötä saattaa lähteä kolmasosa firman työntekijöistä pihalle. Tarkoittaa myös sitä, että minä siinä mukana. No, pikku huili tekee ihan hyvää ja ansiosidonnaisella tulee kanssa toimeen...
Montako ihmistä sudet ovat tappaneet, entä ahmat, entä karhut??
Koiria ja kissoja kyllä, mutta ne EIVÄT ole ihmisiä. Joillekin jopa "perheen jäseniä" mutta silti eläimiä.
Se ettei meteori ole osunut päähän ei tarkoita sitä ettei se voisi osua. Kyllä 150 vuoden aikaväli on melko riittävä kertomaan ettei susi ole oikea uhka ihmiselle. Maailma oli melko erilainen muutama sata vuotta sitten.Sudet ovat tosiaan tappaneet vähän helvetisti jengiä. Se ettei Suomessa kukaan ole joutunut suden suuhun 150:een vuoteen ei missään tapauksessa tarkoita sitä, etteikö näin voisi käydä vaikkapa huomenna.
Se että hukat alkavat popsia koiria pihoista tarkoittaa selkeästi sitä notta kanta on liian suuri normieväälle ja lähtevät ihmisasutuksen tuntumaan helpon aterian toivossa. Koirasta on vähän helvetin lyhyt matka koulumatkaa taittavaan lapsoseen hukan näkövinkkelistä.
Suden ja ihmisen suhde voi hyvin niin pitkään kun niitä metsästetään --> oppivat pitämään välimatkaa.
Henkilökohtaisesti olen pitänyt huolta siitä, ettei mun takapihalla ko elukoita esiinny.
Linkistä Wikipedian katsaukseen asiasta
M
Osittain tähän toki voi vaikuttaa se että susikanta pidettiin pitkään terveellä tasolla, jolloin pelkkä suden jäljen näkeminen oli tapaus.Se ettei meteori ole osunut päähän ei tarkoita sitä ettei se voisi osua. Kyllä 150 vuoden aikaväli on melko riittävä kertomaan ettei susi ole oikea uhka ihmiselle. Maailma oli melko erilainen muutama sata vuotta sitten.
Ilta-Sanomat: Belgian uhrien joukossa ei suomalaisia.
No eihän sitten mitään tapahtunutkaan. Kun ei kuollut suomalaisia kuten Thaimaassa jossakin vaiheessa niin ei mitään hätää. Vituttaa suomalaislehdet, kun ainoa asia, mikä niitä kiinnostaa on se, kuoliko suomalaisia. Mitä hiton väliä sillä on, minkämaalaisia kuolleet olivat?
Oliko painetussa lehdessä mainintaa tekijän nimestä, vai olivatko ajatuspoliisit olleet paikalla jo ennen lehden menoa painoon? Sähköisistä uutisista nimi siivottiin nimittäin hyvin nopeasti ja kaikessa hiljaisuudessa sen jälkeen kun se oli ilmeisen vahingossa julkaistu. 1984.Itse ainakin luin jotain Iltapulua ruokatunnilla ja siinä taisi olla kaksi aukeamaa juttua tästä murhenäytelmästä enkä edes huomannut maintsemaasi informaatiota.
Oliko painetussa lehdessä mainintaa tekijän nimestä, vai olivatko ajatuspoliisit olleet paikalla jo ennen lehden menoa painoon? Sähköisistä uutisista nimi siivottiin nimittäin hyvin nopeasti ja kaikessa hiljaisuudessa sen jälkeen kun se oli ilmeisen vahingossa julkaistu. 1984.
Osittain tähän toki voi vaikuttaa se että susikanta pidettiin pitkään terveellä tasolla, jolloin pelkkä suden jäljen näkeminen oli tapaus.
Kun tutkijoiden ja esim. poromiesten käsitykset petokantojen koosta tuntuvat eroavan toisistaan, ei se mielestäni tarkoita automaattisesti sitä että poromiehet olisivat väärässä, kuten tälläkin palstalla usein ajatellaan.
Mielelläni maksan vaikkapa vähän enemmän veroja, jotta poromiehille voidaan maksaa korvauksia suurpetojen oletetuista tapoista kuin että tapetaan suurpedon likimain sukupuuttoon maastamme.
vlad.