Ootteko koskaan tehnyt projektia Espanjassa? Jaa ootte vai, no hyvä.
Oliko teillä suurimpana kontraktorina Puolalainen bändi? Ja ei, en nyt tarkoita sitä kahdeksanhenkistä "gruppa musikantea", joka vetää Viking Amorellalla illasta toiseen coveria hienosti Stevie Wonderin "I Just Call to Say I Love You".
Jumalauta, meillä on viikko jäljellä "Mechanical Completioniin" ja mitä tekee ystävämme Polakki urakoitsija? Koska hänen viisikymmentä asentajaansa ja hitsariaan on tarkoitus demobilisoida Puolaan katsovat he parhaimmaksi ajaa pösön romunsa työmaalle ilman asian mukaista ajolupaa tietenkin ja alkavat perkele suorittamaan 600.000 km huoltoa nostamalla kurottajalla ko. romu ylös ja alkamalla puristella ranskan lahjan pakoputkea auton alla, jotta näkisivät kestääkö romu 3500 km matkan Espanjan eteläkärjestä Wytkowitzeen. No, paikalle astuu tietenkin Juan Antonio, joka on paikallinen HSE päällikkö tehtaalla sekä Roberto, joka on asiakkaan HSE vastuullinen. Jumalauta, mikä digikameroitten napsuna kuuluu jo krapulaisen Jeppen parakkitoimistoon, joka sijaitsee 500 m päässä tapahtumapaikasta. Pian myös Nokia laulaa: "Jeppe, Idi sydo, Jeppe it is a katastrof".
No siitä sitten pitämään Polakkiystäviemme puolta, jotta ketään ei heivattaisi pois saitilta, koska töitä on vielä yllin kyllin ja aikaakin viikko. Pelipaikalla paljastuu, että kyseiset Peugeot-huoltomiehet ovat ystävämme polakin HSE manager ja 1st safety officer, joita ilman työmaalla muutkaan Boniekit eivät eväänsä liikuta. Tai eivät saa liikuttaa Espanjan lain mukaan. Eli pahimmassa tapauksessa maanantaina olis työmaan piikissä 48 polakkia, jotka ei voi tehdä mitään, koska HSE edustajat puuttuvat.
No, Jeppe vanhana kettuna teki lehmänkaupat ja sopi että HSE Manager lähetetään kotiin ja hitsari-Josif, joka on safety officer, jatkaa kirjallisen varoituksen saaneena. Miks nää samat tilanteet tulee aina joka vitun työmaalla???