Vitutusketju

• 10 698 906
  • 56 253
Suosikkijoukkue
Ässät
Mitäs veikkaat toteutuiko tuo? No ei, juurihoidonhan ne siihen lykkäsivät.

Itsellä on sellainen käsitys että mikäli hammas alkaa särkemään, on se automaattisesti juurihoitoa, koska tuo särky kertoo siitä että hermot ovat jo paskana tjsp.

Kerran olen juurihoitoon joutunut, enkä oikein ymmärrä mikä siinä niin ihmeellistä on? Puudutuksellahan tuo hoidetaan, joten ei siinä juurikaan (hehe) mitään tunne. Ainoa mikä pisti vituttamaan oli se että hoidossa piti rampata useampaan kertaan ja tuo väliaikainen paikka pysyi paikoillaan kutakuinkin sen aikaa kunnes pääsit ulko-ovista ulos.

Itse pitäisi myös mennä hammaslääkäriin, ja sepä vasta kaltaistani hammaslääkärifobiasta nauttivaa pistää vituttamaan.

CaptainSlow

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins, LeKi, Tappara
Mitäs veikkaat toteutuiko tuo? No ei, juurihoidonhan ne siihen lykkäsivät.
Tuo juurihoito on kyllä aivan syvältä. Minä menin viime syksynä hammassäryn takia lääkärille ja se sanoi, että joudut juurihoitoon. Sanoin vain, että okei, enkä oikein osannut odottaa mitään, kun eipä ole ennen tarvinnut kokea. Nyt täytyy sanoa, että toivottavasti ei tarvitsekaan.

Mun piti käydä yhteensä kuusi kertaa siellä lääkärin vastaanotolla. Joka kerta aina ensin paikka auki ja sitten niillä metallisilla tikuilla sörkkivät sinne juuriin. Välillä puudutus ei ollut edes kunnolla vaikuttanut, kun lääkäri jo aloitti ja kipu oli aivan järkyttävä. Noh, eihän tuo kuitenkaan loppujen lopuksi tuntunut miltään itse operaation aikana, siis jos vain puudutus toimi kunnolla, mutta puudutuksen laskettua joskus iltapäivällä kipu oli aivan järkyttävä. Eli buranaa saa vetää huppuun ihan reippaasti.

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vituttaa VR.n riistohinnat. Huomenna pitäisi mennä Ouluun ja reilun viikon päästä tulla sitten takaisin. Just äsken kun olin jo VR.ltä lippua ostamassa niin sattumoisin huomasin sähköpostista Blue1 -mainoksen, että menopaluu 79e, tosin lähtö olis vasta maanantaina, joka on mulle hieman huono. Hitaalla junalla maksaa 145e. Ja tää on jo neljäs kerta lyhyen ajan sisällä kun tuon reissun teen. Onko mulla saatana mennyt jo 600e pelkästään matkoihin. Tolla rahalla sais Tallinnasta niin paljon herkkua että vielä haudassakin olis virne naamalla. Mä jotenkin ajattelin että noi halvat lennot alkaisi vasta myöhemmin, tai niinhän ne alkaa sillä toisella firmalla.

verikuut

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suonen Veto
Just äsken kun olin jo VR.ltä lippua ostamassa niin sattumoisin huomasin sähköpostista Blue1 -mainoksen, että menopaluu 79e, tosin lähtö olis vasta maanantaina, joka on mulle hieman huono.

No, talvella VR:n vuorot ovat joko myöhässä tai sitten perutaan kokonaan. Lentämällä olet todennäköisesti aiemmin perillä.

ShitBreak

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, NHL
Vituttaa auto. Just vaihdoin etuvalot ja vaihdatin pakoputken, niin eiköhän saatana takaiskarit mee. Ja pari viikkoo aikaa katsastaa. Ei sillä, että rahaa menis...

TF-79

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO. Pekka Virran nakkipiirakat.
NHL11 vituttaa. Alkaa olla tätä menoa jo nähty peli. Vittu mitä paskaa!

Jännä juttu, minulla kolmas kausi Bostonilla alkamassa Be a gm:ää, eikä vituta yhtään.Ensimmäisenä kautena ulos pudotuspelien ekalla kierroksella, toisella kaudella tappio finaalissa. Varsin realisten oloisia pelejä ollut suurin osa muutenkin.

TF-79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Voinhan mie laittaa, tai vaikka yv:nä.
Tosin tänään en varmaan kerkiä änäriä avamaan, mutta laittelen huomenna viimistään.
Edit: Laiteltu Jompalle YV:tä

Viimeksi muokattu:

Patajokeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Jokerit, Man C, Real Zaragoza
Vituttaa työnantaja. Multa jäi vuoden -10 kesäloma pitämättä lähtiessäni komennukselle, huomautin asiasta tammikuussa että voisin ottaa ne rahana. Se ei kuulemma nyt käykään, eivät halua tulkita työaikalain pykälää §26 joustavasti, vaan mielummin rikkovat pykälää §20 ja haluavat pakottaa mut pitämään kesälomaa ajalla jolloin en halua.

Eli ovat itte kämmänneet ja meinavat että mä paikkaan virheen, ilman kompensaatiota ja tavalla jota mä en halua. Kiva istua rospuuttokeleillä kotona palleja raapimassa ja ostos-TV:tä kattellen. Ei saatana pojaat.

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
Vituttaa työnantaja. Multa jäi vuoden -10 kesäloma pitämättä lähtiessäni komennukselle, huomautin asiasta tammikuussa että voisin ottaa ne rahana. Se ei kuulemma nyt käykään, eivät halua tulkita työaikalain pykälää §26 joustavasti, vaan mielummin rikkovat pykälää §20 ja haluavat pakottaa mut pitämään kesälomaa ajalla jolloin en halua.

Millä tavalla nuo mainitsemasi työaikalain pykälät liittyvät asiaan? Tarkoittanet nyt vuosilomalakia? Ei tuota §27 olisi ollut mahdollista soveltaa tässä tapauksessa?

Ei kyllä kuulosta kovin asialliselta tuo työnantajan toiminta.

Patajokeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Millä tavalla nuo mainitsemasi työaikalain pykälät liittyvät asiaan? Tarkoittanet nyt vuosilomalakia? Ei tuota §27 olisi ollut mahdollista soveltaa tässä tapauksessa?

Ei kyllä kuulosta kovin asialliselta tuo työnantajan toiminta.

just, vuosilomalaki.

Mulla on koko loma pitämättä, joten §27 mukaan saan siirtää säästöön vaan kaks viikkoa (18 pvä ylittävä osuus). Eli kaks viikkoa kesälomasta tarttis pitää. Ja mä en oikeasti edes voi olla täältä pois, sitä varten tänne on komennukselle väkeä haettu, kun oma työvoima ei riitä.

Periaatteessa vituttaa se, että "he ryssivät, minä maksan", vaikka firma vetää rahaa välistä joku tunnista minkä komennuksilla teen. Ja lisäks vituttaa se, että he yrittivät sanoa, että mun on "pakko" pitää ne lomat. Jos oltais aloitettu keskustelu pohjalta "me mokattiin, mitäs nyt keksittäis" homma ois ihan eri kuin "tämmönen tilanne, sun on pakko ja me ei kompensoida..."

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
...
Periaatteessa vituttaa se, että "he ryssivät, minä maksan"...."

Työnantajalla ei ole mahdollisuutta maksaa lomaa rahana, se kai nyt on ihan selvää. Lomat on vaan pakko pitää ja loppupeleissä työnantaja päättää koska. Tosin kesälomat on oikeus pitää kesälomakaudella ja jos et ole sitä silloin vaatinut niin kyllä peilissäki voi syytä näkyä.

masaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Fc nimetön
Tosin kesälomat on oikeus pitää kesälomakaudella ja jos et ole sitä silloin vaatinut niin kyllä peilissäki voi syytä näkyä.

Eikös se just pitänyt olla sitä joustoa, jolla saadaan hommat luistamaan, ei pysytä niissä poteroissa vaan yhteistyöllä viedään tätä yritysmaailmaa eteenpäin. Kuitenkin sitten pitäisi istua omien oikeuksien päällä? Ja jos työmaailamassa näin joku tekisi ammattiliiton kautta niin saamarin kommareitahan ne kaikki! ;)

Narsismia...ko? Vai eikö vasen käsi tiedä mitä oikea käsi ajattelee?

edit. Vitutus, ei näy ei kuulu... Ehkä illalla sitten taas... Ehkä ei...

Patajokeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tosin kesälomat on oikeus pitää kesälomakaudella ja jos et ole sitä silloin vaatinut niin kyllä peilissäki voi syytä näkyä.

Omaa vikaa en asiassa näe, koska mun työnkuvaan ei kuulu tietää vuosilomalakia. Nyt toki tiedän senkin pykälät.

Joustostapa hyvikin tässä oli kyse. Lähdin komennukselle heti, koska muuten ei hommaa oltais saatu. Sovittiin lähtiessä, että kattellaan sitten niitä lomia myöhemmin, otetaan vaikka maksuun jos ei muuta. Tässä työnantajan edustaja teki väärin, sopi lainvastaisia asioita. Tosin tietämättömyyttään, mutta sakkopykälä §38 ei erittele, tehdäänkö teko tahallaan vai huolimattomuuttaan.

Työnantaja sitäpaitsi voi maksaa kesäloman, mikäli se jää pitämättä samana kalenterivuotena sairausloman jatkumisen vuoksi (§25). Joten mä näkisin, että kun nyt ovat noin ryssineet, niin mielummin tulkitsisivat pykälää §26 laveahkosti, kuin rikkoisivat pykälää §20 (työnantaja voi määrätä loman paikan, tosin vaan kalenterivuoden aikana) räikeästi. Mutta ei niin ei.

Pykälä §21 taas puhuu vuosiloman ajankohdasta sopimisesta. Ja mun tapauksessa on pikemminkin (yritetty) yksipuolisesti sanella, ei sopia.

Tavallaan jussi_j viimeisen kommentin kanssa samaa mieltä yksipuoleisesta joustamisesta. Sitä varten laki on olemassa, mutta eipä näytä toteuvan molemminpuolinen jousto. Osasta pykäliä voidaan neuvotella, osasta ei...

Viimeksi muokattu:

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Unirytmit on tällä hetkellä aivan käsittämättömiä ja tästä johtuen unta kertyy todella vähän. Olo on sekava, mutta ei kuitenkaan ihmeemmin ärtynyt. Vituttaa vaan kun silmiä välillä oikein kirvelee kun ei saa nukuttua.

Toisena vituttaa kun on limaa kurkussa. Yhtäkkiä alkoi ja ikään kuin nenäsieraimista valuu nieluun tai mitä vittua. Vituttaa. Lisäksi söin jotakin paskaa kanakastiketta ja siellä oli ikävästi luunpaloja seassa. Harvoin vituttanut noin paljon syödä. Hauesta tehtyä kalakeittoa syödessä varmaan viimeksi.

SKA1946

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hyvä jääkiekko
Vituttaa VR.n riistohinnat..

Minua vituttavat kaikki valtion monopolit. Junaliput ovat yksi hyvä esimerkki: Pietari-Helsinki junalippu tuolla niin kauniilla ja joskus perille tulevalla uudella ja upealla Allegro junalla maksaa yhteen suuntaan 84 euroa kun halvimmillaan ja nopeammin pääset pikkubussilla 40 eurolla ja lentokoneella jollain 130 edes takaisin.

Huolimatta kaikista Etelä-Karjalan ja Kymenlaakson köyhien aiheuttamista jonoista rajalla (heillä ei ole rahaa autonsa tankkaamiseen Suomessa) olen jo vuosia kulkenut vain ja ainoastaan omalla autolla.

VR haukkasi ison palan paskaa idän liikentteen yritelmässään. Tämän pelin maksavat jälleen kerran veronmaksajat. Tämä vituttaa.

Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Huolimatta kaikista Etelä-Karjalan ja Kymenlaakson köyhien aiheuttamista jonoista rajalla (heillä ei ole rahaa autonsa tankkaamiseen Suomessa) olen jo vuosia kulkenut vain ja ainoastaan omalla autolla...

Vituttaa tyypit, jotka käyvät tankkaamassa autonsa rajan takana ja vievät nekin verorahat pois Suomen taloudesta. Veikkaanpa, että melko iso osa tästäkin porukasta on niitä, jotka nykyään huutavat isoon ääneen että "Suomi irti EU:sta ja itsenäisyys takaisin!".

Perussuomalaiset. Nyt jo 16,6 %. Se on asuntolainasi korko vaalien jälkeen kun äänestät meidät valtaan.

kamik

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Turhaakin turhemmat kolme päivää vuodessa; vesot. "Koulutusta"" veronmaksajien piikkiin. Jälleen huomenna.

TF-79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vituttaa tyypit, jotka käyvät tankkaamassa autonsa rajan takana ja vievät nekin verorahat pois Suomen taloudesta.

Niin minäkin tekisin, jos asuisin lähempänä rajaa, täältä asti ei kannata.
1,535€ - 1,585€/L. Alkaa tuo olla ihan naurettavaa.

moge

Jäsen
Vituttaa kahden käyttäjän suoltamat tekstit NHL-osiossa. Ai vittu, ei jaksa edes lukea niitä, sisältö ja ulkomuoto on niin täyttä paskaa.

Olis sitte vaikka kirjottamatta jos ei ole mitään järkevää sanottavaa, niinku minä.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy