Vitutusketju

  • 10 581 995
  • 56 150

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Vituttaa opettajat, jotka läpi vuoden vinkuvat kuinka rankkaa heillä on. Ei se, että tehtäisiin ainoastaan se viisi, kuusi tuntia päivässä opetustöitä mutta kun illalle vielä siirtyy kokeen korjauksia jne. jotka vievät pari tuntia. Eikä siis todellakaan joka päivä. Palkka taitaa olla keskimäärin noin 1900 euroa nettona ja kunnon lomat päälle.

Kokeilkaa 40 tunnin työviikkoja vaihtelevissa olosuhteissa tai vielä pervompaa yrittäjän duunia.
 

-FNM-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Vituttaa opettajat, jotka läpi vuoden vinkuvat kuinka rankkaa heillä on. Ei se, että tehtäisiin ainoastaan se viisi, kuusi tuntia päivässä opetustöitä mutta kun illalle vielä siirtyy kokeen korjauksia jne. jotka vievät pari tuntia. Eikä siis todellakaan joka päivä. Palkka taitaa olla keskimäärin noin 1900 euroa nettona ja kunnon lomat päälle.

Kokeilkaa 40 tunnin työviikkoja vaihtelevissa olosuhteissa tai vielä pervompaa yrittäjän duunia.

Niin varmaan myös riippuu siitä missä/millaista luokkaa opettaa. Esim. siskoni on käsitykseni mukaan koulutukseltaan erityisluokanopettaja vaikka pienryhmänopettajaksi nykyään kutsutaankiin. Hän ei tosin ole valittanut muuta, kuin kuulon huononemista korvassa, mutta on kuulemma ammativalintakysymys.

Itse aikoinani kävin ammattikoulun ja siellä ollut kieltenopettaja sanoi ettei enää mene lukioon opettamaan, kun on amista, sekä lukiota testannut. Kuulemma ammattikoulussa on aikuisempaa porukkaa. No itse en sitä sakkia kyllä kovin aikuiseksi mieltänyt. Tuntuisi, että ammattikoulussa on helpompi olla tiettyjen aineiden opettajana, kun ainakaan luokkakavereillani motivaatio oli melko lähellä nollaa ja lähes kaikki pyrkivät ainoastaan läpäisemään tietyt kurssit. Toki nykyään voi jo olla vähän eri meininki.
 

J.Petke

Jäsen
Tuntuisi, että ammattikoulussa on helpompi olla tiettyjen aineiden opettajana, kun ainakaan luokkakavereillani motivaatio oli melko lähellä nollaa ja lähes kaikki pyrkivät ainoastaan läpäisemään tietyt kurssit. Toki nykyään voi jo olla vähän eri meininki.

Kyllähän se on varmasti erilaista opettaa kun vaatimustaso ei ole niin korkealla. Lukiossa kuitenkin joutuu ihan erilaiseen haasteeseen kun enää ei riitä pelkkä konsukiepre vaan joutuu ihan erilaiseen haasteeseen. Lisäksi se lisää lukion haastetta, että lopussa seisoo se testi miten sinä olet ne oppilaat opettanut. Valtakunnallinen testi missä ei armoa anneta kenellekään.
 

kyykäärme

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Vituttaa opettajat, jotka läpi vuoden vinkuvat kuinka rankkaa heillä on. Ei se, että tehtäisiin ainoastaan se viisi, kuusi tuntia päivässä opetustöitä mutta kun illalle vielä siirtyy kokeen korjauksia jne. jotka vievät pari tuntia. Eikä siis todellakaan joka päivä. Palkka taitaa olla keskimäärin noin 1900 euroa nettona ja kunnon lomat päälle.

Kokeilkaa 40 tunnin työviikkoja vaihtelevissa olosuhteissa tai vielä pervompaa yrittäjän duunia.

Vituttaa kuunnella koko päivän murrosikäisten vinkumista ja sitten lukea JA:sta, millaista unelmaduunia sitä saakaan tehdä.

Näistä meikäläisen duunille kateellisista suurin osa ei kestäisi mieleltään terveenä koulussa viikkoakaan. Lyhyet työpäivät ja pitkät kesälomat, hajotkaa paskaduunarit!
 

kyykäärme

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
ja vielä edelliseen jatkoa... Sopii tulla koulun parkkikselle nuuskimaan. Ei sieltä viisvuotta vanhaa Astraa kummempaa vaunua löydy. Ja kaupungin putkimies ajaa uudella Mersulla.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Vituttaa opettajat, jotka läpi vuoden vinkuvat kuinka rankkaa heillä on. Ei se, että tehtäisiin ainoastaan se viisi, kuusi tuntia päivässä opetustöitä mutta kun illalle vielä siirtyy kokeen korjauksia jne. jotka vievät pari tuntia. Eikä siis todellakaan joka päivä. Palkka taitaa olla keskimäärin noin 1900 euroa nettona ja kunnon lomat päälle.

Kokeilkaa 40 tunnin työviikkoja vaihtelevissa olosuhteissa tai vielä pervompaa yrittäjän duunia.

Arvon Vanha Len, minulla on hyvin palkattu puolipäivätyö ja pitkät lomat, mutta tuskin jaksaisit tätä työtä kovin pitkään. Ja jos haluat kokeilla, saat tulla lastensuojelulaitoksen kotikoulun luokkaan kokeilemaan.

Sinä arvotat opettajan työajan kautta, vaikka opettajan työn arvostus pitäisi lähteä aivan muulta pohjalta.

edit: Olen ollut yrittäjä 90-luvulla.
 

Prof. Puck

Jäsen
Suosikkijoukkue
***HIFK*** & Norristolainen
Vituttaa opettajat, jotka läpi vuoden vinkuvat kuinka rankkaa heillä on..

Itselläni ei ole kokemusta luokanopettajan töistä, mutta 'aikuiskoulutusta' olen aikanani sen verran antanut, että tiedän jo siltä pohjalta, että sulta on unohtunut tuosta yhtälöstä aika monta muuta juttua, mitä opettajan työkuvaan kuuluu. Ainakin oppituntien valmistelu. Nyrkkisääntönä voi pitää, että kahden oppitunnin valmisteluun menee puolesta tunnista tuntiin aikaa, opettajan kokemuksesta riippuen, toisinaan enemmänkin. Pelkästään tuon huomioiminen tuo opettajien työmäärän tasoihin normaaliin 40 tuntiseen työviikkoon.

Lisäksi tuohon päälle kommunikointi oppilaiden vanhempien kanssa, vanhempaintapaamiset, muut työhön liittyvät kokoukset, kaikkien erityisjuttujen suunnittelu (luokkaretket, projektit, koulujuhlat ym..), niin kyllä työnsä edes jollain tavallaan tosissaan ottavan opettajan normaali työviikko paukkuu pakosti reilusti yli 40 viikkotunnin. Itse en tuolla palkalla opettajaksi ryhtyisi, edes pitkän kesäloman vuoksi! Mun mielestä pitkä kesäloma on huomioitu koulutukseen nähden huonossa palkassa, mutta tämä on toki vain oma mielipide! Jos tuntuu houkuttelevalta, niin hakeudu alalle! Ymmärtääkseni siellä on miehistä pulaa; olisikohan jotain tekemistä palkan kanssa....
 

Kummeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Washington Capitals
Tällä hetkellä vituttaa Jatkoajan taso. Jos Suomi häviää, niin kaikki tulee vesi kielellä huutelemaan ja naureskelemaan jokaiseen ketjuun, että "Hahahaa, Suomi B-sarjaan" jne. Mutta kun taas Suomi voittaa, niin ne huutelijat jäävät istumaan omaan nurkkaansa, tai sitten vähintään peli on väärin voitettu. Ja sitten jäävät vielä ne, jotka tulevat jokaiseen ketjuun kyselemään, että missäs nyt on kaikki pessimistit?

Eikö sitä keskustelua voisi käydä asiallisemmin?
 

Mack

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Vituttaa opettajat, jotka läpi vuoden vinkuvat kuinka rankkaa heillä on.

Ala opettajaksi äläkä täällä poraa, homma on niin vitun helppoa. Palkka on tähtitieteellinen, koulutus olematon ja kuka tahansa tool pärjäisi. Sun vinkumismäärätkin ovat niin valtavat, että olet kuin luotu alalle.
 

Kilvenkantaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Vituttaa kuunnella koko päivän murrosikäisten vinkumista ja sitten lukea JA:sta, millaista unelmaduunia sitä saakaan tehdä.

Näistä meikäläisen duunille kateellisista suurin osa ei kestäisi mieleltään terveenä koulussa viikkoakaan. Lyhyet työpäivät ja pitkät kesälomat, hajotkaa paskaduunarit!

On olemassa sellainen sanonta aidasta ja vihreämmästä ruohosta. Ihan näin opiskelijan näkökulmasta sanoisin, että itsepähän opettajat ammattinsa valitsevat. Itse en jaksaisi päivääkään paukuttaa jotain kielioppisääntöjä täysien idioottien päähän. Lukiossa suurin osa porukasta jo tajuaa ettei opettajat ole mitään sadisteja, yläkoulussa on vielä eri juttu. Opettajan työ on varmasti todella raskasta, etenkin jos ei satu olemaan kovin pidetty oppilaiden keskuudessa.
 

Susimies

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa,Toronto Maple Leafs,Westghost,Ghostbusters
Vituttaa kun ei oo nyt tullu pesää vajaaseen viikkoon. Emäntä ollu töissä prkele ja ei oo jaksanu lämmetä..Perkele!
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Vituttaa opettajat, jotka läpi vuoden vinkuvat kuinka rankkaa heillä on. Ei se, että tehtäisiin ainoastaan se viisi, kuusi tuntia päivässä opetustöitä mutta kun illalle vielä siirtyy kokeen korjauksia jne. jotka vievät pari tuntia. Eikä siis todellakaan joka päivä. Palkka taitaa olla keskimäärin noin 1900 euroa nettona ja kunnon lomat päälle.

Kokeilkaa 40 tunnin työviikkoja vaihtelevissa olosuhteissa tai vielä pervompaa yrittäjän duunia.
Aloitteleva opettaja joutuu valmistelemaan yhtä pitämäänsä tuntia saman verran eli 25 opetustunnin viikko vie 50 tuntia duunia. Siihen päälle kokeet sekä kaikenmaailman palaverit, joten ei tuo nyt ihan viidellä tunnilla kuittaannu. Muutama vuosi menee, ennen kuin homma alkaa rullata rutiinilla, jos saa vakipaikan. Ja kokeneellekin opettajalle voi kovia haasteita tuoda vaikea valvottava luokka. Mitä vierestä olen seurannut, voi nuo oppilashuollolliset asiat imeä aika tehokkaasti koulutetusta ja kokeneestakin opettajasta mehut. Aina kun ei kyse ole mistään retalejengistä, vaan voi olla, ettei edes valkokaulusorjia juuri kiinnosta jälkikasvunsa asiat, kun koulusta otetaan yhteyttä. Kaikenlaista.

Jostain syystä tästä silti pitää. Lomat, nuoret, opettaminen, samanhenkinen työyhteisö... jotain sellaista.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Arvon Vanha Len, minulla on hyvin palkattu puolipäivätyö ja pitkät lomat, mutta tuskin jaksaisit tätä työtä kovin pitkään.

Miten ihmeessä tämä liittyy siihen, että mua vituttaa opettajat jotka vinkuvat läpi vuoden kuinka rankkaa heillä on?

Muutenkin tässä on taas väärin näemmä vituttanut tämä asia. Meikäläistä ei vituta opettajat tai en ole opeille kade vaan vituttaa opettajat, jotka jatkuvasti vinkuvat kuinka rankkaa heidän työnsä on.

Jos kuulutte tällaisiin opettajiin niin sitten olen henkilökohtaisesti teitä loukannut tekstilläni.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Miten ihmeessä tämä liittyy siihen, että mua vituttaa opettajat jotka vinkuvat läpi vuoden kuinka rankkaa heillä on?

Muutenkin tässä on taas väärin näemmä vituttanut tämä asia. Meikäläistä ei vituta opettajat tai en ole opeille kade vaan vituttaa opettajat, jotka jatkuvasti vinkuvat kuinka rankkaa heidän työnsä on.

Jos kuulutte tällaisiin opettajiin niin sitten olen henkilökohtaisesti teitä loukannut tekstilläni.

Eli opettajat eivät saa vinkua kuinka raskasta heidän työnsä on, koska heillä on lyhyet työajat ja pitkät lomat??

Nyt on vähän selittelyn makua. Jos opettajaa vituttaa oman työn raskaus, niin mitä tekemistä sillä on työajan ja lomien kanssa? Jos opettajan työ on henkisesti jollekin raskasta, niin miksi sinä puhut lyhyistä työajoista ja pitkistä lomista ja käsket mennä kunnon töihin?
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Eli opettajat eivät saa vinkua kuinka raskasta heidän työnsä on, koska heillä on lyhyet työajat ja pitkät lomat??

Toki saa. Vituttaa vain se jatkuva piipitys asiasta tietyillä ihmisillä, jotka opettajina työskentelevät. Ei sen kummempaa.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Toki saa. Vituttaa vain se jatkuva piipitys asiasta tietyillä ihmisillä, jotka opettajina työskentelevät. Ei sen kummempaa.

Ja silti sanoit näin:

"Kokeilkaa 40 tunnin työviikkoja vaihtelevissa olosuhteissa tai vielä pervompaa yrittäjän duunia."

Eli opettajaa ei saa vituttaa, koska ei tee 40 tunnin työviikkoja eikä ole yrittäjä?

Ehkä ei kannata enempää selitellä, kun kerroit alkuperäisessä viestissäsi omat ajatuksesi opettajien työstä.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Hei, riita poikki: Kaikki työnteko on ihan perseestä!
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Hei, riita poikki: Kaikki työnteko on ihan perseestä!

Eikä ole, mulla ainakin on pääosin ihan kivaa duunissa. Tapellaanko? ;)

Vituttaa FB ja se, että mulla edelleen näkyy "uusina" joitain kutsuja ja viestejä, jotka olen jo poistanut.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Hei, riita poikki: Kaikki työnteko on ihan perseestä!

Hah...näinhän se juurikin on. Kaikkia varmasti veetuttaa tasaisin välein omat duunit. Joillakin on vaan tapana ottaa tämä puheeksi aina tavattaessa. Nyt varmasti kaikkia palstan opettajia vituttaa meikäläinen mutta minkäs teet:)
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Eikä ole, mulla ainakin on pääosin ihan kivaa duunissa. Tapellaanko? ;)

Petät vaan itseäsi kun et halua myöntää tosiasiaa... ;)

Vanhan sanonnan mukaan: "Työ on sarja nälän aiheuttamia pakkoliikkeitä"
 
Suosikkijoukkue
Susanna Pöykiö
Kun jotkut ihmiset eivät voi kertoa omista mielihaluistaan ajoissa, vaan vasta silloin kun olet jo hommannut jotain muuta tekemistä vapaa-ajallesi. Vielä kun kyseinen henkilön ehdotus oli vähintäänkin kutkuttava ja haluttu, niin vituttaahan tämä.

Eli kyllä sitä muijansa kanssa olisi saunonut mieluummin, kuin karvaisten äijien. Vittu.
 

Filatovi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit & TS
Ostin tuossa sunnuntaina läppärin Gigantin verkkokaupasta. Piti tuoda kotiin se, mutta kun olin tossa lähimain niin hain sen itse matkahuollosta. Kotona sitten kone päälle. Ihmettelin kun näyttö hieman sekoili heti kun kone sanoi valmistelevansa windowsia ensimmäiseen käynnistykseen. Odottelin aikani, mutta näyttö vain jämähti yhteen kohtaan, näytti paria palkkia ja muuten vaaleaa taustaa. Kun painoin virtanappia, väläytti kone hetkisen windowsia sellaisena kuin sen pitäisikin näkyä.

Ärsyttää huomenna lähteä roudaamaan konetta giganttiin. Kaipa saan uuden käteen, kyllä tuhannen euron koneen pitää perkele toimia heti ensiyrittämällä!
 

Filatovi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit & TS
Huomenna sulla vasta asiaa tähän ketjuun onkin, sillä olet todellakin menossa Giganttiin takuuasioissa...

No jos saan paskana olevan koneen, niin sehän on selviö, että uusi on saatava tilalle? En ole tehnyt parissa tunnissa mitään, mikä olisi voinut koneen hajottaa. Jossei uutta heru niin otan samantien yhteyttä kuluttaja-asiamieheen. Multa ei löydy tässä asiassa yhtään joustoa, ei käy rahat takaisin, eikä huolto. Tonni on mulle liian iso raha haaskattavaksi paskaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös