Vituttaa niin, ettei veri kierrä päässä!

  • 433 389
  • 2 097

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Jääkiekko on paskaa tällä hetkellä. Porin Ässät (ja NHL-pelaajat, jotka eivät päässeet olympialaisiin).
 

ks

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät,HPK
Tämäkin peli jäi taas vituttamaan, kyllä Ässät osaa. No, onneksi ensi kaudella kaikki on toisin.

Miten ihmeessä osataan sössiä pelit noin. Nyt minulle se kertokaa, kun itse en ymmärrä, en.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Mikkelin Jukurit on nykyään ihan toisen luokan jääkiekkoseura kuin Porin Ässät. Mitenkä tästä luuserikulttuurista päästäisiin eroon? Havettää!

Porilaine hulluus. Siitä olisi hyvä lähteä rakentamaan.
 

tonir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Porilaine hulluus. Siitä olisi hyvä lähteä rakentamaan.
Onko sellaista enään kun iso osa omista kasvateista lähtee hymypojan tai kalastajakylän kiimassa muille maille.

Toki nyt näyttää että omiin nuoriin +muualta noukittuihin on alettu panostamaan entistä enemmän.
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Mikkelin Jukurit on nykyään ihan toisen luokan jääkiekkoseura kuin Porin Ässät. Mitenkä tästä luuserikulttuurista päästäisiin eroon? Havettää!
Vaikea tästä on tietysti olla eri mieltä kun ollaan tällä hetkellä tilanteessa, jossa jokainen itseään kunnioittava ja urallaan eteenpäin haluava kiekkoilija valitsisi ennemmin Mikkelin Jukurit kuin Porin Ässät.. ihan oikeasti puhutaan aivan maata järisyttävästä tilanteesta. Herranjumala sentään, minäkin syntyperäinen ja 100% aito alkuperäinen porilainen.. minkähän ikäisenä olen mahtanut edes tulla tietoiseksi siitä, että sellainen paikka kuin Mikkeli on ylipäätään olemassa *hymiö*
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
58 minuuttia voitossa kiinni ja hienosti meni päin honkia. Takkiin tuli.
 

Mondie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen brändipuuhastelu
Jäi oikein vituttamaan pitkästä aikaa, Ässät olisi ansainnut ottelusta pisteitä. IFK oli niin paska tänään että yksikin piste olisi ollut vähän niin ja näin. Saatana.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Sakari Salminen näytti tänään jälleen johtajuuttaan. Kaksi täysin turhaa jäähyä jostai toinen kostautui.

Super-Sakke lukenut meidän väkivaltaketjua?
 

tonir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Jäi oikein vituttamaan pitkästä aikaa, Ässät olisi ansainnut ottelusta pisteitä. IFK oli niin paska tänään että yksikin piste olisi ollut vähän niin ja näin. Saatana.
Joo kyllä nyt otti pannuun huolella kun Pata pelas tolla kokoonpanolla HIFK:in tähtisikermää vastaan ihan mukiinmenevästi!
 

Badgers

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Niin paljon harmittaa, ryhdikäs esitys koko joukkueelta ja ei yhtään pinnaa jäänyt kotiin. Tämä pelillinen ilme kun säilyisi ja ensi kaudella saataisiin se yleisökin hyvin mukaan, kyllä se siitä paranee.
 

ks

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät,HPK
Heti aamulla rupesi vituttamaan ajatus, että nuoret tänään häviävät pelinsä. Se olisi kyllä oi niin tyypillistä tälle kaudelle.

Ässille kotikenttä on jo pitkään ollut pelkkä haitta. Sen sijaan, että joukkue saisi virtaa siitä peliinsä, se kipsautuu pelkäämään nöyryytystä ja häviötä. Tämäkin on vituttanut jo pitkään, siihen täytyy saada muutos, jos ensi kaudella menestystä aiotaan saada.
 

Myrvold

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Heti aamulla rupesi vituttamaan ajatus, että nuoret tänään häviävät pelinsä. Se olisi kyllä oi niin tyypillistä tälle kaudelle.

Ässille kotikenttä on jo pitkään ollut pelkkä haitta. Sen sijaan, että joukkue saisi virtaa siitä peliinsä, se kipsautuu pelkäämään nöyryytystä ja häviötä. Tämäkin on vituttanut jo pitkään, siihen täytyy saada muutos, jos ensi kaudella menestystä aiotaan saada.
Suosittelen aloittamaan omasta ajattelusta. Miksi et lähtisi ”voittamaan” ottelua? Positiivisesti, itseluottamus. Siitä syntyvä sopiva ”kusipäisyys”, vähän kuten Tommi Evilä tai Kalle Palander. Heistä moni ei tykkää, mutta vitun mitalia heillä on.

Se positiivisuus tarttuu muihinkin; kanssakatsojiin hallilla. Sitä kautta vaikuttaa tunnelmaan ja pelaajiin. Ja niin tarttui sen ”kusipää” Evilänkin. Tuli kapteeni Suomi-Ruotsi otteluihin.

Olen Ässäfani henkeen ja vereen, en porilainen. Pohjalainen, eli juntti myös. Mutta erojakin huomaa, pohjalainen uhoaa ja porilainen taaseen on negatiivisempi. Kai se tulee veressä eli vaikea muuttaa. Toivottavasti muuttuu hommat uusien sukupolvien myötä. Hyvällä tavalla. Ei tarvi kaikkea vanhaa pois viedä, mutta on hyvä vähän uskaltaa uutta.

Ja korostan, Etelä-Pohjanmaa. Ei Vaasa. Ei niistä pohojalaasia elokuvia oo tehty.

Eiköhän lähdetä tänään voittamaan? Mitä sanoo @Tacklam ? ;)
 

ks

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät,HPK
Nimimerkki Myrvoldille sanoisin, että olen kyllä Porissa syntynyt ja lapsuuteni ja nuoruuteni siellä viettänyt, mutta jo kauan muualla ja pelejä pääsen hyvin harvakseltaan katsomaan Isoon Pahaan Mäkeen. Minua on lisäksi osoitettu täällä liialliseksikin optimistiksi, kun taas oikeasti kovat porilaiset jätkät ovat ikuisen negatiivisia.

Ei se siis minusta ole kiinni se positiivisuus vaan pelaajista. Miten saadaan se itseluottamus jatkossa noihin kotipeleihin? Toivon mukaan nuoria tuo ei koske, ja voitto otetaan tänään.
 

Myrvold

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Nimimerkki Myrvoldille sanoisin, että olen kyllä Porissa syntynyt ja lapsuuteni ja nuoruuteni siellä viettänyt, mutta jo kauan muualla ja pelejä pääsen hyvin harvakseltaan katsomaan Isoon Pahaan Mäkeen. Minua on lisäksi osoitettu täällä liialliseksikin optimistiksi, kun taas oikeasti kovat porilaiset jätkät ovat ikuisen negatiivisia.

Ei se siis minusta ole kiinni se positiivisuus vaan pelaajista. Miten saadaan se itseluottamus jatkossa noihin kotipeleihin? Toivon mukaan nuoria tuo ei koske, ja voitto otetaan tänään.
Ei mun paatos ollut kohdistettu henkilökohtaisesti sinuun :) Vaan juuri yleisellä tasolla.

Toivottavasti nämä Kerttulan mainitsemat uudet johtajat Myllymaa ja Määttä tuovat uutta tuulta tulevaan. Toivottavasti tänään nähdään siitä viitteitä.
 

ValkMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Suosittelen aloittamaan omasta ajattelusta. Miksi et lähtisi ”voittamaan” ottelua? Positiivisesti, itseluottamus. Siitä syntyvä sopiva ”kusipäisyys”, vähän kuten Tommi Evilä tai Kalle Palander. Heistä moni ei tykkää, mutta vitun mitalia heillä on.

Se positiivisuus tarttuu muihinkin; kanssakatsojiin hallilla. Sitä kautta vaikuttaa tunnelmaan ja pelaajiin. Ja niin tarttui sen ”kusipää” Evilänkin. Tuli kapteeni Suomi-Ruotsi otteluihin.

Olen Ässäfani henkeen ja vereen, en porilainen. Pohjalainen, eli juntti myös. Mutta erojakin huomaa, pohjalainen uhoaa ja porilainen taaseen on negatiivisempi. Kai se tulee veressä eli vaikea muuttaa. Toivottavasti muuttuu hommat uusien sukupolvien myötä. Hyvällä tavalla. Ei tarvi kaikkea vanhaa pois viedä, mutta on hyvä vähän uskaltaa uutta.

Ja korostan, Etelä-Pohjanmaa. Ei Vaasa. Ei niistä pohojalaasia elokuvia oo tehty.

Eiköhän lähdetä tänään voittamaan? Mitä sanoo @Tacklam ? ;)

Itse olen satavarma siitä, että Ässät voittaa tänään Kalpan. Voi tulla jopa tylyt lukemat taululle. Johtuukohan tämä massiivinen itsevarmuus siitä, että olen toki syntynyt Porissa, mutta en ole perusnegatiivinen porilainen. Olen lähtöisin Leevi Viitalan valtakunnasta, jossa kaikki on suurta niinkuin Amerikassa.

Peliin kannattaa lähteä nimenomaan voittamisen, eikä pelkäämisen kautta. Vahvana odotuksena siis Ässät - Lukko välierissä.
 

madeOFspade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
-
Ei se siis minusta ole kiinni se positiivisuus vaan pelaajista. Miten saadaan se itseluottamus jatkossa noihin kotipeleihin? Toivon mukaan nuoria tuo ei koske, ja voitto otetaan tänään.

Nuoretkin ovat olleet runkosarjassa hieman parempia vieraissa kuin kotona.

Ainoa mikä mua vituttaa nuorten sarjassa, on tämä järjestelmä. Sieltä lähti jo runkosarjan voittaja lauluun. Samaten Tappara joka oli runkosarjassa sijalla 4.

Tänään sarjan 2. ja 3. pelaavat paineottelussa ja mahdollisuus on siihen, että runkosarjan top4 on ulkona ekan kierroksen jälkeen. Onko silloin parhaat joukkueet ratkomassa mestaruutta?

Ehdottomasti pitäisi jättää runkosarjan pelejä väliin, jotta saadaan mahdollisimman laadukkaat playoffit. Kaikki tietävät, että heikomman on helpompi mennä jatkoon paras 3:sta sarjasta kuin seitsemän pelin sarjasta.
 

WestCoast110

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, I Giallorossi
Nuoretkin ovat olleet runkosarjassa hieman parempia vieraissa kuin kotona.

Ainoa mikä mua vituttaa nuorten sarjassa, on tämä järjestelmä. Sieltä lähti jo runkosarjan voittaja lauluun. Samaten Tappara joka oli runkosarjassa sijalla 4.

Tänään sarjan 2. ja 3. pelaavat paineottelussa ja mahdollisuus on siihen, että runkosarjan top4 on ulkona ekan kierroksen jälkeen. Onko silloin parhaat joukkueet ratkomassa mestaruutta?

Ehdottomasti pitäisi jättää runkosarjan pelejä väliin, jotta saadaan mahdollisimman laadukkaat playoffit. Kaikki tietävät, että heikomman on helpompi mennä jatkoon paras 3:sta sarjasta kuin seitsemän pelin sarjasta.
Samaa mieltä, paras viidestä täytyisi ihan vähintään olla, aika kohtuuttoman hurja on kyllä pitkän sarjan jälkeen. No, toivottavasti tänään jatkoon ja Lukko laulukuoroon, finaalisarjassa tarvitaan sentään 3 voittoa.
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Suosittelen aloittamaan omasta ajattelusta. Miksi et lähtisi ”voittamaan” ottelua? Positiivisesti, itseluottamus. Siitä syntyvä sopiva ”kusipäisyys”, vähän kuten Tommi Evilä tai Kalle Palander. Heistä moni ei tykkää, mutta vitun mitalia heillä on.

Se positiivisuus tarttuu muihinkin; kanssakatsojiin hallilla. Sitä kautta vaikuttaa tunnelmaan ja pelaajiin. Ja niin tarttui sen ”kusipää” Evilänkin. Tuli kapteeni Suomi-Ruotsi otteluihin.

Olen Ässäfani henkeen ja vereen, en porilainen. Pohjalainen, eli juntti myös. Mutta erojakin huomaa, pohjalainen uhoaa ja porilainen taaseen on negatiivisempi. Kai se tulee veressä eli vaikea muuttaa. Toivottavasti muuttuu hommat uusien sukupolvien myötä. Hyvällä tavalla. Ei tarvi kaikkea vanhaa pois viedä, mutta on hyvä vähän uskaltaa uutta.

Ja korostan, Etelä-Pohjanmaa. Ei Vaasa. Ei niistä pohojalaasia elokuvia oo tehty.

Eiköhän lähdetä tänään voittamaan? Mitä sanoo @Tacklam ? ;)

En tiedä, miksi itselläkin oli eilen sellanen negan kautta-fiilis, kenties jokin Unlucky Alf The Fast Show henkinen mielentila Ässien kauden osalta, olkoonkin että nimenomaan vanhimmat juniorit olleet valopilkkuina kauden kuluessa.

Sitten toisaalta aloin taistelemaan tuota negan kautta-mallia kohtaan. Mietin miten Suomikiekko on reilun vuosikymmenen aikana reivannut itsensä, ei vain kestomenestyjäksi vaan aika usein voittajaksikin, niin miehissä kuin junioreissa. On nähty ja koettu painetilanteita enemmän mahdollisuuksina kuin uhkina, se on näkynyt sitten suorituksissa, suoritustasossa, ei olla jähmetytty tai jämähdetty, painetiloissa tai tappioasemissakaan.

Sehän riippuu paljon millanen henki joukkueessa on, millasen punasen langan ja kulttuurin valmennus on osannut ajaa sisään. Miten henkisesti vahva ja yhtenäinen joukkue on. Toisaalta, tällanen minisarja on ihan oma maailmansa, nyt kerrasta poikki, ja kaikki on suhteessa vastustajaan joka tässä tapauksessa on niin ikään laadukas.

Mutta. Kotijää, kausi jatkuu tai on katkolla, sellanen kiva painetila. Näkisin hyvänä testinä ja paikkana oppia epämukavuuden ja jännitystilojen sietämistä. Tai mistä mä sitäkään tiedän miten tuolla jännitellään, ehkä toiset vähemmän kuin toiset.
 

Surprise Me

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gus Polinski - Polka king of the midwest
Suosittelen aloittamaan omasta ajattelusta. Miksi et lähtisi ”voittamaan” ottelua? Positiivisesti, itseluottamus. Siitä syntyvä sopiva ”kusipäisyys”, vähän kuten Tommi Evilä tai Kalle Palander. Heistä moni ei tykkää, mutta vitun mitalia heillä on.

Se positiivisuus tarttuu muihinkin; kanssakatsojiin hallilla. Sitä kautta vaikuttaa tunnelmaan ja pelaajiin. Ja niin tarttui sen ”kusipää” Evilänkin. Tuli kapteeni Suomi-Ruotsi otteluihin.

Olen Ässäfani henkeen ja vereen, en porilainen. Pohjalainen, eli juntti myös. Mutta erojakin huomaa, pohjalainen uhoaa ja porilainen taaseen on negatiivisempi. Kai se tulee veressä eli vaikea muuttaa. Toivottavasti muuttuu hommat uusien sukupolvien myötä. Hyvällä tavalla. Ei tarvi kaikkea vanhaa pois viedä, mutta on hyvä vähän uskaltaa uutta.

Ja korostan, Etelä-Pohjanmaa. Ei Vaasa. Ei niistä pohojalaasia elokuvia oo tehty.

Eiköhän lähdetä tänään voittamaan? Mitä sanoo @Tacklam ? ;)
Samaa mieltä sinun kanssasi. Sukuni juuret ovat pohjanmaalla. Voimme olla kenties kaukaista sukua.

Eniten verenpaineen nousua aiheuttaa nämä joidenkin kommentit, joiden mukaan pelaajat ovat vain työsuhteessa seuraan ja urheilu on on vain "työtä" siinä kuin muukin duuni. No ei varmasti ole. Ja jos tästä pitää alkaa väitellä, niin en ala. Onneksi on vielä joitakin, kenelle ei tarvitse selittää tätä aikamme non-sense filosofiaa, jossa rautalangallakin sielu. Ei normaalissa työelämässä juosta ylämäkeä pelikaveri reppuselässä niin kauan kun tulee oksennus. Ketään ei voi asettaa työpaikalla vaaraan tai altistaa sille. No miksi pakki seisoo maalin edessä ja toinen laukoo kiekkoa kohti päätä 160kmh? Asetelmat vertailuun ovat täysin järjettömät. Siksi ymmärrän, jos joku huomaa katsomossa, "että katos perkele, sitä ei kiinnosta..!"

Toki ajat muuttuvat ja ketään ei voi kohdella niin kuin 1980-luvulla. Mutta silti pelaajat ovat erityisasemassa sekä esiintyviä artisteja ja viulut maksaa yleisö. Jos ei kiinnosta syödä kiekkoa, niin aina voi myydä vaikka autoja.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös