Maalaispoika oli päässyt suureen tavarataloon työhaastetteluun. Haastattelija kysyi: - Oletko sinä ennen ollut myyntihommissa?
No, olenhan minä joskus jotain pientä myynyt.
Ok. Otetaan sinut koeajaksi. Olet huomisen töissä ja katsotaan miten käy.
Pomo tuli sitten seuraavan päivän illalla tiedustelemaan, että onko kaveri saanut mitään myydyksi.
Myin minä yhden ongenkoukun.
Ongenkoukun? Kuules nyt, kyllä täällä yleensä myyjät myyvät päivän aikana toisen tuhannen edestä tavaraa!
Niin, myin minä sille sitten onkivavankin, kun sanoin, että eihän sitä pelkällä koukulla voi onkia.
Siinäkö ne sitten oli?
No, myin minä sille sitten semmoisen 15000 euron uisteluveneen, koska hulluahan se on rannalta onkia, kun uistinta vetemällä saa paremmin.
Oho, no sehän meni hienosti.
No joo, kyllä mä sitten myin sille vielä trailerin, jolla se saa sen veneen kuskattua sinne järven rannalle. Niin ja pitäähän se traileri jollain sinne rantaan vetääkin, joten myin sille sitten tuommoisen uuden Land Roverin kaikilla mausteilla tuolta auto-osastolta. Eli kyllä siinä tuli yhteensä 100 000 € edestä myytyä tavaraa.
No olet sinä kyllä ihmemies!! Mies tulee tänne ostamaan ongenkoukkua ja sinä myyt sille tuommoiset vehkeet! Olet kyllä myyntimiesten myyntimies!
No joo, itse asiassa se tuli ostamaan vaimollensa tampooneja, mutta minä sanoin sille, että kun sulla ei varmaan ole sitten viikonloppuna muutakaan tekemistä, niin mitä jos lähtisit kalalle…