Eli täytyykö tästä vielä Alkon kautta lähteä reissuun vaan riittääkö eväät? Opiskelija budjetilla kyllä periaatteessa ollaan liikenteessä sekä minä että kaveri joten mihinkään älyttömän hintaisiin ei varaa ole, mutta häpeä on melkoinen edellisen reissun johdosta. Vielä kun saisi sen suurhauen tai järvitaimenen/-lohen hyvän viskin lisäksi, niin eiköhän omatunto taas puhdistuisi, mutta ne niksit kuuluukin sitten jo ihan eri ketjuun.
Frendi täyttää 30 ja nyt lauantaina olis pippalot ja toki se lahjan hommaaminen on jätetty viime tippaan, tai siis olisi kummiskin kiva muistaa häntä ja hän on viskimiehiä. Eli mikäs olisi ollut sellainen hinta-laatusuhteeltaan hyvä viski hintaluokassa noin 30-40€. (En kyllä edes tiedä onko se kunnon viskistä mikään hinta, mutta budjetti on tuo)
Noh, tuohon hintaan saa alkosta single malttiakin, ja niistä on melkeinpä ihan sama minkä ostaa lahjaksi, siis kunhan pullossa vaan lukee nuo sanat. Mä luulen, että jos kaverisi on viskimiehiä, niin sillä ei tee kovinkaan suurta vaikutusta jos ostaa sen kaikkein tyypillisimmän perusviskin. Suurin osa alkon asiakkaista kun on "lähes" juoppoja tai ei niin viskitietoisia satunnaisostajia, joille suurin osa menee. Alkossakin henkilökuntaa on varmaan ohjeistettu viskeistä tietämätöntä asiakasta ostamaan juuri noita mitä eniten esimerkiksi mainostetaan, vaikkakin moni viskimies niitä välttelee.Frendi täyttää 30 ja nyt lauantaina olis pippalot ja toki se lahjan hommaaminen on jätetty viime tippaan, tai siis olisi kummiskin kiva muistaa häntä ja hän on viskimiehiä. Eli mikäs olisi ollut sellainen hinta-laatusuhteeltaan hyvä viski hintaluokassa noin 30-40€.
Frendi täyttää 30 ja nyt lauantaina olis pippalot ja toki se lahjan hommaaminen on jätetty viime tippaan, tai siis olisi kummiskin kiva muistaa häntä ja hän on viskimiehiä. Eli mikäs olisi ollut sellainen hinta-laatusuhteeltaan hyvä viski hintaluokassa noin 30-40€. (En kyllä edes tiedä onko se kunnon viskistä mikään hinta, mutta budjetti on tuo)
No Laphroaig tarttui mukaan nyt.
Mun mielestä viski on helevetin pahaa, mutta kun kaveri sattuu olemaan viskin ystävä, niin kysyisinkin tietääkö joku millaista tavaraa ovat japanilaiset viskit?
Olis tarkoitus lahjaksi ostaa, kun kohta matkaan taas Nousevan auringon maahan. Viime kerralla silmiin pisti Suntory-viskit. Onko esim. Suntoryn single malt 12v riittävän "laadukas" lahjaksi vietäväksi vai täytyykö tyytyä perinteisempiin vaihtoehtoihin, joita tästä ketjusta löytyy?
Laphroaig on aina loistava valinta :) Itse tykkään perus kymppivuotiaasta lapparista jopa enemmän kuin tuosta hehkutetusta 16yo lagavulinista, vaikka loistava viski sekin on.
Mun mielestä viski on helevetin pahaa, mutta kun kaveri sattuu olemaan viskin ystävä, niin kysyisinkin tietääkö joku millaista tavaraa ovat japanilaiset viskit?
Olis tarkoitus lahjaksi ostaa, kun kohta matkaan taas Nousevan auringon maahan. Viime kerralla silmiin pisti Suntory-viskit. Onko esim. Suntoryn single malt 12v riittävän "laadukas" lahjaksi vietäväksi vai täytyykö tyytyä perinteisempiin vaihtoehtoihin, joita tästä ketjusta löytyy?
Mitä mieltä muut ovat kyseisestä tuotteesta?
Viimeisimmältä Saksan reissulta lähti Münchenin kentältä matkaan litrainen puteli Tullamorea. Tätä on kehuttu aika paljon, vaikka ihan perusviski tuo lienee. Itse en ole vielä ehtinyt korkkaamaan tätä putelia, ja kyseiseen viskiinkin taidan olla tutustunut vain pariin otteeseen ja silloinkin enemmän tai vähemmän hönössä. Mitä mieltä muut ovat kyseisestä tuotteesta?
Hyvä perus-irkkuhan tuo on. Makuasia, tykkääkö tuosta, Paddysta, Powersista, Bushmillsistä vai Jamesonista eniten. Aika samaan kategoriaan nuo perusversiot menevät. Itse tykkään juoda tuota niin, että on lasillinen raikasta vettä kyytipoikana. Jostain syystä muiden viskien kohdalla en tuota harrasta. Ainakaan säännönmukaisesti.Viimeisimmältä Saksan reissulta lähti Münchenin kentältä matkaan litrainen puteli Tullamorea. Tätä on kehuttu aika paljon, vaikka ihan perusviski tuo lienee. Itse en ole vielä ehtinyt korkkaamaan tätä putelia, ja kyseiseen viskiinkin taidan olla tutustunut vain pariin otteeseen ja silloinkin enemmän tai vähemmän hönössä. Mitä mieltä muut ovat kyseisestä tuotteesta?
Voimakkaasti savuisten (Laphroaig, Lagavulin) ystäville suosittelen tutustumista viskiin nimeltä Ardbeg 10yo. Ostin litran lekan taannoin Bergenin lentokentältä kaupan myyjän kehuttua sitä valikoimiensa savuisimmaksi viskiksi. Nyt puteli alkaa olla lopuillaan ja kyllähän se melko savuinen on ja muutenkin varsin mainio viski. Olipa hinnaltaankin muistaakseni kympin-pari esim. Lagavulinia edullisempi, joten hinta/laatu suhde saa täältä suunnalta kiitokset.