Arvon viskiasiantuntiat. Minulla on pieni ongelma. Eli olen saanut avovaimolta lahjaksi pullon Johnnie Walker Green Labelia ja tarkoitukseni olisi ottaa kyseinen pullo mukaan ensi viikonloppuna kaverin kanssa kalareissulle extraherkuksi. Olen kaverilleni yhden onnistuneen kalareissun ja viskit velkaa edellisen reissun epäonnistumisen takia, jolloin otin faijani mukaan joka dokasi koko reissun, ajoi veneen karille, joi kaverini viskit plus minun rommit, paluumatkalla autossa vielä jäljelle jäänet kaljat ja onnistui saatana saamaan vielä eniten kalaa sinä lyhyenä aikana kun kalastaa kerettiin. Kaiken lisäksi satoi ja myrskysi koko viikonlopun.
Oma viski-asiantuntemukseni on muutaman hassun viskin varassa, joten olen aika amatööri näissä hommissa. Töistä sain joskus muutaman pullon Ardbergiä joka maistui aika hyvälle ja myös Black bush miellytti. Mutta nyt siis viimeinkin itse kysymykseen: Minkä laatuista/hintaista/hinta-laatuista tavaraa tämä kyseinen Johnnie Walker on? Itselleni ei kovin mairitteleva kuva ole jäänyt Red Ladelista, eikä Black Labelkään nyt kovin säväyttävää ollut. Eli täytyykö tästä vielä Alkon kautta lähteä reissuun vaan riittääkö eväät? Opiskelija budjetilla kyllä periaatteessa ollaan liikenteessä sekä minä että kaveri joten mihinkään älyttömän hintaisiin ei varaa ole, mutta häpeä on melkoinen edellisen reissun johdosta. Vielä kun saisi sen suurhauen tai järvitaimenen/-lohen hyvän viskin lisäksi, niin eiköhän omatunto taas puhdistuisi, mutta ne niksit kuuluukin sitten jo ihan eri ketjuun.