Viskin ystävät

  • 545 836
  • 2 043

Target

Jäsen
Suosikkijoukkue
Löytyy
Vitun Katainen. Väkevien veronkorotus 15%. Miksei yli 35€:n nautintoaineiden verotusta olisi voitu jättää entiselleen. Eihän noi spuget ja kakarat ko. aineita juo kuitenkaan. Niillä tuuppa tuo määrä korvaamaan laadun. Nostaisi viinan minimihinnan 15 euroon.
No eipä tuo vaikuta tottumuksiini, ärsyttää vain.

Kossun hinta nousee ~60 senttiä, hyvän viskin 6 euroa. Kyllä nyt juopot virkoaa.
 

Willimies

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Vitun Katainen. Väkevien veronkorotus 15%. Miksei yli 35€:n nautintoaineiden verotusta olisi voitu jättää entiselleen. Eihän noi spuget ja kakarat ko. aineita juo kuitenkaan. Niillä tuuppa tuo määrä korvaamaan laadun. Nostaisi viinan minimihinnan 15 euroon.
No eipä tuo vaikuta tottumuksiini, ärsyttää vain.

Kossun hinta nousee ~60 senttiä, hyvän viskin 6 euroa. Kyllä nyt juopot virkoaa.
Eikös alkoholivero ole sidottu juoman väkevyyteen, ei hintaan. Tälläin kossun ja viskin litrahinta nousisi käytännössä saman verran.
 
Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
Jos siitä pidit niin suosittelen seuraavaksi maistelemaan Laphroaigin 10yo Quarter Caskia. Pikkasen hankalammin löydettävissä, mutta ehdottomasti hintansa ja vaivansa väärti. Mikäli muistini ei palvele minua väärin niin voltteja löytyy 48, mutta maistuu silti linnunmaidolle. Mikäli linnunmaito maistuu savulle, that is.


Quarter Caskia eip taida Alkolla olla, mutta Tallinasta (ja laivalta) sitä on tullut hankittua. Viä kun Cask Strenghtiä sais . . .

Tai nyt tärkeintä olis, että ALKO alkais myymään kanssa nuita 0.37L puteleita.
 

-Mercury-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Viimeksi muokattu:

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ai noinko se meneekin. Joku on nyt kyllä saatana katsonut uutisia.

Noh, perjantain tallinnanreissua varten oon budjetoinut valuuttaa noin kolmeen viskipulloon. Saa nähdä mitä käteen tarttuu.
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
Etyylialkoholin, eli väkevien alkoholivero on nyt 28,25 euroa litralta laskettuna sataprosenttisena alkoholina.

Eli jos väkevien vero nousee 15%, on se siten 32,49 € L 100% viinalle

Lagavulin hinta nousoo 1,3 ekee, Laproigh 1,2 ekee (pyäreesti)
 

Kaani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Jets, Green Bay, ENCE, Tazen ARTA-viha
No niin. Glenfiddich 12yo avattu ja täytyy sanoa että sopii omille makunystyröille kuin nyrkki silmään. Todella hyvän jälkimaun jättää ja hakkaa Speyburnin 10yo 100-0.

Nyt olisi taas tiedossa faijalla ulkomaan duunireissu ja olisi uusipullo tarkoitus tilata. Eli tuon Glenfiddichin jälkeen kaipaisin jotain saman tyylistä, eli ehdotuksia otetaan vastaan.
 

nufc

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ketterä,Newcastle United
No niin. Glenfiddich 12yo avattu ja täytyy sanoa että sopii omille makunystyröille kuin nyrkki silmään.

Satuin kiinnittämään huomiota lauantai-iltana kun Jack Nicholson nautiskeli Glenfiddichiä elokuvassa Kunniasanalla,pieni etikettivirhe kylläkin oli että joi suoraan pullon suusta.
 

Borgie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kaani kirjoitti:
No niin. Glenfiddich 12yo avattu ja täytyy sanoa että sopii omille makunystyröille kuin nyrkki silmään.

Samanlaiset nystyrät löytyvät myös meikäläisen suusta, sillä todella hyväähän tuo on.

Sain kätösiini Black Bottle nimisen pullon firmalta. Kyseessä on näemmä sekoitus Islen tunnettujen panimoiden eri maltaista, ja pikaisella googlettamisella hintaluokka on aika perusviskien tasoa, ei mitään erityisen kallista. Pulloa en vielä uskalla korkata kun tuo nuppi on niin pirun kipeä vielä eilisestä, mutta onkohan joku tällaista maistanut?
 

NemI

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Ihan hirveästi ei ittelle tuo viski maistu, muuta kuin kahvin, fariinisokerin ja kerman kera, mutta jonkun verran on tuota tuntemusta kertynyt työn kautta.

Melko suolaisesta hinnasta huolimatta suosittelen kokeilemaan Lagavulinia,varsinkin jos sattui Laphroaigista tykkäämään. Lagavuulinia myydään ainakin baareissa 12- ja 16vuotiaina. neljän senttilitran perusasnnos 16 vuotiasta maksaa kapakissa sellaiset 15-16 euroa. Elämä on.

Jos taas tykkää vähän pehmeämmästä mausta kannattaa kokeilla Highland park viskejä (skotti), joita saa baareista 12,18,25 ja 30 vuotiaina. 4cl 12vuotiasta Highlandsia maksaa baarissa keskimäärin 6€, että sikäli kovin kalliista viskistä ei ole kyse. 30 vuotiaalla hinta onn. 70€/4cl. Highlandsin 12 vuotias viski on keränny parina viime vuonna melko paljon alan palkintoja/tunnustuksia ja tuskinpa noita tunnustuksia tulisi jos tuo viski ihan kuraa olisi. Jonkun verran myös asiakkaat kehuneet.
 

J.Petke

Jäsen
Melko suolaisesta hinnasta huolimatta suosittelen kokeilemaan Lagavulinia,varsinkin jos sattui Laphroaigista tykkäämään. Lagavuulinia myydään ainakin baareissa 12- ja 16vuotiaina. neljän senttilitran perusasnnos 16 vuotiasta maksaa kapakissa sellaiset 15-16 euroa. Elämä on.

Ei millään voi maksaa noin paljoa Lagavulin missään baarissa. 4cl Laphroighia maksaa sen 7 euroa joten ei Lagavulin paljo 9 euroa enempää voi maksaa. Tai sanotaanko että ei ainakaan kannata enempää maksaa. Hyvää toki Lagavulin on, yksi parhaista mitä minä olen maistanut.

Tuossa taannoin olin Silja Europalla risteilemässä ja rulettipöydän hyvän onnen jälkeen olin 20e panostuksella rikastunut hieman yli 200e ja päätin ostaa jotain erikoista viskiä tax freestä. Mukaani tarttui Glenfiddichin 30-vuotias. Aika hunajainen hintahan tuolla pullolla oli (169e) mutta kerta käytännössä ilmaiseksi sen saa niin pakkohan kerran elämässä on pistää haisemaan. Tuossa olen tuota juomaa maistellut ja kyllä tuo omassa kategoriassani menee ei-islay listan kirkkaaseen kärkeen. Niin tasapainoinen ja hemmetin pitkä ja hyvä jälkimaku. Ei pistävyyden häivää.

Mielestäni Islay-viskejä on turha vertailla muiden viskien kanssa sillä melkein kuin eri juomasta on kysymys. Noista saarten viskeistä kärkeen menee Lagavulin sillä jotenkin se tervaisuus on mielestäni niin viehättävää. Risteilyllä maistoin myös Balvenie 21-vuotiasta ja hieman jäi kyllä vaisu olo, tai sanotaanko että en pulloa itselleni ainakaan ostaisi.
 

NemI

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Ei millään voi maksaa noin paljoa Lagavulin missään baarissa. 4cl Laphroighia maksaa sen 7 euroa joten ei Lagavulin paljo 9 euroa enempää voi maksaa.

Meijän baarilla 12 vuotias Lagavulin 11€, 16 vuotias 14€. Piti ihan tarkistaa.
Ja kyllähän tuota näyttää menevän.
Tällä hetkellä vois sanoa, että meillä (siis siinä baarissa missä olen töissä) viskien top 3 menekiltään olis 1.Jameson (12v) 2. Jack daniels/Jim Beam 3. Laphroaig

Kerran yks setä halus laphroaigia kolalla.Minä en oikein ymmärrä tuommosia ihmisiä. Jos haluaa tuommoisen kalliimman viskin, niin sehän yleensä ostetaan makunsa ei hinnan takia, niin miksi se maku pitää peittää jollain kokiksella?!
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Joidenkin mielestä savuisen mallasviskin ja colan yhdistelmä on aivan taivaallinen. Itse en tunnusta tätä fetissiä, mutta tiedän ihmisiä, jotka ovat sille persoja.

Törkeää viskin raiskaamista joka pitäisi kieltää lailla.

Johonkin Jamesoniin tai Jim Beamiin on aivan sama mitä sinne sekoittaa, mutta Laphroaigin raiskaaminen Colalla on jo törkeää.
 

NemI

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Hamburger Börs Ååpo, Laga n. 17€ annos.

Hotellin baari, jossa yöpyy paljon bussinessmatkalaisia, joilla on rahaa, voi pyytää viskistä ja oikeastaan ihan mistä vaan viinaksista ihan mitä vaan. Rahamiehet ei valita. Tässä voi suorittaa vertailua oikeastaan millä paikkakunnalla tahansa ja taajaman kalleimmat viskit etc. on varmasti hotellien lobbybaareista.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Joidenkin mielestä savuisen mallasviskin ja colan yhdistelmä on aivan taivaallinen. Itse en tunnusta tätä fetissiä, mutta tiedän ihmisiä, jotka ovat sille persoja.

Kammottavaa. En tosiaankaan ole mikään fanaatikko, mutta taivahan alla, eikö nyt voi pistää jotain kirkasta sekaan jos on pakko. Mitä seuraavaksi, salmiakki- tai tervaviski?
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Hamburger Börs Ååpo, Laga n. 17€ annos.

Piti oikein tarkistaa tiliotteesta paljonko Laproaigh maksoi Hotelli Tornin kattoterassilla. 12 kappaletta sai hintaan 103,20 eli 8,60 per kappale. Mielestäni melko kohtuullinen hinta noinkin suositulla ja keskeisellä paikalla...
 
Suosikkijoukkue
Pelicans, All Blacks
Piti oikein tarkistaa tiliotteesta paljonko Laproaigh maksoi Hotelli Tornin kattoterassilla. 12 kappaletta sai hintaan 103,20 eli 8,60 per kappale. Mielestäni melko kohtuullinen hinta noinkin suositulla ja keskeisellä paikalla...

Lapparia saa joistain baareista varsin halvallakin, halvin laphroaig mitä olen baarissa juonut taisi olla vain 6€, ja kalleimmillaankin on tainnut olla vain 8€. Halvimmatkin viskit maksavat kuitenkin yleensä sen 4,5€. Lagavulin onkin sitten melkein poikkeuksetta ollut päälle kympin, vaikka alkossa lapparin ja lagan hintaero ei ole lähellekään tuota luokkaa. Pullo lapparia kun taitaa olla n.40€, ja lagavulin n.55€.
 

Kaani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Jets, Green Bay, ENCE, Tazen ARTA-viha
No niin. Tilaukseen lähti jo aiemmin mainitsemani Dewar's White Label. Toisena vaihtoehtona on Highland Park jos ei edellä mainuttua satu löytymään.

Tuo Glenfiddich 12yo on kyllä todella maistuvaa tavaraa. Mielestäni jälkimaku on todella hieno ja se kestää pitkään. Uskoisin että se loppuu ennen hyllyssä olevaa ja aiemmin avattua Speyburn 10yo. Nyt oikeastaan ei tarvitse kuin odotella todella synkkää, sateista ja ukostavaa syysiltaa, jotta pääsee tunnelmoimaan kunnolla.
 

Veijari

Jäsen
Emäntä toi edelliseltä reissultaan tuliaisiksi pullon Caol Ila single malttia ja sattuipa olemaan vielä jotain lemited edition mallia (1993). Täysin vieras viski minulle ja täytyy tunnustaa, että vähän epäilin mitäköhän kuraa mahtaa olla kun vielä emäntä täysin rookiena on sen ostanut suurin piirtein pelkän etiketin perusteella.

Äskettäin napsaisin korkin auki ja kaadoin itselleni lasillisen. Voi jessus, että osaakin olla maukasta tavaraa! Ehkä parhainta single malttia mitä koskaan olen kurkustani alas kaatanut!

Suosittelen.
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Äskettäin napsaisin korkin auki ja kaadoin itselleni lasillisen. Voi jessus, että osaakin olla maukasta tavaraa! Ehkä parhainta single malttia mitä koskaan olen kurkustani alas kaatanut!

Sain kaverilta Laphroaig quarter cask pullon ja eilen tuli sitä sitten maisteltua, niin täytyy sanoa ettei kaveri tavaraa turhaan kehunut. 48% juoma tuntuu haihtuvan kitalakeen, jonka jälkeen jää savun maku leijumaan suuhun. Suosittelen lämpimästi ellet ole tätä maistanut.

http://www.laphroaig.com/qc/index.htm
 

Waldemar

Jäsen
Arvon viskiasiantuntiat. Minulla on pieni ongelma. Eli olen saanut avovaimolta lahjaksi pullon Johnnie Walker Green Labelia ja tarkoitukseni olisi ottaa kyseinen pullo mukaan ensi viikonloppuna kaverin kanssa kalareissulle extraherkuksi. Olen kaverilleni yhden onnistuneen kalareissun ja viskit velkaa edellisen reissun epäonnistumisen takia, jolloin otin faijani mukaan joka dokasi koko reissun, ajoi veneen karille, joi kaverini viskit plus minun rommit, paluumatkalla autossa vielä jäljelle jäänet kaljat ja onnistui saatana saamaan vielä eniten kalaa sinä lyhyenä aikana kun kalastaa kerettiin. Kaiken lisäksi satoi ja myrskysi koko viikonlopun.

Oma viski-asiantuntemukseni on muutaman hassun viskin varassa, joten olen aika amatööri näissä hommissa. Töistä sain joskus muutaman pullon Ardbergiä joka maistui aika hyvälle ja myös Black bush miellytti. Mutta nyt siis viimeinkin itse kysymykseen: Minkä laatuista/hintaista/hinta-laatuista tavaraa tämä kyseinen Johnnie Walker on? Itselleni ei kovin mairitteleva kuva ole jäänyt Red Ladelista, eikä Black Labelkään nyt kovin säväyttävää ollut. Eli täytyykö tästä vielä Alkon kautta lähteä reissuun vaan riittääkö eväät? Opiskelija budjetilla kyllä periaatteessa ollaan liikenteessä sekä minä että kaveri joten mihinkään älyttömän hintaisiin ei varaa ole, mutta häpeä on melkoinen edellisen reissun johdosta. Vielä kun saisi sen suurhauen tai järvitaimenen/-lohen hyvän viskin lisäksi, niin eiköhän omatunto taas puhdistuisi, mutta ne niksit kuuluukin sitten jo ihan eri ketjuun.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös