Alvajärven Urho
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Arsenal
Tynin tahdosta en tiedä sitä enkä tätä, mutta varmasti se tyytymättömyys tulee ilmi, sitähän tässä on jo kyllästymiseen asti todistettu. Vaan onko analyysi syistä totta, tai edes siellä päin? Lienen tuonut esiin jokusen kerran, kuinka nämä foliohattuilut ja mutut heräävät elämään omaa elämäänsä, kun jostain syystä joku kannattajaksi itseään tituleeraava riidankylväjä niitä keksii ja huomaa tänne heitellä. Sitä viidakkorumpu nykyään tarkoittaa, ei täällä tai muullakaan foorumilla olla enää missään umpiossa ja somen ansiosta jutut leviää ja vaikuttaa aivan eri mittakaavassa ja ajassa kuin ennen. Siksi ihmettelin aiemmassa kirjoittamassani, että jos täällä kerran ollaan medianhallinnassa niin pro tasolla, niin ei tämmöinen ihan perusjuttu ole lainkaan auennut millään tasolla. Eihän JYP tai kukaan muukaan voi hallita julkisuuskuvaansa enää nykyaikana, vaikka palkkaisivat armeijan sitä hallitsemaan ja vastavuoroisesti, nykyään sitä julkisuuskuvaa luo jokaikinen omilla tuotoksillaan ja on sitten myös osaltaan vastuullinen siitä minkälaisen pallon vyörymään laittaa. Tämän vastuun vuoksi minua sylettää se mitätön todellisuuspohja, millä näitä fantasioita täällä suolletaan, tyyliin puhkon sun autosta kumit ja rikon sun ikkunat, koska mä kannatan sua ja haluan sulle vaan hyvää, vaikka syyt olen itse keksinytkin mulla on oikeus, kun olen kannattaja. Huomaa, mitä täällä puhutaan, puhutaan pian muualla ja päinvastoin, so simple is that, sanos Tami.
Jospa pysyttäisiin ketjun otsikossa.
Arvostan sinua siinä, että yrität nähdä kannattamassasi osakeyhtiössä pelkkää hyvää. Minäkin teen niin paljon. Arvostan sitä työtä, mitä esim. Tyni ja Seppänen tekevät - ei ole maailman helpoin bisnes pyörittää monen miljoonan liikevaihdolla operoivaa jääkiekko-osakeyhtiötä. Mutta ketju koskettaa Makro Virtasta ja hän ei ole tehtäviensä tasalla tällä hetkellä. Hänen työpaikka on se, josta tulos on nähtävissä parin päivän välein jäällä, toimitusjohtajan tulos nähdään julkisuudessa kerran vuodessa ja hallituksen kokouksissa neljännesvuosittain tms.
Minä perustan kritiikkini Virtasta kohtaan siihen, ettei hän ole saanut kohta 1,5 vuodessa laadittua joukkueelle pelitapaa. Ei voittavaa eikä kestävää. Vai näetkö sinä tuossa pelissä jonkun jatkumon? Miten JYP pyrkii pelaamaan? Jos näet, avaisitko sen minullekin. Sen haluaisin ymmärtää ja kun näkisin sen punaisen langan, voisin kenties sitä kehua. Tai ainakin arvostella oikeilla argumenteilla. Nyt en tiedä miten JYP pyrkii pelaamaan ja miksi. Minä perustan kritiikkini Virtasta kohtaan myös siihen, että hänen johtamisensa näkyy ulospäin sekavana. Pelaajien ulostamisina, kokoonpanosekoiluina, pelaajien ihmeellisinä kommentteina julkisuudessa. Lisäksi pyörii paljon huhuja siitä, että kaikki eivät kopissa tule toimeen keskenään. Vertaan taas vanhaan, mutta RD:n aikaan näitä ei nähty ja kun RD:lle tuli lähtö, se tuli puskista. Johtaja piti homman ruodussa viimeiseen peliinsä asti.
Minä en laske Virtasen menestykseksi viime kautta kovinkaan pitkälti. JYP tippui puolivälierissä. Joo, sitä voi selitellä vatsataudilla, mutta JYPin piti tuolla materiaalilla olla kolmen joukossa runkosarjassa ja pätkiä puolivälierissä kuudenneksi sijoittunut voitoin 4-0 tai vähintään 4-2. JYP alisuoritti materiaaliinsa nähden. Lisäksi JYP pelasi puolivälierät (tai ainakin neljä viimeistä peliä) ihan eri kiekkoa kuin runkosarjassa ja ihan eri kiekkoa mitä Virtanen oli koko kauden puhunut JYPin pelaavan. Miksi? Euroopan mestaruus tuli, siitä kaikki kunnia ja sillä Virtanen on ansainnut jatkonsa tälle kaudelle. Mutta kun joukkue säilyy lähes ennallaan ja sama valmentaja jatkaa, viiden pelin jälkeen kaukalossa pitäisi näkyä pelityyli ja jonkinlainen jatkumo. Joku punainen lanka. Minä en sitä ole vielä löytänyt, olen nähnyt kaikki pelit tällä kaudella. Viiden pelin jälkeen en olisi näin huolissani, vaikka kaikista olisi tullut turpaan, jos JYP pelaisi jotenkin toisteisesti, tietyllä kaavalla ja rakentaisi maalipaikkoja säällisen määrän. Mutta kun ei. Jokainen peli on ollut erilainen, jokaisessa pelissä JYPillä on ollut ihan eri ilme, eri kokoonpano, eri pelityyli. Mikä on tämä Virtasen JYP?