Oletko ihan oikeasti tyytyväinen? Mun mielestä tää on jatkumoa viime kaudesta. Välillä hyvää, yleensä paskaa ja tylsää..
Eikös tuo olisi kummallista ja jopa huolestuttavaa, jos ei jatkumoa viime kaudesta olisikaan? Riippuen tietenkin subjektiivisesta suhtautumisesta, monen mielestä pitkän runkosarjan myötä suurin osa peleistä on yleensä paskaa ja tylsää, riippumatta ketkä vastakkain pelaa. Tietty leipääntyminen on luonnollista. Siinä mielessä olen kyllä tyytyväinen, että JYP, huolimatta taloudellisesta ahdingostaan, on tällekin kaudelle saanut kasattua minun mielestäni oikein mielenkiintoisen joukkueen.
Saisi seura tehdä uskottavuuden ja mielenkiinnon eteen töitä, että saataisiin porukka sieltä puistosta hallille.
Niin, mitenkä se menikään? ei ihminen kaipaa sitä, että viihtyisi, vaan sitä, että joku viihdyttäisi. Jos JYP ja laji ei riittävästi viihdytä, että viihtyisi, saa minun näkemyksen mukaan mieluusti jäädä sinne puistoon asentoa ottamaan, kaippa silloin JYPin kohtalo on oikein ja oikeudenmukainen, operoi sitten niillä resursseilla joita saa ja tasolla mihin pystyy, siinä on se mihin kannattaja voi vaikuttaa, jos ei kelpaa menee muualle tekemään jotain muuta.
Sanot, että seura ei sinun mielestäsi tee parastansa uskottavuutensa eteen. Minusta tuo on todella rankka väite. Tosiasiassa kai seura tekee juuri niin hyvin kuin osaa ja pystyy, mutta sinun subjektiivisesta vinkkelistä se ei ole riittävästi. Ok, validi näkemys, mutta koska seura ei selvästikään näkemyksiäsi jaa, mitä tehdä? Kaksi vaihtoehtoa nähdäkseni, plus tietysti myyräntyö kaikkien mahdollisten kanavien kautta, jotta kalifiksi kalifin paikalle tulisi ryhmä samoin kokevia, tämä vie yleensä vielä suurempaan suohon ja niin pitkäksi aikaa, että seura, jos ei nyt tuhoudu, joutuu ainakin tulevaisuudessa aikaan x vuotta alkamaan kaiken rakentamisen uudestaan, johon menee se muutama sukupolvi. Siksi optimistina en voi kuvitella, kenenkään kannattajaksi itseään kuvittelevan tuota myyräntyötä valitsevan, mutta voinhan tietty olla väärässä ja tämmöset norsu posliinikaupassa tyypit onkin visionäärejä, jotka saa aikaan tarpeelliset liikkeet menestyksen jatkumiseen, mihin elämänkokemukseni johdosta en vaan voi uskoa.
Jotta porukka sieltä puistosta hallille tulisi, tarvitsisi se varmaan toisenlaisen taloudellisen tilanteen lisäksi sen, että se viesti somessa antaisi joltiselleenkin positiivisen kuvan hallille menosta tapahtumana. Seura tai ammattimainostaminen ei tätä vakuuta kuin osin, mutta toisten samanlaisten välittämä viesti on se kuuluisa viidakkorumpu, jonka merkitystä ei voi yliarvioida. Niinpä, kun mietitte tuotoksienne merkitystä, tai merkitsemättömyyttä, kelatkaa minkä viestin tässä itse olette sinne viidakkoon huutaneet reilun puoli vuotta yhtä soittoa, menisikö se yksi sieltä puistosta sittenkään sinne hallille ja houkuttelisi kavereitaa jne. viihtymään, vai liittyisikö kuoroon halveksimaan JYPiä, jolla on tyhmä tj, osaamaton valmentaja ja pelitapahtuma joka on paska ja tylsä? Tämä vaan tuli myös mieleen siitä itkusta jota JYPin mediatoimintaa kohtaan on niin "asiantuntevasti" esitetty, eikä ainoakaan ole ymmärtänyt itsekään somen todellista luonnetta ja omaa vastuutaan siinä, eli ei siis ole ymmärtänyt vähääkään nykyaikaisen viestinnän periaatteesta ja silti neuvotaan viimeistä päivää niin asiantuntijana, niin asiantuntijana että..
No, niin kuin voit havaita, vastaus kysymykseesi on, en ole kaikkeen tyytyväinen, mutta kohde ei ole joukkue tai seura, vaan ikävästi metsää puilta näkemättömät kannattajat, jotka tekevät kaikkensa, jotta seuralla ja joukkueella menisi vielä huonommin kuin nyt.