Ville Peltosen pahoinpitely

  • 698 837
  • 2 110
Tila
Viestiketju on suljettu.

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Totuus on, että Peltosen vammoista ja voinnista annettiin tarkoituksella vakavampi kuva
Totuus on Ville antoi jo viikko sitten haastattelun jossa kertoi, että vakavampia vammoja ei ole löytynyt. Minulla ei ole mitään syytä epäillä, että Peltonen olisi tuolloin tiennyt milloin on pelikuntoinen.

"Olen käynyt lääkäreillä lauantain jälkeen. Moni aivotärähdystä vakavampi vamma on jo voitu poissulkea. Tällä hetkellä lepään, en pysty harjoittelemaan, Peltonen paljasti MTV3:lle.
- En tiedä milloin pystyn pelaamaan, mutta ura jatkuu, pelaaja lisäsi"
http://www.mtv3.fi/urheilu/jaakiekk...uhuu-ville-peltonen---en-tieda-milloin-pelaan
 

ilu

Jäsen
Luulin, että Kekäläinen olisi rankaissut jo aiemmin Ben-Amoria mutta ilmeisesti ei ollut. Vai oliko pitänyt hänelle vain puhuttelun?

Lakimies tukki Kekäläisen suun | SM-liiga | Iltalehti.fi

Ainakin osaomistajan uutisoinnin mukaan näin oli: Jokerit rankaisi jo Ben-Amoria - Jääkiekko - Urheilu - HS.fi

Jokerien liigajoukkueen toimitusjohtaja Jarmo Kekäläinen piti eilen joukkueelleen puheen, jota hän toivoi pelaajien kuuntelevan.

Seura antoi rangaistuksen Semir Ben-Amorille taklauksesta, joka päätti IFK:n Ville Peltosen lauantaisen European Trophy -ottelun.

Siitä Kekäläinen pysyi vaitonaisena, oliko rangaistus sakkoja, pelikieltoa vai pelkkä kovasanainen puhuttelu.

"Seuran sisäisesti asia on käsitelty loppuun, ja se on seuran sisäinen asia", Kekäläinen sanoi.
 

JjZz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit. Sympatiat kaikille paskoille.

Tuosta uutisesta ei käy ilmi, että Jokerit olisi ilmoittanut rankaisseensa SBA:ta. Journalisti kirjoittaa, että on rankaistu, mutta mistä tämä tieto on peräisin? En nyt muista enää kaiklea mitä Kekäläinen on sanonut, mutta hämärästi muistelen hänen jotenkin sivunneen tapausta. Jos joku muistaa niin kertokoon. Vai oliko se vain tuo että "asia on käsitelty joukkueen sisäisesti"?
 

xkouhiax

Jäsen
Suosikkijoukkue
Panthers
Katsoinpa itsekin laadukkailla kuulokkeilla IS:n videon ja en kyllä millään pysty kääntämään "Muse jää! Muse jää!" jälkeen tulevaa huutoa muotoon "Tapa se kusipää!". Olisi kiva kuulla video siten, miten tämä IS:n asiantuntija on sen kuullut omalla hifi-laitteistollaan.
 

JjZz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit. Sympatiat kaikille paskoille.
Eli oliko 3 vuoden jatkopahvi, palkankorotus ja ylävitoset hyvin toteutetusta valmentajan ohjeen noudattamisesta tapa, jolla Jokerit asian käsitteli sisäisesti/B-A:n kanssa?

Tämän päivän Hesarissa Lämsä muistuttaa puolestaan, että ei ollut vaihtoaitiossa, kun B-A/Peltonen-case tapahtui!

Tämä viittaa siihen, että toimittajat ovat jatkuvalla syötöllä sekaisin kirjoituksissaan. Tai sitten Jokerien nokkamiehet on sekaisin onnesta, kun onnistuivat pieksemään jullin.

En nyt oikein tajnnut, miten tuo teksti liittyi minun viestiini.
 
Katsoinpa itsekin laadukkailla kuulokkeilla IS:n videon ja en kyllä millään pysty kääntämään "Muse jää! Muse jää!" jälkeen tulevaa huutoa muotoon "Tapa se kusipää!". Olisi kiva kuulla video siten, miten tämä IS:n asiantuntija on sen kuullut omalla hifi-laitteistollaan.

Joo. Itsekin käytin suhteellisen hyvää laitteistoa ja ensinnäkin se huuto kuulostaa pidemmältä kuin "tapa se kusipää".
 

Kyynikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK / HJK + Porin Ässien sympatiakannattaja
Joo. Itsekin käytin suhteellisen hyvää laitteistoa ja ensinnäkin se huuto kuulostaa pidemmältä kuin "tapa se kusipää".

"tapa se kusipää vittu nyt tai mä tapan sut, sun perheen, sun suvun sun kaverit, sun kissan, sun koiran, sun marsun, lisäksi poltan talosi, sun vanhempien talon, sun kaikkien sukulaisten talot, sun kavereiden talot jne"

Oisko ollut jotain tuohon suuntaan?
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Gags, sulla on hieno tyyli löytää isosta härdellistä sen pienin ja tavanomaisin rike eli 3rd-man-in ja juuttua siihen kuin rikkinäinen levy. Ollaksesi avarakatseinen kiekkomies, osaat olla halutessasi putkinäköinen. Minäkö puolustin Liivikiä sillä perusteella, että sitähän tapahtuu? En mielestäni. Ainoastaan mainitsin sen pienempänä rikkeenä kuin SBA/Melart & co. Mutta rikkeenä kuitenkin. Ymmärräthän, että nenänhierominen nakkikioskilla on lievempi asia kuin toisen hakkaaminen nakkikioskilla? Niistä tulee erilaiset rangaistukset. Tämä oli ainoa pointtini. Seuraavassa copypasteja tästä ketjusta aiemmin, olen poiminut mukaan myös teikäläisten käsityksiä Liivikin teon giganttisuudesta. Ollos hyvä:

JHag 3.9. sivulla 18, viesti 440:

Point taken. Katsoin videolta ja typerää intoilua nuorelta jannulta. Laitan sen siis nuoruuden kiiman tiliin. Muistan Jakestakin 90-luvulta useita kertoja, kun hän meni kolmanneksi mieheksi tappeluihin. Varsinkin kun Caloun oli kohteena. On kuitenkin järjettömän lapsellista poimia surullisesta illasta sen lievin rike ja julistaa, että kyllä varmaan kaverin ura loppuu. Jos suckerpuncheista loppuisi ura, niin Toporowsky ja Sailio eivät olisi pelanneet vuosiin. Ei myöskään J.Ruutu.

Tässä vastaan nimimerkille yyz. Ihmettelin yltiödramaattista viestiäsi jossa sanottiin "Siim Liivik tuskin päättää itse uransa lopettamisajankohdan". Ensiksi sanon point taken = huomaan vasta nyt 3rd-man-in -kohdan videosta. Tämän jälkeen sanon: "typerää intoilua nuorelta jannulta". Tämän jälkeen asetan teon kontekstiinsa = muihin illan tapahtumiin.

yyz:n vastaus minulle, sama sivu, viesti 450:

No worries.
Oli nuoren miehen intoilua tahi ei, niin kyllä Ossi oli koko matsin ajan ollut Siimin tähtäimessä ja kärhämää oli puolin ja toisin.
Ehkä Liivik luuli ko tilanteessa saavansa Ossin vihdoin mukaan tanssiin, mutta homma menikin "koodiston" ulkopuolelle, mene ja tiedä.


Huomaathan jokerifanin pyhän raivon asian tiimoilta. Koodisto-sana ilmestyy ensimmäistä kertaa käyttöön Liivikin yhteydessä hänen viestissään, ei minun. Ymmärsin tämän viestin loistavasti kuitenkin.

Arvostamani äärijokerifani flintstone 3.9. sivu 22, viesti 544:

Liivikin läpsyttely Ossin niskaan ei ollut poikkeuksellista niitä nyt sattuu, voidaan me tietenkin siitäkin koittaa pitää meteliä jos halutaan osoitella ettei me mut noi muut. Ehkä siinä muutama isku liikaa tuli niskanpuolelle mutta ei tuosta nyt mitään isoja otsikoita olisi revitty.

Erinomaisesti kiteytetty. Huomaathan termin "niitä nyt sattuu". Tämä siis jokerifanin viestissä.

Loppuun vielä vastaukseni sinun kysymykseesi "Koskeeko se (kolmanneksi ei saa mennä mukaan) Simoakin?" Edelleen 3.9. ja sivu 22, viesti 534:

Tottakai, kolmanneksi ei kuulu mennä, se on perseestä. Mutta illan tarjonnan seassa Liivikin toiminta oli ihan hyttysen ininää, eikä todellakaan sen suuruusluokan juttu, että pitäisi pohdiskella kaverin uran loppua.

Huomaathan, että kolmanneksi meneminen on mielestäni perseestä.

Kaikkiaan tästä jutusta jää käteen se, että kohta satasivuisessa ketjussa olet tasan ainoa, joka on ottanut sydämenasiakseen paasata Liivikin teon käsittämättömästä rumuudesta. Sinulla on missio, kohteena Liivik? Hyvä kun löytyi illan pahin syyllinen! Milloin viimeksi olet kommentoinut Semirin tai Salmen tekoa? Jos kolmanneksi sisään meneminen on ämmämäistä (samaa mieltä tästä), niin mikä adjektiivi löytyy taklauksen edessä kyykistymiselle? Lehmämäistä? Kyllä, se on lehmän toimintaa.

Älä lue mitä toinen kirjoittaa, kommentoi asioita juuri niin kuin itse tahdot. Kolmanneksi mukaan meneminen on mielestäni typerää ja perseestä. Näin olen kirjoittanut, eikö tämä siltikään ole mennyt perille sinulle?
 
Viimeksi muokattu:

Sinner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin I.F.K (Rikollislauma) , NP#10 DEFC#16
No juu, en minä ainakaan usko, että Väänänen tarkoitti huutoaan varsinaisesti rastiseksi. Yleensä tuossa tilanteessa, kun oikein vituttaa, pyritään iskemään sinne missä tuntuu. Ihan sama, jos siinä olisi ollut lihava ihminen. Huuto olisi ollut varmastikin, että suksi vittuun siitä saatanan läskikasa.
Ymmärrän miksi tuosta heitosta vouhotetaan rasistisena, mutta en usko sen olleen itse tarkoitus. Iskettiin vain sinne missä sen uskottiin tuntuvan. Uskon myös, että monet jotka tuosta rasistisuudesta nyt on järkyttynyt oli case Ben-Amor/Peltonen nähtyään sitä mieltä, että tuolta vitun beduiinilta pitäisi repiä parta päästä...

Typeriähän kaikki nuo haistattelut ja huudot ovat, mutta niitä nyt on ollut aina ja tulee aina olemaankin.
 

Bad Bob #42

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Chicago Blackhawks
Osaako joku sanoa oliko tämä ensimmäinen kerta kun SM-liigassa rangaistiin rasismista?

Mahtaako tuo ohjata tuomioita myös jatkossa, vai rangaistiinko Ossia tässä nyt vain ottelun erityslaatuisuuden takia? Eiköhän Liivik ole kuullut tuota ryssittelyä lähes joka pelissä.
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jaa Ville vetää näköjään harkoissa jo ihan normaaliasusteissa, eli näin ollen saa osallistua myös kontaktipeliin. Lieneeköhän tuo merkki siitä, että El Capitano hyppää kuitenkin huomenna askiin?
 

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
Tuosta uutisesta ei käy ilmi, että Jokerit olisi ilmoittanut rankaisseensa SBA:ta. Journalisti kirjoittaa, että on rankaistu, mutta mistä tämä tieto on peräisin? En nyt muista enää kaiklea mitä Kekäläinen on sanonut, mutta hämärästi muistelen hänen jotenkin sivunneen tapausta. Jos joku muistaa niin kertokoon. Vai oliko se vain tuo että "asia on käsitelty joukkueen sisäisesti"?

Ainahan voidaan toki todeta että journalisti valehtelee/vääristelee/puhuu paskaa, mutta kolme isoa sammakkoa on tullut Jokeri-leiristä viime aikoina:

1) Kekäläisen Ben-Amoria on rangaistu / ei ole rangaistu. Tälle sinällään on varmasti ihan looginen selitys ja se on se että juristi on ohjeistanut myöhemmin että Jokerit ei kommentoi Ben-Amorin syyllisyyttä kunnes oikeuskeissi on ohi
2) Lämsän vastaus kysymykseen onko kukaan jokerivalmennuksesta käskyttänyt: "Minä en ole käskyttänyt". Tätä nyt on vaikea tulkita muulla tavalla kuin että Lämsä ei kiellä etteikö joku olisi käskyttänyt, mutta hän ei ainakaan
3) Lämäsn sekoilu Hesarin haastattelussa. Tuota ei kauheasti voi tulkita muuten kuin että paskat on housuissa.
 

Bad Bob #42

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Chicago Blackhawks
Jaa Ville vetää näköjään harkoissa jo ihan normaaliasusteissa, eli näin ollen saa osallistua myös kontaktipeliin. Lieneeköhän tuo merkki siitä, että El Capitano hyppää kuitenkin huomenna askiin?

Hienoa tietysti jos näin on.
Mielenkiintoista nähdä miten naapurileirissä pelaajat suhtautuvat asiaan, siis miten uskaltavat taklata Villeä? Väkisinkin tapahtumat ovat muistissa. Itse olen ollut joskus tilanteessa jossa vastustajalla on pelannut miesten pelissä jotain C-junnuja. Voin kertoa että todella vaikea pelata niitä vastaan, kun säännöt periaatteessa sallivat samanlaisen kontaktin kuin miehiä kohtaan mutta kuitenkin sitä pelkää vahingoittavansa pahasti jos samalla tavalla pelaa. Uskoisin että Villeä vastaan pelatessa voisi olla hieman saman kaltaisia fiiliksiä.
 

mtt

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Detroit(tiputin Bluesin pois. Blues on paska)
Lieneeköhän tuo merkki siitä, että El Capitano hyppää kuitenkin huomenna askiin?

Tottakai hyppää. Kaikki koodiston tuntevat tuon tietää.

Ja 18 matsin jälkeen Ville omakätisesti käy muistuttamassa Beniä tämän ylilyönnistä. Pistää viestin perille.
 

JjZz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit. Sympatiat kaikille paskoille.
Ainahan voidaan toki todeta että journalisti valehtelee/vääristelee/puhuu paskaa,

En siis itse usko, että journalisti on vetänyt hatusta tuon tiedon. Joko hän on tulkinnut tuon "käsitelty joukkueen sisällä"- kommentin rangaistukseksi, tai sitten joku on suoraan sanonut niin. Kiinnostaa vain tietää, että kumpi on kyseessä. Kun Kekäläinen nyt niin selvästi sanoi, ettei ole puhunut SBA:n rankaisemisesta ja itse taas muistelen toisin. Ei sitä viestiäni pidä käsittää niin että yrittäisin vihjailla toimittajan kusettavan.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Typeriähän kaikki nuo haistattelut ja huudot ovat, mutta niitä nyt on ollut aina ja tulee aina olemaankin.

Näin se menee ja kyllä sitä tulee suuttuneena päästettyä suustaan aika karua settiä itsekin. Mutta kun mulle on tullut lähipiiriin yksi "ei suomalaisen värinen" skidi, niin oon kurkkua myöten täynnä sitä kamaa, mitä ihan lapsellekin heitetään - aikuisten toimesta. Sanoisin, että spuget eivät vittuile, ennemminkin suht. tavallisen näköiset tyypit. Asiasta ei pidä tehdä isompaa kuin se on. Yksi ottelu on passeli pelikielto, se on pikku muistutus. Mutta asiaa ei pidä vähätelläkään. Kyllä se jotain kertoo ihmisestä, jos selkänahasta tulee ensimmäisenä mieleen vastustajan rotu. Suuttuneena ei voi oikein teeskennellä.

Ja lupaan käsi HIFK-vuosikirjalla olla tästä tasan yhtä jyrkkä meikäläisillekin. Lisäksi korostan, että oman mielipiteeni jyrkentymiseen on vaikuttanut todella paljon se, mitä käytännössä olen kuullut & nähnyt viimeisen puolen vuoden aikana, jolloin itselleni putkahti lähipiiriin ulkomaalaistaustainen skidi. Olin paljon sallivampi ja ymmärtäväisempi "vitun neekeri" -tyyppiselle huutelulle aikaisemmin, mutta nyt on tullut oppia kantapään kautta. Karmivaa on se, että suuri osa katuhuutelijoista ei edes vittuile. Ne ovat ihan tosissaan mee neekeri takas Afrikkaan -juttujensa kanssa.

Alpoa haastateltiin äsken Radio Cityssä ja jumaleisön, eka kertaa hän sanoi yleisen taivastelunsa seassa: "Kova peli ja spontaanit hanskaukset kuuluvat lajiin, ne eivät ole väkivaltaa". Onko vanha kunnon Alphonse ruvennut vetämään kamaa Itävallassa?
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Kun Kekäläinen nyt niin selvästi sanoi, ettei ole puhunut SBA:n rankaisemisesta ja itse taas muistelen toisin. Ei sitä viestiäni pidä käsittää niin että yrittäisin vihjailla toimittajan kusettavan.

Tämä on ihan pikkujuttu sinänsä, mutta muistan itsekin lukeneeni heti maanantaina tapahtuneen jälkeen, että Jokerit on käsitellyt asiaa sisäisesti ja "rangaissut" SBA:ta. Onko tästä nyt joku epäselvyys meneillään?
 

JjZz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit. Sympatiat kaikille paskoille.
Tämä on ihan pikkujuttu sinänsä, mutta muistan itsekin lukeneeni heti maanantaina tapahtuneen jälkeen, että Jokerit on käsitellyt asiaa sisäisesti ja "rangaissut" SBA:ta. Onko tästä nyt joku epäselvyys meneillään?

On, minulla henkilökohtaisesti.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Alpoa haastateltiin äsken Radio Cityssä ja jumaleisön, eka kertaa hän sanoi yleisen taivastelunsa seassa: "Kova peli ja spontaanit hanskaukset kuuluvat lajiin, ne eivät ole väkivaltaa". Onko vanha kunnon Alphonse ruvennut vetämään kamaa Itävallassa?

Raikas alppituuli ja parin tuhannen kilometrin välimatka Suomen sos.dem. puolueeseen on tainnut tehdä hyvää Alpon ajattelulle. Jos Soppa saa kenkää syksyn aikana, niin Alfonso vaan penkin taakse seisomaan. Ei kai ne* Alpoa uskaltaisi hyllyttää :)


*ne = sm-liigan kurinpitäjät
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Saada rangaistus sm-liigalta, edes muodollinen parin viikon henkilökohtainen sakko tai jotain, peritään palkasta.

Olen tottunut yrityselämässä, että tj vastaa aina loppupeleissä kaikesta firman mokailusta tai pakoilee vastuutaan onnistuneesti, jos ei joudu vastuuseen, kun alaiset mokailee. Jos jääkiekossa ei näin tehdä, niin jaetaan tuomioita vain työntekijöille, eikä työnantajan edustajille. Seuran sakko ei tarkoita rangaistusta omistajien palkkaamalle työnantajan henkilölle, jonka vastuulla on urheilupuoli. Jokereissa Kekäläinen ja HIFK-Hockey Oy:ssä Nybondas ovat urheilupuolen johtajia ja siksi vastuussa seuran tekemisistä peleissä. Eivät he omista joukkuetta tai hoida vain talouspuolta, kuten HIFK-Hockey Oy:n Jukka Valtanen. Mikä on tässä kuviossa vaikea käsittää, en ymmärrä.
 
Viimeksi muokattu:

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Ihmisroduista puhuminen ei ole tätä päivää. Se on tieteellisesti väärin. Voit tarkistaa asian wikipediasta.

Wikipediahan on tiedon ylin mekka. Katsaus USA:han kertoo, että termi "race" on arkipäivää ja hyväksytty ilmaisu. Presidentti Barack Obama puhuu aiheista "racial politics", "racial differences" etc. Tässä The NY Timesin artikkeli aiheesta, jutun otsikko kertookin kaiken Talk About Race? Relax, It's OK

Rohkenen pitää mustien amerikkalaisten käytäntöä oikeutettuna, kun sitä vertaa 5-miljoonaisen Suomen Wikipediaan. Vai pitäisikö niille kääntää tuo Wiki-artikkeli, että oppivat olemaan? Onko kivempaa sanoa eriväriset ihmiset kuin erirotuiset ihmiset? Olen pahoillani, mutta en löydä eroa. Löysin btw. Wikipediasta käsitteen Rasismi. Juttu alkaa sanoilla: "Rasismi eli rotusyrjintä...". Rotusyrjintä on täysin normi sana Suomessa, joten käsite "rotu" lienee ihan ookoo. Vai onko sallittua puhua rotusyrjinnästä, mutta muuten sanan "rotu" käyttäminen on kiellettyä? Ja koskeeko käsitteen "rotu" käyttökielto myös koiramaailmaa? Minkä rotuinen koira sinulla on - siis minkälainen on koirasi geneettinen perimä? Monelle tulee kyseisestä sanasta kylmät väreet natsien takia. Sille ei voi mitään. Lopetan heti rodusta puhumisen, kun maailmalla lopetetaan käyttämästä sanaa "race" ja Suomessa korjataan sana "rotusyrjintä".
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ihan yleinen sanontahan se on.

Tuossa vielä toinen: EUR-Lex - 52008DC0420 - FI


EU on jo pitkään toiminut ihmisten tasa-arvon hyväksi. Amsterdamin sopimuksessa EU sai uusia valtuuksia torjua toimillaan sukupuoleen, rotuun, etniseen alkuperään, uskontoon tai vakaumukseen, vammaisuuteen, ikään tai sukupuoliseen suuntautumiseen perustuvaa syrjintää.
 

blue line

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Wikipediahan on tiedon ylin mekka. Katsaus USA:han kertoo, että termi "race" on arkipäivää ja hyväksytty ilmaisu. Presidentti Barack Obama puhuu aiheista "racial politics", "racial differences" etc.

Olet oikeassa ja tähän ovat johtaneet historialliset syyt. Wikipedia on kuitenkin mielestäni erittäin hyvä tietolähde, ainakin monet luonnontieteisiin ja populaarikulttuuriin liittyvät asiat tulevat usein seikkaperäisesti esitellyiksi jopa suomeksi.

Ihmisrotuun liittyvillä wikipedian sivuilla asia on esitetty hyvin, enkä tunne tarvetta lähteä väittelemään asiasta (jos kerran olet ne tsekannut). Mainitsisin kuitenkin, että englannin kielessä sanaa "race" käytetään nykyisin historiallisista syistä (myös eurolexin teksti on englannista käännetty), eikä sille ole oikeaa perustetta. Täällä Suomessa kun ei ole tuota samanlaista "rotuhistoriaa", voitaisiin asioista puhua vaikkapa niiden oikeilla nimillä, kuten yksinomaa kulttuuriin, kieleen yms. perustuvista eroavaisuuksista.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös