Ville Peltosen pahoinpitely

  • 698 812
  • 2 110
Tila
Viestiketju on suljettu.

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Näin käsittääkseni itsekin olet Kilari-Ilarin tekoa puolustellut.

Kyllä, kun pelaaja ylittää tietyn rajan raukkamaisuudessaan, hänen kuuluu vastata teoistaan eli ottaa haaste vastaan. Tätä on täällä kovasti vastustettu, varsinkin toisen Jokereiden leirissä.
 

Mr Uffi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kyllä, kun pelaaja ylittää tietyn rajan raukkamaisuudessaan, hänen kuuluu vastata teoistaan eli ottaa haaste vastaan. Tätä on täällä kovasti vastustettu, varsinkin toisen Jokereiden leirissä.

Paskanvitut, pelaajan ei tarvitse ottaa mitään myllyhaasteita vastaan jos ei halua. Piste.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Tulevalla kaudella ei ennen tappelua kannata kypärää riisua, koska siitä napsuu suoraan 1 ottelun pelikielto. Jää nämä show-tanssit vähemmälle.

Käytännössähän siitä tulee jokatapauksessa pelikieltoa. Kypärät pois mun mielestäni. Myllythän ovat nyt nimenomaan silkkaa show'ta; molemmat osuvat toista kypärään tai pleksiin ja lopulta toinen kaataa toisen ollen voittaja. Olen nähnyt pirusti SM-liigatappeluita, joissa ns. tappiolla oleva pelaaja imee kaverin paitaan kiinni ja kaataa tämän. Omat fanit kiljuvat hänen voittoaan. Tällaisia räpellyksiä ei NHL:ssä näe. Sehän on loppujen lopuksi ihan sama vetääkö suoraan kilpparit vai lähteekö kilpparisuoja päässä "tappeluun".
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kyllä, kun pelaaja ylittää tietyn rajan raukkamaisuudessaan, hänen kuuluu vastata teoistaan eli ottaa haaste vastaan. Tätä on täällä kovasti vastustettu, varsinkin toisen Jokereiden leirissä.
Onko näin vain kaukalossa vai muutenkin elämässä?
 

SamSal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vilpas
Kunnon oikeaoppisessa myllyssä tehdään, kuten Brennan & Helenius: heitetään hanskojen lisäksi kypärät pois. Ainahan noissa muuten osuu pääasiassa kaverin kypärään/pleksiin. Mun mielestäni sekä Ruutu että Liivik käyttävät pleksiä, joka on nykyään pakollinen. Kun lähdetään myllyyn kypärät päässä, siinä on kilpparielementti mukana molemmilla kavereilla. Kyllä tässä vanha muistelee herkistyneenä muutaman syksyn takaista giganttista kohua ja pahennusta herättänyttä Brennan vs. Helenius -kamppailua, joka oli äärimmäisen reilu ja oikeaoppinen (kypärät pois) mylly. Kaksi ammattimiestä asialla. Siitä vaan nykypelaajat katsomaan, miten mennään sitten tosissaan ja oikeasti, kun mennään. Myös VandenBusche vs. Nielikäinen oli reilu, kunnon matsi. Ja ah kuinka sitäkin paheksuttiin.

Miksi muuten Brennan ja Helenius ottivat tuon myllyn? Oliko tuossa jotain taustaa pohjalla vai vedettiinkö pelkästään raskaansarjan ottelu?
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Onko näin vain kaukalossa vai muutenkin elämässä?

Anna ihmisten luulla, että olet tyhmä, älä varmista asiaa avaamalla suusi.

Tuntematon erityisopettaja

Olen puhunut jääkiekkojoukkueesta, sen sisäisestä elämästä ja pelin sisältämistä kirjoittamattomista säännöistä.
 

BigRedCat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onko näin vain kaukalossa vai muutenkin elämässä?

Kyllähän se näin taitaa muutenkin elämässä usein mennä. Se on toki eri asia kokeeko tämän oikeaksi, mutta kyllähän omankädenoikeutta jatkuvasti harjoitetaan.
 

Mietsuslav

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kyllä tässä vanha muistelee herkistyneenä muutaman syksyn takaista giganttista kohua ja pahennusta herättänyttä Brennan vs. Helenius -kamppailua, joka oli äärimmäisen reilu ja oikeaoppinen (kypärät pois) mylly. Kaksi ammattimiestä asialla. Siitä vaan nykypelaajat katsomaan, miten mennään sitten tosissaan ja oikeasti, kun mennään.

Oli hieno tappelu. Kun kaksi aivokuollutta apinaa huitoo kilpaa ilmaa, ketään ei satu. Toinen ammattimieshän on sittemmin esittänyt 'roidipäissään KHL:ssä oikein hienoja ja reiluja otteita.

Voi jeesus.
 

Hockey 24/7

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hockey Fights and Fighters
Huonoin ketjun nimi Ikinä!
Pojat pelasivat vähän kiakkoa jossain euroharjoitus matsissa ja koko valtakunta on sekaisin.

Kyllähän kaikki tiesi miten tuo kyseinen ottelu tulee päättymään, ja jos ei tiennyt ei ole kiekkoa paljoa seurannut. Jos JYP Vs KalPa matsissa olisi tapahtunut vastaava, niin ketään Savoa ja Keski-Suomea lukuunottamatta ei olisi kiinnostanut.

Se että kaikki täysin turhat poliitikot,kiekkoliiton perseen nuolijat ja potkupalloilijat vaativat rankaisua ja julkista häpeärangaistusta kaikille, ei yllätä yhtään. Keskittyisivät asioihin jotka oikeasti ovat tärkeitä.

Eniten ihmetyttää se että Kekäläinen ja Jokeri organisaatio heitti Ben-Amorin susille. Olisin kuvitellut että NHLn nähneenä Keklu olisi ollut nokkelampi ja seura jonka loistava motto on "Minä,Me,Jokerit", ei olisi heti hyljännyt omaansa.

No onneksi on netti ja vanhat hyvät ajat, jos ja kun SM-Liiga rankoo aivan uskomattomat ylilyonti rangaistukset kaikille, niin ei tarvitse tätä liigaa ja sirkusta seurata sekunttiakaan.

Kiitos ja pusipusi kaikille.

PS: Ja kun spekulointi on niin kivaa ja mahtavaa, niin oletan että tilanne on mennyt näin.
Alkulämmöt ja Ben-Amor odottaa sinviivalla Peltosta ja sanoo "Hei Peltonen, sano Melartille että Ruutu on off limits, jos tapella haluaa niin tulee minulta kyselemään ja jos silti Rudin kimppuun käy niin sillon haen sinut, legenda tai et" Johon Peltonen on todennut "Lähe poika menee vielä kun pystyt".
Pikakelaus illan tapahtumiin ja sirkus on valmis.
 
Viimeksi muokattu:

Powerplay

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, Jokerit, NHL
Kyllä, kun pelaaja ylittää tietyn rajan raukkamaisuudessaan, hänen kuuluu vastata teoistaan eli ottaa haaste vastaan. Tätä on täällä kovasti vastustettu, varsinkin toisen Jokereiden leirissä.

Silkkaa paskaa. Ja jos pelaaja ei ota haastetta vastaan, niin sitä pitää alkaa mätkimään takaapäin? Ilmeisesti tämä pelaaja kuitenkin osaa vastata silloin kun hän haluaa vastata, kuten Liivik tietää. kyllähän pelaaja saa vastata silloin kun itse haluaa eikä silloin kun joku orrella istuva katsoja haluaa.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Anna ihmisten luulla, että olet tyhmä, älä varmista asiaa avaamalla suusi.

Tuntematon erityisopettaja

Olen puhunut jääkiekkojoukkueesta, sen sisäisestä elämästä ja pelin sisältämistä kirjoittamattomista säännöistä.
Kirjoittamattomat säännöt eivät ole mikään perustelu millekään, koska ne ovat juurikin kirjoittamattomat. Jos joku päättää näiden sääntöjen perusteella kostaa, määräytyy rangaistus kirjoitettujen sääntöjen mukaan. Jos jotkut eivät jotakin pelaajaa tai valmentajaa arvosta, se on voi voi.

Olen kuin Ruutu, ei mua kiinnosta pidetäänkö mua mulkkuna tai tyhmänä, varsinkaan jos on kyse anonyymeista ihmisistä netin jääkiekkopalstalla. Luulen, että Lämsän ja Jarkon arvostus kiinnostaa eniten tämän palstan ei-jokerikannattajia ja vähiten Jokereiden pukukopissa.
 

VT

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ilmeisesti tämä pelaaja kuitenkin osaa vastata silloin kun hän haluaa vastata, kuten Liivik tietää. kyllähän pelaaja saa vastata silloin kun itse haluaa eikä silloin kun joku orrella istuva katsoja haluaa.
Kummasti TosiFanin näkemys nyt vain sattuu vastaamaan sitä, mitä pelaajat ja muut laji-ihmiset asiasta sanovat. Voit olla asiasta mitä mieltä tahansa, pitää lajin omia koodistoja silkkana paskana ym., mutta se ei muuta sitä tosiasiaa, että Jarkko Ruutu on menettänyt kanssapelaajien kunnioituksen. Ja sinä olet väärässä.
 

Powerplay

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, Jokerit, NHL
Kummasti TosiFanin näkemys nyt vain sattuu vastaamaan sitä, mitä pelaajat ja muut laji-ihmiset asiasta sanovat. Voit olla asiasta mitä mieltä tahansa, pitää lajin omia koodistoja silkkana paskana ym., mutta se ei muuta sitä tosiasiaa, että Jarkko Ruutu on menettänyt kanssapelaajien kunnioituksen. Ja sinä olet väärässä.

Vai että ihan laji-ihmiset. Jarkko teki aivan oikein siinä ettei vastannut ekassa erässä halaajan takaapäin tuleviin lyönteihin. Myöhemmin näytti sitten miten asia hoidetaan. Sinä olet väärässä olit sitten mitä lajia tahansa.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Vai että ihan laji-ihmiset. Jarkko teki aivan oikein siinä ettei vastannut ekassa erässä halaajan takaapäin tuleviin lyönteihin. Myöhemmin näytti sitten miten asia hoidetaan. Sinä olet väärässä olit sitten mitä lajia tahansa.

En tiedä miten paljon olet jääkiekkojoukkueiden kopeissa aikaasi viettänyt, mutta kuten VT sanoi, sinä olet väärässä. Fanit voivat kiukutella miten paljon tahansa katsomossa, pelaajat luovat pelin ja sen kirjoittamattomat säännöt.
 

Jeffrey

Jäsen
Olen puhunut jääkiekkojoukkueesta, sen sisäisestä elämästä ja pelin sisältämistä kirjoittamattomista säännöistä.

Itseäni on jo vähän pitempään ihmetyttänyt se, että miten tiedät näistä kirjottamattomista säännöistä jos niitä ei ole edes kirjoitettu? Onko ne jotain Da Vinci -koodiin rinnastettavia kenties Temppelinherrojen symboleita?

Tänään mediassa lausuntoja antanut VP ja JK. JK:n lausunnot huomattavasti parempia ja asiallisempia. VP tyytyi lähinä puhaltelemaan hiillokselle.

EDIT: Mitäs tää sun koodis sanoo toisen minuutin tappelusta johon haasto tapahtuu nyrkillä takaapäin niskaan...?

On se kummallinen juttu kun JR kieltäytyi Phaneufin haasteesta vetämällä tältä jalat alta. Oli hän jullileirissäkin jumalasta seuraava. Jos kieltäytyy Melartilta on saatanasta seuraava. Näinkö tää maailma pyörii?
 

Powerplay

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, Jokerit, NHL
En tiedä miten paljon olet jääkiekkojoukkueiden kopeissa aikaasi viettänyt, mutta kuten VT sanoi, sinä olet väärässä. Fanit voivat kiukutella miten paljon tahansa katsomossa, pelaajat luovat pelin ja sen kirjoittamattomat säännöt.

Olen aika paljonkin. Pelannut sellaisten kaverien kannsa, kuten Selänne, Törmänen. Koivunen, Ikonen. Siinä olet oikeassa, että katsojat eivät mitään koodeja luo, kuten itsekin aikaisemmin sanoin. Joten miksi SINÄ näistä koodeista täällä jauhat?
 

Bismarck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ot: Hyvin on Melart mennyt narrifanien ihon alle. Ja Ruutuhan ei viime kauden runkosarjassa paikallispeleis kertaakaan onnistunut vaikuttamaan pelin tulokseen suosiollisesti 'mennessään pään sisään'. Kolmessa matsissa viidestä Ruutu oli toiminnallaan joko vaikuttamassa hyvällä osuuudella häviöön tai heikentämässä takaa-ajon mahdollisuutta paikallispeleissä. Pistää kyllä ain virneen poskelle, kun joku narrifani puhuu kunniasta, miehisyydestä tms. ja seuraavassa hetkessä ylistää Ruutua ja muistaa hänen pään sisälle menot. Kannattaa muistaa, että paikallispeleissä ei koko otoksen mukaan kaverilla ole kuitenkaan kasetti kestänyt.
 
On se kummallinen juttu kun JR kieltäytyi Phaneufin haasteesta vetämällä tältä jalat alta. Oli hän jullileirissäkin jumalasta seuraava. Jos kieltäytyy Melartilta on saatanasta seuraava. Näinkö tää maailma pyörii?

On se kumma miten narrifanit tuomitsivat Ruudun toiminnan täysin viimeisimmällä työsulkukaudella. Oli naurettava pelle, jonka toiminta piti saada jotenkin kuriin. Nyt kun se toiminta tapahtuu Jokeri paidassa niin ratsastetaan valkoisella ratsulla puolustamaan Pikku Jarkkoa. Näin tää maailma pyörii.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
... Joten miksi SINÄ näistä koodeista täällä jauhat?

Koska monet täällä kieltävät niiden olemassa olon ja puolustelevat Ruudun pelitapaa. Olkoon hänen pelitapansa kuinka viisas ja fiksu tahansa, arvostusta sillä ei ansaita, edes omassa joukkueessa. Ja kun tarpeeksi kauan ärsyttää, pelaajat toimivat omien arvojensa mukaisesti.

Sinä varmasti sitten tunnet myös pukukoppielämää. Jokaisessa joukkueessa tämä ovat tietysti omanlaistansa, mutta väittäisin, että yhdistävä tekijä on tietynlainen äijämäinen henki. Kopissa ei vallitse demokratia ja paikka hierarkiassa pitää ansaita. Olen joskus sanonut, että mikäli joku ulkopuolinen näkisi pätkän pukukoppielämää, hän pitäisi pelaajia toistensa vihamiehinä.
 

Jeffrey

Jäsen
Ot: Hyvin on Melart mennyt narrifanien ihon alle. Ja Ruutuhan ei viime kauden runkosarjassa kertaakaan onnistunut vaikuttamaan pelin tulokseen suosiollisesti. Kolmessa matsissa viidestä Ruutu oli toiminnallaan joko vaikuttamassa hyvällä osuuudella häviöön tai heikentämässä takaa-ajon mahdollisuutta paikallispeleissä. Pistää kyllä ain virneen poskelle, kun joku narrifani puhuu kunniasta, miehisyydestä tms. ja seuraavassa hetkessä ylistää Ruutua ja muistaa hänen pään sisälle menot. Kannattaa muistaa, että paikallispeleissä ei koko otoksen mukaan kaverilla ole kuitenkaan kasetti kestänyt.

Mä en sun runkosarjastas niin muista kun siitä on jo kauan, mutta muistaakseni me pelattiin keväämmälläkin jotain paikalliskamppailuja. Tais olla 4-0 tai jotain sinne päin. Taitaa olla jo senverta uudempaa dataa, että tuskin kasetilta löytyykään.

Jos kostaminen on koodiston mukaan ok. Niin mitäs jos Ben Amor olisi vaikkapa Espoon Hakanpään kavereita. Olisiko tilanne sitten ihan ok?
 

Bismarck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mä en sun runkosarjastas niin muista kun siitä on jo kauan, mutta muistaakseni me pelattiin keväämmälläkin jotain paikalliskamppailuja. Tais olla 4-0 tai jotain sinne päin.

Otin esiin runkosarjan, koska paikallispudotuspeleissä tällä kertaa Ruutu jätti nämä 'pään sisälle menemiset' pois, eikä aihe noussut esiin kummankaan leirissä, joten väsynyt kuitti. Jyskäläisiä vastaan sillä kasetilla oli jotain häikkää. Tuomareiden vika sekin luultavasti ja näin Ilmala jäi ilman kannua ties monenne ko kerra peräkkäin. Ei päässyt edes hajueyäisyydelle.
 

Powerplay

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, Jokerit, NHL
Koska monet täällä kieltävät niiden olemassa olon ja puolustelevat Ruudun pelitapaa. Olkoon hänen pelitapansa kuinka viisas ja fiksu tahansa, arvostusta sillä ei ansaita, edes omassa joukkueessa. Ja kun tarpeeksi kauan ärsyttää, pelaajat toimivat omien arvojensa mukaisesti.

Sinä varmasti sitten tunnet myös pukukoppielämää. Jokaisessa joukkueessa tämä ovat tietysti omanlaistansa, mutta väittäisin, että yhdistävä tekijä on tietynlainen äijämäinen henki. Kopissa ei vallitse demokratia ja paikka hierarkiassa pitää ansaita. Olen joskus sanonut, että mikäli joku ulkopuolinen näkisi pätkän pukukoppielämää, hän pitäisi pelaajia toistensa vihamiehinä.

Nyt tuli hyvä kirjoitus. Itse en tunne tämän päivän Jokerien pukukoppielämää, joten en lähtisi arvailemaan miten siellä menee. Uskoisin kuitenkin, että sielläkin asioista keskustellaan. Jarkosta sen verran, että silloin kun Jarkko tekee tuota likaista työtään missä venyttää tuota kuuluisaa kirjoittamatonta koodistoa, niin se nimenomaan tekee siitä Jarkko Ruudun. Ei tarvitse tykätä tai kunnioittaa jos ei halua. Aina se ei edes onnistu. Mitä tulee tuohon edelliseen peliin, niin se oli oikein tehty ettei vastannut ekassa erässä puhelimeen. Ajatellaan vaikka Väänänen ei arvostastaisi Jarkon toimia esim. sitä kyykkäilyä, se ei tarkoita ettei hän arvostaisi Jarkon roolia joukkueen eteen. Ei ole se kaikkein helpoin rooli.
 
Muistaakseni hän myös kirjoitti aikanaan ylioppilaaksi Mäkelänrinteestä erinomaisilla arvosanoilla, joten älykäskin hän on.

Miten ihmeessä olet päätynyt sellaiseen käsitykseen, että hyvät yo-arvosanat ovat merkki älykkyydestä? Yo-koe ei todellakaan ole mikään älykkyyden mittari. Kirjoituksista voi saada erinomaiset arvosanat hyvinkin vaatimattomilla älynlahjoilla. Sen olen toki huomannut, että hyvin monet ihmiset luulevat useiden laudaturien kertovan ihmisen älykkyydestä, joten et ole yksin tuon harhaluulosi kanssa.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös