On täysin turhaa miettiä tälläistä. Ei varmastikkaan olisi tapahtunut kyseistä tapahtumaa, mitä sitten? Se ei muuta mitenkään tämän, eikä Juuso Salmen teon vakavuutta. Jos Salmi olisi saanut 10sekuntia enemmän aikaa, Ilari Filppula ja Ville Peltonen olisi samassa jamassa. Sitäkö me haluamme? En minä ainakaan.
Minä en puolustele Juuso Salmen tekoa sillä, että "ei ihme että kuumenee, kun Ben-Amor hakkasi Peltosen". Jos ajatusmaailma on se, että silloin, kun joku toinen tekee niin saa kostaa tuolla tavalla, ollaan totaalisen hukassa. Juuso Salmella ei ollut mitään oikeutta hyökätä Filppulan kimppuun, onneksi Moses ehti ajoissa väliin, kun IFK:n pelaajilla ei ollut mitään käryä tapahtuneesta, eivätkä ehtineet estellä. Vielä vähemmän oikeutta oli Ben-Amorilla. Säälittäviä reppanoita molemmat, sekä Salmi että Filppula, ja toivon ettei Juuso Salmi pelaa meillä ainakaan alkukaudesta, HCK:ssa on tilaa. Toivon myös, että jos liiga ei langeta SBA:lle pelikieltoa, se tajutaan tehdä joukkueen sisällä. Kiekko-Vantaalla on käyttöä, tai sitten treenaa muttei pelaa.
Mä en ihan aikuisten oikeasti ymmärrä, miten yksikään IFK-kannattaja voi puolustaa Salmen aivopierua? Ihan samat ainekset oli siinä, kuin Semirin hyökkäyksessä. On helvetin idioottimaista molemmilta joukkueilta toimia tällä tavoin. Kyseinen toiminta on hallaksi lajille ja molemmille seuroille.
Toivottavasti Peltonen toipuu, ja on pelikunnossa edes tämän vuoden puolella. Filppulalle ei ilmeisesti kerennyt mitään käydä ja hyvä niin. Luuleeko joku oikeasti että tänne saadaan näitä Filppuloita nostamaan uraansa, tai Peltosia lopettamaan kunniakkaan uransa, jos tälläsiä tapahtumia tapahtuu? Jokaisella joka hyväksyy Salmen tai Ben-Amorin tilanteen, oli syy mikä tahansa, on nyt hyvä hetki katsoa peiliin. Kumpikin pelaaja pelasi tuossa ottelussa vailla minkäänlaista vastustajan kunnioitusta, on ihan se ja sama käskikö valmentaja toista tai molempia, sinun ei ole pakko sellaista tehdä. Kuinka moni teistä olisi valmis peliajan vuoksi hakkaamaan ihmisen sairaalakuntoon, tai yrittämään sitä. En minä ainakaan.
Jos 13.9 halutaan vielä kostaa, tehdään se Melartin/X VS. Semir Ben-Amorin välillä. Tapelkoot kahdestaan rauhassa ja sen jälkeen kun molemmat on suihkussa, voidaan jatkaa lajia nimeltä jääkiekko ilman lauantain kaltaisia aivopieruja. Se on minun, sinun, meidän, molempien seurojen ja koko lajin etu.
Let's Play Hockey.