Ville Peltoselle kenkää!

  • 455 313
  • 3 652

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Helminen. Tämä olisi tietenkin liian aikaista, mutta ei välttämättä mene kauaa.

Ei HIFK Peltosta irtisano, mutta Helminen olisi huono vaihtoehto. Oikeastaan kaikki muut valmennuspestit kusseet paitsi viime kausi TPS. Kyllä HIFK näköjään tarvitsee valmentajan, joka menestyy joka paikassa. Jälkiviisastella voi, että olisi pitänyt ottaa Virta tai Ahokas tai jatkaa Pikellä, mutta Peltosella mennään.
 

Bafforosso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK parhaimmillaan
Pikkaraisen projekti on kestänyt vajaan viikon ja peli näyttää peliltä meidän päättömään kurvailuun verrattuna. Eikä tässä voi minkään materiaalieronkaan taakse piiloutua.
Odotitko muuta HPK:n surkean alun jälkeen? Ei ole ensimmäinen kerta, kun peli muuttuu ainakin hetkellisesti valmentajan vaihdoksen myötä.
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Ei meillä ole vaihtunut valmentaja kesken kauden, jos et ymmärtänyt.
Olen ymmärtänyt oikein hyvin, mutta viime kauden jälkeen vaihtui ja niiden muutaman hieman paremman CHL-matsin lisäksi on tarjolla ollut pelkkää paskaa.
 

tommy36

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En ole tyytyväinen valmennuksen tekemiseen, mutta toivon ettei Salmelainen vain heitä Peltosta ja valmennusta bussin alle vaan pyrkii ratkomaan umpisolmut valmennuksen kanssa. Mikä mättää, miksi mättää, mitä muutoksia täytyy tehdä. Salmelainen on itse Peltosen valinnut ja hänen tulee itse valmennuksen kanssa saada tuo homma toimimaan.

Nybondaksen tyyli oli vierittää kaikki paska alaspäin. Uskon ja toivon ettei Salmelainen toimi ikinä samalla tavalla. Ainakin Pikelle Salmelainen osasi antaa kaiken tuen ja avun.
Niin no, vaihtoehto tosiaankin oli olemassa, mutta yhtäkkiä suunta kääntyi Peltoseen, joten olisi ainkain syytä olettaa ettei diiliä tehty pelkästään kivojen puheiden perusteella, vaan oikeasti otettiin selvää että onko valmentaja sellaisella tasolla, että voisi odottaa tulosta.
Toivottavasti ei diiliä tehty -kuten jo vähän pelkään asian olevan- vain siksi, että oma poika oli vailla duunia.

Jokainen muistanee, että ennen kautta esitettiin epäilyksiä siitä, että onko Villen näytöt vielä sillä tasolla että on valmis liigajoukkueen peräsimeen.

MInäkin voin nyt kivasti toki viisastella, että olisin jo valmis vaihtamaan Piken takaisin, tai sillä että loppukauden perusteella olisin voinut jopa suoda jatkoa.
Mutta toisaalta oli tiedossa että siellä oli Ahokkallakin sopimus loppumassa, ja jos halua oli tuo kortti katsella -johon toki oli myös jo näyttöjäkin- niin pakkohan oli harkita vakavasti valmentajan vaihtoa, sillä vapaana ei oikein muutakaan todellista vaihtoehtoa ollut, ja olisi ollut typerää jättää (kuten toki nyt tehtiin) Ahokkaan saaminen kauas tulevaisuuteen, sillä voi olla että Ahokas ei -kehityksensä mahdollisesti jatkuessa nousevana- tule Suomessa jatkossa valmentamaan.

Eli sekin kortti saattoi nyt mennä, kun taas Ville olisi ollut saatavissa myöhemminkin hyvin suurella todennäköisyydellä, ja olisi ehtinyt saamaan enemmän lihaaluiden ympärille tuossa valmennuksellisessa osaamisessaan.

Respect siitä, että pelaajana sai pukukopissa jokaisen jätkän sitoutumaan tekemiseen, ja oli varmastikin isossa osassa IFK:n mestaruutta, mutta valmentajan ollaan kokonaan eri paikassa, ja tosiasiahan se kuitenkin on, että siellä ei Villellä kuitenkaan vielä juurikaan näyttöjä ollut, ja erityisestikään ei liigasta, jota taas Ahokkaalla oli, kuten hänellä olis myös näyttöä ns "projektivalmentamisestakin", eli molemmat osa-alueet kunnossa.

No toivotaan että tepsukoiden kausi menee vessanpöntöstä, niin pääsee joku lohduttautumaan sillä, että onhan se ihan sysipaska valmentaja.

Nyt voi jälkiviistastella, ainakin tällä hetkellä, että olisin ottanut tässä kohtaa mielummin Ahokkaan, ja jos ei sitä haluttu niin olisivat sitten pitäneet Piken, koska nyt on realisoitumassa se iso riski joka tähän diiliin oli sisään istutettu.

Ja loppukaneettina todettakoon, että toki on olemassa se vaihtoehto, että Ville vielä jollakin mystisellä tavalla löytää itsestään sen huippuvalmentajan ja vie IFK:n kolmen kauden mestaruusputkeen. Juuri nyt en siihen usko edes vähää alusta, mutta saa toki näyttää että olen väärässä.
 

CreaseMonkey

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Teen nyt heti selväksi, että minua vituttaa nykyinen suoriutuminen.

En silti antaisi Peltoselle fuduja. En nyt, en koko kautena. Jostain syystä mulla on usko Peltosen taitoihin, samoin mulla oli ja on samanlainen usko Törmäsen kykyihin.

Minä toivoisin, että Peltoselle annetaan aikaa. Annetaan vähän pidennettykin mahdollisuus saada homma skulaamaan. Uskotaan tähän hommaan nyt ainakin tämä kausi.
 

tommy36

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Teen nyt heti selväksi, että minua vituttaa nykyinen suoriutuminen.

En silti antaisi Peltoselle fuduja. En nyt, en koko kautena. Jostain syystä mulla on usko Peltosen taitoihin, samoin mulla oli ja on samanlainen usko Törmäsen kykyihin.

Minä toivoisin, että Peltoselle annetaan aikaa. Annetaan vähän pidennettykin mahdollisuus saada homma skulaamaan. Uskotaan tähän hommaan nyt ainakin tämä kausi.
Tässä on ainoastaan se ongelma, että IFK:lla on nyt takana pari koronan runtelemaa kautta, ja jotenkin tuntuu siltä, että pelin jatkuessa tällaisena voi olla että se fanienkin tukli loppuu ja on hyvin vaikeaa saada hallia täyteen kauden mittaan. Toisin sanoen tuo 6000 katsojan tavoite voi olla ettei täyty kauden mittaan, ja se voi olla IFK:lle todella kallista pitkässä juoksussa.

Mutta itsehän se pää on siihen hirttosilmukkaan laitettu, joten pakko nyt vaan varmaan elää niiden valintojensa kanssa. Ja fanina ei kai auta nyt kuin ajatella siellä seistävän sanojensa takana, eli että kaikki -myös se valmennus- on äärimmäisen hyvin kartoitettu.

Jos näin ei ole, vaan esim Peltosen diili on tehty vain pohjalta "oma poika kotiin, kun se on vailla duunia yhy hyy", niin sitten voidaan kyllä kyseenalaistaa jonkun järki tässä keississä. Mutta mielenkiintoista on toki se, että kuka siitä silloin ottaa vastuun.

Tuo on kuitenkin vain skenaario, mutta hiippaillut mieleen väkisinkin, sillä Ville ilmestyi kuvioihin yhtäkkisesti kesken neuvottelujen Ahokkaan kanssa, tai että edes Pikellekään jatkoa tarjottiin.
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Tässä on ainoastaan se ongelma, että IFK:lla on nyt takana pari koronan runtelemaa kautta, ja jotenkin tuntuu siltä, että pelin jatkuessa tällaisena voi olla että se fanienkin tukli loppuu ja on hyvin vaikeaa saada hallia täyteen kauden mittaan. Toisin sanoen tuo 6000 katsojan tavoite voi olla ettei täyty kauden mittaan, ja se voi olla IFK:lle todella kallista pitkässä juoksussa..

Tästä tehtiin joskus tutkimus. 30% katsomoon tulee menestys perässä ja myös tunnistan itse siitä. Edelleen joka vuosi itseni katsomoon raahaan, tulee menestystä tai ei. IFK:n merkitys on minulle syvempi. Se ei tietysti tarkoita sitä etten odota menestystä joka vuosi, mutta näin minä annan tukeni. Joten en usko tuohon ennustukseen.
 

Erkka Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK - FC Liverpool
En silti antaisi Peltoselle fuduja. En nyt, en koko kautena. Jostain syystä mulla on usko Peltosen taitoihin, samoin mulla oli ja on samanlainen usko Törmäsen kykyihin.
En antaisi minäkään enkä ymmärrä ollenkaan jengin kärsimättömyyttä Peltosen suhteen. Pikelle oltiin antamassa vuositolkulla aikaa mutta nyt, 11:n pelatun Liigapelin jälkeen ollaan potkimassa päävalmentajaa ulos ilman mitään visiota korvaajasta. Sen verran piti kaivella vanhoja postauksiani että ehdotin ensimmäisen kerran 1.1.2017 Ahokasta meidän valmentajaksi. Ja sitä vittuilun määrää… Peltoselle ehdotin valmentajaparia, tyyliin Summana-Vesterlund; taktiikka ja motivaattori erikseen.Eikä sellaisen lisähaban hankkinen ole vieläkään myöhäistä. No nyt mennään Peltosella ja uskotaan että takalukko vielä aukeaa. Ykkös-ongelma meillä on se että yli puolet joukkueesta on nelos-, max kolmosketjun pelaajia. Kakkos-ongelma on skauttauksen taso. Teksti-TV täytti viikolla 40-vuotta. Mestaruuksia ollaan 40:n vuoden aikana voitettu kolme. Liekö näillä yhteys…
Eniten olen huolissani siitä, viitsiikö jengi raahautua Nordikselle katsomaan tällaista vuosi tolkulla jatkuvaa rämpimistä.

Jääkiekkotoimittajille haluan vielä sanoa, että lopettakaa nyt vittu jo se HIFK:n rankkaaminen mestarisuosikiksi. Me ollaan oltu vuodesta 2011 mestarisuosikkeja joka vuosi eikä olla voitettu mitään. Siitä seuraa vaan ansaitsematonta iloa maalais-serkuille jotka muka altavastaajina käyvät hakemassa Nordikselta helpot kolme pistettä.
 

output

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mua vituttaa eniten se, että Peltosta kutsutaan omaksi pojaksi ja HIFK ikoniksi. Ihan yhtä hyvin se on narri ja narri-ikoni. Olis menny taas narreihin. Ai niin... Eihän siellä ollu työharjottelupaikkoja tarjolla.
Millä meriiteillä Ville on ton päävalmentajapestin saanut? Eihän sillä ole mitään näyttöjä valmentajana, jos nyt yksiä potkuja ei lasketa.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
[/QUOTE]
Ei hyvältä näytä! Tulee mieleen wade Immosen räpellys naapurissa aikoinaan.

Tai Soppa Sormunen ja sukellus täällä. Noh, Peltosella nyt kuitenkin vähän enemmän kokemusta valmennuksesta Euroopasta, mutta kuitenkin kovin alkutekijöissä tuolla uralla.

Ei ne VP:n tiimille kenkää nyt anna. Pitäisi silti miettiä seurassa nyt sitä, kuinka tämän hemmetin kelkan saa kääntymään. Näillä esityksillä korkeintaan säälipaikoilla pyöritään, ja jokainen tietää kuinka siinä yleensä keväällä käy. Tasan kerran on sieltä finaaleihin ponnistettu, ja sen kovan jumpan teki Blues kaudella 2010-11. Finaalit on meidän tavoite ja jo heti ekalla uuden valmennuksen kaudella.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Feikkiheikit
Mua vituttaa eniten se, että Peltosta kutsutaan omaksi pojaksi ja HIFK ikoniksi. Ihan yhtä hyvin se on narri ja narri-ikoni. Olis menny taas narreihin. Ai niin... Eihän siellä ollu työharjottelupaikkoja tarjolla.
Millä meriiteillä Ville on ton päävalmentajapestin saanut? Eihän sillä ole mitään näyttöjä valmentajana, jos nyt yksiä potkuja ei lasketa.

Kannattaisi ehkä vähän hengittää ennen kuin tällaista ripulia ulostaa internettiin.
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jouluun asti annan aikaa. Sen jälkeen kausi on jo hävitty, mutta Ville on ansainnut sen edes.

Kari Jalonen on munkin suosikki. Sen jälkeen Jukka Jalonen, vaikka mä tukka-jukkaa inhoankin.
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Kari Jalonen.
Kojolla ei olisi täällä kuin hävittävää. Ei sitä varmaan nappaa toista kertaa tulla opettamaan organisaatiota voittajaksi.

Mutta samaa mieltä kanssasi, jos haluat parhaaksi palkkaa se paras valmentaja. Peltosen ja valmennustiimin hintalappu ja sopimuksen kesto taitaa olla sitä luokkaa ettei potkut tule olemaan koko aikana vaihtoehto.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Ai saatana,huutonaurua tälle visiolle. Ei näitä harjottelijoita pitäis ottaa tälläsen organisaation puikkoihin.
Hohhoijaa..

Ville Peltonen, kiitos ja näkemiin.

Peltonen ulos! Kuka tilalle?

Oi tätä ironian ja kivun määrää. Muistan lukeneeni ihan samat viestit Pikkaraisesta. No saatiin mitä fanit silloin halusi. Tässä ollaan.

Mua vituttaa aivan käkenä, enkä ole vähään aikaan menossa hallille, koska ei vaan jaksa. Mutta eihän me fanit oikeasti voida tehdä näin joka vitun syksy? Jokainen valmentaja on amatööri tai puuhastelija tai TET-harjoittelija.

Ihan jokainen valmentaja, joka on IFKn koppiin sisään tullut. Haastan etsimään sen valkun, joka on saanut fanit taaksensa ekan vuoden aikana. Ehkä Shedden, kun oli äijä. Oltiinko neljänsiä senkin kanssa.

No nyt saatiin tosiaan mitä tilattiin ja se toinen TET-harjoittelija kaatoi tänään meidän uuden amatöörin.

Jes. Vittu, että vituttaa ja aika pitää määrittelemätön Jatkis ja jääkiekkotauko. Ei vaan jaksa.

Ja tämä ei ollut näitä yksittäisiä kirjottelijoita syyllistävä vaan ylipäätänsä tätä meidän Jatkis ja IFK -fanimeininkiä.
 

Rusty44

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Voi saatana. Noloa myöntää, mutta mä jotenkin päässäni muistin että Jalosen Jukka on tukka-jukka. Rautakorpihan se on. Joku täys aivopieru tuli.
Kyllä Jukka Jalosenkin tukkamuoti keskijakauksella kauteen 2006-2007 asti oli sellainen, että ansaitsee kyllä maininnan. Tukka-Jukka on aina tukka-Jukka mutta Jalonen voi olla vaikka Jakaus-Jukka. Hirveitä päitä aikanaan molemmilla.
 

tommy36

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tästä tehtiin joskus tutkimus. 30% katsomoon tulee menestys perässä ja myös tunnistan itse siitä. Edelleen joka vuosi itseni katsomoon raahaan, tulee menestystä tai ei. IFK:n merkitys on minulle syvempi. Se ei tietysti tarkoita sitä etten odota menestystä joka vuosi, mutta näin minä annan tukeni. Joten en usko tuohon ennustukseen.
Ok. Siinä tapauksessahan se on hyvä asia, ja allekirjoittaa myös noita vanhojen partojen julkilausumia siitä, että ei tässä suotta mestaruudesta pelailla, kun se kuitenkin kerran vuosikuymmenessä tännekin osuu. Vaikka tokihan taisi yksi vuosikymmen välistä jäädä kokonaan.
Ja juu, en tarkoita etteikö nykyään olisi enemmänkin tavoitteita tuon menestyksen suhteen, vaikkei se siltä juuri kentällä aina näyttäisikään.
 

peterra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Jäitä hattuun nyt stadilaiset ystävät. Mutta ennen kuin kehoitan lisäjäiden hakuun niin pyytäisin selvittämään hieman näin IFK:ta seuraamattomalle, onko pelissä TULOKSEN lisäksi jotain erityisen hälyttävää? On selvää, että valmennuksen asema vaikeutuu, kun tulee tukkaan, mutta jotenkin en usko IFK:n olevan täysin "pihalla". Projekti käynnistelee itseään ja valitettavaa on se, että IFK kuten Tapparakin todennäköisesti menettää mahdollisuutensa runkosarjan voittoon jo hyvän tovin ennen kuin edes puolet on pelattu. Toisaalta olen edelleen melkoisen varma, että kaksi vahvinta joukkuetta keväällä ovat kuitenkin IFK ja Tappara.

En näe Peltosen työtä minkäänlaisena uhkana IFK:lle, koska tuolla pelien lomassa IFK on kuitenkin ollut hyvinkin kiinni tuloksessa. Eivät IFK:n yksilöt tule koko kautta alisuorittamaan, mutta esim. HPK:n kohdalla ei saisi täysin jättää huomiotta sitä, että tällä viikolla HPK:n ohjelma suosi voimakkaasti IFK:n voittamista. IFK oli eilen erittäin paljon tuloksessa kiinni ja kun toinen on lataillut hyvin akut edellisenä iltana niin tehottomuus tai takaa-ajo ensimmäisen erän jälkeen on tilastollisesti aivan musertava tilanne melkein joukkueelle kuin joukkueelle.

Sanoisin, että tässä on vielä hyvä tovi katsoa ja melko varma myös olen siitä, että IFK alkaa lunastamaan materiaalinsa mukaista paikkaa. Ainoa itseäni huolestuttava asia on se, että IFK tuntuu päästävän jonkin verran liikaa maaleja. Puolustamisesta tämä lienee kiinni.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös