Mainos

Ville Peltoselle kenkää!

• 504 650
  • 3 851

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Onko enää muita vaihtoehtoja? Olen enemmän keskittynyt ansaitusti Salmelaisen arvosteluun, mutta taitaa olla myös VPn eväät syöty.

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
@BOL sano sinä positiivisuuden perikuvana, onko muuta vaihtoehtoa kuin pistää VP mäkeen? Eikai tässä voi vain katsella, kun Peltosen ajama bussi ajaa täysiä päin seiniä? Ei tässä touhussa ole järjen hiventäkään

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Vastustajat pystyvät pelaamaan nykyään puolivaloilla IFK:ta vastaan ja raapimaan peleistä voitot. Ainut syy minkä takia potkuja ei ole vielä tullut on se, että kyseessä on seuralegenda. Toki potkujen tullessa myös Salmelainen joutuisi itsekin toteamaan sen ääneen, että vituiksihan joukkueen rakentaminen on mennyt ja pahasti!

Joe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalaiset joukkueet (jokerit on venäläinen)
Aivan helvetin nolo esitys taas tänään. Eihän tämä tämän kauden mahalasku mikään yllätys ollut, kun näki miten Peltonen operoi viime kauden tähtisikermällä. Nyt heikommalla rosterilla jälki on aivan karseaa. Kaiken kaikkiaan naurettava suoritus Peltoselta koko aikansa HIFK:n peräsimessä. Pakkohan toi jätkä on ulos kenkiä, jos HIFK nyt vielä menestystä mielisi. Tolla rosterilla moni koutsi saisi ihan siedettävää tulosta aikaiseksi.

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
@BOL sano sinä positiivisuuden perikuvana, onko muuta vaihtoehtoa kuin pistää VP mäkeen? Eikai tässä voi vain katsella, kun Peltosen ajama bussi ajaa täysiä päin seiniä? Ei tässä touhussa ole järjen hiventäkään

Rehellisesti sanottuna en tiedä, pitäisikö potkia pois. Kysyn aina: kuka tilalle? Ja millä ehdoilla? Pelastaisiko se oikeasti loppukauden?

Mutta sen tiedän, että kyllä päävastuu tämän kauden peliesityksistä kuuluu valmennukselle. Ja toki myös pelaajille, jotka tekevät huonoja ratkaisuja ihan perustilanteissa, missä ei ole kiire eikä pitäisi olla huolen häivääkään. Se, miksi näin tapahtuu, on valmennuksen vastuulla selvittää.

Siellä on Murphykin saanut tehdä yv-kuvioita nyt kolmisenkymmentä peliä ja hiljaista on taas. Eikö tule mieleen, että joku toinen voisi kokeilla välillä? Ei se ainakaan paljon huonommin voi mennä. Täysin mielikuvituksetonta sontaa, jonka vastustaja lukee kahdessa sekunnissa.

Mä en ole luovuttaja, mutta onhan mullakin silmät päässä. Kuten optimismissani toistin kesällä, HIFK olisi tarvinnut hyvän alun kauteen, jotta pyörä olisi lähtenyt pyörimään oikeaan suuntaan. Vähemmän yllättäen sitä ei sitten saatu ja pyörä lähti pyörimään aivan väärään suuntaan. Mun optimismini perustui siihen, että joukkue tuntee toisensa, ihan kuten tapparakärppälukkoilveksetkin, kun runko on ollut pidempään yhdessä ja rutiinitasot ovat korkealla. Siitä ovat muut jengit saaneet kilpailuetua, joten kuvittelin, että miksipä se ei HIFK:ssakin toimisi. Ja että niillä nimillä ei varsinaisesti ole merkitystä, kun kysymys on siitä, että jokainen pelaaja suorittaa hyvällä tasolla. Hyvät suoritukset ruokkivat itseään ja niin edelleen.

Mutta vitut ne mitään ole suorittanut. Olen pitkämielinen ja annan siimaa aika paljonkin. Enkä mä luovuta vieläkään, koska sellainen ei vain kuulu tyyliini. Ja toivoisin myös, ettei se kuulu joukkueenkaan stailiin. Mutta jotain isoa feelua tossa jengissä nyt on. Siis muutakin kuin ne "ylikalliit keskinkertaiset hasbeenit". On ollut jo pitkään. Ja siitä vastuu kuuluu valmennukselle.

Koska katson isoja asioita yleensä aina pidemmällä tähtäimellä, en rehellisesti sanottuna tiedä, maksaako vaivaa potkia Peltonen pois. Rahaa se ainakin maksaa. Vai pitäisikö kuitenkin vain antaa pelaajien kerrankin syödä tätä paskaa kauden loppuun asti ja keskittyä siihen, että ensi kaudesta lähtien puikoissa on joku sellainen valmentaja, joka kykenee peluuttamaan kaukalossa voittavaa kiekkoa? Mitään välimallin ratkaisua en halua nähdä.

Kysymys siis kuuluu, kuka tilalle ja mitä sitten tapahtuu?

Viimeksi muokattu:

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
@BOL kiitos taas kattavasta vastauksesta. Vastakysymykseesi niin ottaisin puhelimen käteen ja tarjoaisin Tapolalle pitkää diiliä tänne alkaen huhtikuusta 2023. Hyvä kysymys, mitä tehdään tälle kaudelle? Itse en hyväksy IFKlta sellaista rimanalitusta, mihin VP on nyt meitä viemässä. Joten kallistun sille kannalle, että loppukauden vetää henkilö X projektiluonteisesti.

Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
HIFK:n pelaajabudjetilla fanien ei kuuluisi missään tilanteessa jännittää "riittääköhän tällä jengillä sääleihin?"

Olen sanonut tämän aikaisemminkin mutta Villen eväät on syöty. Mitä pikemmin Salmelainen nielee egonsa ja myöntää tämän, ja Villen korvaajaa aletaan kartoittaa, sen parempi IFK:lle.

Toisaalta Salmelainen saisi näillä näytöillä itsekin poistua seurasta, mutta ei siitä sen enempää... Peltosen kenkiminen on kuitenkin vähintä mitä HIFK:n tulee tehdä. Mieluiten heti.

Kale

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Tom Laaksonen
Vieläkö joku täällä väittää, että koppi un Villen takana????

ULOS!!!!!

Joillekin riittää se, että jengi yrittää eikä ole luovuttanut. Mä en oo koskaan ymmärtänyt, että mikä helvetin mittari se semmoinen on ammattiurheilussa. Eikös yrittäminen ja ei-luovuttaminen ole niitä ensimmäisiä asioita, joita ihan pikkulapsille teroitetaan jossain naperoliigassa. Siellä ei haittaa, vaikka aina ei pärjää - kunhan yrittää ja tekee parhaansa.

..mutta tää on jumalauta ammattiurheilua! Täällä pitää voittaa, tehdä hienoa maaleja, sytyttää katsojia ja antaa vastinetta heidän rahoilleen. Muuten saat kenkää.

Sanon tämän vielä kerran, vaikka oon sanonut ennenkin:
Tässä ei ole mitään henkilökohtaista ketään kohtaan ihmisenä. Sellainen on aivan toissijaista asioiden harhaanjohtamista, kun puhutaan duunista ja siinä suoriutumisesta.

Sekä Salmelainen, että Peltonen ovat epäonnistuneet niin karmeasti, että sattuu aivoihin.

Monet asiat joukkueenrakentamiseen liittyen on ollut täältä Jatkoajasta luettavissa täysien amatöörien toimesta jo puoli vuotta. Käytännössä jokainen epäkohta joukkueessa on alleviivattu täällä tuhanteen kertaan. Ja tässä vaiheessa kautta parhaat suoritukset tämän kovapalkkaisen ammattilaisen toimesta ovat niiden pelaajien sopimuksista eroonpääseminen, mitkä ei koskaan olisi saanut allekijoitusta nähdä.

Kuitenkin jengissä on myös sellaisia pelaajia, että pitäisihän siitä nyt jotain järkevää saada ulos! Mutta Peltonen ei saa. Ei yhtään mitään järkevää. Ei yhtään mitään. Jotain ajoittaista tsemppiä ja möyrimistä, mutta hei, mä haluun enemmän ja parempaa.

Vituttaa niin saatanasti!

DelJampe

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Norwich City
Joillekin riittää se, että jengi yrittää eikä ole luovuttanut. Mä en oo koskaan ymmärtänyt, että mikä helvetin mittari se semmoinen on ammattiurheilussa. Eikös yrittäminen ja ei-luovuttaminen ole niitä ensimmäisiä asioita, joita ihan pikkulapsille teroitetaan jossain naperoliigassa. Siellä ei haittaa, vaikka aina ei pärjää - kunhan yrittää ja tekee parhaansa.

..mutta tää on jumalauta ammattiurheilua! Täällä pitää voittaa, tehdä hienoa maaleja, sytyttää katsojia ja antaa vastinetta heidän rahoilleen. Muuten saat kenkää.

Sanon tämän vielä kerran, vaikka oon sanonut ennenkin:
Tässä ei ole mitään henkilökohtaista ketään kohtaan ihmisenä. Sellainen on aivan toissijaista asioiden harhaanjohtamista, kun puhutaan duunista ja siinä suoriutumisesta.

Sekä Salmelainen, että Peltonen ovat epäonnistuneet niin karmeasti, että sattuu aivoihin.

Monet asiat joukkueenrakentamiseen liittyen on ollut täältä Jatkoajasta luettavissa täysien amatöörien toimesta jo puoli vuotta. Käytännössä jokainen epäkohta joukkueessa on alleviivattu täällä tuhanteen kertaan. Ja tässä vaiheessa kautta parhaat suoritukset tämän kovapalkkaisen ammattilaisen toimesta ovat niiden pelaajien sopimuksista eroonpääseminen, mitkä ei koskaan olisi saanut allekijoitusta nähdä.

Kuitenkin jengissä on myös sellaisia pelaajia, että pitäisihän siitä nyt jotain järkevää saada ulos! Mutta Peltonen ei saa. Ei yhtään mitään järkevää. Ei yhtään mitään. Jotain ajoittaista tsemppiä ja möyrimistä, mutta hei, mä haluun enemmän ja parempaa.

Vituttaa niin saatanasti!
Niinpä - nyt puhutaan ammattilaisurheilusta

Kuka helvetti haluaa oikeasti tulla Psyko Peltosen jengiin pelaamaan ensi kaudellakaan?

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
@BOL kiitos taas kattavasta vastauksesta. Vastakysymykseesi niin ottaisin puhelimen käteen ja tarjoaisin Tapolalle pitkää diiliä tänne alkaen huhtikuusta 2023. Hyvä kysymys, mitä tehdään tälle kaudelle? Itse en hyväksy IFKlta sellaista rimanalitusta, mihin VP on nyt meitä viemässä. Joten kallistun sille kannalle, että loppukauden vetää henkilö X projektiluonteisesti.

Jos HIFK haluaa toimia oikein, siis kuten tällaisessa tapauksessa kuuluisi oikeasti toimia, HIFK aloittaisi ensi kauden päävalmentajan kartoittamisen tänä iltana. Soittakoot nyt sitten vaikka sille Kerava-Tapolalle, jota en ikinä kyllä haluaisi nähdä HIFK:ssa (tai missään muuallakaan) ja tiedustelee nöyrästi, että napostelisiko tulla tänne 5/2023 alkaen. Jos Tapola sanoo "ei", sitten mietitään, kuka on listassa seuraavana. Varmaan Pekka Virta, jollei ole ehtinyt tehdä sopimusta jo jonnekin ensi kaudesta.

Ensi kauden valmentaja pitää olla tiedossa ja nimet papereissa ennen kuin Villelle annetaan monoa. Se on prioriteettilistan ykkösasia juuri nyt. Tällä asialla on kiire, koska ensi kauden joukkuetta kootaan nyt. Ja moni paikka olisi pitänyt täyttääkin jo. Isoin kysymys kuuluukin: osaako HIFK toimia oikein? Itse en olisi lainkaan varma siitä. Varsinkaan, kun kyse on Ville Peltosesta.

Pidän mahdollisena jopa sellaista ratkaisua, että Pekka Virta tulisi sieltä jostain Ruotsin kakkosdivarista Villen tilalle asap ja jatkaa seuraavat kaksi kautta meillä. Jos siis on edelleen vapaalla jalalla. Tai Jouko Myrrä.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy