@BOL sano sinä positiivisuuden perikuvana, onko muuta vaihtoehtoa kuin pistää VP mäkeen? Eikai tässä voi vain katsella, kun Peltosen ajama bussi ajaa täysiä päin seiniä? Ei tässä touhussa ole järjen hiventäkään
Rehellisesti sanottuna en tiedä, pitäisikö potkia pois. Kysyn aina: kuka tilalle? Ja millä ehdoilla? Pelastaisiko se oikeasti loppukauden?
Mutta sen tiedän, että kyllä päävastuu tämän kauden peliesityksistä kuuluu valmennukselle. Ja toki myös pelaajille, jotka tekevät huonoja ratkaisuja ihan perustilanteissa, missä ei ole kiire eikä pitäisi olla huolen häivääkään. Se, miksi näin tapahtuu, on valmennuksen vastuulla selvittää.
Siellä on Murphykin saanut tehdä yv-kuvioita nyt kolmisenkymmentä peliä ja hiljaista on taas. Eikö tule mieleen, että joku toinen voisi kokeilla välillä? Ei se ainakaan paljon huonommin voi mennä. Täysin mielikuvituksetonta sontaa, jonka vastustaja lukee kahdessa sekunnissa.
Mä en ole luovuttaja, mutta onhan mullakin silmät päässä. Kuten optimismissani toistin kesällä, HIFK olisi tarvinnut hyvän alun kauteen, jotta pyörä olisi lähtenyt pyörimään oikeaan suuntaan. Vähemmän yllättäen sitä ei sitten saatu ja pyörä lähti pyörimään aivan väärään suuntaan. Mun optimismini perustui siihen, että joukkue tuntee toisensa, ihan kuten tapparakärppälukkoilveksetkin, kun runko on ollut pidempään yhdessä ja rutiinitasot ovat korkealla. Siitä ovat muut jengit saaneet kilpailuetua, joten kuvittelin, että miksipä se ei HIFK:ssakin toimisi. Ja että niillä nimillä ei varsinaisesti ole merkitystä, kun kysymys on siitä, että jokainen pelaaja suorittaa hyvällä tasolla. Hyvät suoritukset ruokkivat itseään ja niin edelleen.
Mutta vitut ne mitään ole suorittanut. Olen pitkämielinen ja annan siimaa aika paljonkin. Enkä mä luovuta vieläkään, koska sellainen ei vain kuulu tyyliini. Ja toivoisin myös, ettei se kuulu joukkueenkaan stailiin. Mutta jotain isoa feelua tossa jengissä nyt on. Siis muutakin kuin ne "ylikalliit keskinkertaiset hasbeenit". On ollut jo pitkään. Ja siitä vastuu kuuluu valmennukselle.
Koska katson isoja asioita yleensä aina pidemmällä tähtäimellä, en rehellisesti sanottuna tiedä, maksaako vaivaa potkia Peltonen pois. Rahaa se ainakin maksaa. Vai pitäisikö kuitenkin vain antaa pelaajien kerrankin syödä tätä paskaa kauden loppuun asti ja keskittyä siihen, että ensi kaudesta lähtien puikoissa on joku sellainen valmentaja, joka kykenee peluuttamaan kaukalossa voittavaa kiekkoa? Mitään välimallin ratkaisua en halua nähdä.
Kysymys siis kuuluu, kuka tilalle ja mitä sitten tapahtuu?