Todella vaikeaa olisi hänen ja joukkueen aloittaa uusi kausi. Kritiikki alkaisi heti, jos peli ei kulje ja se olisi raakaa
Tässäpä se on tiivistettynä. Olen itse ollut Pro-Ville ja olen kovasti toivonut, että onnistuisi. Ei onnistunut. Se on ikävää, mutta kuuluu olennaisesti ammattilaisurheiluun.
Tämän kauden Peltonen sai aloittaa vielä kovan hypen keskellä, koska joukkue oli niin laadukas. Toki kykyjä sinällään ansaitusti epäiltiin, mutta yleinen vire joukkueen ympärillä oli Villestä riippumatta hyvä ja positiivinen. Varmasti joukkue on ensi kaudellakin laadukas, mutta nyt ne paineet ovat ihan uusissa sfääreissä kyllä. Ei missään nimessä helppo tilanne. Ei se ole helppo tilanne seuraajallekaan, mutta hän ei ole kuitenkaan vielä pestiin astuessaan epäonnistunut missään. Pöytä on siis seuraajan osalta tässä mielessä puhdas.
Eihän Villelle tarvitsisi potkuja antaa. Hänet voitaisiin siirtää organisaatiossa muihin tehtäviin. Näin Peltonen ei menettäisi niin pahasti kasvoja, jos hänestä tehtäisiin vaikka junioripäällikkö. Ville Peltosella on varmasti vielä annettavaa suomalaiselle jääkiekolle ja IFK:lle, mutta päävalmentajana hän on ollut ikävä kyllä väärässä paikassa.
Märkä päiväuni olisi Jukka Jalonen, mutta ei taida Jalosta SM-liiga paljoakaan kiinnostaa. Sama juttu varmaan Kojon kohdalla. Hän tuli jättämään tähän seuraa jäljen ja sai sen jätettyä mestaruuden muodossa. Miksi lähtisi enää uudestaan, kun Kojo tietää, miten saatanallinen kivireki tämän seuran hilaaminen menestykseen oikein on.
Mitä taas Jussi Tapolaan tulee, niin en ymmärrä näitä puheita Tapparan hajusta tai muusta. Kuten joku jo kirjoitti, niin Tappara tuoksuu menestykseltä ja sitä tuoksua tässä seurassa on ollut ihan liian harvoin. Tapola, varauksin myös Mikko Manner kelpaisivat. Molemmat ovat menestyneet SM-liigassa. Karri Kiven ja Jouko Myrrän jättäisin rauhaan. Kiven menestyksestä on jo aikaa ja Myrrän näytöt ovat ohkaiset.