@Frankie voimme olla asioista eri mieltä, tämän olen jo aiemmin tässä keskustelussa todennut. Viimeinen viestisi sisältää kuitenkin siinä määrin paljon valheellisia ja virheellisiä väittämiä minun tekemisistä, niin ne aion tässä kohtaa oikoa.
Ensinnäkin on minusta suorastaan huvittavaa, miten pahoitat mielesi siitä, kun kehoitin sinua olemaan jauhamatta paskaa, kun olit väittänyt minun tulleen kertomaan miten sinun pitää kannattaa. Tämä väitteesi on valhe, kansanomaisesti paskanjauhantaa. En kuitenkaan sanonut sinua paskanjauhaksi, tämän raflaavamman termin keskusteluun toit sinä. Erikoisonta on se, että viimeisessä viestissäsi myönnät valehdelleesi tuossa väitteessäsi, mutta siltikään et ymmärrä miksi sinun on väitetty jauhaneen paskaa. Se, että koen termin älyllinen epärehellisyys loukkaavana on toki valitettavaa, mutta haukkumista se ei ole. Sinänsä se pitää sisällään jopa kehun, koska erotuksena hölmöyteen tai tietämättömyyteen, älyllinen epärehellisyys edellyttää asian ymmärtämistä.
En välttämättä ymmärrä kysymystäsi mitä tulee asian menemiseen, mutta ei, en määritä. Sinä subjektiiviseen näkemyksesi ja tuntemuksesi perusteella syytät minua, koska minä kommentoin asiaa subjektiivisen tuntemukseni kautta. Olisinko siis parempi keskustelija, jos nyt yhteisin näkemykseesi, että VP on paska valmentaja vai mitä tältä osin toivoisit minun sanovan?
Kertomasi perusteella en enää ihmettele, miksi viestisi tuntui(vat) älyllisesti epärehellisesti. Viestiesi perusteella Ville Peltonen on sellaisessa asemassa tässä organisaatiossa, että häntä ei missään vaiheessa voida erottaa tehtävästään. Tästä olettamasta vedät ihmeellisen vertauksen tämän hetken ja kauden jälkeisen ajan välillä ja tunnut polttavan päreesi. Lisäksi se, että IFK:n tulisi vaihtaa valmentajaa, mikäli joukkue ei ole top 4 kauden päätyttyä on vain sinun määrittämä asia. Hassua, miten minusta tuntuu sinun syyllistyvän tässä siihen mistä minua syytät; olet itse päättänyt miten asia on ja sitten täällä taot sitä totuutena eteenpäin. Henkilökohtaisena mielipiteenäni voin tähän todeta, että valmentajaa ei pitäisi vaihtaa vaikka joukkue tippuisi pudotuspelien ensimmäisellä kierroksella. Ei siksi, koska valmentaja on Ville Peltonen, vaan siksi, että joukkue ei tällä kaudella ole dyykannut ja seura on sitoutunut valmentajaan vähintään kolmeksi kaudeksi. Tuollaisessa tilanteessa olisi täyttä typeryyttä seuran taholta muuttaa suunnitelmaa, mikä on tehty useammalle kaudelle. Pettymykset kuuluvat urheiluun, ja se onneksi seurassa taidetaan nykyään ymmärtää.
Nostin ppgt esille, koska sinä vertasit Kärppien reagointia ja IFK:n reagoimattomuutta. En vähätellyt Marjamäen ppgtä, vaan pyrin saamaan sinut ymmärtämään, että samalla ottelumääräotannalla VP vetää ppgssä ykkösenä ja Marjamäki seitsemäntenä. Siksi koen koko premissisi tässä hetkessä täysin absurdiksi.
Kiitos esimerkistäsi, se on varsin hyvä esimerkki, joskaan ei minusta kylläkään kuvaa tolppien siirtely, mutta antaa riittävän ymmärryksen siitä mitä haet takaa. Esimerkki kuitenkin sijoittuu keskusteluun, joka tapahtui sen jälkeen, kun olit jo syyttänyt minua tolppien siirtelystä. Tämä valitettavasti synnyttää kuvan, että aidon keskustelun sijaan huutelet mielummin tolppiensiirtelyn perään vähän niin kuin varuiksi. Puhuminen tolppien siirtelystä tuntuu olevan ihan saman tason retoriikkaa kuin puhuminen älyllisestä epärehellisyydestä, en kuitenkaan osannut pahoittaa siitä mieltäni, ehkä olisi pitänyt.
Mitä tulee noihin Kärpät-otteluihin, niin tietysti kommentoin niitä subjektiivisen kokemukseni perusteella. Eihän kukaan meistä voi mitään muuta tehdä. Varmasti joku kokee asian eri tavalla, mutta ainakin perjantaina hallilla ja sen jälkeen kuppilassa tuntui vallitsevan suorastaan liikuttava yksimielisyys siitä, että IFK vei ottelua erittäin selvästi ja, että Kärpillä kävi tuuri. Tämän mielipiteen jakoivat niin Kärppä- kuin IFK-fanit. Varmasti siellä toki oli joukossa asian toisin näkeviä, mutta heitä ei tullut vastaan.
Näkemykseni ei muuten perustu siihen olettamukseen, että IFK voittaa viimeistään jatkoajalla, vaan siihen, että yleensä parempi joukkue jääkiekossa voittaa. Edelleen pidän kiinni siitä, että IFK on noita kahta ottelua vienyt ja erittäin luottavaisin mielin lähtisin pudotuspelisarjaan Kärppiä vastaan. Yksi syy luottavaisuuteeni on se, että pudotuspeleissä ei tunneta 3 v 3 jatkoaikoja. Tämän koen vähentävän yksittäisen epäonnisen tapahtuman merkitystä ja sitä kautta olevan etu pelaavammalle ja pelin virtauksia hallitsevalle joukkueelle. Ja muuten se, että IFK olisi ollut ihan jaloissa kolmannen erän Oulussa on sinun subjektiivinen näkemyksesi, tilastot eivät sitä tue. Siirrätkö nyt siis tolppia?
Mitä kannattamiseesi tulee, niin en sitä toki epäile. Koen vain hyvin vieraaksi sellaisen tavan kannattaa, missä ihmisten osaaminen lytätään täysin tai, missä otteluun lähdetään jo valmiiksi varmana tappiosta. Mutta kukin taaplaa tavallaan. Otan vielä kiinni tuosta koulukiusaamisesta. Ensinnäkin on sinänsä ikävää, että toimintasi on sellaista, että koet olevasi koulukiusaaja. Sen muutoksen pitää lähteä sinusta. Toisekseen täällä vain nämä "koulukiusaajat" itse ovat puhuneet koulukiusaamisesta. Muut ovat puhuneet koulukiusaamismentaliteetista. Noiden kahden termin välillä on aivan helvetin iso ero. Valitettavasti täällä jotkut nimimerkit eivät tätä eroa ymmärrä tai tahdo ymmärtää ja pyrkivät nostamaan itsensä marttyyreiksi nimeämällä itse itsensä koulukiusaajiksi. Mitä kysymykseesi tulee, niin koen kommenttisi siitä, että Ville Peltonen on paska valmentaja vailla perusteluja koulukiusaamismentaliteetin mukaiseksi kommentoinniksi.
Mitä tulee vastaustesi tarpeellisuuden kommentointiin, se oli vain lapsellista. Tapa, mihin tunnut syyllistyvän valitettavan usein. Mutta tältäkin osin, kukin tyylillään.