Ville Peltonen – HIFK:n päävalmentaja

  • 606 537
  • 4 455

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Onhan tämä Peltosen IFK ainakin itselleni ollut pettymys. Tällä viikolla tuloksellisesti hyvä suoritus, mutta pelillisesti aivan karmivaa paskaa. IFK on runkosarjan osalta matkalla siihen minimi-suoritukseen eli neljän parhaan joukkoon ja kotietu avauskierrokselle. Tämäkin suoritus voi jäädä vielä haaveeksi ja tämän viikon otteilla sanoisin, että tulee myös jäämään haaveeksi.

Ei Peltosen pidä irtisanoa itseään, mutta eihän Peltonen voi mitenkään olla tyytyväinen tämän kauden suoritukseen so far. Peli ei ole viihdyttävää ja tuloskin on siellä minimissä. Tuolla joukkueella ei vain voi olla top-4 ulkopuolella runkosarjassa ja playoffeissa pitää mennä finaaleihin saakka, mielellään tuoda se mestaruus. Välieriin jääminen ei lämmitä mieltä yhtään kun tuolla tasolla ollaan oltu jo monta kautta putkeen vailla niitä puuttuvia steppejä.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Käsi sydämellä: onko Ville Peltonen ollut niin huono valmentaja, että hänen pitäisi irtisanoa itsensä? Oikeasti.
On, jossei olla kauden jälkeen TOP4. Siihen on tosin matkaa ja mitään ei ole vielä ratkennut. Tässä vaiheessa kommenttini vaan paskaa huumoria vastauksena siihen, kun täällä lähdetään siitä, että vedetään mielummin kaksi kautta vituiksi kontra Kärppien ratkaisu vaikka tulos olisi mikä.

@Postinjakaja Tapola nyt on huono verokki, sillä hänellä on jo todella kovat näytöt ja aiemmin ollut myös käynnistymisvaikeuksia. En myöskään saa kiinni tuohon penailu kommenttiisi, kun tosiaan ollaan oltu TOP4 viisi kautta putkeen ja jopa Atu Selinin aikana niin sehän vasta floppi olisi, että tuon 6 kauden ajanjaksolla kovin materiaali ei sinne pääse ja kyllä silloin katse kääntyy Ville Peltoseen ja hänen taitoihin.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Hegu

Hegu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mä haluaisin, että valmentajakeskustelu loppuisi juuri nyt! Jatketaan tätä keskustelua, kun kausi on paketissa eikä koko ajan hötkyillä kuten veska tilanteessa. Katsotaan lopputulema ja arvioidaan sitten... minimi on välierä ja ihan miten se tulee... se on kuitenkin ainakin mulle pettymys...
 

FortyTwo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei TOP4 / välierä voi mitenkään ollaan riittävä suoritus tällä rosterilla ja budjetilla. Finaali kelpaa ja mestaruutta juhlitaan. Tuskaista on tämän viikon pelit olleet tuloksista huolimatta ja sysipaskaa Saipaa lukuunottamatta.

Mutta en itsekään jaksa liikaa murehtia valmennuksen riittävyyttä aurinkoisen Stadin kevään kynnyksellä, vaan elää hetkessä ja nauttia PO-kiekosta.
 

HJL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Katso Pallo, Vancouver Cancouver
On, jossei olla kauden jälkeen TOP4. Siihen on tosin matkaa ja mitään ei ole vielä ratkennut. Tässä vaiheessa kommenttini vaan paskaa huumoria vastauksena siihen, kun täällä lähdetään siitä, että vedetään mielummin kaksi kautta vituiksi kontra Kärppien ratkaisu vaikka tulos olisi mikä.
Nappaan tähän kiinni ja muistutan, että Kärpät pelasi Mikkolan alaisuudessa huonoa kiekkoa koko kauden. Peltosen kanssa ollaan ehditty pelaamaan liigan parasta kiekkoa kauden aikana. Itse en voi sivuuttaa tätä millään. Toki juuri nyt ei mene putkeen, mutta pelissä näkyy kuitenkin hyviä elementtejä, eikö?
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
On, jossei olla kauden jälkeen TOP4. Siihen on tosin matkaa ja mitään ei ole vielä ratkennut. Tässä vaiheessa kommenttini vaan paskaa huumoria vastauksena siihen, kun täällä lähdetään siitä, että vedetään mielummin kaksi kautta vituiksi kontra Kärppien ratkaisu vaikka tulos olisi mikä.

@Postinjakaja Tapola nyt on huono verokki, sillä hänellä on jo todella kovat näytöt ja aiemmin ollut myös käynnistymisvaikeuksia. En myöskään saa kiinni tuohon penailu kommenttiisi, kun tosiaan ollaan oltu TOP4 viisi kautta putkeen ja jopa Atu Selinin aikana niin sehän vasta floppi olisi, että tuon 6 kauden ajanjaksolla kovin materiaali ei sinne pääse ja kyllä silloin katse kääntyy Ville Peltoseen ja hänen taitoihin.

Tennispallo takaisin: Kärppien ratkaisu oli hieman enemmän ymmärrettävää, koska joukkue oli matkalla tippumaan ulos pleijareista ja Mikkola ei ole ollut ennen päävalmentaja. Myrrä on silti ihan pätevä esimerkki.

Tapolalla kovat näytöt? Millä tavalla verrattuna Peltoseen? Tuli Tukka-Jukan rakentamaan dynastiaan jatkamaan mestaruuksien voittamista hyvin toimivaan organisaatioon. Sitten kenkää Kunlunista. Ei ole Tapolaa hirveästi haettu ulkomaille töihin. Peltosella ymmärtääkseni oli ottajia muissakin maissa. Viime vuonna hävisi meille pronssi-pelin.

Tapola on toki hyvä liigavalmentaja. Tuleeko hän koskaan olemaan Leijonien päävalmentaja? Enpä usko. Peltonen sen sijaan voi ollakin. Tapparalla musta tänä vuonna inasen verran kovempi materiaali. Se on fiftysixty. IFK on voittanut Tapparan keskinäisissä tällä kaudella pistein 8-4... Kyllä mä väitän, että Peltonen ja Tapola menee aika tasoihin valmentajina näyttöjen perusteella.

Joka tapauksessa Peltonen ei ole lähdössä mihinkään. Voihan sitä kirjoitella ja perustella vaikka uuden valkulle kenkää adressin, mutta ei tule tapahtumaan. Peltonen on meidän valmentaja seuraavat kaksi kautta ja uskoisin seuraajankin olevan jo Salmelaisella tiedossa.

Salmelainen on nyt yrittänyt imitoida Kärppien ja Tapparan pitkäjänteistä mallia ja siten valmentajasuunnitelmata on varmaan 5 vuoden syklillä.

En mä kiistä etteikö peli ole ollut koronataukojen jälkeen vaikeaa. Silti jos katson vaikka eilistä peliä tai sitä, että tältä viikolta otettiin 10/12 pistettä, niin en mä näe tota "kaikki on paskaa ja kusta" juttua kentällä, mikä jotenkin tuntuu olevan joidenkin kirjoittajien moodi.

Katsellaan nyt tää kevät miten menee. Jotenkin olen sen verran optimisti, että Peltonen on voittava valmentaja ja ne pärjää keväisin.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Nappaan tähän kiinni ja muistutan, että Kärpät pelasi Mikkolan alaisuudessa huonoa kiekkoa koko kauden. Peltosen kanssa ollaan ehditty pelaamaan liigan parasta kiekkoa kauden aikana. Itse en voi sivuuttaa tätä millään. Toki juuri nyt ei mene putkeen, mutta pelissä näkyy kuitenkin hyviä elementtejä, eikö?
Kärpät oli kuitenkin Mikkolan aikana syksyllä liigan kärjessä, joten eikö se ole ihan vastaavanlainen argumentti kuin mitä täällä esimerkiksi rummutetaan IFKn kuntopuntarin kärjessä olosta ja kaiken maailman muista tekosyistä. Olet kuitenkin oikeassa siinä, että paskaa peliä pelasivat Mikkolan aikana, mutta niin on Peltosen IFK pelannut myös pois lukien tuo yksi kuuma putki, jonka nyt pitäisi jollain tavalla osoittaa Peltosen osaaminen? Pelattiin aikanaan Summasen aikana huomattavasti huonommalla materiaalilla kuumaa putkea. Itse taas en voi sivuuttaa tätä millään. Kyllä minä myös haluan uskoa siihen, että tuo peli vielä asettuu uomiinsa ja ollaan vähintään välierissä.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Tennispallo takaisin: Kärppien ratkaisu oli hieman enemmän ymmärrettävää, koska joukkue oli matkalla tippumaan ulos pleijareista ja Mikkola ei ole ollut ennen päävalmentaja. Myrrä on silti ihan pätevä esimerkki.

Tapolalla kovat näytöt? Millä tavalla verrattuna Peltoseen? Tuli Tukka-Jukan rakentamaan dynastiaan jatkamaan mestaruuksien voittamista hyvin toimivaan organisaatioon. Sitten kenkää Kunlunista. Ei ole Tapolaa hirveästi haettu ulkomaille töihin. Peltosella ymmärtääkseni oli ottajia muissakin maissa. Viime vuonna hävisi meille pronssi-pelin.

Tapola on toki hyvä liigavalmentaja. Tuleeko hän koskaan olemaan Leijonien päävalmentaja? Enpä usko. Peltonen sen sijaan voi ollakin. Tapparalla musta tänä vuonna inasen verran kovempi materiaali. Se on fiftysixty. IFK on voittanut Tapparan keskinäisissä tällä kaudella pistein 8-4... Kyllä mä väitän, että Peltonen ja Tapola menee aika tasoihin valmentajina näyttöjen perusteella.

Joka tapauksessa Peltonen ei ole lähdössä mihinkään. Voihan sitä kirjoitella ja perustella vaikka uuden valkulle kenkää adressin, mutta ei tule tapahtumaan. Peltonen on meidän valmentaja seuraavat kaksi kautta ja uskoisin seuraajankin olevan jo Salmelaisella tiedossa.

Salmelainen on nyt yrittänyt imitoida Kärppien ja Tapparan pitkäjänteistä mallia ja siten valmentajasuunnitelmata on varmaan 5 vuoden syklillä.

En mä kiistä etteikö peli ole ollut koronataukojen jälkeen vaikeaa. Silti jos katson vaikka eilistä peliä tai sitä, että tältä viikolta otettiin 10/12 pistettä, niin en mä näe tota "kaikki on paskaa ja kusta" juttua kentällä, mikä jotenkin tuntuu olevan joidenkin kirjoittajien moodi.

Katsellaan nyt tää kevät miten menee. Jotenkin olen sen verran optimisti, että Peltonen on voittava valmentaja ja ne pärjää keväisin.
Ilves nyt tällä kaudella mielestäni vasta ensimmäistä kertaa rakentanut sellaisen jengin, joka oikeasti pelaa mestaruudesta. Viime kaudella Ilves oli melko junnupitoinen (toki, osa heidän strategiaa), ja en saa heidän suoritusta mitenkään flopiksi. Varsinkin, kun Dostal otti ja lähti. Joten Myrräkin myös hiukan huono verokki.

Saa olla melko punaiset lasit, että saa Tapolan ja Peltosen samalle viivalle. Tapolalla kaksi Suomenmestaruutta ja muita mitaleja vs. Peltosen suurin saavutus Sveitsin välierät päävalmentajana. Hopeakorpi on voittanut mestaruuden tasan kerran, noin 20 vuotta sitten, joten on mielestäni Tapolan vähättelyä väittää hänen perineen mestaruusjengin. Näin ei ollut vaan se oli nimenomaan Tapola, jonka johdolla Tappara otti tuon ratkaisevan stepin. Yhtä lailla Peltonen tuli valmiiseen pöytään ja tällä hetkellä on vaarana, että hän palauttaa suoritustason Penan aikakaudelle. Melko kaukana on Ville Peltonen Leijonien pääkäskijän pestistä verrattuna Tapolaan. Peltosen ainoat meriitit on tällä hetkellä pelaajana.

Salmelainen voi lähteä samalla ovenavauksella, jos hän antaa kahden kauden mennä vituiksi pelkästään sen takia, että seuralegenda ja alkuperäinen suunnitelma oli sitä ja tätä. Pitää osata reagoida, jos sokea Reettakin näkee, ettei se alkuperäinen suunnitelma toimi. Tätähän täällä moni pelkäsi, kun VP julkaistiin valmentajaksi eli pelaaja-aura on niin kova, että saa enemmän anteeksi vs. junantuoma valmentaja.

Viimeisestä kappaleesta täysin samaa mieltä. Kautta on paljon vielä jäljellä. Itse tykkään elää hetkessä hyvässä ja pahassa.
 
J

Just-Ice-Hockey

@Frankie Marjamäki on toiminut Kärppien valmentajana 5 ottelun ajan. Kärpät ovat 5 ottelun kuntopuntarilla mitattuna sijalla 7. Mikä helvetti on se viisastenkivi, mikä siellä Oulussa on nyt löydetty valmentajanvaihdolla? Mitä mä en ymmärrä?

E. Lisätään nyt vielä se, että Kärpät oli (ja on yhä) vaarassa jäädä säälienkin ulkopuolelle. IFK taistelee kotiedusta pudotuspeleihin. Tuntuu minusta erikoiselta vertailulta, oli kulma mikä tahansa.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Varmaan helpottaisi, jos ei oikeasti tuijottaisi pelkästään nimilistaa, vaan olosuhteita ja tapahtumia sen nimilistan ympärillä. Eihän se nyt mitenkään ole oikeasti ideaalitilanne, että joukkueeseen tulee siirtorajalla useampi ukko tai ainakaan sitä ei voi verrata siihen, että olisivat pelanneet koko kauden yhdessä. Uudet pelaajat aiheuttavat yleensä aina joitakin pelillisiä hidasteita, joita pitää sietää. Ja mitä useampi pelaaja tulee kerralla, sitä suuremmat vaikutukset. Tämä on ihan luonnollista ja se pitää ymmärtää ja hyväksyä.

Kannattaa myös huomioida, että tämäkin kausi on monella tavalla poikkeuksellinen olosuhteiltaan, eikä tilanne todellakaan ole ollut kaikille sama samaan aikaan. Joo, eihän se koskaan ole, mutta tällä kaudella se on vaikuttanut paljon normaalia enemmän. Siksi koko kauden tasaisesti suorittaneiden jengeille isot peukut, mutta niille jengeille, jotka eivät ole siihen pystyneet, jätän aasin hatun tänä vuonna lähettämättä. Otteluohjelma on monella tapaa erikoinen ja voimasuhteet ovat muuttuneet kauden aikana: osa joukkueista on ollut kauheassa liidossa jollain tietyllä ajanjaksolla ja sen jälkeen on ollut hiljaisempaa, osa on napsinut tasaisesti pisteitä koko kauden aikana. Sarjataulukossa jokainen voitettu ottelu on saman arvoinen, mutta käytännössä sillä on merkitystä, kohtaatko jonkun joukkueen, kun se on viiden ottelun voitto- vai tappioputkessa. Tänä vuonna näillä on normaalia enemmän merkitystä. Toivottavasti ensi vuonna näin ei enää ole, vaan kaikki on kuten ennen.

Jos odottaa runkosarjan voittoa, voin melkein jo nyt sanoa, että HIFK:n kannattaja tulee pettymään. Tämän voi tarkastaa ihan tilastoista. Mestaruuden pitää olla aina tavoitteena, niin se on itsellänikin. Mutta sen verran olen oppinut menneisyydestä, että ihan kamalasti en anna painoa runkosarjamenestykselle, koska siinä kisassa tulen hyvin suurella todennäköisyydellä häviämään. Enkä tykkää häviämisestä. Kysykää vaikka mun lapsilta.

Jos nyt pitäisi sanoa, tyydyttääkö välieriin pääsy, ei se tietenkään tyydytä. Mutta sitten, kun pelit on pelattu, se neljäs sija voi lopulta olla jopa ihan ok sijoitus. Tai ainakin sellainen, että ketään ei huvita kivittää. Miksikö? Siksi, että peleissä on aina yksittäisiä tilanteita, jotka vaikuttavat lopputulokseen ja yksittäisellä tilanteella voi olla harvinaisen suuri merkitys koko sarjan kannalta, jos sattuu tulemaan väärään aikaan. Ja siitä voimme olla harvinaisen varmoja, että kukaan ei halua epäonnistua tai perseillä meillä tai ylipäätään kauden ratkaisuhetkillä. Jotenkin brutaali ajatuskin, että täällä ollaan giljotiinit valmiina jo nyt.

Haluan myös muistuttaa HIFK-Tappara-ottelusta keväällä 2016, jolloin Tapparan väärä vaihto meni dumareilta ohi ja siitä seurasi ottelun kyseenalainen voittomaali. Ikävä kyllä, HIFK ei oikein koskaan toipunut siitä maalista. Periksi eivät kuitenkin antaneet, vaan pelasivat loppuun asti täysillä, mutta silti tämä yksittäinen tuomareiden puolelta vituiksi vedetty tilanne ratkaisi lopulta aika paljon, kun marginaalit ovat pieniä. Mulle ei ole tähän päivään mennessä tullut pieneen mieleenkään tuomita ko. joukkuetta pettymykseksi, vaikka ko. kaudella HIFK voitti historiallisesti jopa runkosarjan. Vaikka olin - ja olen edelleen- pettynyt lopputulokseen, en ole koskaan ollut pettynyt joukkueeseen tai valmennukseen. Myös kaudella 2017-18, jolloin voitettiin pronssia, olin hyvin pettynyt, ettei taaskaan päästy finaaleihin. Mutta, kun joukkue hävisi 7:nnen pelin Kärppiä vastaan Oulussa 1-2 lopputulos harmitti, mutta kyllä joukkue kaatui saappaat jalassa ja antoi ihan kaiken, mitä pystyi. Musta nämä vain jotenkin kuuluu asiaan ja urheilun lainalaisuuksiin, mutta voin toki olla ainoa, joka kokee asiat näin.

Totta helvetissä tässä haetaan mestaruutta. Mutta matkan varrella voi tapahtua niin paljon erilaisia asioita, etten todellakaan aio etukäteen murehtia sitä, miten kaikki on muu paskaa paitsi kusi, kun käsillä on kauden parhaat hetket. Suosittelen samaa muillekin.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
@Frankie Marjamäki on toiminut Kärppien valmentajana 5 ottelun ajan. Kärpät ovat 5 ottelun kuntopuntarilla mitattuna sijalla 7. Mikä helvetti on se viisastenkivi, mikä siellä Oulussa on nyt löydetty valmentajanvaihdolla? Mitä mä en ymmärrä?

E. Lisätään nyt vielä se, että Kärpät oli (ja on yhä) vaarassa jäädä säälienkin ulkopuolelle. IFK taistelee kotiedusta pudotuspeleihin. Tuntuu minusta erikoiselta vertailulta, oli kulma mikä tahansa.
Niin Kärpäthän on pelannut Marjamäen aikana 2 pisteen ottelukohtaisella keskiarvolla. Viisasten kivestä en tiedä, mutta se on helvetinmoinen parannus Kärppien aiempaan tuloskuntoon ja keskiarvona melkoisen kova. Se, että riittääkö Kärpillä lopulta pudotuspeleihin on asia erikseen, mutta siellä ainakin reagoitiin (liian myöhään?) surkeisiin esityksiin ja sitä kautta saivat ohkaisen mahdollisuuden vielä pelastaa kausi. Nythän en missään vaiheessa ollut VPtä potkimassa pihalle vaan nostin vaan esiin hänen asemansa, jos ei olla vähintään semifinaaleissa tällä kaudella, joka on mielestäni aivan ehdoton minimi.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Saa olla melko punaiset lasit, että saa Tapolan ja Peltosen samalle viivalle. Tapolalla kaksi Suomenmestaruutta ja muita mitaleja vs. Peltosen suurin saavutus Sveitsin välierät päävalmentajana. Hopeakorpi on voittanut mestaruuden tasan kerran, noin 20 vuotta sitten, joten on mielestäni Tapolan vähättelyä väittää hänen perineen mestaruusjengin. Näin ei ollut vaan se oli nimenomaan Tapola, jonka johdolla Tappara otti tuon ratkaisevan stepin.

Mulla on aina punaiset lasit.

No ei se Tapolan suuri hyppy nyt mikään ihmeellinen ollut. Tapola oli apuvalmentajana Tukka-Jukan kaudet 12-14. Molemmilla kausilla finaaleissa ja runkosarjan 2. Kaudella 13-14 hävisivät muistaakseni seitsemän pelin sarjassa Kärpille.

Sitten kaudeksi 14-15 Tapola nousi päävalmentajaksi. Tappara jäi jälleen runkosarjan kakkoseksi edellisten kausien tapaan ja hävisivät seitsemän pelin sarjan finaaleissa Kärpille.

Sitten kaudeksi 15-16 Tappara tippui kolmanneksi runkosarjassa. IFK voitti, Kärpät kakkonen. Finaaleissa toki Tapola otti sitten sen seuraavan stepin vieden Tapparan mestariksi linjatuomareiden avustuksella. Mutta täällä Jatkoajassa haukuttu Törmänen muutti paskan organisaation runkosarjan voittajaksi ja finaalijoukkueeksi.

Ei toi Tapolan "viimeinen steppi" nyt mikään kummoinen ole. Musta kaveri tuli päävalmentajaksi organisaatioon, jossa oltiin totuttu olemaan runkosarjan kahden parhaan joukossa ja finaaleissa. Kuten Peltonen Jalosen kanssa Bernissä.

Tällä kaudella Tappara on musta todella hyvin rakennettu joukkue ja heillä ei mennyt 1. veskari koronan takia pitkäksi aikaa veke. Meillä voisi olla samat pisteet niiden kanssa ihan jo vain sen takia, jos Halonen ei olisi saanut koronaa. Se on jossittelua, mutta kyllähän toi viime Tappara-IFK pelin kokoonpano oli aika huumoriosastoa verrattuna Tapparan kokoonpanoon.

Kyllä menee musta aika tasoihin Peltosen kanssa osaamisen suhteen. Edelleen. Pidän Tapolaa arvossa. Mutten saa sen näyttöjä jotenkin ihmeellisen paljon paremmaksi kuin Peltosen.

Mutta ollaan eri mieltä tästä asiasta.
 

Hokipedia

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, LA Kings, Underdog
Salmelainen voi lähteä samalla ovenavauksella, jos hän antaa kahden kauden mennä vituiksi pelkästään sen takia, että seuralegenda ja alkuperäinen suunnitelma oli sitä ja tätä. Pitää osata reagoida, jos sokea Reettakin näkee, ettei se alkuperäinen suunnitelma toimi. Tätähän täällä moni pelkäsi, kun VP julkaistiin valmentajaksi eli pelaaja-aura on niin kova, että saa enemmän anteeksi vs. junantuoma valmentaja.
Sitten palkataan uusi koutsi ja sekoillaan ensimmäinen kausi pelitavan sisäänajon ja edellisen koutsin rakentaman pelaajiston kanssa. Ja taas huudellaan potkuja. Ja ihmetellään, kun ei pystytä rakentamaan budjetista huolimatta Kärppien ja Tapparan kaltaista pitkäjänteistä menestystä.

Näkisipä jengi tätä hetkeä pidemmälle.
 

Huml71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kyllä menee musta aika tasoihin Peltosen kanssa osaamisen suhteen. Edelleen. Pidän Tapolaa arvossa. Mutten saa sen näyttöjä jotenkin ihmeellisen paljon paremmaksi kuin Peltosen.
Miksi näitä kahta valmentajaa tarvitsee edes vertailla keskenään? Peltonen on valmentajauransa alkutaipaleella, ja ensimmäistä kautta liigassa. Tulevat vuodet sen tulevat näyttämään, mikä on Peltosen kompetenssi. Liigan pelitapavaade on maailman kovin.

Sen kuitenkin sanon, että Tapolalla oli aikanaan 'helpompi' laskeutuminen päävalmentajan paikalle. Vuosien kokemus junnuista, sekä Rautakorven rinnalla kolme kautta apuvalmentajana. Siinä sai hyvää oppia, sekä aikaa opiskella peliä.

Peltonen tuli Liigaan Sveitsistä, missä pelitapakulttuuri on täysin erilainen. Hän on joutunut oppimaan itse valmennustiiminsä avustuksella tapoja pärjätä kotimaisessa liigassa. Mielestäni Peltonen on tehnyt toistaiseksi varsin hyvää työtä.
 
J

Just-Ice-Hockey

Niin Kärpäthän on pelannut Marjamäen aikana 2 pisteen ottelukohtaisella keskiarvolla. Viisasten kivestä en tiedä, mutta se on helvetinmoinen parannus Kärppien aiempaan tuloskuntoon ja keskiarvona melkoisen kova. Se, että riittääkö Kärpillä lopulta pudotuspeleihin on asia erikseen, mutta siellä ainakin reagoitiin (liian myöhään?) surkeisiin esityksiin ja sitä kautta saivat ohkaisen mahdollisuuden vielä pelastaa kausi. Nythän en missään vaiheessa ollut VPtä potkimassa pihalle vaan nostin vaan esiin hänen asemansa, jos ei olla vähintään semifinaaleissa tällä kaudella, joka on mielestäni aivan ehdoton minimi.

Se on totta, että et ole vaatinut VP:lle potkuja. Olet kuitenkin kirjoittanut hänen olevan paska valmentaja ja todennut, että hänen tulisi erota tehtävästään rakkaudesta seuraan. Viimeksi tänään olit sitä mieltä, että miehen olisi voinut jättää Poriin. Vaikka olisi kuinka tunnekuohussa kirjoitettuja viestejä, niin kyllä kai ne kertovat arvostuksesi tasosta henkilöä kohtaan. Eikä siinä mitään, meillä kaikilla on oikeus omiin mielipiteisiimme, onneksi.

Se miksi ylipäätänsä lähdin tähän keskusteluun, on se, että minusta olet nyt epäjohdonmukainen, ja jopa älyllisesti epärehellinen. Ensinnäkään IFK ei ole kertaakaan kaudella ollut sellaisessa tilanteessa, missä valmentajan vaihtaminen olisi ollut tarpeellista tai järkevää. Kärppien tilanne oli, ja on yhä, todella kusinen. Siinä kohtaa seuran oli pakko reagoida, mikä toki sekin reagointi tapahtui vain, koska Jokereille kävi kuten kävi. Toisekseen minusta on erikoista erikseen kertoa, että Marjamäen 2,0 ppg viimeisestä 5 ottelusta ei ole huono, kun toisesta suupielestä arvostelet melko kovinkin sanankääntein Peltosta, joka on vetänyt viimeiset 5 matsia 2,4 ppg:llä. Kolmannekseen voidaan vielä todeta se, että niissä kahdessa matsissa, joissa Peltosen ja Marjamäen jengit ovat olleet vastakkain tällä kaudella, on Peltosen poppoo määrännyt tahdin täydellisesti.

En myöskään pysty ymmärtämään, miksi päävalmentajan aseman pitäisi olla heti pölkyllä, vaikka kausi pettymykseen päättyisikin. Seura on kuitenkin osoittanut sitouvansa valmentajaan pitkäksi ajaksi ja tehnyt suunnitelmat sen mukaan. Kyllä seuran perseen pitää sen verran kestää merivettä, että yksi floppikausikin kestetään.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Se miksi ylipäätänsä lähdin tähän keskusteluun, on se, että minusta olet nyt epäjohdonmukainen, ja jopa älyllisesti epärehellinen. Ensinnäkään IFK ei ole kertaakaan kaudella ollut sellaisessa tilanteessa, missä valmentajan vaihtaminen olisi ollut tarpeellista tai järkevää. Kärppien tilanne oli, ja on yhä, todella kusinen. Siinä kohtaa seuran oli pakko reagoida, mikä toki sekin reagointi tapahtui vain, koska Jokereille kävi kuten kävi. Toisekseen minusta on erikoista erikseen kertoa, että Marjamäen 2,0 ppg viimeisestä 5 ottelusta ei ole huono, kun toisesta suupielestä arvostelet melko kovinkin sanankääntein Peltosta, joka on vetänyt viimeiset 5 matsia 2,4 ppg:llä. Kolmannekseen voidaan vielä todeta se, että niissä kahdessa matsissa, joissa Peltosen ja Marjamäen jengit ovat olleet vastakkain tällä kaudella, on Peltosen poppoo määrännyt tahdin täydellisesti.
Älyllinen epärehellisyys nostettu siis taas esiin ja tolppien siirtely aloitettu. Deja vu. Ensinnäkin se olit sinä, joka nostit tuon viiden pelin ajanjakson esiin ja vähättelit Marjamäen vaikutusta, johon otin kiinni. Toisekseen Marjamäkeä ja Peltosta ei voi mitenkään verrata keskenään, kun toinen on valmentanut koko kauden ja toinen vasta viisi peliä. Kolmannekseen pisteet Marjamäki vs. Peltonen peleissä on 3-3 vaikka ollaankin dominoitu täydellisesti.

Peltosen status pelaajana IFKssa täällä painaa edelleen osalla niin helvetisti, että pyhä lehmäkin jää kakkoseksi. Pelkään pahoin, että IFKn johdossa sama ajattelumalli.
 
J

Just-Ice-Hockey

Älyllinen epärehellisyys nostettu siis taas esiin ja tolppien siirtely aloitettu. Deja vu. Ensinnäkin se olit sinä, joka nostit tuon viiden pelin ajanjakson esiin ja vähättelit Marjamäen vaikutusta, johon otin kiinni. Toisekseen Marjamäkeä ja Peltosta ei voi mitenkään verrata keskenään, kun toinen on valmentanut koko kauden ja toinen vasta viisi peliä. Kolmannekseen pisteet Marjamäki vs. Peltonen peleissä on 3-3 vaikka ollaankin dominoitu täydellisesti.

Peltosen status pelaajana IFKssa täällä painaa edelleen osalla niin helvetisti, että pyhä lehmäkin jää kakkoseksi. Pelkään pahoin, että IFKn johdossa sama ajattelumalli.

Mikä ihmeen tolppien siirtely? Ja totta helvetissä nostin viiden ottelun ajanjakson esille, kun ei Marjamäeltä ole isompaa näytekokoa antaa. Sen sijaan, että höpötät mistään tolppien siirroista, niin kerro nyt ihmeessä, miksi tuota Kärppien valmentajanvaihtoa tuot useammassa viestissä esille, varsinkin kun IFK:n ei mielestäsi pitäisi valmentajaa vaihtaa. Lisäksi olisi kiva, jos avaisit mihin viittaat tuolla tolppien siirtelyllä. Nyt vaikuttaa kovasti siltä, että pyrit sillä vain peittämään sen, että olet tunnekuohuissa laukonut taas mitä sylki suuhun tuo, eikä sinussa ole ihmistä tätä myöntämään.

Se miten pisteet ovat jakautuneet on se ja sama. IFK on vienyt otteluita, ja pudotuspeleissä ei pelata mitään pelleilyjatkoaikoja. Siellä jatketaan ihan oikean jääkiekon pelaamista. Jääkiekko on siitä kiva laji, että ottelutapahtumia hallitseva joukkue keskimäärin voittaa enemmän kuin häviää.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Mikä ihmeen tolppien siirtely? Ja totta helvetissä nostin viiden ottelun ajanjakson esille, kun ei Marjamäeltä ole isompaa näytekokoa antaa. Sen sijaan, että höpötät mistään tolppien siirroista, niin kerro nyt ihmeessä, miksi tuota Kärppien valmentajanvaihtoa tuot useammassa viestissä esille, varsinkin kun IFK:n ei mielestäsi pitäisi valmentajaa vaihtaa. Lisäksi olisi kiva, jos avaisit mihin viittaat tuolla tolppien siirtelyllä. Nyt vaikuttaa kovasti siltä, että pyrit sillä vain peittämään sen, että olet tunnekuohuissa laukonut taas mitä sylki suuhun tuo, eikä sinussa ole ihmistä tätä myöntämään.

Se miten pisteet ovat jakautuneet on se ja sama. IFK on vienyt otteluita, ja pudotuspeleissä ei pelata mitään pelleilyjatkoaikoja. Siellä jatketaan ihan oikean jääkiekon pelaamista. Jääkiekko on siitä kiva laji, että ottelutapahtumia hallitseva joukkue keskimäärin voittaa enemmän kuin häviää.
Olenko jossain väittänyt, että kirjoitukseni olisivat jotain muuta kuin tunnekuohuissa niin hyvissä kuin huonoissa kirjoitettuja juttuja? Ne eivät todellakaan ole mitään korkealentoisia. Varsinkaan pelipäivinä. Huvittaa, että sinun kaltaisia tapauksia aina kaivautuu jostain koloista kertomaan älyllisestä epärehellisyydestä ja linjaamaan miten pitää kannattaa oikein.

En nyt jaksa tätä enempää vääntää vaan teen samalla tavalla kuin Garteigin kanssa eli katsotaan kausi loppuun ja annetaan sitten loppuarvosanat. Toivottavasti joudun syömään sanani samalla tavalla kuin Garteigin kanssa!
 
J

Just-Ice-Hockey

Olenko jossain väittänyt, että kirjoitukseni olisivat jotain muuta kuin tunnekuohuissa niin hyvissä kuin huonoissa kirjoitettuja juttuja? Ne eivät todellakaan ole mitään korkealentoisia. Varsinkaan pelipäivinä. Huvittaa, että sinun kaltaisia tapauksia aina kaivautuu jostain koloista kertomaan älyllisestä epärehellisyydestä ja linjaamaan miten pitää kannattaa oikein.

En nyt jaksa tätä enempää vääntää vaan teen samalla tavalla kuin Garteigin kanssa eli katsotaan kausi loppuun ja annetaan sitten loppuarvosanat. Toivottavasti joudun syömään sanani samalla tavalla kuin Garteigin kanssa!

Älä viitsi jauhaa paskaa. Minä nimenomaisesti kirjoitin, että meillä jokaisella on oikeus mielipiteeseemme. Minä en myöskään voi opettaa kenellekään miten voi kannattaa oikein, kun en tiedä miten kannatetaan väärin. Toki sinun kohdalla minusta keskustelu tulisi aloittaa siitä, kannatatko ylipäänsä.

Mitä tunnekuohuun tulee, niin siinähän voit laukoa mitä tahansa. Se on sinun oikeutesi sananvapauden perusteella. Toki tuon vapauden vastineena on myös sananvastuu. Keskustelupalstalla se ilmenee niin, että joku saattaa nostaa päättömiä viestejäsi esille keskustelun merkeissä. Toki tyypilliseen tapaasi siinä kohtaa ilmoitat, että et jaksa asiasta vääntää. Se hyvä ystävä tekee sinusta pelkän lausuntoautomaatin, valitettavan negatiivisen sellaisen.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Nää valmentaja-analyysit on muutenkin aina haastavia, koska ei tiedä kuka tai mikä valmentaja oikeasti pärjäisi meillä? Vaihdos voi onnistua tai ei onnistu.

Mutta se on fakta, ettei IFK osaa olla kärsivällinen valmentajien kanssa.

Pikkarainen potkittiin (tai ei jatkettu Optiota) ja kukaties, jos olisi jatkettu, se olisi tällä kaudella jatkuvuudella ja pienellä hienosäännöllä tykittänyt sellaisen 130 pisteen runkosarjan ja hoittanut sen Kanada-maljan meille.

Törmänen potkittiin pois vaikka oli osoittanut olevansa voittajatyyppi. Hintz kehui sitä juuri haastattelussa parhaaksi valmentajaksi mitä on ollut.

Kyllä kaikki näytöt on musta sellaisia, että IFKn pitää vain oppia olemaan kärsivällinen. Myös Peltosen kohdalla. Ja ei tässä nyt mitään hirveää kärsivällisyyttä edes pyydetä, Ollaan runkosarjan neljäs ja koko ajan ollaan oltu iskuetäisyydellä kärkeen. Musta tää kausi on ollut jopa kokonaisvaltaisesti paljon parempi kuin vuosiin. Kyllä sekä Selinin ja Pikkaraisen aikaan oli sellaisia oksennusvaiheita, ettei pystynyt edes hallille menemään. Silti ne molemmat jotenkin repi joukkueen välieriin.

Paljon tasaisempaa suorittamista tällä kaudella on ollut. Ja puhutaan valmentajasta, joka on luontainen voittaja. Odotan kevättä vesi kielellä.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Kannattaa myös huomioida, että tämäkin kausi on monella tavalla poikkeuksellinen olosuhteiltaan, eikä tilanne todellakaan ole ollut kaikille sama samaan aikaan. Joo, eihän se koskaan ole, mutta tällä kaudella se on vaikuttanut paljon normaalia enemmän. Siksi koko kauden tasaisesti suorittaneiden jengeille isot peukut, mutta niille jengeille, jotka eivät ole siihen pystyneet, jätän aasin hatun tänä vuonna lähettämättä. Otteluohjelma on monella tapaa erikoinen ja voimasuhteet ovat muuttuneet kauden aikana: osa joukkueista on ollut kauheassa liidossa jollain tietyllä ajanjaksolla ja sen jälkeen on ollut hiljaisempaa, osa on napsinut tasaisesti pisteitä koko kauden aikana. Sarjataulukossa jokainen voitettu ottelu on saman arvoinen, mutta käytännössä sillä on merkitystä, kohtaatko jonkun joukkueen, kun se on viiden ottelun voitto- vai tappioputkessa. Tänä vuonna näillä on normaalia enemmän merkitystä. Toivottavasti ensi vuonna näin ei enää ole, vaan kaikki on kuten ennen.

Musta tässä oli viisauden siemen. Tää on kummallinen kausi. Jollain Kerholla sairastui kait kaksi pelaajaa (joku palstahuhu) ja meillä 20 ja kahdessa aallossa. Jukureilla oli yksi aalto joulukuussa, mutta ovat sen jälkeen välttyneet koronalta ja treenaaminen on ollut yhtäjaksoista. Kai se jonkun eron siihen treenaamiseen tekee.

Ja jos ei usko, niin voi katsoa Lukkoa. Oli tammi-helmikuussa sarjan kuumimpia joukkueita ja nousemassa mukaan taisteluun runkosarjan voitosta. Sitten tuli heille korona ja nyt on vaarassa tippua pois jopa sääleistä.

Todella vaikeaa verrata valmentajia juuri nyt.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Älä viitsi jauhaa paskaa. Minä nimenomaisesti kirjoitin, että meillä jokaisella on oikeus mielipiteeseemme. Minä en myöskään voi opettaa kenellekään miten voi kannattaa oikein, kun en tiedä miten kannatetaan väärin. Toki sinun kohdalla minusta keskustelu tulisi aloittaa siitä, kannatatko ylipäänsä.

Mitä tunnekuohuun tulee, niin siinähän voit laukoa mitä tahansa. Se on sinun oikeutesi sananvapauden perusteella. Toki tuon vapauden vastineena on myös sananvastuu. Keskustelupalstalla se ilmenee niin, että joku saattaa nostaa päättömiä viestejäsi esille keskustelun merkeissä. Toki tyypilliseen tapaasi siinä kohtaa ilmoitat, että et jaksa asiasta vääntää. Se hyvä ystävä tekee sinusta pelkän lausuntoautomaatin, valitettavan negatiivisen sellaisen.
Hetken kesti, että hiffasin kuka tämän vaihdetun nimimerkin takana onkaan, mutta nyt ei yllätä. Kuten eräs toinen kirjoittaja sinulle totesi aikanaan niin kirjoitustyylisi on helvetin ylimielinen. Sinun kanssasi on täysin mahdotonta keskustella, kun olet jotain päättänyt.
 
J

Just-Ice-Hockey

Hetken kesti, että hiffasin kuka tämän vaihdetun nimimerkin takana onkaan, mutta nyt ei yllätä. Kuten eräs toinen kirjoittaja sinulle totesi aikanaan niin kirjoitustyylisi on helvetin ylimielinen. Sinun kanssasi on täysin mahdotonta keskustella, kun olet jotain päättänyt.

Aika erikoisesti sait minut ylimieliseksi, ainakaan sillä perusteella, että kanssani ei voisi keskustella. Sinähän tässä jätät jatkuvasti vastaamatta esitettyihin kysymyksiin ja esität mitä erikoisimpia syytöksiä minua kohtaan. Tietysti nämä lienee niitä kuuluisia makuasioita, mutta itse kyllä koen tuon sinun tapasi "keskustella" sekä ylimieliseksi että pelkurimaiseksi samaan aikaan. Siellä on yhä joukko kysymyksiä, joihin odotan vastaustasi, mutta oletettavasti turhaan.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Paljon tasaisempaa suorittamista tällä kaudella on ollut. Ja puhutaan valmentajasta, joka on luontainen voittaja. Odotan kevättä vesi kielellä.
Viimeinen viestini tähän keskusteluun niin miten Peltonen on luontainen voittaja? Oli sitä pelaaja, mutta miten on sitä valmentajana? Ei ole hirveästi näyttöjä siitä. Jukka Jalosta voisin kutsua luontaiseksi voittajaksi valmentajana.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Aika erikoisesti sait minut ylimieliseksi, ainakaan sillä perusteella, että kanssani ei voisi keskustella. Sinähän tässä jätät jatkuvasti vastaamatta esitettyihin kysymyksiin ja esität mitä erikoisimpia syytöksiä minua kohtaan. Tietysti nämä lienee niitä kuuluisia makuasioita, mutta itse kyllä koen tuon sinun tapasi "keskustella" sekä ylimieliseksi että pelkurimaiseksi samaan aikaan. Siellä on yhä joukko kysymyksiä, joihin odotan vastaustasi, mutta oletettavasti turhaan.
Niin olet nyt kutsunut minua lyhyen ajan sisään älyllisesti epärehelliseksi, pelkuriksi ja paskanjauhajaksi? Sehän vasta keskustelua onkin par excellence.

Listaa tähän ne kysymykset mihin haluat vastauksen niin voin helpottaa pahaa oloasi.

Edit: ja mehän käytiin jo vähän samanlaista keskustelua silloin Garteigin ketjussa silloin kuin vielä käytit toista nimimerkkiä ja silloinkin olin mielestäsi älyllisesti epärehellinen?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös