Uskon että kyse enemmänkin on siitä, että meistä jokainen katsoo juttua omin silmin ja kokemuksin. En minäkään voi missään nimessä väittää, että Ville on takuulla väärä valmentaja joukkueelle, mutta itselläni katse juuri nyt kohdistuu sinne suuntaan, että pidän tällä hetkellä VALMENNUSTA (en siis erityisesti Villeä yksinään) joukkueen heikoimpana lenkkinä.Tässäkin olisi voinut haastaa näkemystä, mutta omasta mielestä hauska läppä taskubiljardista. Ammattikoulun röökipaikan tasoisia tarinoita.
Ei Pennanen juhli siellä tulosta. Miettii kyllä vakavasti mitä pitää tehdä toisin kun muuten kellot soi. Sama pätee myös Tapparaan. Ainoassa pelissä pidettiin pihdeissä 58 minuuttia.
Kysymys on vaan sitä mitä haluaa nähdä ja tulkita. Tämä palsta tarvii aina sen olkiukon mitä tökkiä. On se Peltonen, Taponen tai Salin. Aina se löytyy. Se varmasti tyydyttää sitä omaa turhautumista, mutta ei sillä välttämättä ole kokonaisuuden kanssa mitään tekemistä.
Onko näin, sen aika näyttää, ja olen mielelläni tässä väärässä. Itse uskon kuitenkin valmennuksen merkitykseen joukkueen tuloksentekokyvyn suhteen melko paljon, ja näen että monissa tilanteissa meillä sujuu peli parhaiten silloin kun se tuntuu poikkeavan siitä mitä keskimääräisessä pelissä tehdään. Joskus vaan tuntuu, että jonkun ketjun ollessa flowtilassa ja pelatessaan selkeästi nopeammin, suoraviivaisemmin ja mielikuvituksellisesti niin taito riittää viemään joukkuetta pisteille. Mutta peleistä omiin silmiin puuttuu tietynlainen toisteisuus, ja itselle tulee fiilis, että siellä valmennus ohjaa harkoissa peleissä uomiin, jossa taas ajaudutaan siihen möyrimiseen ja kulmaralleihin.
Ei tässä ole tarkoitus kenenkään kanssa riidellä ja kinata siitä kuka on oikeassa. Kaikki -siis myös minä- toivon aina parasta IFKlle, mutta petyn myös aina kun niin ei tapahdu. Siitäkin huolimatta mun silmissä epäily on nyt enemmän sen valmennuksen kuin pelaajien kyvyissä tuottaa tulosta.
ps. toi taskubiljardi oli ehkä huono veto, oli jotenkin mielikuva Villestä joka seisoo toinen käsi taskussa ottelun ajan, mutta saattoi olla tosiaankin joku valkku, joten pahoitteluni tuosta.
Viimeksi muokattu: